|
Santa
Pod 2004. július 17. 1/4 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Míg a magyar
mezőny Kaposújlakon nyomatta a meccseket én egy kicsit messzebb, Angliában,
a Santa Pod Raceway
dragpályán teszteltem magam és az autóm. A nyári szabadsággal összekötve
vágtunk neki a 3800 km-es össztávnak. Jól felpakoltunk, vittünk kemping
felszerelést, ruhákat két hétre, no meg szerszámokat és pár tartalék alkatrészet
és a persze a versenygumikat. Odafelé megnéztük Brugge-t, Londont, Windsort,
Stonehenge-t, Oxfordot, Stratford-Upon-Avont, majd jött a nyaralás fénypontja.
A Renault találkozó keretében hétszer mentem végig Európa leghíresebb
és leggyorsabb dragpályáján. (4.6-ot
futottak már itt Top Fuel Dragsterrel, ez az USA-n kivül a legjobb eredmény)
Kicsit költséges volt a dolog, mert a fejenkénti 15 fontos belépőn kívül
aki menni akart a pályán 20 fontot kellett leszurkoljon. (Az odajutás
és a kinttartózkodás költségeiről ne is beszéljünk)
Röviden csak annyit, hogy megérte. :) Részletesen pedig lásd alább.
|
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: 9.19 mp 136 km/h 0-100 km/h: 5.43 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.660
9.190
136.156
13.960
164.837
|
hivatalos
1.744
2.285
8.936
131.126
13.810
160.125
|
ellenfél hiv.
0.901
2.838
10.482
115.660
16.343
125.944
|
Félelmetes érzés ott állni a szent pályán, úgy stagelni,
mint a profik és olyat menni, mint itthon. :|
Hát igen, kicsit érdekes indulás, de hát elsőre furcsa is lett volna,
ha sikerül. Az ellenfél egy befecskendezősre átalakított R5 GT turbo alacsony
turbónyomással.
|
1/8 mile: 8.62 mp 137 km/h 0-100 km/h: 4.76 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.270
8.620
137.004
13.380
164.963
|
hivatalos
5.102
1.970
8.425
132.606
13.263
160.882
|
ellenfél hiv.
|
Másodszorra sem sikerült éppen tökéletesen a rajt,
de az eredmény már így is fenomenális. 4.76 mp alatt 100-ra a kis R5-től
szerintem igen szép eredmény!
A rajt előtt probáltam gumit melegíteni, sajnos hiába, a kuplung csúszott
meg inkább a gumi helyett, pedig vizes betonon próbálkoztam.
|
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.650
-
-
-
-
|
hivatalos
0.956
2.647
12.598
85.019
20.011
103.317
|
ellenfél hiv.
0.701
2.343
9.132
134.360
13.845
168.091
|
Sajnos harmadik kisérletre nagyon befulladt az autó,
így nem is erőltettem tovább, a mérést is leállítottam 70 méternél. Az
ellenfél futama így remekül követhető a belső kamerával készített videó
alapján.
A Peugeot 205 egy turbós Mi16 motorral, alacsony töltőnyomással futotta
ezt az egész szép eredményt!
|
1/8 mile: 8.76 mp 137 km/h 0-100 km/h: 4.85 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.430
8.760
136.694
13.510
165.059
|
hivatalos
0.759
2.044
8.495
132.172
13.347
160.624
|
ellenfél hiv.
|
A terv szerint a világ leggyorsabb R5 GT-je ellen
mentem volna, de sajnos az egyik pályát olajfolyás miatt lezárták, így
egyedül kellett mennem ismét.
Egészen jó indulásnak tünt érzésre legalábbis, ennek némi jelét is adom
a videón. :)
Ha megnézzük a diagram, tényleg félelmetes egy elsőkerékhajtású autótól
0.86 g nem kevés. Ha jobban megnézzük akkor viszont láthatjuk, hogy ezt
a csúcsot csak 1 mp után sikerült elérni, az első 1 mp a kuplungcsúszás
jegyében telt. Végülis immár másfél éve használom a mostani szintertárcsás
kuplungot, nem kevés rajt és futam, valamint városi araszolás után valószinüleg
a tárcsa már jelentősen elkoptatta a szerkezetet és a lendkereket is.
Na mindegy, idehaza ebből nem lesz gond idén. :)
Bár jobb a csúcs g érték, mint a második futamomban, a csúszás miatt az
időeredmények mégis rosszabbak.
|
1/8 mile: 8.69 mp 137 km/h 0-100 km/h: 4.88 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.360
8.690
137.202
13.460
164.114
|
hivatalos
0.822
1.959
8.386
133.363
13.222
160.688
|
ellenfél hiv.
0.885
2.561
10.916
101.675
17.315
120.488
|
Úgy döntöttem az déli szünet előtt már nem kisérletezem
többet, reméltem, hogy lehülés után a kuplung is jobb állapotban kerül,
így délután úgy toltam oda az autót a rajthoz. :)
Megérte a kis fáradságot, sikerült még jobbat mennem.
Valahogy éreztem is, ahogy ez hallható a videó végén. :)
Szerintem elég látványos kivülről a rajt. Belülről pedig nekem egyenesen
aztaqrva(tm) volt.
Most is csúszott a kuplung, de kicsit hamarabb megtapadt a görbe csúcsa
kicsit előrébb került és lám máris javult az eredmény.
Az ellenfél egy Renault 11 turbó elég gyengécske állapotban. (10 mp felett
100 km/h-ra azért elég kevés)
|
1/8 mile: 12.12 mp 104 km/h 0-100 km/h: 10.64 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.964
12.120
103.622
18.320
118.878
|
hivatalos
0.833
2.964
12.124
103.622
18.321
118.879
|
ellenfél hiv.
0.570
2.921
12.061
98.247
18.720
119.120<
|
Ismét egy olrontott rajt, tulajdonképpen fel is adtam
volna a futamot, de amint láttam, hogy az ellenfél alig távolodik, megpróbáltam
kiméletes módban utólérni. Félgázzal, korai váltásokkal is sikerült egy
kicsit jobbat mennem nála, ez az időeredményeket figyelembe véve szintén
elég érdekes. Még ha gyári állapotú is kék R5, 17 mp-n belül kellett volna
mennie. Persze a rajtot ő is jól eltolta, ez jól látszik a külső felvételen.
|
1/8 mile: 8.64 mp 138 km/h 0-100 km/h: 4.81 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
|
saját mérés
-
2.330
8.640
137.661
13.400
164.921
|
hivatalos
1.507
1.967
8.384
133.363
13.225
160.608
|
ellenfél hiv.
0.602
2.554
9.926
125.074
14.969
149.311
|
Még egy utolsó kisérlet, nem is sikerült rosszul,
kb. ugyanaz, mint az 5. futam, mind a 60 láb, az ET és a sebességek tekintetében.
Ez megerősített abban, hogy felesleges tovább próbálkozni, ennél jobbat
nem fogok tudni menni.
Az ellenfél egy szintén húzott R5 GT, kb. 160 Lóerős lehet.
Érdekesség, hogy a saját mérésem szerint ez a futam jobban sikerült, mint
az ötödik. Ezt valószinüleg az okozza, hogy itt kicsit mélyebben sikerült
stagelnem, vagyis kisebb volt a rollout.
Mi több, ebben a futamban féltávnál még hivatalosan is gyorsabb voltam
0.002 mp-vel mint az ötödik futamnál!
Így ez a futamom került fel az 1/8 mérföldes mérések közé.
|
Végülis elégedett
voltam, egész szép időket sikerült autóznom.
Nem mondom, reménykedtem abban, hogy még ennél is sikerült jobbat mennem,
de a csúszos kuplung miatt nem is próbálkozam alacsonyabb guminyomással és
az is elég feltünő volt, hogy elég gyengécske az autóm az élmezőnyhöz képest.
A legjobb R5 12.1-et ment 177 km/h körüli sebességgel.
Egy kicsit gyengébb futamát (12.3) sikerült is megmérnem a bajnoknak,
ez hamarosan fel is kerül majd a mérések közé.
Ez nem hagyományos verseny volt, a verseny csupán a legjobb ET elérésére ment.
Az én 13.222-es futamom a 4. leggyorsabb R5 GT
által futott idő volt aznap.
(ez nem hivatalos eredmény)
(M) Majicright 2004. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|