Valóban, a pályán dől el minden.
Lehet matekozni, de ez messze nem erről szól.
Az autód nagyon szépen megy, van benne potenciál, mindenki szurkol a 9-hez.
Nekem is ez volt az első gondolatom.
Több alternatíva is volt a baleset elkerülésére, linelock ki, motor ki, üresbe tenni, bármelyikkel kivédhető, de ehhez ész és rutin kell, ezt Ő kétszer egymás után tudta produkálni.
A mérőkocsi mögötti displayen kategória bontásban vannak a kvalifikáció alatt kiírva az autók.
Valóban utána lehet nézni, de ha a gépátvétel hibázott és nem óvott senki, akkor az eredményen nem változtat szvsz.
Nekem fogalmam sincs milyen autó volt, valami Fiat, azt látom.
Kérlek, ha verseny közben tapasztalsz valami helytelent, jelezd a gépátvételnél, vagy a versenyszervezőknél, ha jogos, azonnal orvosolják.
Ha 1,3-as turbó, akkor valóban az A3-ban van a helye.
Aki ismer, tudja, hogy nem kedvenceim a motorosok, se az úton, se a pályán.
Tisztelet a kivételnek, mind egoista, nem néznek semmit.
Komoly gond mindig velük van, balesetet nemegyet okoztak már, elvitték a mérőt, stb.
Valahogy egyensúlyba kell hozni a futamszámokat, néhány motoros 10 körüli futamot is ment.
Biztosan lesz rá megoldás, de valóban ez egy motorosokból építkező sorozatnak indult, és nagyon magukénak is érzik.
Következő rendezvény a környéken június 6.-án , RÁBARING, már ott figyelni fognak a szervezők erre is!
És valóban, a motorosok nem vonzanak nézőt, az indulókon kívül alig.
Minden autós baráti társasággal érkezik, így én is. Viszont kell betétprogram, amire mindenki kíváncsi, és kell a show véleményem szerint. Ahhoz, hogy a kordon mellett maradjanak a nézők kellenek látványos elemek, a barátok kíváncsiak egymásra, igaz, de másnak unalmas lehet az egymás utáni utcai autó látványa, ezt a zebra mellett is láthatja bárki. Kellenek az épített autók, az egyedi darabok, mint tegnap pl a KTM roodster, kellenek az aszfalttépő vasak, és azok az autók, akik bárány bőrbe bújtatott farkasok, és leesik az álla mindenkinek tőlük.
Látom Te először voltál nálunk!
Sajna sok más lehetőség nincs az elrendezésre, füvön mégsem sorakozhatnak autók.
A visszatérő ketté van választva.
Mit mondjak, egy sorban ennyi autónak hosszú a vége, de tolakodás nincs már, mint régebben.
Motoros díjátadó miatt 10 percre állt le az edzés, mert a T. motorosok nem engedték át az autókat.
A burn out zónába én is meg tudok fordulni, pedig nekem 30m a forduló köröm, a Tied gondolom kisebb.
Ez van sajna a hely adott.
Remélem jól érezted magad, és jó időket futottál!
Legközelebb is szívesen látunk, és várunk!
Akkor talán én, 3-4 ezer ember, lépni sem lehetett, sajnos a 4 órai eső kicsit kettévágta a rendezvényt, motoros döntő elmaradt, de felszáradt a pálya hamar, és újból ment minden, sokan maradtak, érdemes volt.
Elnézést bárkitől, de nem tudtam minden időt figyelni, csak a nagy autókat.
BIG DOGS show, mindenki eljött, aki bejelentkezett, soha nem látott autók a pályán.
Biturbó 5,7 merci, sajna kuplunghibával küzdött, nem sikerült javítani.
Dodge Coronet 8,2 kompresszor eszméletlen autó, gyönyörű és erős, egy futamot ment, idő 10 felett, motort még hangolni kell.
JEEP 5,7 biturbó, szép kétkerékre állós rajtokat láttunk, talán 10,3 volt a legjobbja.
Malibu 10,4, szívó, 11 körül teljesített, a futómű hangolás nem sikeredett kerekre, tapadás hiánya nagy gond.
Camaro 10,2 kompresszor. Sajna komoly gondokkal küzd mind az autó, mind a vezető, rutintalan és abszulút laikus, nem is értettük, pedig régebben láthattuk itthon normálisan vezetni.
Morris, 9,2 Nitro. Eszméletlen látványos szerkezet, 10-es időket nyomott, motort hangolják a Csabiék folyamatosan.
Csőrös kompis. Mit mondjak, állat jó, és 7,7, majd 7,5, nem tévedés, hét és fél másodperc alatt nyomta le 400 métert gond nélkül.
Caprice bejáratós motorral, utcai gumival szívóban látványosan kerülgetett valamit, egyenesen nem ment 3 métert se.
Nova, 9,4 -et tudtam menni biztonságosan.
Közönség tapsolt, mindenkinek tetszett.
Aki kihagyta bánhatja, ezek az autók sehol máshol együtt itthon!
Júliusban már verseny lesz a nagy kutyák egymás ellen, kétnapos v8cars kupa keretein belül.
Ősszel talán Pest környéki valamelyik pályán is.
Júliusban, a V8CRAS kupán a Tomi repülőbemutatót fog tartani, mint tavaly, a leggyorsabb dragsterrel együtt is megy a pálya felett, és ott lesz a BIG DOGS csapat + kb 200 USA autó, valamint a szokásos mezőny.
If you are going to Meidl for the Big Dogs test session and you have a serious camera and the know-how to use it. We will pay 10 Euros for each picture we think we can use. We need high-resolution digital pictures of print magazine quality of the Big Dogs cars in order to help us with our marketing programme. If you think you have the equipment and the skills, email us a low-res version of your best shots and we will see if we can use any of them. Email as always is mail@cedrag.com
Tehát, amennyiben jó minőségű képeket készítettek, azt a cedrag 10 Euróval díjjazza darabonként.
Jól is néznénk ki!
Jelenlegi állapot az, hogy a fertőszentmiklósi rendezvényeken fognak megjelenni a BIG DOGS autói, ez egy show, sok pénzért.
Mi megpróbáljuk, reményeink szerint folytatni tudjuk a jövőben is, a V8CARS kupán már teljes létszámmal.
Újabb szín a holnapi palettán:
- Erdő Csabi a Moris mellett a csőrös kompis dragot is hozza, és menni is fog vele.
Május 9 Fertőszentmiklós!
Gyorsulási verseny, és Big Dogs warm up!
Dragsterek:
- Austria, Chevrolet Camaro 10,4L, kompresszor
- Austria, Dodge Coronet 8,2L, kompresszor
- Austria, Corvette C3 9,3L Nitro
- Horvátország, Chevrolet Malibu 10,4L
- Magyarország, Erdős Csaba Mini 10,4L Nitro
- és a legkisebb: Káldy Péter Nova 7,8L Nitro
Ez majd kiderül, gondolom eurodragsteren majd lesz téma, ha hazaérnek.
Egyébként nagyon közvetlenek voltak, barátságosak, és szinte minden kérdésünkre adtak választ.
Páran már olvastak rólunk, tudták kik vagyunk név szerint.
Kunmadaras felejthetetlen marad, örülök, hogy ott lehettünk, és a fiam is láthatott élvonalbeli autókat.
Pálya: versenyzőkkel beszélgetve egyszerű a képlet, hiába a kezelés, bármennyire is szakszerű és gondos, a beton felülete bordás, a tapadási felület csak a bordák teteje, ami kb 30-40%-a teljes síknak. Kb ennyi is volt a tapadás. A kis bordákat nem lehet feltölteni, kb 2-4mm ragaccsal.
Lecsiszolás után lenne megfelelő.
Másik probléma, hogy ők nem szokták a csúszkát és a motor sem a félgázra van építve. Mechanikus injektor nem igazán kezeli a félterhelést.
TF-nél kicsit egyszerűbb, hátul a súly, és a hosszú kasztni miatt jobb az egyenesfutás.
Altered is azért tudta eltolni, mert középmotor, és több súly kerül hátra.
Ők ellentétben velünk, az orrba rakják a súlyt, hogy ne emelje el, mi arra játszunk, hogy emelkedjen az eleje, és a súlypont hátrabillenjen, így találunk tapadást.
A Finn (TF) azt kérdezte, hogy ez a pálya ilyen szar Magyarországon, a többi ahol az autók mennek fasza???
Kösz!
Többször elmondtam a szuperdöntős véleményem, neked is.
Az én autómnak a minimum 30-40 perces idő kell a két futam közt, nem kockáztatok semmi esetre sem, valamint igaz, hogy van első lámpám, de 250-nél sötétben nem szeretnék vele menni, amúgy is elég korlátozott a kilátás az autóból.
Lesz hamarosan a kategóriámban több nagy autó, majd azokkal jót meccselünk.
Nézd, szerintem a sporttörvény ezt részletesen taglalja, nem merültem bele.
Magam részéről az autó és a technika érdekel, semmiféle bajnoki cím nem motivál.
Lényeg, legyen lehetőségem a hobbimnak hódolni, legyen jó pálya, időmérő és biztonság, jó társaság, jó hangulat.
Szabályrendszer? Vicc, az rúg bele először, aki megalkotta.
Hidd el, ért, ér sok inzultus amiatt, hogy mindenhova elmegyek.
Tudom, hogy pár versenyzőt társaink megbélyegeznek, mert "átjön a másik oldalról", ezt teszik vagy saját sérelmeik miatt, vagy külső nyomásra.
Na nem idegelem magam ezen tovább, az elmúlt hetekben úgyis lefőtt a kávé nálam.
Szeretném, ha a gyermekeim már sportként űzhetnék ezt az egyenesmenést, nekem már pont a külső körülmények miatt marad a hobbi.
Szerintem ugyanarra a sportágra nem lehet két licenced, még más országból sem hivatalosan.
Tavaly nekem is kettő volt, nem akasztottak fel, nem volt MNASZ Drag Szakosztály. Most van.
Zoli! 95%-ban egyet értek veled.
Aki osztozik az örömömben, megtisztel, aki nem, nem.
Elmondtam neked is többször, leírtam, magam elé állítok egy célt, ha sikerül, jól dolgoztunk.
Nem kell ezért megszeretned bennünket.
Én nem legyőzni akarok valakit, nincsenek meg a feltételek, talán pár év múlva, ha addig bele nem ununk, mint Ti, és sokan mások is.
Nekünk most egy jó szórakozás, hobbi. Szerencsére picit mindig tudunk előre lépni, van motiváció, egyszer mi is elérjük a határokat.
Sosem fogok se Belgiumba, se máshova kijutni, nincs rá pénzem. Az meg ami a KoE volt tavaly? Hát nem tudom...
Neked egész más (volt) a perspektíva, téged a sport, a győzelem, a bajnokság, a pontszerzés motivált, engem inkább a technika vonz, az autót szeretem, az élményt, amit nyújt, tisztelem, és óvatos vagyok, nem vágom szét egy jó futamért a motort, váltót, vagy bármit, addig megyek, míg biztosnak érzem.
Tisztelem, és nagyra becsülöm aki előttem jártak, tőlük kaptam kedvet, éreztem bele a jóba.
Sanyi, SzabyK, F1Pisti, Bulijoe versenyzők, komoly emberi és technikai teljesítménnyel, mi csak egy show elem vagyunk, ingyencirkusz.
Pesszimista nem vagyok, vannak fények az alagút végén, remélem nem a vonat.
Vannak ötleteink, vagyunk páran, akik bízunk a jövőben, fejlődésben, külföldiek érdeklődnek, gratulálnak, keresik velünk a kapcsolatot, szeretnének mellénk állni pár futamra, vannak páran, akik velünk jönnek, és bele-bele kóstolnak a 400m-be, egyre többen, amerikai autósok, barátaink.
Nem tudom, közbe találgatunk, de alapvetően a cetlin lévő időre adunk.
kb 800 lehet a szívó, és 250-280 a nitró, legalábbis a gázfogyásból és a fuvókázásból számolva.
A most épülő motor ugyanekkora mérettel bele fog menni szívóba a 9-be, és ott a nitro is duplázható lesz, bírni fogja.
Majd a benzin, meg a nitro árát nem bírjuk.10 liter közeli a 400m-e fogyi most.
Legelső v8 invázió Fertőn május 9.-én:
- Camaro (Shenk), Jeep (Pulko), Dodge Coronet ( DocStinger), Malibu ( Galic) és persze a hazaiak.
Ezek közül a Nova a leggyengébb powerrel.
Csak nehogy újra kelljen aszfaltoznunk!
A 4 új gumi, és a futómű jó beállítása a tapadási problémákat legyőzte.
Az elmúlt 5 évben annyit lett alakítva a futómű, hogy alapjaiban sem hasonlít a kinti setupokhoz.
Már a teljesítményt is tudjuk a tapadáshoz szabályozni.
Remélem hamarosan a többi nagyvas is menetkész lesz, TransAm, Viper, Altered, Biturbó TransAm, Chevelle, és jókat fogunk menegetni.
Már jöttek, azt viszont elfelejtették, hogy lejtett is
Volt még egy tűrhetetelen mulasztás, A-Z-ig minden kaja volt, normál áron, bőségesen és ízletesen, szabadtéri rendezvényen ez több mint kiválló caterf@sztudjamicsoda.
Hatvan láb 1,4, kb 3 m-nél nyomtan a nitrót 30%-ról.
Mindig tanul az ember, pár teória megdőlni látszik.
Új gumik, és még meg sem tudtam forgatni elsőre vizen, harmadszorra sikerült, mikor Ttomy és Szentesi Pisti megtámasztotta az autót.
El sem kapart a rajtban. Kezeletlen, hideg, felgumizatlan beton.
Persze csodák nincsenek, most érünk oda, hogy motor-váltó-konverter-nitró-futóművek-gumik összehangoltan azt teszik, amit kell. Sok szopás, de jó úton haladunk.
Köszönöm a gratulációkat !
Nem ezt terveztük, igazán egy technikai próbának szántuk a napot, de az oxigéndús hideg levegő megtette jótékony hatását.
Most az jön, hogy sátor-kisszék-süti pár futam, és örülünk más jó eredményének.
Lehet matekozni, de ez messze nem erről szól.
Az autód nagyon szépen megy, van benne potenciál, mindenki szurkol a 9-hez.