Max. akkor lehet ilyen rovid eletu, ha tulhuzzak, de meg akkor is.
Persze sok ALS az siman tonkretesz barmit, foleg ha nem tul szofisztikalt a program.
Az tiszta fizika, hogy mekkora ero kell ahhoz, hogy ugy gyorsuljon, ahogy.
A gyorsulas merese az nagyon pontos, szoval az alap jo.
Az autok legellenallasa (plusz gordulesi ellenallas) az nalam saccolt kategoriaba esik, ha 10 loero kulonbeg jon ki ebbol egyes jarmuveknel, az szerintem meg boven jo.
Elmeletben volna lehetoseg pontosabban saccolni ezeket a fekezoeroket is, de egyreszt sokaig tart, bonyolult kivitelezni, masreszt tokeletesen sik es szelmentes palya kellene a mereshez.
Azt pedig nem is feszegetnem, hogy a gorgospad pontosan mer-e.
Ha valaki csinal egy rendes tesztet, es motorfekpad utan autoba szerelve a gorgospadon tokugyanazt adja, na az lenne meggyozo.
Forgo jarmutomeg, kerekek, feltengelyek, difi, valto.
A kifutasnal ez befolyasolhatja a vesztesegszamitast, valoban.
Persze ahhoz tudni kellene, hogyan szamitja pontosan a veszteseget.
Lefutaskor vegulis alapvetoen azt meri, hogy a x-el forgo kerekek mennyi ido alatt lassulnak egy egyseggel.
A megjovetel az vilagos, minden huzott benzinmotoros (amator) auton ilyen.
De nem igy torik le, hanem szepen lekerekitve.
De ha itt meropontok kozott van gorbe rajzolva, akkor ertheto, marpedig a 40mp-s meresi idobol is ez kovetkezik. (Egy sima leforgatos futam egy classic Bosch padon nincs 10mp.)
Evileg ez a lassabb menetu meres pontosabb egyebkent, csak a gorbe kevesbe eletszeruen hajlik.
Ez teny, hogy ez tul keves. Talan az ECU butitja magat, ha a hatso kerekek nem forognak, allitolag van ilyen. Nem tudom, ECU zsonglorok tudjak, hogy 13fok mennyire sok vagy keves elogyujtas, szerintem nem tul sok, de nem is keves.
Ami kicsit furcsa igy elsore, az a brutal nyomatekgorbe tores 4000 elott egy picivel, ebbol arra gondolnek, hogy ez nem egy folyamatosan gyorsitas gorbeje, hanem meresi pontokon megfekezi az autot, es utana megy a kovetkezo meresi pontra. Mennyi ideig tartott a meres maga?
Valami nagyon nem koser akkor nalad, mert mondom ez evekig birja.
A blokkhoz kitamasztas merev, vagy engedi mozogni azert a turbot? Fotod nincs esetleg?
Nekem meg az eletben nem volt gond a T25 meretu roppantos acellemez talptomitessel.
Tobb mint 5 eve van fent, es bar persze szerenyebb teljesitmenyszinten, de tuti magasabb EGT-vel es EMAP-pal, mint nalad.
Raadasul a turbot is az ontveny tartja a helyen, nincs kulon megtamasztva.
Hat ha T bilincset keresel, azon nem 7-es lesz az anya.
Asszem kamionos vonalon lehet keszletrol ilyen T bilincseket szerezni, konkret helyet en nem tudok.
Most gondold el, mas markaknal joval kisebb motorterbe belepakolnak nagyobb motorokat.
Valogatos szerszamboltot en se tudok, de a Faboryban ill. a Noniuszban biztos meg lehet mindent kapni.
Ez egy reseller, nem gyarto. Ugyanaz a kinai(?) hajtokar, mint mashol.
A kerdes, hogy a reseller megbizhato-e. A website alapjan en nem vennek toluk semmit.
Pedig nagyon sok teszik utana, de valoban elotte kellene.
Ontveny leomlokon ennek megoldasa okozhat problemat, talan innen ered ez a szokas.
Persze aki mindig turbina moge rakja annak meg az mond valamit.
Egy gyari ECU azert szofisztikaltabb. Ha az ember nem akarja sajat sajat maga buzergalni folyamatosan a programot, szerintem egy rendesen megcsipelt ECU tokeletesen ellatja a feladatat.
Nincs semmi olyan dolog, amit nem tud megcsinalni a gyari cucc. Nem kell ALS, pl.
Azt persze nem tudom pl. milyen ALS, kiporgesgatlo, dinamikus menetstabilizator, stb.-t vezerel a gyari cucc, ezek ugrananak.
Egy mar megepitett utcai motorhoz szerintem nem kell flexibilis ECU, a motor nem valtozik.
Nem tunik ez olyan nagyon rossznak, vegulis nincs is semmi baja a motorodnak.
De reszterhelesen (0-1 bar) lehetne dusitani.
Nem tudom a gyarilag EFI-s turbos autok mit csinalnak vajon hasonlo tartomanyban, tudja valaki?
Ha nincs szelessavu szondajuk padlogazt leszamitva lambda 1-re gyurnak, nem?
Gondolom nem veletlen, hogy pl. a VAG 1.8T-knek van WBO-ja.
Egyebkent KoE-n is amint lattam ranezesre tul kicsi meretu vizes coolerek vannak nagyon eros autokon, vegulis nem csoda, a viz nagyon jo hutokozeg.
Szoval nem kell nagy, igy tok praktikusan el lehet oket helyezni a motorterben.
A trukk az, hogy a vizet is hatekonyan kell lehuteni, kulonben az egesz nem er semmit csak rovid ideig. Szoval egy eleg nagy vizhutot kell befaragni ugy, hogy a motorhutoviz radiatora ne futse, lehetoleg.
Ha tul dus lenne, sokkal alacsonyabb lenne. Ha szegeny, attol melegszik. De a tied nem tunik tul szegenynek, annyira nem extremen eros a motor, hogy bele kellene folytani a benzinbe.
Szoval szerintem a keverek nagyjabol jonak tunik, inkabb elogyujtas lehet tul keves, attol is melegszik allitolag.
Az se jo, persze ha tul sok. De hat aki csinalta a chipet biztos tudja mit csinalt.
Bar ha o mondjuk gondolom sose latta a leomlot pl, az nem jo, vakon nehez chipet irni.
Gondolom Kulinpapa latta is az autot, ha azt mondja ne legyen 800 felett, akkor a hosszu elettartam biztos csak akkor lesz meg, ha tenyleg nincs tartosan efelett.
No, utanajartam egy kicsit, senki nem tud Taszaron versenyrol 2006 szeptembere elott.
Semmifele rendezveny nem volt ott 2001/2002 ota. Akkor, amikor az amcsik elmentek, volt valami repulosnap, de gyorsulast GaG (futam.hu) csinalt ott eloszor.
Szoval szeretnek kerni valami hitelesitesi pontot a 11.23-hoz, megis ki rendezte, vagy valami, kulonben nem tudom elfogadni az eredmenyt a neved melle.
12.2-t irnak a gyari M6-nak 1/4-re.
Slickkel 11 is lehet ebbol siman.
Ugyanakkor a 194 km/h egy gyari tomegu M6 eseten kicsit tobbet igenyel mint 500 le.
Szoval vagy konnyebb volt, vagy egy pici nitro volt hozza.
Ja nemis, juteszembe az valami Hamann(?) tuningos volt... Szoval akkor siman csak erosebb volt a tuning miatt.
Persze sok ALS az siman tonkretesz barmit, foleg ha nem tul szofisztikalt a program.