Az olcsót szeretjük,a szállítást gondolom átvállalják
És ha én nem akarom tizenkilencig pergetni?Akkor tutti occsóbb!Esetleg össznépi Audi centírgrúpbáj?Csak a vibrációmentességért...
Egy versenyautóban lehetőség szerint érdemes csökkenteni a bonyolult,elromlásra hajlamos,felesleges,jelentős előnyt nem hozó alkatrészeket.Egy üzemanyagösszetétel nézegető szenzor az én szememben ilyen,amellett hogy valahol 500USD környékén van,vajon ki ismeri a megbízhatóságát,mikor jövünk rá hogy beszart?Ha leolvad a reaktor?
@@@KulinPapa:
neked működik autód ezzel a táblacserélős VEMS-el?Vagy van referencia ahol meg tudom nézni?Hányas firmware?
@@@DrT
Tehát adott egy motor.Adott 2 üzemanyag (Benya 95,E85)
Akkor létezik hogy ez a motor a nagyobb oktánszámú (http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating) (105) E85 üzemanyaggal ne legyen nagyobb a teljesítménye?Tell me how...
@@@Manó
Más kérdés hogy azt a + 20-30% cuccost el tudja e égetni a gyujtásrendszer,hozzá tudod e igazítani a gyertya hőértéket,injector,benyapumpa,ésatöbbi.
Egy próbát megérhet ha érdekel a dolog és hajlandóságot mutatsz a kisérletezés irányába,de készülj fel a szoppantásokra...
Ha van hangulatod cüggölni magaddal mindíg minden versenyre E85öt akkor irasd arra,ha kényelmesebb vagy akkor könnyebben elérhető többfelé kapható 100ashoz.A legtutibb egy kapcsolható program lenne (esetleg két ecu) az éppen aktuális üzemanyagfajtának....
a 3as henger notóriusan leszegényedik (pont oda néz szembe vele a pillangó),és ha ezt az ember összekombinálja egy amúgy is picit kevesebbet szállító injectorral hát megvan a baj.Nekem az a henger mindíg szegényebb.Azt is megértem hogy a szűkítővel fojtogatott,nyomatékra hangolt mocik kevésbé érzékenyek,esetleg teszemazt olyan hiperjó a csonk hogy nem sokat lehet javítani,de ez az Audi szegényke egy ősi tekknika (Hogy is mondta egy kedves ismerős? " A mai korszerű motorokon már...." hihi )
Hála Istennek nekem megvan a lehetőségem és a kedvem is a hengerenkénti trimmre,ugyhogy majd beszámolok az eredményekről.Aki meg nem akar ezzel foglalkozni hát ne tegye
Szerintem a dolog épp fordított,ezzel nem plusz lóerőket vadásznék,hanem a már meglévőket tudnám biztonságban.Vannak ismert korlátokkal rendelkező rendszerek,pl a 10VT Audik utolsó hengerei,a 6os BMWk 5ös hengere ésatöbbi.Mikor van egy ismert,köztudott jelenség,szerintem nem nagy kaland rákompenzálni.Értem én hogy folyamatosan változott,és átlátom ennek kaotikusságát is,de nem arról van szó hogy szánjunk rá 6000 munkaórát a motor teljeskörű behangolására,de mondjuk én aki pszihopatikus módon betöltök mindent ami a csigán kifér,jobb lelkiismerettel állítanám le a mocit ha tudom hogy én mindent megtettem.
A hangsúly nem a tökéletességen van,hanem az első lépésen amit megteszünk a tökéletlenségből.
Másfelöl engem betegesen érdekel mi zajlódik le odabent.
hogyan kalibráltad össze az EGT-ket?mekkora eltérések voltak? Celsius,lambda.
Sajna itt most nincs,nem tok méregetni,de asszem (hol az átmérő jel??)80.98mm.A blokk se szokott nullás lenni,de hát ugye ki látott itt 0km-es motort??Az enyém talán +0.02,de már jó régen volt hogy összeraktam...
Nagyobb nyomás nyilvánvalóan nagyobb hőterhelés,gondolom hogy jobban tágul is emiatt.Nekem eddig nem volt gondom vele,és északon is simán tudja a hengerenkénti 100lovat.
Nagyon fasza kis dugó csak baszott nehéz.Persze ezt is láttuk már megsemmisülni,és gyengébb is bírta tovább!
én ezzek a kocsival csak szopok.úgy nyalnék is már...
Mérek EMAP ot és jelentek,szerintem nem lehet vészes mert szépen forog a motor,persze ez a 2.9 extrém és értelmetlen,2.2-2.3at célzok meg,legvégül PID controllal.
Terveztem hogy bejelentem elismerésem a faragásod kapcsán Turbóá,hajrá,így tovább!Alakul,márciusban süssünk husit Bétás csavarhúzón,azt győzzön a jobb!
A kérdés jó,de sajnos nincs rá válasz mert nem tudom.Mivel most már szépen kiforog,talán egyenesbe jövök fejlesztésileg és akkor ráakasztok oda is egy MAP szenzort (ami akkor már EMAP szenzor lesz ), ANÁL is inkább hogy a MoTeC tud MAP/EMAP ra dolgozni mint terhelés.
ave:
jaja,gondolom hogy imádta.van ez a Read the fcuking manual dolog,hiába lőttem be az overboost cut-ot 350re ha van benne egy 1sec delay de legalább már ezt is tudom!
Az elmúlt napokban boostcontrolloztam lelkesen,az eddigi mechanikus vezérlést átadtam az ECU-nak.Állítgatás közben sikerült az eddigi valaha volt legnagyobb töltőnyomást beleereszteni a mociba,így néz ki a logon.Still bone stock bottom end...
Normálisan beállított rugóval szépen szabályozható 1-1.5bár között,most az 1.6-2.2 van megcélozva,de ehhez át kell picit alakítani a WG-et.
Ne veszekedjetek,csináljátok inkább a kocsikat!
Szívesen megnézném majd működés közben,vagy akár meghallgatnám a tapasztalataidat,hogy működik,mennyire jól teszi a dolgát!
Sajna a marketing,meg a programok sokszor nem adnak teljes és valós képet egy rendszerről,ezért gyakorlati-tapasztalati út az egyetlen amellyel jól megismerhető egy EFI ECU.
Ja igen,van még egypár hátrány is,
korrozió
gyenge hidegindítási képesség.
Én nagyon támogatom a használatát,bár eddig csak szoptam vele,de ez betudható a kihegyezett és ezálltal a határain üzemelő üzemanyag és gyújtásrencceremnek...
Elvileg az E85 105ös oktánszámú.Az, hogy egy motor mekkora maximális kompresszióviszonnyal tud üzemelni ilyen üzemanyaggal nagyon sok dologtól függ (pl. HF konstrukció).De lehet növelni a CR-t,csak pl azt is szem előtt kell tartani hogy kevés helyen kapható,olyan motort meg nem sok értelme van csinálni ami nem megy átlagos kutakon kapható nyállal.Persze ha csak race az megint más kérdés.
Egész másként kopog vele a motor,igaziból nincs az az éles drámai hang és hatás mint benzinnel,de a gyertyát az hipp-hopp szétreccsenti (nekem eddig 3at).Ezt leszámítva is elég nagy terhet ró a gyújtásrendszerre,benzinnel vígan mentem 2.2-2.4es nyomáson,E85 1.8on ledurrogott.
Nagyjából 20-35%al kell több,de van egy olyan tulajdonsága is hogy egészen szegény keverékkel is jól elmegy (akár 1.2es lambda).
A kérdésedre sajna nem tudom a választ,érdemes kifejezetten a kérdéses motortípus versenyváltozatait nézegetni.
És ha én nem akarom tizenkilencig pergetni?Akkor tutti occsóbb!Esetleg össznépi Audi centírgrúpbáj?Csak a vibrációmentességért...