Na,viszont végre sikerült összehozni ezt a hőmérséklet szenzort és be is raktuk Most már tudom mérni a bemenő IC hőmérsékletet.
Ahogy autózgattam ki is próbáltam és azt hiszem turbócsere lesz belőle Ha nem,akkor cáfoljatok meg! Szóval terheletlen állapotban,olyan 9-10celsius különbség van a bemenő és kimenő között,tudom ennek nincs sok jelentősége,de ha elkezdtem neki tolni,a bemenő már volt 130-140fok is, (4.ben 14-150nél) amikor a kimenő csak 33volt! Még a közelébe sem értem annak,mint amit mérni szoktam kimenőként 85-90fok,mert az időjárás nem engedi meg a komolyabb tesztet,de gondolom hogy ott milyen bemeneti hőmérséklet lenne..
De hát már itt is 100 fok különbség volt és gondolom ez nem normális bemeneti hőmérséklet.
Szóval akkor turbócsere??
Hát hogy a információs kijelzőn az mg/c mutatja a légtömeget a log fileban pedig g/s van. A svéd is mondta multkor,hogy számoljam át az mg/c-t g/s-re..Csak a váltószámot nem tudom
Hogy tudnám kideríteni,hogy mennyi a bemeneti levegő hőmérsékletem? Multiméter az nem jó,mert nincs olyan hosszú érzékelője,hogy bent az autóban is lássam. Vmi más és olcsó megoldás? Mert csak a turbóm lehet bűnös ebben a magas IAT.ben. Ahogy nő a nyomás,úgy emelkedik az iAT-m is..Egyszer már csinálták a lapátok,mert bekapott vmit és kicsit rongyos lett a lapátok széle,de a turbós szerint nem vesztett sokat a teljesítményéből..Aztán ki tudja?!
Igen,erre rá is kérdeztem,mert hirdetve RS-ként van,viszont az oldalon meg R-ként van feltüntetve.
Most várom a választ.
Pont ezért érdekelne,mert az ár elég alacsony..
Ismeri valaki ezt a boltot? http://www.fullshop-tuning.eu/ Mennyire megbízható? Csak mert lehet megvenném tőlük a hirdetett GT2860RS turbót,csak azért tudni szeretném,hogy tényleg jót veszek és nem vmi felújított vagy kínai szart..
Subarusok,EVO-sok hová tűntetek?? Kérnék egy kis segítséget! Kellene nekem 3 portos boost solenoid! Prodrive,Perrin,Grimmspeed vagy vmi hasonló jó márka,ha van eladó vkinek?!
Ha nincs az is nagy segítség lenne,ha tudnátok mondani európai kereskedőt,ahol foglalkoznak ezek márkák valamelyikével..
Subarus,EVO-s kollégák! Akinek van 3portos tuning(Prodrvie,Tactrix,Perrin..stb) boost solenoid szelepe,meg tudná mondani vagy esetleg mellékelni egy képet,hogy milyen csatlakozója van?
Itt van egy ilyen,de hát nem látok bele..Hálás köszönet!
Ez a jelenség a boost creep ugye? Olvasgattam külföldi oldalakat,ahol írtak erről. Ahogyan Te is írtad,amikor már nem tudja elvezetni a drucklabda a kipufgátz,akkor a fordulatszám emelkedésével a nyomás is arányosan emelkedik,viszont az már csak fűti a rendszert és emelkedik vele az IAT is..
Jó a gondolat menetem? Lehet hogy az én egész rendszeremnek ez a gondja? Most tekertem egy teljes fordulatot kifelé a wastegate rúdján,elvileg ezzel 0,1barral kellene csökkenjen a nyomás.
Most majd megnézem,hogy baseboostban és max nyomásban történt-e valami jelentős.
Tegnap kicsit olvasgattam és új dolgokra leltem. Azt írták,hogy az én turbóm (2860RS) belső wastegateje,nem tud többet 1,6 bar nyomásnál. Ez létezik??
A kérdésem: és mi van akkor,ha a turbó nagyobbat tölt,mondjuk 1,8-1,9bar? Mi történik?
A hajtókarom az Auto Verdi (svéd). Azt viszont csináltattam,mert ehhez a típushoz nem volt nekik.
A 4db ára 800 euro volt. Att mondta,ha kell valakinek Magyarországról. hajtókar,küldjem hozzá
Nagyon jó minőséget gyárt és kérheted,hogy mennyit bírjon. http://autoverdi.se/rods.html
Most szórakozol? A benya többe kerül kimenni Ha van még szóljál,mert akkor jelentkezek érte )
De ezt most komoly..
Csak mert felraktam előre a hajtott kerekre és mondom kell oda a tapadás és volt is,örültem mint majom a farkának csak 2x úgy megpördültem,hogy csak lestem!AZ okosok már mondták előre hogy ez lesz.
Szerszám ügyben Te milyen márkákat javasolsz,amit azért meg lehet fizetni és jó a minősége.
Nekem nem kell napi használatra,de ha szükség lesz,akkor ne keljen szívni miatta..
Ha már szerszámoknál tartunk én tervezek venni egy dugókulcs (crova) készletet,de nem tudom hogy van-e értelme megvenni ezeket (20részestől-114ig van minden),mert nem tudom milyen minőségűek!
Tudna vki ajánlani ez ügyben olyat,ami jó minőségű és árban azért elfogadható?
Amiket én néztem azok olyan 13.000től mennek 25-30ig..
A lényeg,hogy legyen benne sok fajta fej,meg 1/2 '1/4 vagy 3/8 os kulcs.
Urak! Lenne egy fontos technikai kérdésem!! Ha gázadásra elkezd erősen rázni az futómű,akkor az féltengely vagy más??
Ha gurulok vele,akkor nem csinálja. Szerdán megyek Mainzba..
Csak nem Spal venti van az autóban? Csak azért kérdem,mert én is próbálkoztam ilyennel helyhiány miatt,de nagyon nem jött be!
Elég szarul hűtött,így inkább kibasztam a gyári hűtőventillátor kerettel együtt és faragtunk bele egyet egy másik márkából,na az teszi a dolgát
Megnéztem ezt az olajvisszafolyó ágat,meg a csövet amit vettem,hát...Ez nem fog annyira meghajolni szerintem amennyire nekem kéne,mert nem fogja tartani a formáját vagy betörik.
Neked milyen csöved van? 18mm átmérő kellene minimum és vagy egyenes ami hajlik vagy 90fokos és 20cm már elég is lenne nekem.
Ja,akkor 42fok volt az ECU szerint 200km/h körül. az meg megint nem valami reális! Túl kevésnek tűnik,ráadásul több,mint 30fok volt a külső hőmérséklet..
Nem tudom mit és hogy lehetne még javítani ezen.
Tudsz valami helyet,ahol olajvisszafolyó csövet lehet kapni? Mert ha a PROEXesek nem találnak,akkor nekem kell majd utána járni..
Arrébb költöztettük pár centivel a turbót,kapott másik szilikoncsöveket így jobb lett a levegő áramlása is (befelé és kifelé is) és a beszívócsövet is kicsit odébb tettük,mert hozzáért a leömlőhöz..
Jelentősen csökkent! hétvégén mentem vele elég keményen tesztelés céljából 250km/h-val is,90fok volt a max amit elért az IAT
Ez már azért sokkal barátibb,mint a 121fok,bár gondolom lehetne még kevesebb.
Állítólag olyan 70fok körül lenne az ideális,nem tudom ki-mit gondol erről?!
Ja és az EGT is 1000fok alatt maradt mindvégig.
Hello! Meg tudná valaki mondani,hogy olaj visszafolyó csövet hol tudnék szerezni?? Kicsit odébb helyeztük a turbót és ami volt cső az már nem ér el,most meg egy ideiglenes megoldás van benne..
Az is lehet simán...Attól függően,hogy mennyire húzom le az ablakot,teljesen más hangja van.
Ha csak pár centire,akkor ciripelés hallik,ha teljesen,akkor meg csörgés..
Ja-ja jól emléxel,sajna már nem az az első Ma voltam és én is említettem hogy kell-e oda ez a tömítés,de csak berakták..Gyárilag sincs benne.
Ha még1x megszopat,akkor tuti kidobatom onnan!
Köszi!
ja-ja,úgy ahogy mondod. Csak alacsony tartományban,nagy terhelésnél jelentkezik. Én már sok mindent leteszteltem és megnéztem,de ez ideáig semmi!
szerelőhöz nem karom vinni,mert csak ugyan azokat végignéznék és az nagyon sokba kerülne nekem..
Nem tudom még hogy,de csak kiderítem valahogy. Nekem tök mind1,hogy hideg vagy meleg a motor,ugyan ugy csinálja..
Megcsináltuk a tömítést,persze a hangnak semmi köze nem volt hozzá de azért legalább ez kiderült..
Az IAT és a turbónyomás sem változott megy a móka tovább..
Úgy néz ki,igazad lett! Persze nem elől vagy oldalt,hanem a motor felőli oldalon fuj ki a turbótömítésnél,hogy nehogy látni is lehessen vagy könnyen hozzáférni..
Minden esetre,köszi a tippet! Már csak azt nem tudom,hogy lehet-e ez az oka a magasabb turbónyomásnak,meg a magas IAT-nek..
Mondjuk elég szépen kifuj,már alapjáraton is!
Egyenlőre kényszerből kell cseréljem a betéteket,meg tárcsát,mert megégett és elrepedezett.:
Így kapok kedvezményt az újra,de nem tudom,hogy az mennyire jó ár?!
No meg ez valószínű egyszeri ajánlat lesz..
Amit hallok az utóbbi időben,az valami kerepelő-zizegő hang,ha rálépek a gázra,de csak alacsony tartományban hallom..Holnap megpróbálom kideríteni,hogy mi a fene lehet az!
A turbót nincs kedvem leszedetni,mert az megint húzós tétel lenne,csak ha már végképp nincs más ötlet.
Azért köszi!
Köszi a tippet,de ezt a wastegate problémát már nagyon körüljártam és persze semmi.
Manuálisan belefujkáltam a csövekbe (átment a szolenoid szelep is) és szépen nyit-zár a wastegate. Nálam a nyomás felépülésével sincs gond,sőt az a bajom,hogy tul sokat nyom..
Tehát ha manuálisan működtetem a rendszert gyönyörűen műxik minden,azt viszont nem tudom hogy menet közben nincs-e valami bibi,amikor a szolenoid vezérli a dolgokat,mert nem látok bele..
A vákumcsöveket is levettem,beleraktam vízbe,de nem ereszt sehol egyik sem!
Ugyan ott van ahol a gyári volt!,csak mivel ezt kifejezetten a nagy teljesítményre tervezték,sokkal nagyobb az áteresztőképessége,meg más anyagból is van,mint a gyári. Én azt olvastam,hogy 1 ilyen tuning intercooler kb 30-40fokkal hűvösebbre tud hűteni,nagy terhelésnél. Gondolom nem véletlen,hogy minden tuning autónál cserélik a coolert..
Üdv