van itt egy Konstantin nevű faszi,aki érdeklődik a felnik iránt. Nem beszél tökéletesen magyarul,de szerintem meg fogjátok érteni egymást
Megadtam neki a számod,keresni fog.
Hello! Van vkinek eladó Siemens Deka 630cc magas impedanciájú injektora? Esetleg tudtok helyet ahol lehet ilyet nálunk kapni? Úgy tűnik 2 szaraxik a 4ből..
Azt ki,de már a turbót is 2871R ment vissza! Most várom a szoftvert és kiderül hogy milyen lett.
De jobban tetszik mint a másik,annak ellenére,hogy csak basebooston használom.
Igen az az,de van külön egy Saab oldal is ,oda is felrakom. Ha egy hétig nincs semmi,akkor kereslek és elvisszük a Saab szervízbe,ha gondolod. Ott szinte tutira elviszik majd.
Először is felrakom a Saab fúrumra,aztán ha nem érdekel senkit,akkor a legegyszerűbb ha beviszed valamelyik Saab szervízbe (ebben segítek ) és megmondod mennyit szeretnél érte kapni.
Én ugyan ilyeneket adtam el így pár hét alatt..
Ha elforgatjuk a középrészt 20fokkal,ahogy a vízcsöveknek is állnia kéne legideálisabb állapotban,akkor talán lehet jó..de úgy is necces lesz szerintem
Megnéztem még1x az enyémet,ugyan még fölötte indul az olajvisszafolyó,de ahogy jön le a cső és megy az olajteknőbe,úgy már vízszintes alatt van,nemhogy esik..
Ezt sem tudom hogy lesz megoldva
A Garrett szerint fölé!! Ezt kell elkerülni:
Undulations in the line or extended lengths parallel to the ground
DRAINING INTO OIL PAN BELOW OIL LEVEL
Dead heading into a component behind the oil pan
Area behind the oil pan (windage tray window) where oil sling occurs from crankshaft
És még ezt is írják!: When installing your turbocharger, insure that the turbocharger axis of rotation is parallel to the level ground within +/- 15°. This means that the oil inlet/outlet should be within 15° of being perpendicular to level ground
Persze nem várom el ingyen,de a jövő héten nekem más dolgom lenne,most meg még lenne 3 nap a hétből és ha már itt a kerék,akkor meg is lehetne csinálni..
Senki?
Viszont csak hétfőre kaptam időpontot,amikor le tudják szedni a turbót .Esetleg van valaki Pestimre közelében,aki bevállalna egy ilyen melót? Utána vinném a turbóshoz,aki másnapra rendbe hozná és utána visszatenni a helyére..
Lehet hogy ez nem a legjobb példa,de amikor volt nekem féktárcsacsere,akkor ugye el kellett volna vinni gépműhelybe,hogy halál pontosan belőjjék,de én csak a közeli haverhoz vittem,aki kis odafigyeléssel olyan pontosan és faszán felcsavarozta az új tárcsát,hogy egyszer sem kellett levenni hogy nem középpontosan lett felrakva.
Valószínű kis odafigyeléssel,meg hozzáértéssel,jól meglehet csinálni az ilyen dolgokat.
Ettől függetlenül elviszem turbóshoz a cuccot. Már megbeszéltem vele és 5.000 fotintért meg is csinálja.
Szia Turboá! Először is köszi a felajánlást,de úgy néz ki meg tudom oldani itt a közelben. Egyébként te merre vagy? Mert a múltkor írtad,hogy le tudok ugrani hozzád.. Lehet hogy még szükség lesz majd a segítségedre a jövőben
Biztos Egy kompresszorkereket már csak fel tud rakni..meg kiegyensúlyozni..
No meg közel is van,nem kell a világ végére rohangálni autó nélkül. Ezt csak nem cseszi el?!
Na nem a Felcsikiről beszélek
Jön már a kompresszorkerék! De hogy mekkora egy majom dolgozik ott a Felcsikinél az nem semmi. Már nem az első húzása volt. Ezt figyeljétek!
Bementem,mondom veszek a wastegatere ilyen biztosító gyűrűt,állítólag égergyűrűnek hívják.
Mondom neki,kérek pár darabot,hogy legye tarcsiba is. Erre: a Garrett nem forgalmaz alkatrészeket és csak rendelni lehet. Mondom neki,de hát már többször vettem és mindig kaptam ráadásul újakat. Aztán szót -szót követett,nagy nehezen bement ás kihozott egy használtat,ami persze nem pont az én turbómhoz készült..
Mondom neki,esetleg van kompresszorkerék a 2860rs-hez? Nincs,mert ez európai Garrett nem forgalmaz alkatrészeket..Mondom neki: nemrég kértem árajánlatot középső részre és kaptam is.Az is alkatrész nem?? Meg rendeltem kompresszorkereket a netről.. Hát azt megy meg hogy és biztos hogy az GARRETT?! Na meg ilyeneket kérdezett..Gyorsan kijöttem,mielőtt elküldöm melegebb éghajlatra..
Ilyen egy faszt!
Az alapján amit most a hétvégén tanultam,először is tudni kell,hogy pacit szeretnél. A nyomás az már megvan,akkor egyszerű a dolog
1lbs/min az kb 9,5-10,5 pacinak felel meg. Tehát kiszámolod,hogy mit tudom én a 400lóhoz kb 36-44lbs/min van szükséged. (ha kb10el leosztod az jó)
Felmész a Garrett oldalára és elkezded böngészni a turbók kompresszor mapjait.
Nemrég linkeltem be a sajátomat.
Ott alul van az lbs/min egység,oldalt meg a turbónyomás. Azzal vigyázni kell,mert ugye az eleve 1báros légköri nyomásról indul!
Egyszerű a helyzet,megnézed a kompresszor mapon,hogy az általad kiszámolt levegőmennyiség,meg turbónyomás az hová esik a kompresszor térképén..
Onnan már tudni fogod,hogy mi kell neked Ha nem így van,akkor valaki úgyis megcáfol
Már találtam is a neten Azt hiszem erre beruházok és megnézem,hogy műxik vele a rendszer.
Abból kiderül,hogy a turbó-e a bűnös a magas IAT miatt. Ha minden okés,de még mindig nincs meg a kívánt power,akkor még mindig le tudom cserélni és nyugodt szívvel tudom eladni
Azt hiszem ennyit megér és belefér a keretbe.
Ezt már régen mondtam,max nem mindenki figyelt rá..
Akartam én új kompresszor kereket,de ezt mondták nincs, csak a középső résszel együtt lehet kapni,ami meg marha drága. Így jött ez a megoldás.
Azt én nem tudom,de láttam a lapátokat sérülten,tény hogy nagyon kicsit volt cikk-cakkos a szélük.
Gondolom a lehető legkevesebbet szedte le belőlük,aztán meg kiegyensúlyozta.
Igen ez is lehet ok,hogy nem tud úgy sűríteni és sokkal többet kell forogjon,mint egyébként.
Tény,hogy párszor kifújt a tömítés mellet és ezért kellett levenni,meg 1x már volt csinálva a kompresszor oldali kerék,mert vmit bekapott és csipkések lettek a lapátok szélei.
Akkor járt turbósnál,úgy oldotta meg.hogy leszedett a lapátokból és azt mondta,hogy 10% teljesítményveszteséggel kell számolni és ennyi.
Azóta már odébb is lett helyezve és a tengely nem lóg,olaj nem fogy.
Aztán persze,hogy a turbós mit mondott,meg a mi a valóság az egy másik történet..
Mindegyik pad más mért eddig,minden alkalommal! Először az ATC-hez vittem,de így utólag rá kellett jönnöm,hogy olyan görbe a mesében nincs,tehát vmi nem kerek a méréssel.
A múltkor még pont te írtad,hogy ez a pad így,az meg úgy..
Ezen az autón mindig van vmi változás,mert keresem a hibát. Csak egy pl. Az utsó mérésen a teljesen gyári szűrőházzal voltam,amivel vhol 4.000 környékén jön meg a max nyomás,amíg a módosított boxal,olyan 3.200 körül van. Nagyon nem mind1!
Mivel senki nem tudja megmondani hogy mi lehet a gond,ezért kénytelen vagyok ily módon tesztelgetni.
Egyébként az első ATC-s mérés óta,rengeteg minden változott. Most nem kezdeném el sorolni,mert nem érnék a végére. Csak egy-két pl: légszűrő,kuplung szett,lendkerék..stb.
Amióta magasabb az IAT nem tudom,mert csak egy mérés alkalmával derült ki és utána sem figyeltem,mert nem volt mivel. Egyébként azóta nem voltak nagyobb módosítások.
Úgy látszik a svéd hétvégén unatkozik Már vissza is írt. Tessék,ez a válasza:
We have dyno about 30 cars with GT28RS to 350 Hp.
SO that is no problem.
Our own demo Saab 9-5 Aero 2005, har 410 Hp, (With Etanol)
Most we have goten out of the GT28RS is 445 Hp, that was with a 2.0T with Etanol, a 9-3 2.0T -00
That car has everything very extreme, just a "small" turbo.
On gasoline GT28RS our experience is about 340-360 Hp.
We do not want to push the turbo harder than 1.5 Bar, if you go for higher boost.
It decrese lifetime, but we have many of them running for higher boost than that for many many years.
Teljesen igazad van! Most hogy már kezdem kapisgálni miről is van szó,elkezdtem számolgatni és arra jutottam,hogy ez a turbó alkalmatlan a 350lóerőre. Ha nem így cáfoljatok meg!
Szóval ehhez a lóerőhöz kellene nekem kb 33-36lb/min levegő,ami 250-272g/s,ha átkonvertáljuk.
Nekem persze ez sincs meg,a legjobb napokon is max 240körül van,de inkább 230az.
Kiszámoltam a levegőszűrő méretét is,ami picit kisebb,mint kellene,de talán nem ez a legnagyobb baj.
Ehhez a teljesítményhez egy 2.0literes motornak 6.200-6.500fordulaton kb ,1,35-1,4 nyomásra van szüksége. Egy másik számolás szerint 1,55bar,de végül is tök mind1,mert ha megnézzük a turbómnak a kompresszortérképét,akkor ez marhára kívül esik rajta!
Vagy nincs igazam?
Nem,teljesen gyári 0,64 A/R-el. Tegnap ennek örömére elkezdtem magam beleásni a turbótöltő rejtelmeibe a Garrett oldalán és marha sok hasznos infót lehet ott találni..
Csak tudnám eddig miért nem olvasgattam ott
Még egy dolog. Még a 63%os cooler hatásfok ellenére is, kb 50-55fok lehetett volna a max IAT,ha a turbó kilépő az általam számolt 140-150fokos tartományban marad!
Nekem más adatok jöttek ki. Most megint nekiültem a témának és találtam egy jó oldalt,ahol példákkal illusztrálva leírták,hogy kell kiszámolni az Ic hatásfokát a várható teljesítménynövekedést és a várható turbóból kijövő hömérsékletet..
A lényeg,hogy a mai napon nekem a külső 8Celsius és 1,7bar nyomás mellett,ha 70%os compresszor hatásfokkal számolok (ami állítólag normális),akkor olyan 140-150fok között kellett volna lennie a turbó kilépőnek és nem 190nek!
Amit még simán ki tudtam számolni,hogy a coolerem hatásfoka az adatok alapján olyan 63% volt.
Ugye 188fok volt a turbó kilépő (tehát az IC bemenő) és 74fok volt az IAT 8 fokos külső hőmérséklet mellett.
Ez okés,erről olvastam én is hogy kellene ezt számolni. Itt van egy oldal pl: http://www.gnttype.org/techarea/turbo/intercooler.html
Mondjuk azt hogy ez mind oké és akkor miért ilyen magas az IAT-m,ha szerinted ezek normális hőmérsékletek?
Azért nagyon nem mindegy,hogy 150fok a bemeneti vagy 190! Akár hogy is nézem ez 40fok különbség. A cooler marha jól végzi a dolgát,mert olyan 100fokot hűt le,de ha ha 190-ből teszi mindezt,akkor is még 90fok lesz az IAT,amíg 150nél ugyan ez,csak 50fok lenne..
Na,most sikerült kimennem és kicsit tesztelni,még épp jókor mert megint elkezdett esni..
Szóval tettem 4-5fordulót ott,ahol Ave szokott mérni és amikor az IAT 74fok volt,akkor a bemenő IC az 188 fokot mutatott (+ - 4-5fok)
AZ IC az tuti jó,viszont a turbó az qrvára fűt. Lehet még a turbón kívül más is oka ennek a brutális bemeneti hőmérsékletnek?
Azért kérdem,mert egyik ismerősöm azt mondta esetleg meg kellene nézni a katalizátort nincs-e eltömődve vagy ilyesmi.
Én már rendelném az uj turbót,de mondta ne siessek vele..
Te ebben biztos vagy? Csak semmi nem tud közülünk erről a méretről bármelyik Saabon,még Anti sem (Saabtuning) sem. Az pedig már jelent valamit. Én is körbenéztem az Online Saab boltokba és sehol nem találtam ilyen méretet.
Szóval nehogy befürödj vele!
Látom megtaláltad a Saab fórumot Amit tudok mondani,hogy a 9-3 asnak 288mm a fékárcsája a Viggené meg 308mm. Tehát ezek tuti nem jók. Nézegettem a többit is,de szerintem nincs 300as átmérőjű tárcsája a Saabnak.
Megadtam neki a számod,keresni fog.