Az igazi gáz hogy idén sokat hazahoztunk belőle a folyamatos melegedési probémák miatt. A Mecsekrallyra lett technikailag üzembiztos a kocsi, ott meg feldőltünk az ötödik gyorson. Még szerencse hogy hazai verseny volt, mert ami megmaradt a szálláson azt rákölthettem a kasznira.
Itt jegyzem meg hogy Turboá barátom újra " felöltöztette" a narancsot.
Ezek az akadályok sajnos idén a rallyban is folyamatosan jelen voltak, és azt gondolom hogy ezkre valamelyest fel is tudok készülni. ( pl 6 pár féltengely, 3 váltó, 2 osztómű a padláson, az autót én programozom, stb ) Ami a költségkimélést illeti a rallyval szemben: nincs versenyenként 50 huf nevezés+biztosítás, nem kell 6 emberrel 3 napra versenyre utazni ( kaja, szállás ) nem tüzelek el egy hordó ( 200 liter ) versenyüzemanyagot + az autómentő + a tréningautó. ( Miskolra 600 km-t tréningeztünk )
Vannak olyan versenyek ahol a tréninget csak a verseny előtti hétvégén engedik, és ha az mondjuk 300km-re van hát így jártunk. Persze talán ezt neked nem kell mondani, de amég versenyen vagy nem dolgozol, r-go nem is keresel. Tényleg bízom benne hogy a várható buktatókkal együtt is költséghatékonyabb lehet. Persze az sem mindegy hogy versenyenként 220 km-t autózol vagy ( mit is írjak hogy ne kelljen magyarázkodnom ) 5-öt. Azt gondolom hogy mindenki aki rajthoz áll nyerni szeretne, de legalább eljátszik a gondolattal, talán Fekete Kálmán barátom könyvéből vett idézet a leginkább idevágó
"Ilyenek ők!
Megszállottak, őszínték, nyíltak, szenvedélyesek. Az egyik a bajnoki koszorúért,mások a győzelem esélye nélkül, de újra és újra nekivágnak. Odagördülni a rajthoz, felvenni a bukósisakot és eljutni egy bennük vibráló dráma önmegvalósító katarzisáig! Talán ezért csinálják!? Autóversenyzők"
Érdekes hogy több technikai sportágban ugyazezt hallom: nincs rá pénz, nem érdemes, nem valószínű hogy megyünk jövőre, alulmotivált vagyok, stb. Én is azért fogtam dragautóépítésbe, mert nem szeretnék még egy rallyszezont saját zsebből finanszirozni.( minden ellentétes híreszteléssel szemben ) Így a narancs vagy pihen, vagy bérbeadom. Kigyógyulsz a téli depresszióból és usgyi.
Simán lehet. Nem is vagyok hajlandó firtatni tovább a témát. Saybor ügyesen csinálja egyépként...Szándékosan kiprovokál egy konkrét infot, ha nem kapja meg utánakeres, aztán oldalakon keresztül lehet rajta lovagolni...A hsz-ben is arra utaltam hogy hagyjuk, nem is értem most miért kontrázol?
Teljesen igazad van! Hogy tudhatna egy ilyen kis fing turbo 700-at. ( Jóska barátom fejét zsugorították ) Mégegyszer minden turbogurutól elnézést kérek, hogy megzavartam a nyugalmukat.
Te is jól leszűrted a lényeget...De ha ennyire erölködsz nálatok mit takar ha valaki azt mondja kb?
Lehet hogy öngólt rugtam? Asszem te pécsi vagy. Jól tévedek?
Ez csak egy optimista becslés volt ami az autó súlyára vonatkozik. Remélem BMW-s körökben olyan népszerű lesz a kocsi, hogy vállon viszik a rajtig, aztán a célból újra vállon a boxig...
De ha teljesen pontos adat kell készítek egy egyenletet amiben kiszámolhatod.
Na látod ezzel így semmi baj! Van véleményed, nekem pedig ugyanerről más. Lehet róla vitázni szakmai szinten, DE TE ÚGY TESZED FEL A CINIKUS KÉRDÉSEID, HOGY MÁR ELŐRE MEGVAN A KIOKTATÓ VÁLASZ! Szóval ezért érdekel hogy konkrétan milyen szakirányú képzésben vettél részt, ill. melyik fősulin, vagy egyetemen szívtad magadba ezt a frenetikus tudást.
Mivel fingod nincs a készülő motor mechanikai komponenseiről ( tengelyek, szívó és kipucsonk, légnyelés, célzott motorfordulat ) ezért arról sincs v.színű fingod sem, hogy mikor pörög fel a turbó, főleg úgy hogy annak paramétereit sem ismered. Tehát nekem ebből az jön le, hogy megint egy kis Nostredamussal van dolgom, aki majd itt a fórum olvasóinak brillirozva előre jelez dolgokat. Vagy ami valószínübb hogy a levegőbe beszélsz, és abból a maroknyi kis tudásból ami rádragadt ( inkább tapasztalati jelleggel ) osztod az észt. Hol tanítanak ennyi, a motorsportban nélkülözhetetlen lexikális tudást? Mi is pontosan a végzedséget?
Nézzük csak M5 vems szívó...Két ilyet tudok Madarász Öcsi, Kecskés Roland. Te ez mindkettő nálam készült! Kecskés Roli magyar bajnok lett, Madarász Öcsi második lett a bajnokságban. Várj csak, ki is verte meg? Ja megvan Pallag Bozsák Csabi audi V8. Az is nálam készült...Nem fujkáljuk, csak én fújom és a csapattársaim. Sajnálom hogy nem ismerjük egymást személyesen.
Igen! Ez egy gyűrűkoptató olajevő, 700 hp-s szörnyeteg lesz! Kimondottan gyorsulásra készítem, így éves szinten megtesz saját erejéből kb 8km-t. Majd egy metódust felállítok a várható kopások ( amivel vitatkoznék ) mérésére. De inkább mégse csak saccolok: 150 év... Számomra sokkal fontosabb a dugattyúk illesztése, amit szeretek én elvégezni.
Nincs gáz, amint látod én is kisbetűvel írom...Részben igazat is adok. alázatról? anyagiakról? Nekem mindkettőből rengeteg kelett hogy a 2.3-as megverje a 3.5 Mindezt saját kútfőből, nem a svédeket másolva. Talán ide kevés, de még egy gyári turbós BMW sem vert meg, ( meg épített sem ) pedig nem ide készült. Továbbra is a a hangsúly amivel problémám van. Péter nem figyel rá, hülyeségeket hordd össze, és csodálkozik ha arrogánsan válaszolok. Fegyházba meg ne vonuljunk szerintem. Olyan szép az élet...
Nincs is ezzel baj, csak napok ( hetek óta ) olvasgatok inkább mint hozzászóljak a forumon zajló fikázáshoz, de méltatlannak tartom hogy pont Turboát kurogatják, pedig minden hozzászólását a kimért, visszafogott stílus jellemezi. szvsz
Írok papa! Ílyen hangnemben velem nehezen beszélgetnél, és ezt egy személyes találkozásunk alkalmával tapasztalni fogod...Amég te azt gondolod hogy te fostad fel a holdat az égre, addig ott tartok ahol te talán sohasem fogsz. Próbáltál normálisan szólni? Hát még próbálkozz mert kurvára nem megy, ezt itt már többen szóvá tették mérnök úr! Gyakorlat? Hmmm... Akkor versenyeztem, amikor a te a piros lábast hívtad fejjájinak. Hogy miből teszem, arról fingod sincs...
szerintem ott senkisem "békaseggézik" ha olvasod, talán feltűnt. Királyi többesszámot nem kértem, a szerencséval pedig kössz, tök jól állok. Ha te is a bögyömbe szeretnél mászni, csak hajrá...