Na ma én is megnéztem a Veki értékeit, miután bekötöttem az EGT-t...
Rögtön oda lett beszúrva, ahol a 4 leömlőcső összejön egybe...
...alapjáraton akármennyit járatom is, 490-495 fok körül mászkál...
Ha elrúgom neki 1.1 overboost, 1 barra visszaejtve 1-2-3-4 (amolyan gyorsulósan) akkor 960 foknál feljebb nem ment az EGT...
Ha viszont 4-ben szépen gurulva eltolom neki teljes terhelésen, akkor 850 fokig ugyan így szépen emelkedik, majd utána nagyon hirtelen elindul és 1050 fok lesz... na itt gázelvétel volt...
1 baros map-om van, (lehet itt így jobban beboostolt, nem néztük sajnos)...
A lambdám 0.80-as értékeket mutatott mindegyik esetben teljes terhelésen...
Igen...de az x-line, ha jól tudom, akkor nem "peak"-os...én meg olyat keresek ami csipog, villog kirúg az ülésből, ha gubanc van... (turbónyomásra keresek csak egyenlőre... mellette a vems kütyü jól elvan...)
Gyertyáknál a hőérték hogy alakul?
BKR5EK vagy BKR6EK közötti különbség érdekelne....NGK
Az alacsonyabb hőértékű az 5 a magasabb a 6-os...
Honnan tudhatom, hogy egy adott mocihoz melyik az ideálisabb???
Hát nem mindig ...de mielőtt jött a baj... előtte padlón mentem, aztán kb 1.5km-t gurultam még járó mocival...
(a hosszbordásszíj beleért valamibe, kiszálasodott, amit az alsó görgő összeszedett, és így kicsit elmászott a vezérlés...16 szelep off...de remélhetőleg a HF-nek nem lett baja...holnap kiderül...)
Na ma lekerült a HF az autóról... Vems műszer szerint 0.84 teljes kigyorsításnál a lambda...eddig úgy tudtam, hogy ez teljesen rendben van, azonban a gyertyákon és a szelepeken is látszik, hogy fehér minden...ergo szegény keverékre utal....
Váltás utáni turbólyuk...nem irdatlan nagy...de biztos jobb ha nincs...
De ha gyári comp-pal nem lehet, akkor nem is lesz...mert progiztatni most nem fogok...
Véleményeket várnék...
Van értelme ALS-nek gyári kis széria KKK16-os turbóhoz...Vectra turbóhoz....
Mekkora macera beszórni egy ilyet...(kell e hozzá külön progizás?) mennyi idő múlva dobja le a turbót???
Szerintem amikor már hallható, hogy súrlódik a fém...akkor már tök8...olyankor max az marad hátra, hogy teleöntöd betonnal, és körbeülteted muskátlival...
Én most ilyet használok a Cuprában is meg a Vectrában is...
"Silkolene PRO S 10W-50 Ester Synthetic Oil For High Performance Engines"
Olyan mint a málnaszörp...na nem az íze, inkább a színe...
2000-e van a Vectra olajában, most kezd el szineződni...
A Cuprájéban 8.000 van, az még mindig pirosas...
Jajjj...erről jut eszembe...lemértem a 18-as OZ malomköveket... 215/35-ös gumival 21.4kg...persze darabja...
Mennyi lehet a súlya egy 15-ös 195/60-as gumival szerelt acélkeréknek?
Na ismét egy AFR-es kérdés...
Az okés, hogy full terhelés mellett mi a jó érték...
De mi a jó amikor csak mondjuk 130-al gurulok, turbónyomás még nincs, ergó vákuum tartományban dolgozik még a csiga...egyenletes a gázadás, nincs gyorsítás semmi, csak tempótartás...
Én pl biztos a turbó után rakom majd, és számolok azzal a kis plusszal...de inkább így mint elcsöppenjen a szenzor, aztán megadja a tutit a csigának...
Gmalma! Amúgy milyen leömlőd van meg kipud??? Mert ha pl ez túl "szük" az is mind melegedéshez vezet...mondjuk ez nem magyarázat az "ugráló" nyomásértékre meg a nem ideális lambdára...
Én egyébként most pont olyan műszereket nézek EGT/AFR/BOOST, ami egy előre beállított érték elérése esetén csipog, villog, öledbe ül...
Mivel én utcán használom, így necces mindig a műszereket kuksolni...főleg teljes terhelés esetén...
Ebayon már találtam ilyesmit az USA-ban, csak az a bajom, hogy PSI-s és nem BAR-os beosztású, ahhoz meg nem vagyok hozzászokva...de lehet hozzá fogok, ha nem találok mást...
Az EGT szondád hova van beszúrva? nem sok az az 1050 fok?
1 baros terhelésnél nekem 0.84 lambdát dob...és tartja fixen...sajnos az egt-m még nincs bekötve...mert kéne hozzá egy szonda meg valaki aki beszúrja... Valaki esetleg?
Futó Gábor
06-703136658
Hivatkozz rám (Virágh Antal)
Ő elvileg ilyenekkel foglalkozik...mármint nem futópad...de panelekben otthon van...nem panelben lakik...na ebből már nem jövök ki jól...
Igen, Oz Superturafelnik 18-asak, 215/35-tel...utcára ez van...
Van még hozzá 16-os acélfelnivel téligumiszett, meg egy szett yoko játszani...
A 18-as OZ 10 kg/stück egyébként...gummer nélkül...legalább is a wheelweights.net szerint...
Összkerék kérdés...
Mennyire bibi ha nagy a kerék... jelen esetben 215/35 18...számít ez az osztómű szempontjából???
Vagy inkább csak a felni+gumi súlya...vagy annyira egyik sem...
Számít e ha ültetve van az ótó...az egyértelmű, hogy egyforma gumik, meg nyomás...de pl az ültetés is befolyásolja???
Rögtön oda lett beszúrva, ahol a 4 leömlőcső összejön egybe...
...alapjáraton akármennyit járatom is, 490-495 fok körül mászkál...
Ha elrúgom neki 1.1 overboost, 1 barra visszaejtve 1-2-3-4 (amolyan gyorsulósan) akkor 960 foknál feljebb nem ment az EGT...
Ha viszont 4-ben szépen gurulva eltolom neki teljes terhelésen, akkor 850 fokig ugyan így szépen emelkedik, majd utána nagyon hirtelen elindul és 1050 fok lesz... na itt gázelvétel volt...
1 baros map-om van, (lehet itt így jobban beboostolt, nem néztük sajnos)...
A lambdám 0.80-as értékeket mutatott mindegyik esetben teljes terhelésen...
Kíváncsi vagyok erre ki mit mond...