|
Rábaring
2002. május 19. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Ez a verseny már igazán
ideális körülmények között zajlott.
Elképesztő gépek indultak, ilyeneket ritkán látni az utcán is, nemhogy gyorsulni!
Én is igyekeztem, nem is hiába, elég jelentősen sikerült javítanom a legjobb
időmön.
A kis X jelöli a hivatalos mérési pontokon rögzített adatokat.
Ha teljesen pontos lenne a műszer, akkor a keresztek a vonalon lennének.
Lássuk sorban a futamokat:
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: 10.12 mp 122 km/h 0-100 km/h: 7.12 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.940
10.120
122.300
|
hivatalos
0.372
2.867
9.964
130.870
|
ellenfél hiv.
0.491
2.981
10.776
118.01
|
Bemelegítő futam. Az ellenfél ismét ugyanaz a VW Scirocco
1.8 GTI volt, mint múltkor, de ezúttal ő slick gumikkal indult. (Javult
is az ideje!)
Ezúttal kevés gázzal indultam, nem pörgött el a kerék, ezért 20 km/h sebesség
alatt nem húzott annyira az autó, mint szokott. A 3. fokozat váltásakor
nagyon leesett a teljesítmény, és csak nehezen kúszott vissza.
|
1/8 mile: 10.30 mp 113 km/h 0-100 km/h: 7.65 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.840
10.570
116.400
|
hivatalos
0.260
2.696
10.032
120.900
|
ellenfél hiv.
0.294
2.858
11.203
106.423
|
Ez egy érdekes futam. A 2. és 3. fokozatban is végig
csúszott a kuplung. Ezt valószínüleg a váltóból a kuplungházba átszivárgott
olaj okozta. (sajnos a váltó szerelésekor tönkrement egy szimering)
Az ellenfél egy 900 ccm-es négyütemü motoros Trabant volt.
|
1/8 mile: 10.01 mp 123 km/h 0-100 km/h: 6.93 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.830
10.010
123.500
|
hivatalos
0.338
2.701
9.781
130.975
|
ellenfél hiv.
0.808
3.507
11.586
121.743
|
Az ellenfél egy oszrák Ford Mustang volt, slick gumikkal,
de valamiért kissé visszafogottan ment ellenem. (A legjobb futamjában
az 1/8 ideje 9.921 volt)
A saját korábbi rekordom megdöntöttem ebben a futamban.
|
1/8 mile: 9.91 mp 123 km/h 0-100 km/h: 6.82 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.730
9.910
122.900
|
hivatalos
0.194
2.579
9.659
132.754
|
ellenfél hiv.
0.300
2.496
10.128
135.028
|
Az ellenfél egy Golf 1.8 GTI motoros Skoda Rapid volt,
ami valóban meglehetősen "rapid" volt.
Annak ellenére, hogy az én reakcióidőm kisebb, mégis ő ért hamarabb a
60 lábas időmérő ponthoz. Kb. 2 méter előnyt tudott szerezni a rajt után,
amit sikerült ledolgoznom. Ismét sikerült megjavítanom a legjobb időmet.
|
1/8 mile: 9.80 mp 124 km/h 0-100 km/h: 6.61 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.740
9.800
123.700
|
hivatalos
0.179
2.568
9.523
131.894
|
ellenfél hiv.
0.178
2.687
9.412
147.897
|
Na itt kifogtam egy kemény ellenfelet. Én BMW E30
M3-nak néztem, ezért is mertem kihívni. Mint kiderült az M3 kasztniban
egy 6 hengeres, 3.3 literes turbós motor dolgozott. Hoppá.
Majdnem egyszerre indultunk el, és rajt után sikerült némi előnyre szert
tennem, de kb. 150 méter után utólért, és úgy húzott el, hogy leesett
az állam. (sebességkülönbség több mint 15 km/h!)
De sebaj, ismét megjavítottam a legjobb időmet!
Sőt, tessék nézni a 0-100 km/h időt! 6.61 mp!
|
1/8 mile: 10.14 mp 116 km/h 0-100 km/h: 7.16 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.850
10.140
116.300
|
hivatalos *
0.377
2.844
10.063
123.372
|
ellenfél hiv. *
0.606
2.802
10.402
120.543
|
Elődöntő a döntőbe jutásért. Ismét a Skoda Rapid ellen
kellett küzdenem.
A figyelmes szemlélő észreveheti, hogy kb. 10 Le-vel gyengébb az autóm,
mint a korábbi futamokon. (Talán túl meleg volt a motor?) Az elért sebesség
is kb. 7-8 km/h-val kevesebb a korábbiaknál.
Szerencsére vezetéstechnikai hibát nem vétettem, mert a Skoda is nagyon
jó időt ment.
* Az itt feltüntetett 1/8 idők eltérnek a hivatalos honlapon szereplőtől.
Valamilyen szabály miatt a döntőkben a reakcióidőt nem számítják bele
az 1/8 időbe, csak az időmérő edzésen. Hogy összemérhetőek legyenek az
edzéseken elért időkkel, ezért én itt összeadtam a hivatalos 1/8 időt
és a reakcióidőt.
|
1/8 mile: 10.39 mp 116 km/h 0-100 km/h: 7.68 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.920
10.390
115.600
|
hivatalos *
0.176
2.654
10.006
123.279
|
ellenfél hiv.*
0.436
2.439
9.156
131.646
|
Ismét a Turbós Lada ellen. Hozzám hasonlóan ő is megtáltosodott
a jó időjárástól, 9.0 körüli időket tudott menni egész nap.
Nálam a teljesítmény hiány ismét jelentkezett, ráadásul mikor láttam,
hogy mennyire elhúzott a Lada, zavaromban elfelejtettem váltani :)
Így kb. 30 méter hátránnyal értem be. :(
De ha hoztam volna a legjobb időmet (9.523) akkor is legalább 13-15 méterrel
kikaptam volna.
Van még hova fejlődni.
* Az itt feltüntetett 1/8 idők eltérnek a hivatalos
honlapon szereplőtől. Valamilyen szabály miatt a döntőkben a reakcióidőt
nem számítják bele az 1/8 időbe, csak az időmérő edzésen. Hogy összemérhetőek
legyenek az edzéseken elért időkkel, ezért én itt összeadtam a hivatalos
1/8 időt és a reakcióidőt.
|
Szóval ismét második
lettem. Bővebb információk a http://www.dragbike.hu
oldalon.
Sajnálatos okokból
most meglehetősen nagy lett a különbség a műszeresen
és a fotócellák által mért idők és sebességek között.
Ezt valószínüleg a műszer hibás kalibrációja okozta, ezért a következő versenyen
az első futam után egyből összehasonlítom a két időt, és ha szükséges, állítok
a műszeren.
(M) Majicright 2001. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|