Az Ecotek CB-26p egy mechanikus szerkezet, amelyet ha felszerelnek benzines motorra, akkor csökkenti az üzemanyag-fogyasztást, akár 20%-kal is emeli az összteljesítményt és jelentősen csökkenti a károsanyag kibocsátást.
CB (CLEAN BURN) azt jelenti, hogy tiszta égés, a 26 azt jelenti, hogy 2,6 literesnél nagyobb motorhoz két ilyen készüléket kell alkalmazni. P jelentése: csak benzines (angolul Petrol) motorhoz jó.
A szerkezet kis mennyiségű turbulens levegőt adagol be a motor beszívó gyűjtőcsövébe bizonyos meghatározott nyomások mellett. Ez turbulenciát idéz elő a robbanó gáz elegyben, mely az üzemanyag molekulák jobb porlasztását hozza létre és ily módon jobb robbanást, effektívebb és tisztább égési folyamatot biztosít. A CB-26p megjavítja az égési folyamatot minden benzines (de nem dízel) motornál, függetlenül attól, hogy az üzemanyag vagy az üzemanyag rendszer hogyan lett módosítva. Az ólommentes benzin (LRP) esetében segít orvosolni a motorozási gyakorlatban előforduló több olyan bajt, mint a gyenge indítás, késés vagy „lyuk” a gyorsulásban.
A legtöbb kocsira egy amatőr szerelő könnyen felszereli. Mindössze csak meg kell találni a fékrásegítő tömlőjét, amely a fékerő növelő dobról jön le. Iktassa be ezt a készüléket ebbe a tömlőbe, vagy egy ennek megfelelő beszívó gyűjtőcső szellőző vezetékbe jó közel a beszívó gyűjtőcsőhöz (ideális az, ha ez nincs távolabb, mint 30 cm).
A működés rezonanciát idéz elő, ami zajos lehet, különösen az új készülékeknél. Speciálisan erre a célra fejlesztett ki a Pipercross cég egy szűrő/hangtompító egységet. A készülék különböző kocsikon különböző zajokat kelt, sőt a zaj készülékenként is más és más lehet. Ez azért van, mert a műanyag szelep az eloxált alumínium fejre ül fel. Lehetetlen tökéletes felülést kialakítani a két felület között, ezért bizonyos „beágyazódás”-ra van szükség. Ez változó, attól függően, hogyan ül fel a szelep először a helyére. Idővel egy vékony szénbevonat keletkezik a felfekvő felületeken, ami tökéletesebb tömítettséget fog előidézni. Mivel a felhasznált anyagok alig kopnak (a szelep valószínűleg örök életű) ez a „beágyazódás” hosszabb időt igényel. Mindenesetre a zaj nem lesz kellemetlen Pipercross szűrő használata esetén. Bár előbb úgy tűnik majd, hogy a szűrő nem csökkenti a zajt, mert tulajdonképpen két zajforrás van: az egyik a rezonancia az Ecotek egységben, amely csökkenni fog a „beágyazódás"-sal, a másik az a szívó szörcsögés, amely a szűrő/hangtompító-ban keletkezik.
A CB-26p-t rugóval látták el és dinamikusan kiegyensúlyozott. Ennek megfelelően nem hat rá a nehézségi erő és a beszerelési szög. Legjobb meggyőződni arról, hogy a légbeeresztése ne álljon abba az irányba, ahonnan piszok vagy nedvesség kerül a motortérbe különösen akkor, ha Pipercross szűrő nincs felszerelve.
Felhasználási területe:
Nem felel meg a dízel motorokhoz, ezen kívül lehet, hogy nem jó motorkerékpár motorokhoz, Wankel motorokhoz, túltöltött (permanens töltésű) motorokhoz, többporlasztós boxer motorokhoz és olyan gépkocsi motorokhoz, amelyiknek DCOE porlasztója és verseny szívócső vezetéke van. A két pillangószelepes porlasztókat normálisan közvetlenül a beszívó nyílásra szerelik közös gyűjtőcső nélkül, ami azt jelenti, hogy a CB-26p-t minden egyes pillangószelep után be kell építeni.
A szabály az, hogy ha a szívó gyűjtőcső vagy a nyomáskiegyenlítő kamra közös minden hengerhez (a kocsik 95%-ánál) akkor ez a készülék megfelelő. A konvencionális automata sebváltós és kézi sebváltós autókhoz kiváló.
Porlasztós kocsi esetében a CB-26p hatékonyabban segíti beszabályozni a levegő-üzemanyag keverék arányt (AFR – air fuel ratio), a befecskendezős kocsiknál a szívó gyűjtőcsőben keletkező turbulencia a levegő-üzemanyag keverék jobb lebegését hozza létre.
A készülék univerzális szerelésű, de kettő kell a 2600 cm3-nél nagyobb motorhoz. Egyazonos típusú egység szerelhető fel minden motorhoz, de kocsi típusonként különbözhet a felszerelés módja. Ha a kocsi több mint 2,6 literes motorral rendelkezik, akkor sorba kötve két készüléket kell felszerelni és a beszívó gyűjtőcsőtől távolabbi készüléket kell előbb beszabályozni.
oksa! csak kíváncsi voltam!!! Ha ráérsz, egy másik mérési időpontot összehozhatnánk! Bocs a hétvégéért, de az a szar csavar eltörött! Már kijavítottam!
pontosan úgy volt, hogy haverom 16Vje 3 hónapja szerelőnél volt! Minden szart megnéztek rajta de semmi! Mondtam hogy cseréljük ki a compokat, hát ez a hiba
beleraktuk az enyémet az övébe és lámmmm...megjavúlt! Semmi baja! mikor visszatettük az enyémbe meg nem indult el! Az immobja beleírta magát!!! így nekiadtam, mert az kellett neki, nekem pedig szereztünk egy másikat! Ebben van a chip!
sziasztok! most vettem új computert a kocsimba, mert a régi sajna elszállt ! Az újban van chip-tuning, bár nem vettem észre nagy változást! van rajta egy matrica és ez a felirat van rányomva! BRUTAL CHIPTUNING és a computer sorszáma! Valaki tud ezzek kapcsolatban infot mondani? Kik ezek vagy van-e weblapjuk! A neten nem találtam! Várom segítségeteket! Köszi
Sziasztok! A következő lenne a kérdésem! Van 5db chip programom a kocsihoz és szertném ha valamelyik bele is kerülne a közeljövőbe! Az a probléma, hogy nem tudom mit tartalmaznak, mit változtatnak (max. fordulat, üzemanyag...stb). Hogyan, mivel tudnám megnézni,megnézetni ezeket a programokat? Elvileg van ember aki beégetné,de nekem kapcsolható kellene, tehát 2 chip lenne a kocsiban és műszerfalról tudom kapcsolni (motor leállítása után).Várom a tanácsokat és segítséget! Előre is köszönöm!
Hasznos tanácsokat is várok, minnél jobb eredmények eléréséhez!
Sziasztok! A következő lenne a kérdésem! Van 5db chip programom a kocsihoz és szertném ha valamelyik bele is kerülne a közeljövőbe! Az a probléma, hogy nem tudom mit tartalmaznak, mit változtatnak (max. fordulat, üzemanyag...stb). Hogyan, mivel tudnám megnézni,megnézetni ezeket a programokat? Elvileg van ember aki beégetné,de nekem kapcsolható kellene, tehát 2 chip lenne a kocsiban és műszerfalról tudom kapcsolni (motor leállítása után).Várom a tanácsokat és segítséget! Előre is köszönöm!
Hasznos tanácsokat is várok, minnél jobb eredmények eléréséhez!