ÉN is ezen gondolkodta, hogy szerintem mondjuk a Saxo-nak nem is lenne jobb egy rövidebb váltó. Sztem a mostani a legideálisabb, attól függetlenül, hogy elég hosszú.
Remélem nem lett hengerfejes. Nem tűnik olyannak, nem gőzöl, a kiegyenlítő tartályban de bugyborákol a víz. Nem lennék boldog ha az lenne.
Viszont az eléggé bíztató, hogy egész jól megy a gép, pedig még nem padlóztam, csak néha odalépegettem neki. Furcsa, hogy milyen hamar és mennyire pillanatok alatt megjön a nyomás, pedig nem túl kicsi turbó. :-)
Az bizonyos, hogy nincs körforgás. :-( Most legutóbb lelégtelenítettem mindenhol, egy tűhegynyi buborék nem volt a rendszerben. :-) (elvileg) Igazából a termosztátot nem én cseréltem, mert elég körülményes az utcán, de mondtam a szerelőnek, hogy mit csináljon... Létezik, hogy fordítva rakta volna be? Mindenesetre ma este elvisszük egy helyre, ahol meg tudjuk nézegetni a dolgokat, lehet leveszem majd a vízpumpát is. Akár még azt is el tudom képzelni, hogy a szerelő még így is szarul rakta be, úgyhogy majd leelenőrizzük.
Hát igen én is erre gondoltam már, úgyhogy el is mentem néhány karikára, de elkezdte nyomni a kiegyenlítő tartályban is a vizet. Az alsó cső még mindig langyos volt...
Hát lehet az lesz. De már eléggé ideggyilkos, hogy egész jónak tűnik az autó és nem tudok menni vele, mert nem tudom, hogy van-e hűtése a motornak... :-(
Hát lehet, hogy ki kéne próbálni, hogy úgy melegszik-e a hűtő alsó csöve ugyanúgy, mint a felső. Azt tudom, hogy a gomba valószínűleg szar értéket mutat, de attól még nem kéne a hűtő két oldalán ekkora hőkülönbségnek lennie...
Tanácstalan vagyok és a segítségeteket kérném, hátha tudtok valamit mondani a problémámra. Egy Golf I GTI-ről van szó, amibe Corrado G60 motor került nemrég. Még bejáratós.
Állandóan forr a vizem és képtelen vagyok rájönni mi lehet az oka. A víz rendszere elvileg egy buta kör, ami meg is van. Nálam úgy van, hogy a pumpa nyomja a vizet a motorba, a hengerfejből kijön egy műanyag elosztóba, amiben van a műszerfal vízhőfokmérő is. Onnan az egyik ág továbbmegy a hűtőbe, a hűtő aljából meg megy vissza a termosztátház részre a gumicső. Az a furcsa az agészben, hogy amikor a műszerfalam azt mutatja, hogy forr a víz az autóban, akkor a műanyag elosztó és a hűtőre menő gumicső teljesen forró, de ahol visszajön a pumpához a termosztáthoz a víz, az meg full langyos. Ergo nem nyit valszeg a termosztát...
Első lépésem az volt, hogy új termosztátot vettem. Mint kiderült az is jó volt, ami benne volt, de hát ez van, próbáltam úgy felfogni, hogy nem árt, ha új van benne.
Na jó, töröm a fejem mi lehet a probléma, már itt is nehéz másra rájönni, mivel a hűtőn és a vízpumpán kívül minden alkatrész vadi új. Na akkor lehet a hűtő eltömődött? Végülis lehetne, mivel hónapokig állt a kocsin kívül. Szét lett szedve, megnézték, semmi baja.
Innentől kezdve már full tanácstalan vagyok, mert a vízpumpa is jó, van nyomás a rendszerben. Van esetleg valakinek ötlete? Még már arra is gondoltam, hogy nem forr a víz, csak az a baj, hogy a másik gombának más az ellenállása, mivel a gyári műszerfal vízhőfokmérő vezetékét dugtam rá a G60-as Corrado vízhőfok gombájára. De ezt az ötletet is elvetettem onnantól, hogy a hűtő alsó csöve szinte hideg, a felső meg forró.
Amúgy tényleg elég gusztustalan ez a szívósor, de hát egyenlőre ez van. Most még úgy vagyok vele, hogy legyen nagyjából üzembiztos a gép, aztán a motortér optikáját télen lesz időm javítgatni... Szted jó lenne ezen a szívósoron az a rücskös festék, amit tudsz szerezni?
Ja ami nem túl látható helyen van azt úgy csináltuk, hogy gumicső rá és a végére valamit odabilincseltünk, de az nem túl szép megoldás. :-) Van valami olyan bolt, ahol külön lehet ilyen dugókat kapni?
Szaby! Ha majd lesz időd, akkor légyszi próbáljuk már bele majd a Golfba a coolert, nehogy ne férjen be a vastagság miatt, mert az szívás lenne. Mikor lenne neked jó?
Nagyon köszi mégegyszer, baromi sokat segítettek a mai cuccok a turbóhoz. :-)) Így valszeg holnapra össze is áll az elektronikán kívül minden. Amúgy nagyon keményen néz ki a turbó a motortérben. Majd tolok egy fotót! :-)
Egy UNO-s srác vette meg a T3/T4-edet és én tőle vettem át. Azt szeretném kérdezni, hogy nincsen-e hozzá a vízhez ki- és becsatlakozásod? Fontos, sürgős lenne! Ha esetleg valaki más is tud ilyen nagyobb méretű csatlakozót az ne tartsa magában. Előre is köszi!
Linkeltek valahol egyszer egy videót (talán Drag Racing-en), amin egy avarfújóval megfújják gyári szívó autóknak a szívócsövét, és padon mérik, hogy milyen teljesítménynövekedést hoz. :-) Ez szerintem kb. az a kategória. :-))
Tehát akkor szerinted nem kell dob turbós autóra? Sokan azt mondják, hogy annyi folytás kel neki! A hang nem érdekel, tőlem üvölthet is, meg lehet halk is, a teljesítmény érdekel! :-)
Szerintetek milyen csövezés kéne az autómra? KKK04 lesz rajta nagy nyomáson és a pillangószelepem 60-as. Én 60-as csövezésre gondoltam, de sokak szerint az 50-es jobb lenne.
Ilyen guminyomásnál egy utcai guminál nem horpad be a gumi belső része? Tehát úgy értem, hogy nem a teljes felülete, hanem csak a két külső oldala tapad.
Lenne egy olyan kérdésem, hogyha szeretnék egy átkábeleztetést megcsináltatni egy szakemberrel (jelen esetben egy Golf I GTI-be Digifant elektronikát tenni a gyári helyett), akkor milyen árra kell számítanom? Van esetleg olyan ember, aki tud ilyen szakit? :-) Előre is köszi!