Azt olvastam amit írtál róla, de akkor miért nem egy a gatyájában focilabdát cipelő micimackó képet raktál be és az aláírás az lenne, hogy tele van a tököm .
Nekem van VW-m és megfér a Honda mellett egyébként
Végre pozitív irányba tereltük a témát. "Tankoljál" előtte és melegíts be, kiváncsian várom az eredményt, remélem ave leméri és beteszi ide balra az érdekességek menübe.
Ez egy ugyan olyan számadat mint az , hogy 1/4-ed mérföldön mennyit megy egy autó, vagy hogy hány lóerős. Gondolom neked sem mindegy, hogy 100 000 Forintot keresel 1 hónapban vagy 1 000 000 Forintot, pedig csak 1db nulla a különbség, ha a 8 után tett volna egy 0-t akkor nekem sem szúrt volna szemet. Azért a nagyságrendi tévedések felett már én sem szoktam elsiklani szó nélkül.
Zoli!
Meg tudnád mondani nekem, hogy a pálya végén levő visszafordító pont hány méterre van a rajttól ?
Csak lelkes kiváncsiságból ki akartam számolni, hogy a 700 lovas BMW a tervezett 8 kilóméterből eljut e a döntőig az első versenyén.
Kábé 1.5-2 km 1 futam szerintem a depóból kiállni, sorba beállni, futam, levezető és visszacsorgás a depóba. Ez 4-6 futam amit saját erejéből kell megtenni.
Szóval nekem ez a kijelentés kicsit "meggondolatlannak" tűnt így elsőre, hogy egész évben 8 km.
Ha egy autó jó akkor nincs gond vele , múltkor egy turbósított Accordot programoztam a padon és 50 fok fölé nem ment a levegő a szívócsőben, és a víz sem ment feljebb 90-95 foknál. A versenyautómat meg az utolsó Kiskunlacháza előtt ventillátor nélkül tudtam csak üzemi hőmérsékleten tartani, mindig 80 fok alá ment a víz pedig a termosztátom jó.
Viszont ha valami nem stimmel a hűtésrendszerrel akkor az itt rögtön kiderül, viszonylag gyakori az a hiba, hogy a termosztát csak kismértékben nyit ki, és ez közúton még nem okoz éppen problémát illetve nem veszi észre a tulaj, pedig cserélni kéne már.
Ja meg ha turbós autón túl van emelve a nyomás és kimegy a turbó a hatásos működési tartományból azt a forró levegőt sem tudjuk minden esetben rendesen visszahűteni.
Egyébként van radiál ventillátorunk is, azt nemigen használjuk pedig az brutál légáramlatot csinál.
Ezzel az autóval Zolinál lehetne AA1-ben és AP2-ben indulni, Attilánál meg A6-ban. Kiváncsi leszek az idejére majd ha netán elindul valahol . Teljesen széria utcai autó, csak egy típusspecifikus kompresszor készlet van rajta vízhűtéses coolerrel. VTEC váltás után elég durva dolgokat művelt.
Egyébként volna egy ötletem, nem tudnád megvalósítani itt a honlapodon, hogy lenne egy külön oldal ahol tömören össze lennének sürítve a jövő évi sorozatok lényeges szempontjai és feltételei ?
Arra gondolok, hogy egyben lehetne látni bizonyos főbb szempontokat és lehetőségeket. Például egy oldalon lehetne megnézni , hogy melyik sorozaton melyik versenyhez kell minden autónak cső illetve milyen időhöz vagy sebességhez van kötve, vagy nem kötelező éppen.A kategóriákat is lehetne látni, hogy kinek melyik előnyös hátrányos. Szóval több szempont alapján egyszerűen átláthatóan tudna tájékozódni mindenki a főbb szempontok alapján.
Nyilván csak a lényeges dolgok kerülnének be ebbe az "összehasonlító táblázatba" és leginkább azok amik különbözőek , ami azonos mindkét esetben azt nem érdemes szerepeltetni benne.
Itt is beszélgetünk mindenféléről és sok esetben nem is vagyunk tisztában vele mi is a helyzet, akkor segítene ez a táblázat és egy kattintással tájékozódhatnánk a lényegről.
Szerintem külfoldön sem csöveznek be mindent mert minek. Nézzél meg egy csomó videót , és meglátod , hogy igen nagy részében nem találsz csövet, pláne az olyan autókban mint amivel a mi gyorsulási mezőnyünk 99% is rendelkezik.
Az NHRA és FIA versenyken nem a mi autóinkhoz hasonlóak futnak azzal nem érdemes hasonlítani.
Én csak azt tudom neked is ajánlani, hogy városban ne menj ki sétálni az utcára bukósisak nélkül mert bármikor a fejedre eshet egy virágcserép és meghalhatsz.
Figyi !
Én amivel mentem az idei versenyeken be van csövezve, de semmi biztonságérzetet nem adott, mert nem éreztem , hogy van értelme. Ralliban elég sok versenyen indultam jobb és baloldalon is ülve, ott természetesen alapnak tartottam a csövezést mivel van nyilvánvaló értelme.
Lehet, hogy hülye példákat hoztam fel, de akkor kérek logikus és megtörtént tapasztalatokat , hogy szükséges . POS egyszeri bekacsázásáról tudok konkrétan bár lehet volt több veszélyes esemény is az utóbbi 10 évben itt az országban történt versenyeken.
Szerintem veszélyesebb dolog a városi normál tempós közlekedés vagy a 6-os úton való teherautók előzgetése mint a zártpályás gyorsulási versenyzés.
Akkor miért nem versenyezhet Szili bőrruhában és bukósisakban az utcai Audijával cső nélkül ?
Azért példálozok vele mert ő van "pengeélen" az idejével, a tervezett 10.99-től nincs túl messze !
Akkor kérdeznék egyet:
Mi célból kell kötelezően becsövezni egy autót a 400 méteres gyorsulási versenyen, kinek vagy kiknek az érdekében vagy védelmében ?
( bárki bármilyen választ ír a fenti kérdésemre, a következő témám a motorkerékpárok lesznek, hogy akkor azt miért nem kell )
Van egy tök széria utcai Civicem, azzal járok minden nap. De inkább arra akartam utalni, hogy valaki Németországban verőfényes napsütésben az utolsó csavarig eredeti és legális bejáratós 1 hónapos Audijával akár nagyobb tempóval is mehet mint a mi gyorsulási versenyeinken Szili a 400 méteres egyenes szakaszon, és nem kell bele cső és nem büntetik meg.
Érdekes ez a cső téma, szerintem nem azonosak a versenyzés feltételei egy ralliversennyel ahol kanyarok meg fák meg árkok és szakadékok vannak, és esős havas versenynapok is.
Szóval kicsit túl van lihegve szerintem ez a téma, épített csővázas autóban eleve van mert az a váz, de itt utcai sorozatgyártású autókról (AUDI) van szó amik mennek 400 métert egyenesen.
Német autópályán is csak ajánlott sebesség van, tehát ott például a sok autó között akár csúszós úton is mehetnék cső nélkül a 950 kg-os Civicemmel 200 felett legálisan.
Ebben a "hitel funkcióban" igazad van , a többivel kapcsolatban csak izélgassanak mások .
Egyik barátom most cserélt autót, bőven ki tudta volna fizetni de olyan nevetséges THM-mel kapott rá hitelt, hogy azt mondta ő is inkább csinál mást a pénzével . Ha tényleg megvan rá az anyagi háttered akkor jó döntés.
Hát igen, ebben is van nagy igazság, például elég viccesek Kiskunlacházán az A2 kategória döntői amikor civiccoupe néhány szívó 1.8 vagy 2.0 motoros ellen "küzd" az 1.6 turbóssal.
Te sem döntheted el szívó benzines motoroddal kapcsolatban, hogy 200-300-400 vagy 500 lóerősre csinálod, abból a ccm-ből 160-180-200 vagy 220 amire lehetőséged van kábé. Szóval nem egy kategóriába valók szerintem sem. Nem hiszem , hogy Sanyit is ez ösztönözte igazán, hogy milyen jó érzés a 2-3-4 másodperccel lassabb autókat lehagyni a kategóriájában.
NSX motort teszel Civicbe ?
11 másodperces autóval lehetne beleszólni a versenybe, és 11 aljával érezhetnéd magad biztos dobogósnak kb. És csak a legutóbbi tököli verseny szombati napját kell tanulmányozni ehhez a megállapításhoz .
Nekem nem nagyon kell gondolkodnom, forgalmim nincs csak gépkönyvem, próbarendszámot kizárólag erre az autóra nem tudok. De ha jól értem csak a nemzetközi versenyekre kell ilyesmi, azokat meg nem nekünk találták ki a pöttöm fűnyírómotorjainkhoz, ott a jelentősen nagyobb motorok ellen esélyünk sem lenne.
Szóval szerintem no para !
Nagy a csönd, ezek szerint mindenki alszik , mert kipihenten akar menni a holnapi megbeszélésre.
Szuszpenzort és bukósisakot vigyetek, és jó lenne ha valaki kamerázna is biztonságos távolságból.
És mégegy észrevétel:
Mivel a ketegóriahatárokat a gyakori sorozatgyártású autók ccm-éhez igazították ezért célszerű lenne figyelembe venni azt a szitut, hogy valaki esetleg például a 2.0 motorját felújítaná vagy T dugót venne bele és ehez első túlméretre fúratná a blokkot például akkor áteshet a kategóriahatáron.
Szerintem is ésszerűbb a ccm alapján kategorizálni a szívó benzineseket, a kerékhajtás milyensége kevesebbet számít. Ebből a szempontból a dragracingos sorozat szimpibb , viszont az , hogy turbós dizeleket is bele akarják keverni az már nem jó szerintem . Szerintem a dizel az külön kategória kell hogy legyen mint a futamos sorozat A3 kat.
Szóval nekem egyik rendező kategória beosztása sem tetszik igazán, és akikkel erről beszéltem szintén így vannak vele.
Egyébként a két sorozat kategórizálási és rendezési illetve infrastruktúrális előnyeit összegyúrná valaki egybe akkor igen jó versenyek lehetnének. Mindkét sorozatnak vannak előnyei és hátrányai.
Ha jól megnézed akkor kiderül , hogy Kovács Attilának 175 pontja van tehát 4-ik , a 330 csak elírás. Ha ő is csak a duplapontos versenyekre ment volna akkor most 350 pontja lenne és 3-ik lenne éves értékelésben.
Azt láttam, köszi, én a döntő döntőt kérdeztem amit Janival futottam, és addigra eléggé elázott a pálya amin meg is lepődtem , ezért lennék kiváncsi rá.
Látom megjelentek a vasárnapi eredmények a futamponthún . A döntős utolsó két futamom rajtszámai el vannak keveredve:
19:20 bal pályán én (501) mentem jobb pályán Gregor Tus (502) , ehelyett hibásan a timeslipen bal pályán 514 (Mazur) és jobb pályán 518 (Jani) szerepelt.
19:50 bal pályán én (501) mentem jobb pályán Jani (518) , ehelyett hibásan a timeslipen bal pályán a Jani jobb pályán én szereplek.
ave ez a tegnap esti kérdésedre a pontos válasz, illetve Futamannak adat, hogy kijavítsa az excel táblázatot a honlapján, mivel se nekem se másnak nem a saját adatai szerepelnek ezáltal ott több esetben. Gondolom nem csak nálunk fordult ez elő, a kapott timeslipek alapján érdemes lenne pontosítani a kérdéses eredményeket másnak is.
Előttem ment, mert emlékszem az ugrálásra és a magasba lendülő kezekre ami azt jelentette , hogy nyert a lengyel ellen, gondoltam akkor nekem is nyernem kéne a szlovén ellen .. ... és sikerült
a 3 döntős futamomból kétszer rossz volt a rajtszámom a cetlin, 4-be jutásért mentem a Corsával aztán mentem Tussal és végül Janival
én 501-es voltam de asszem 514 vagy 518 volt a cetlin helyette
Pár napja feltettem itt a kérdést , hogy európa szerte a mieinkhez hasonló versenysorozatok esetében van e valakinek valami infója, mivel érdemes lenne ezekről tájékozódni.
A Horvátoknál olyan időalapon megy mint amit Kohári Zoli akar az "amatőröknek" jövőre. http://www.402streetrace.com/eng/streetrace_rezultati.php?ID=23
A FIA versenysorozatok ha jól értelmeztem a hagyományos DRAG autókra vonatkozik bár nem ismerem a "stock" kategória műszaki feltételeit, talán abba 1-2 itteni autó beleférhet.
Angoloknál van múltja a gyorsulásnak, náluk van a legtöbb infó, rögtön itt egy egyszerű kategórizálás. Vannak a 8 hengeresek és vannak az ennél kevesebb hengeresek tehát két kategória. http://www.uk-srs.co.uk/index.php
egyébként én sem kaptam (hiszen csak a 3 utolsó versenyen voltam)