Ja valaki azt mondta nem megy neked mostanában a verseny mert annyira hiányzok, gondoltam benézek hátha meglesz a 10 es idő.
A köv versenyre elugrok megnézem a kis csodádat és akkor meglehet az idő is:P
Istenem de pihentek vagytok. Grat igazán szép telyesítmény. Az, hogy az S2000 nem jó talán kicsit erős még (vagy főleg) a te szádból is. Ami biztos az, hogy drága nekiállni.
Nem az a lényeg, hogy lefelé nyomja az autó elejét, hanem az, hogy az autó tengelytávjának meghosszabbításával a relatív súlypont közelebb kerül a meghajtott kerekekhez. Vektorokkal gyönyörűen fel lehet rajzolni hogy néznek ki az autóra ható erők gyorsulás közben hogyan tolódik el a súlypont.
Egyébként a Te verziódban nem a hajtott kerék fölé kellene tenni a plusz súlyt, hanem kicsit elé ! Egyébként érdekes lenne kipróbálni, hogy egy FWD gyorsulása mennyiben változna, ha pl +200kg-ot az első lökhárítóra szerelnénk (persze úgy, hogy le ne szakadjon).
"Előlről megy hátra a súly, FWD-nél fordítva kellene"
Rátapintottál az FWD alap problémájára Gyorsításnál mindig minden súl hátra akar menni, ezért van az, hogy minél jobban gyorsul egy FWD annál kevésbé tapad, RWD-nél ez pont fordítva van.
Igazából ugye ki kéne próbálni
Az extrém ötletnek az lenne a jelentősége, hogy kimozdítsa az autót a nyugvópontról. Ha a kocsiból hátrafelé "kilöksz" egy súlyt, akkor a bódé ellenkező irányba fog elmozdulni tehát előre. Amikor a súly becsapódik a kocsi hátuljába, akkor már a gumiknak is rá kellene segíteni, viszont akkor már az autó "mozgásban" van és ez a lényeg. Persze ettől még lehet, hogy a gyakorlatban nem működne
Akárhogy is gondolok bele, és lehet reggel is van még nagyon, de ez az extrém 5let pont hátrányos lenne az indulásnál
Előlről megy hátra a súly, FWD-nél fordítva kellene, sőt, még hátrafelé lök az autón, amikor "becsapódik"??
ja... van még egy-két extrém ötletem.
Ha például az autó aljára egy sínre egy baromi nagy lapos súlyt raknál (min. 200-300 kiló), amit egy rugóval a kocsi elejére "feszítenél", majd rajtoláskor a súlyt kilőnéd a kocsi hátulja felé, akkor az ugye kilendítené a bódét a nyugvópontról előre, csak akkor kéne kurvanagy gázt adni, amikor a súly nekiütközik a hátfalnak
Tuti hülyén nézne ki, de lehet, hogy segítene valamit a tapadáson - tulajdonképpen meghosszabbítanád vele az autó tengelytávját, így a relatív súlypont előrébb kerül (közelebb a meghajtott kerekhez) ...
Miért nem egyből fogaskerekű pályát ???
De a fenébe is, miből tartana összedobni egy hátsókerekes hondát ? (Beat, S2000, NSX, CRV?)
Asszem CCH erőteljesen ostromolja azt a határt, amit még a szabályok betartásával és a gumi tapadásával realizálni lehet. (nálam már ez is SCI-FI, hogy 0.9g-t kezeletlen pályán FWD hogy tud, szerintem hajtja a hátsó kereket is vagy mittomén .... mindegy....)
Soma autójából viszont SOKKAL jobb idő is születhet. Végülis ha frankó gumit használ, akkor a motor erejének növelésével majdnem egyenes arányban nőhet az elérhető tapadás is - akkor lesz az igazi, ha az első 60 lábon le se rakja majd az első kerekeit
Sanya, milyen gumma volt ezen? :o)
...és akkor mondja nekem valaki azt hogy a középmoci mekkora előny! Egyforma g-vel indulunk, jesszus! :o)
Gratulaaa te Hondaszobrász!