Haver is pirosat tankol, nem is nagyon látni nálunk a kúton , tankolni, na jó 1-2-szer alibiből
Nekem a Suzi 1.3 megáll normálisan közlekedve 5-5,5 között, legjobb fogyit tegnap futotta meg 5,1 csak főúton, városnak max a szélére mentem vele Lakott területen kívül 90-100-as tempó, előzgetéssel, néhány falun át. Nagyon zsír
Legrosszabb eddigi 7,5 liter benya, sok várossal , araszolgatva.
D15b motorra vtec swap kb mennyibe fáj? Tegyük fel hogy van egy alap d15b motorral szerelt civic.
A hengerfej+szívósor+ecu-n kívül mi kel még az általakításhoz?
Dugattyúk hajtókarok maradnak?
Hajtókar bírja a többlet teljesítményből adódó terhelést?
Lényegében amit kivennék az 10-20kg
Akkor velem együtt 850 lenne a kocsi, az már szerintem baráti. Persze a lehető legjobb idő elérése a cél, lényegében csak annyit akarok hogy ki a pótkereket meg egyéb dolgot amit a csomagtartóban van,legyen benne 5 lityi benzin, ami elég "játszadozni", üléseket nem szerelem ki pl. tehát hogy nagy vonalakban az utcai napi használós mivoltától ne térjen el.
960kg-val volt a 11,7-es sprint. Mint írtam két személy volt akkor. Most olyan cirka 80-100kg-val lesz benne kevesebb, meg hát gyorsabb váltások.. Meglátjuk de egyre jobban várom a szezonnyitót
Hori a golf 1 1.8 8v-vel futotta a 13,8-at, az a motor 300ezer km feletti futásteljesítménynél járt már.
Hiába a régi autók motorja megvolt építve, benne volt az anyag
Első versenyen, amire kitudok menni, tesztelni szeretném.
Régebben írta ide fórumba Buxy (Sárga swift gti) hogy 18,2-t ment nagy kerekekkel (gondolom 15 colossal) meg tele hangcuccal, úgyhogy szerintem ebből az időből még azért lehetne faragni.
A dragracing-es kalkulátor szerint nekem 19,17-et kellene mennem, az kicsit soknak találom.
Majd gyakorlatban meglátjuk mit sikerül menni. Mindenesetre köszönöm.
Tegnap végre toltam egy 0-100-as sprintet videózva. Így utólag stopperelve(nem a legpontosabb).
Valahol 11,4-12,2 között van az érték, mert ugye stopperelve nem legpontosabb ez az egész. keskeny 155-ös gumikkal amik nem igazán tapadtak. 780kg-s autóval, hangcuccal, haverral 960kg voltunk, meg a fél tank benya. kb 100kg-val könnyebben meg tapadósabb gumival szerintem a 11sec elérhető. Tudom nem nagy eresztés ez, de feelingre nem volt rossz. Mellesleg rosszabbra számítottam.
Kérdés: Ezzel a 0-100 adattal, mennyi lehet a 1/8 illetve 1/4 mérföldes érték? a 1/4 célvonali valahol 125-130között van, a hozzá párosluó időérték saccra mennyi lehet?
Tudom hogy sok, ezért is akartam volna megbontás nélkül belepakolni a blokkot, most fog decemberben műszakira menni a kocsi, utána belerakhatnám a gti blokkot és két évig hawaii, csakhogy más a kábelköteg meg minden, ez nem olyan mitn egy ladából kivenni az 1.6-os motort aztán visszacuppantani az 1.2-est ugyebár.
Mire a végére érnék az összes kiadásnak(fent említetted a dolgokat), arra majdnem az lesz hogy vehetnék fél milla körül egy normális(abb) állapotú gti-t.
Etitech elérhetőségét nem tudod?
Megérdeklődném tőlük hogy mennyi lenne ősszefűzni a kettőből egyet és persze akkor új gyűrűkkel.
Ez lenne a "közép út". Ami anyagilag még beleférne.
Tudom szánalmas hogy ennyire "spórolós" vagyok. Próbálom a lehető legjobbat kihozni a kocsiból a lehetőségeimhez mérten. Nem "sírni" akarok félreértés ne essék, csak hát lássuk be vannak kishalak (mint én is) akik szeretnének hódolni a hobbijuknak, a lehetőségeikhez mérten.
Én értem mit mondasz!
Arról beszélek hogy, a hengerfal és a dugattyú, gyűrűk, együtt súrlódtak hoszú, hosszú évekig, és bizony koptak. Mindkét blokk így van, ámde mindegyik picit máshogy kopik hisz nincs két egyforma blokk(ilyen téren) én ezt a véleményt osztom.
Csupán azért volt ez a "fúrni kell " félelmem, mert ezt én naivan így gondoltam, de ha nem kell, akkor az csak jó.Amúgy nem vagyok műszaki analfabéta, mert igaz csak motorokon (2t) de szoktam szerelni és ott biza nincs olyan hogy gyűrűzés, meg új dugattyú mert a régi megkopott, akkor furás is van, aztán lehet hogy a 4t nem érzékeny az ilyenekre hogy két "idegen" alkatrészt egymásnak engednek.
Idézet az alább linkelt oldalról:
ssgti.uw.hu
"Mielőtt a hengerfejet a helyére tennénk érdemes elvinni egy hengerfejeshez síkoltatni! Valamint mindenképp kicserélni a szelepszár szimeringeket , a szelepfészkeket bemarni , a szelepeket becsiszolni és átmosatni a hidrotőkéket.
Nagyobb futásteljesitmény esetén érdemes leméretni a blokkunk kopását, illetve a donor dugókat is egy gépmûhellyel ... ha nagyobb a kopás, mint ami belefér, túlméretes dugókat(55E/garn) és gyûrûket beszerezni, illetve blokkot furatni. Ugyanigy a fõtengellyel, túlméretre köszörültetni!"
Úgy értem hogy egyik sem újszerű blokk, az enyém 156 lassan 157ezret futott, a gti meg 137ezret.
Valószínűleg mindkét motor "máshogy kopott".
Nem vagyok autószerelő, csak próbálgatom a témát.
Vélhetően mindkét motor más igénybevételnek votl kitéve, nyilván más-más mértékben kopott. Ezért gondoltam hogy jó szerintem nem sül ki a legózásból(furás nélkül). Illene,a furás.
Legalább is én így hiszem, de ha tévedek akkor természetesen javíts(javítsatok ki).
Az ha nem kell semmi gépmunka az meg csak nekem jó
Várom a javaslatokat.
Hát ha a gti-nek a "bele" átmegy a 8v blokkba akkor illene furatni nem?(legalább is én így gondolom)
Mk1-es motor az ami nem smakkol sehogysem, az mk2-mk3 az mind passzol.
NEm azt mondom hogy az 1.0 rövidebb, pont hogy hosszabb, az 1.0 és az 1.3 között a diffiáttétel különbözik az 1.0 rövidebb, de még mindig hosszabb mint a gyári gti, a gtivel 130-nál már 4000-5000 között van afordulat. az 1.3-as váltó nem jó gyorsulni, oda az 1.0 való. Ez ötösben 100-zal utazva 1.3-as váltónál 2500-as fordulat,1.0-nál 2700-2800.
Abban igazad vna hogy közlekedni kényelmes a 8v váltója, de egy pörgős motorna szerintem felesleges, (gyorsulűsra tuti nicns jó hatással) indokolatlanul hosszú lenne 120-at menne majdnem kettesben a mostani váltóval
Nekem szenvedés ez a váltó, 3ezer körül kel tartanom minimum afordulatot ha valamit akarok, meg ezek amúgy is kis motorok, nem nyomatékból dolgoznak.
továbbá a komplett motorcsere lényegesen olcsóbb lenne, mint a mostanit megfuratni, új alkatrészeket rakni bele...
ami érdekes hogy a 8v motoromban g13b(a) szerepel. mármint amotorszűmban ez szerepel, de maga a motorkód ami benne van a hengertömbben az g13b. Fene se érti ezt
Ezekkel mind számoltam, ez rendben is van, az összes alkatrész rendelkezésre áll.
Az az egy probléma hogy nem tudom egy hétre vagy még tovább nélkülözni az autót.
Tehát az hogy konkrétan szétburítani a gti blokkot és szétburítani a 8v blokkot és összelegózni (tudom etitechnél megcsinálják) na szóval nem tudom ennyi időre nélkülözni a gépet.
Így mondjuk kikerülhető lenne a motorcsere bejelentése hisze marad az eredeti blokk ) ha a számot nézem). Furat, löket egyezik, tartóbakok helye egyezik, az 1.0--és váltó kell rá, még az is hosszabb mint a gyári gti ha jól tudom.
A féltengelyek is nyilván máésok, der a mostani váltó is gond nélkül összecuppan a gti motorral. tehát ez nem probléma. Egyedül a papír része ami bajos. Lenne egy 137ezer km-es blokk minden sallanggal együtt olcsón. Egyedüli gond ez a rohadt papírozás.
Kérdésem lenne:
Motorcsere a kérdés.
Swift 1.3 8v-be motorcsere gti-re. a 8v motorkódja g13b(a) a gti blokké g13b gyakorlatilag a blokköntvény kívülről ugyanaz csak a hengerfej árulkodik.
Egy ilyen motorcserénél, kell átalakítási engedély?
Valaki elmagyarázná hogy saccra milyen költségekkel jár ez? Hivatalosan szeretném megoldani mert utcai autómba lenne, márha van értelme és nem kérnek el érte több 100ezret (papirozásért).
Szokott kijárni versenyre, láttam az autóját, meg egykétszer beszéltünk itt forumon, igaz nem erről a témáról.
Egy jó állapotú crx-et szeretnék majd venni, ami kasztnira jó, meg a motorja is bírja még a strapát. A cél venni mellé még egy blokkot aztán szépen lassan összerakni és bekerül az eredeti blokk helyére. (persze a második blokkot felújítani és tuningolni akarom).
Voltak terveim... először a swiftbe gt motor.... aztán civic vti-t venni inkább... aztán néztem az árakat, és a legkézenfekvőbb ha vennék egy crx-et, a swift árából kb lenne is 2.gen crx.
Aztán a fejlesztések, már csak idő kérdése.
Köszi.
Jó tuning alap (szivó tuning) egy ilyen dohc motor? Lehet belőle faragni egy 14 alja 13 tetejés autót?
Ezt persze nem kicsintozott kasztnival gondolom hanem utcaiként, +valami slick gumi.
Olyan kérdésem lenne hogy 2. gen crx-ben az 1.6i-16v változat (dohc) két változat van 125 és 130 lovas, ugyebár ezek dohc motorok, de nem vtec-ek. A vti és ez a fajta dohc motor mennyiben különbözik hengerfejtől lefelé?
Fel lehet rakni egy d16 motorra egy b16a1 vagy b16a2-es hengerfejet?
Első körben msot munkát kell találnom
Megkeresni pár havi fizut(sajnos még pályakezdő vagyok), amíg itthon lakom addig nem gáz tudok spórolni, és ha megan a rávaló akkor nekilátok a lejjebb említett dolgoknak.
Addig pedig álmodozás
Persze új 0KM-es alkatrészek esetében. Hiszen minden csere újra.
Legfőképp olyan megoldásokra gondolok amivel utcán is lehet közlekedni és vizsgán sem szivatnak érte. Mert a motorblokkszám stimmelne, de hogy néz ki ha két fekvő karbival viszem vizsgára a gépet?vagy 8v helyett 16V hengerfejjel vagy karbi helyett injektoros mocival?.
Tudom sok kérdés, csa szeretném körbejárni a dolgot mielőtt bármire is vetemednék....
Konkrétan egy Lada Samara blokkot szeretnék venni. Aztán kicsit átépíteni.
Első körben teljes felújítás. Maga a motor nagyon olcsó alap. Az alkatrészek is olcsón beszerezhetők. Az egyik családi autónk ilyen volt, 1.5 8V OHC.
Egy ilyen motort szeretnék kezelésbe venni. a felújítás után ha 8V marad akkor hengerfejmunka után, valami hegyesebb vezérműtengelyt kapna meg két db fekvő dellortot. Aztán mehetne bele a blokk valami háromajtós könnyű samara kasztniba és irány valami közeli verseny tesztelgetni. Ha pedig sikerülne 16V hengerfejet szerezni akkor talán utcai autóba tenném a motort, de akkor injektoros lenne és teljesen gyári. Az alap 1.5 16V dohc motor 95 lóerő utcára 900kg-os autóba szerintem elég dinamikus lehet. vagy esetleg még létezik ugyanez amotor nagyobb furattal 1.6-osban 125lóerővel. Egyenlőre csak gondolkozom
Ami még érdekelne hogy szívómotoros civiceketés BMW-ket sokan turbósítanak utcára is, itt az oldalon a fórumban is megannyian vannak. Van akinek gyári motorbelsője van+ vez. tengely. A Lada belseje vajon széria alkatrészekkel mekkora töltőnyomást viselne el? Nyilván 0.8-tól pillanatok alatt széthullana.
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy motorblokkot.
Milyen nyomatékkulcsot kell hozzá vásárolnom?
Úgy értem milyen intervallum legyen.
Találtam 1-25Nm közöttit, gondolom ez kicsi lesz. Továbbá van egy 42-110Nm közötti.
Lada Samara 1.5 blokkot szeretnék építeni, de még nagyon a jövő zenéje.
Csak érdekelne hogy mit kell beszereznem hozzá.
Édesapám is szervizben dolgozik de mint karosszériás. Nagyjábola szerszámozottság emgvan itthon, kivéve a nyomatékkulcsot:S
A futamos helyeken elvielg nincs szétbontva profira meg street-re.
Legalább is itt nálunk fertőn nincs. Egy katba megy a teljesen kipakolt kocsi az utcaival. Slick is lehet fent annyi hogy a turbo ugye egy kat-ot emel ennyi. Ha jól emlékszem. amúgy esetleg a www.dragrace.atw.hu -n megtudod nézni fent van a kiírás.
A 2T motorok kipufogójából kiindulva(tudomásom szerint) egy szűkülő cső ami leginkább egy elnyújtott tölcsérre hasonlít. MInt Mexx kharmann ghia-jának a kipuofgóvége ha így jobban elképzelhető
Sopronban helyben is van 2 bolt ahol érdeklődhetsz.
A Carpoint az szinte csak inkább optikával foglalkozik
spoiler műszerek miegymás (Selmeczi utca) vagy ott van az RS-tuning (híd utca?) Egy próbát szerintem megér mivel szinte helyben van.
Aztán ha nem jön be egyik se akkor is van még lehetőség csak az már meszebb lesz helyileg
Igen! A méret nem számít csak a súlya én feladtam két db 17 colos kereket postán 14 kg körül volt és 1500 volt Először én is azt hittem hogy több lesz de nem
Hori!első körben te 1.8 16v-t akartál igaz?
Az alapból közel olyan erős mint a mostani 1.8 8v-d miétr nem raksz bele egy 16v-t az egyes kasztniba? Azt meg szívómotorként lehetne feszegetni mivel 140le alapból szerintem 180-200le.ig fel lehetne húzni nem?Akkor meg már gondolj bele a mostani idődhöz képest a könnyű 1-es kasztnival mit mehetne az autód. és azéé jóval olcsóbb lenne sztem mint egy turbós motort összerakni.
Nekem a Suzi 1.3 megáll normálisan közlekedve 5-5,5 között, legjobb fogyit tegnap futotta meg 5,1 csak főúton, városnak max a szélére mentem vele
Legrosszabb eddigi 7,5 liter benya, sok várossal , araszolgatva.