timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 92 bejegyzés
Előző  1  2  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre 2011.04.06. 10:41:41 (17853
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Haver is pirosat tankol, nem is nagyon látni nálunk a kúton , tankolni, na jó 1-2-szer alibiből Széles vigyor
Nekem a Suzi 1.3 megáll normálisan közlekedve 5-5,5 között, legjobb fogyit tegnap futotta meg 5,1 csak főúton, városnak max a szélére mentem vele Mosolyog Lakott területen kívül 90-100-as tempó, előzgetéssel, néhány falun át. Nagyon zsír Mosolyog
Legrosszabb eddigi 7,5 liter benya, sok várossal , araszolgatva. 
válasz erre előzmények 2011.03.22. 12:56:01 (17752
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Ugyanez a kérdés fennáll d16Y7 (non vtec) esetében is. 
Re: dani1121 (17751)
válasz erre 2011.03.22. 12:53:51 (17751
Felhasználói profil
16.32 @ 136
D15b motorra vtec swap kb mennyibe fáj? Tegyük fel hogy van egy alap d15b motorral szerelt civic.
A hengerfej+szívósor+ecu-n kívül mi kel még az általakításhoz?
Dugattyúk hajtókarok maradnak?
Hajtókar bírja a többlet teljesítményből adódó terhelést? 
válasz erre előzmények 2011.03.19. 08:59:09 (17716
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Láthattalak ma Kópháza- Nagycenk vonalon? Jöttél szembe velem Mosolyog  
Re: Braun (17672)
válasz erre előzmények 2011.03.14. 12:11:25 (17676
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Lényegében amit kivennék az 10-20kg
Akkor velem együtt 850 lenne a kocsi, az már szerintem baráti. Persze a lehető legjobb idő elérése a cél, lényegében csak annyit akarok hogy ki a pótkereket meg egyéb dolgot amit a csomagtartóban van,legyen benne 5 lityi benzin, ami elég "játszadozni", üléseket nem szerelem ki pl. tehát hogy nagy vonalakban az utcai napi használós mivoltától ne térjen el.
960kg-val volt a 11,7-es sprint. Mint írtam két személy volt akkor. Most olyan cirka 80-100kg-val lesz benne kevesebb, meg hát gyorsabb váltások.. Meglátjuk de egyre jobban várom a szezonnyitót Mosolyog  
Re: Lizard21 (17675)
válasz erre előzmények 2011.03.14. 11:31:32 (17674
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Hori a golf 1 1.8 8v-vel futotta a 13,8-at, az a motor 300ezer km feletti futásteljesítménynél járt már.  
Hiába a régi autók motorja megvolt építve, benne volt az anyag Kacsint  
Re: GodRat (17668)
válasz erre előzmények 2011.03.14. 11:29:51 (17673
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Első versenyen, amire kitudok menni, tesztelni szeretném.
Régebben írta ide fórumba Buxy (Sárga swift gti) hogy 18,2-t ment nagy kerekekkel (gondolom 15 colossal) meg tele hangcuccal, úgyhogy szerintem ebből az időből még azért lehetne faragni.
 
Re: Lizard21 (17666)
válasz erre előzmények 2011.03.13. 19:38:16 (17665
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Ha 18 alá bemegy akkor boldog ember vagyok, 17.5- nek tudnék örülni, de szerintem ahhoz már kevés az autó. Én egy 17.8-at tartanék reálisnak. 
Re: Lizard21 (17663)
válasz erre előzmények 2011.03.13. 19:36:55 (17664
Felhasználói profil
16.32 @ 136
A dragracing-es kalkulátor szerint nekem 19,17-et kellene mennem, az kicsit soknak találom.
Majd gyakorlatban meglátjuk mit sikerül menni. Mindenesetre köszönöm. 
Re: Braun (17662)
válasz erre előzmények 2011.03.13. 10:13:48 (17661
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Pontosabban 11,7sec-re jött ki 1.3 8v 68LE főtengelyen. (rászámolva hogy 2km/h-val többet mutat az óra 100-nál) 
Re: dani1121 (17660)
válasz erre 2011.03.13. 10:01:01 (17660
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Sziasztok!

Tegnap végre toltam egy 0-100-as sprintet videózva. Így utólag stopperelve(nem a legpontosabb).
Valahol 11,4-12,2 között van az érték, mert ugye stopperelve nem legpontosabb ez az egész. keskeny 155-ös gumikkal amik nem igazán tapadtak. 780kg-s autóval, hangcuccal, haverral 960kg voltunk, meg a fél tank benya. kb 100kg-val könnyebben meg tapadósabb gumival szerintem a  11sec elérhető. Tudom nem nagy eresztés ez, de feelingre nem volt rossz. Mellesleg rosszabbra számítottam.
Kérdés: Ezzel a 0-100 adattal, mennyi lehet a 1/8 illetve 1/4 mérföldes érték? a 1/4 célvonali valahol 125-130között van, a hozzá párosluó időérték saccra mennyi lehet? 
válasz erre előzmények 2010.11.09. 22:08:18 (17307
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Köszi!
Ma már másodszor segítesz Mosolyog
Felvettem vele a kapcsolatot. 
Re: orgyi (17306)
válasz erre előzmények 2010.11.09. 20:47:31 (17304
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Tudom hogy sok, ezért is akartam volna megbontás nélkül belepakolni a blokkot, most fog decemberben műszakira menni a kocsi, utána belerakhatnám a gti blokkot és két évig hawaii, csakhogy más a kábelköteg meg minden, ez nem olyan mitn egy ladából kivenni az 1.6-os motort aztán visszacuppantani az 1.2-est ugyebár.

Mire a végére érnék az összes kiadásnak(fent említetted a dolgokat), arra majdnem az lesz hogy vehetnék fél milla körül egy normális(abb) állapotú gti-t.
Etitech elérhetőségét nem tudod?
Megérdeklődném tőlük hogy mennyi lenne ősszefűzni a kettőből egyet és persze akkor új gyűrűkkel.
Ez lenne a "közép út". Ami anyagilag még beleférne.
Tudom szánalmas hogy ennyire "spórolós" vagyok. Próbálom a lehető legjobbat kihozni a kocsiból a lehetőségeimhez mérten. Nem "sírni" akarok félreértés ne essék, csak hát lássuk be vannak kishalak (mint én is) akik szeretnének hódolni a hobbijuknak, a lehetőségeikhez mérten.
 
Re: radics1 (17303)
válasz erre előzmények 2010.11.09. 20:33:53 (17302
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Én értem mit mondasz!
Arról beszélek hogy, a hengerfal és a dugattyú, gyűrűk, együtt súrlódtak hoszú, hosszú évekig, és bizony koptak. Mindkét blokk így van, ámde mindegyik picit máshogy kopik hisz nincs két egyforma blokk(ilyen téren) én ezt a véleményt osztom.
Csupán azért volt ez a "fúrni kell " félelmem, mert ezt én naivan így gondoltam, de ha nem kell, akkor az csak jó.Amúgy nem vagyok műszaki analfabéta, mert igaz csak motorokon (2t) de szoktam szerelni és ott biza nincs olyan hogy gyűrűzés, meg új dugattyú mert a régi megkopott, akkor furás is van, aztán lehet hogy a 4t nem érzékeny az ilyenekre hogy két "idegen" alkatrészt egymásnak engednek.
Idézet az alább linkelt oldalról:
ssgti.uw.hu
"Mielőtt a hengerfejet a helyére tennénk érdemes elvinni egy hengerfejeshez síkoltatni! Valamint mindenképp kicserélni a szelepszár szimeringeket , a szelepfészkeket bemarni , a szelepeket becsiszolni és átmosatni a hidrotőkéket.
Nagyobb futásteljesitmény esetén érdemes leméretni a blokkunk kopását, illetve a donor dugókat is egy gépmûhellyel ... ha nagyobb a kopás, mint ami belefér, túlméretes dugókat(55E/garn) és gyûrûket beszerezni, illetve blokkot furatni. Ugyanigy a fõtengellyel, túlméretre köszörültetni!" 
Re: radics1 (17301)
válasz erre előzmények 2010.11.09. 20:20:34 (17300
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Úgy értem hogy egyik sem újszerű blokk, az enyém 156 lassan 157ezret futott, a gti meg 137ezret.
Valószínűleg mindkét motor "máshogy kopott".
Nem vagyok autószerelő, csak próbálgatom a témát.
Vélhetően mindkét motor más igénybevételnek votl kitéve, nyilván más-más mértékben kopott. Ezért gondoltam hogy jó szerintem nem sül ki a legózásból(furás nélkül). Illene,a furás.
Legalább is én így hiszem, de ha tévedek akkor természetesen javíts(javítsatok ki).
Az ha nem kell semmi gépmunka az meg csak nekem jó Mosolyog
Várom a javaslatokat.
 
Re: radics1 (17299)
válasz erre előzmények 2010.11.09. 20:11:21 (17298
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Hát ha a gti-nek a "bele" átmegy a 8v blokkba akkor illene furatni nem?(legalább is én így gondolom)
Mk1-es motor az ami nem smakkol sehogysem, az mk2-mk3 az mind passzol.
NEm azt mondom hogy az 1.0 rövidebb, pont hogy hosszabb, az 1.0 és az 1.3 között a diffiáttétel különbözik az 1.0 rövidebb, de még mindig hosszabb mint a gyári gti, a gtivel 130-nál már 4000-5000 között van afordulat. az 1.3-as váltó nem jó gyorsulni, oda az 1.0 való. Ez ötösben 100-zal utazva 1.3-as váltónál 2500-as fordulat,1.0-nál 2700-2800.
Abban igazad vna hogy közlekedni kényelmes a 8v váltója, de egy pörgős motorna szerintem felesleges, (gyorsulűsra tuti nicns jó hatással) indokolatlanul hosszú lenne 120-at menne majdnem kettesben a mostani váltóval Mosolyog
Nekem szenvedés ez a váltó, 3ezer körül kel tartanom minimum afordulatot ha valamit akarok, meg ezek amúgy is kis motorok, nem nyomatékból dolgoznak. 
Re: radics1 (17297)
válasz erre előzmények 2010.11.09. 19:55:50 (17296
Felhasználói profil
16.32 @ 136
továbbá a komplett motorcsere lényegesen olcsóbb lenne, mint a mostanit megfuratni, új alkatrészeket rakni bele...
ami érdekes hogy a 8v motoromban g13b(a) szerepel. mármint amotorszűmban ez szerepel, de maga a motorkód ami benne van a hengertömbben az g13b. Fene se érti ezt Mosolyog  
Re: dani1121 (17294)
válasz erre előzmények 2010.11.09. 19:54:06 (17295
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Köszi, ismerem Kacsint
 
Re: kircipeti (17293)
válasz erre előzmények 2010.11.09. 19:53:35 (17294
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Ezekkel mind számoltam, ez rendben is van, az összes alkatrész rendelkezésre áll.
Az az egy probléma hogy nem tudom egy hétre vagy még tovább nélkülözni az autót.
Tehát az hogy konkrétan szétburítani a gti blokkot és szétburítani a 8v blokkot és összelegózni (tudom etitechnél megcsinálják) na szóval nem tudom ennyi időre nélkülözni a gépet.
Így mondjuk kikerülhető lenne a motorcsere bejelentése hisze marad az eredeti blokk ) ha a számot nézem). Furat, löket egyezik, tartóbakok helye egyezik, az 1.0--és váltó kell rá, még az is hosszabb mint a gyári gti ha jól tudom.
A féltengelyek is nyilván máésok, der a mostani váltó is gond nélkül összecuppan a gti motorral. tehát ez nem probléma. Egyedül a papír része ami bajos. Lenne egy 137ezer km-es blokk minden sallanggal együtt olcsón. Egyedüli gond ez a rohadt papírozás. 
Re: radics1 (17291)
válasz erre 2010.11.09. 19:35:54 (17290
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Sziasztok!

Kérdésem lenne:
Motorcsere a kérdés.
Swift 1.3 8v-be motorcsere gti-re. a 8v motorkódja g13b(a) a gti blokké g13b gyakorlatilag a blokköntvény kívülről ugyanaz csak a hengerfej árulkodik.
Egy ilyen motorcserénél, kell átalakítási engedély?
Valaki elmagyarázná hogy saccra milyen költségekkel jár ez? Hivatalosan szeretném megoldani mert utcai autómba lenne, márha van értelme és nem kérnek el érte több 100ezret (papirozásért). 
válasz erre előzmények 2010.11.09. 09:17:24 (17285
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Köszi a segítséget, egy próbát megér. Bár egyenlőre még csak gyűjtögetek. 
Re: orgyi (17284)
válasz erre előzmények 2010.11.08. 20:58:51 (17282
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Szokott kijárni versenyre, láttam az autóját, meg egykétszer beszéltünk itt forumon, igaz nem erről a témáról.
Egy jó állapotú crx-et szeretnék majd venni, ami kasztnira jó, meg a motorja is bírja még a strapát. A cél venni mellé még egy blokkot aztán szépen lassan összerakni és bekerül az eredeti blokk helyére. (persze a második blokkot felújítani és tuningolni akarom).
Voltak terveim... először a swiftbe gt motor.... aztán civic vti-t venni inkább... aztán néztem az árakat, és a legkézenfekvőbb ha vennék egy crx-et, a swift árából kb lenne is 2.gen crx.
Aztán a fejlesztések, már csak idő kérdése. 
Re: sh adam (17281)
válasz erre 2010.11.08. 20:05:20 (17280
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Kicsintozott=kicsontozott Mosolyog  
válasz erre előzmények 2010.11.08. 20:04:34 (17279
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Köszi.
Jó tuning alap (szivó tuning) egy ilyen dohc motor? Lehet belőle faragni egy 14 alja 13 tetejés autót?
Ezt persze nem kicsintozott kasztnival gondolom hanem utcaiként, +valami slick gumi. 
Re: sh adam (17278)
válasz erre 2010.11.08. 19:43:59 (17277
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Olyan kérdésem lenne hogy 2. gen crx-ben az 1.6i-16v változat (dohc) két változat van 125 és 130 lovas, ugyebár ezek dohc motorok, de nem vtec-ek. A vti és ez a fajta dohc motor mennyiben különbözik hengerfejtől lefelé?
Fel lehet rakni egy d16 motorra egy b16a1 vagy b16a2-es hengerfejet?  
 
válasz erre előzmények 2009.09.10. 18:25:29 (14537
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Ha ilyesmit veszel szerintem minőséget vegyél. Itthon van egy gagyi meg egy jóféle is.
A Proxxon az szerintem jó választás.
http://arkoz.hu/szerszam/termek/56123-PROXXON_dugokulcs_keszlet_33_reszes
Nem azt mondom hogy a legmenőbb cucc de szerintem nagyon jó.  
Re: GMalma (14535)
válasz erre előzmények 2009.09.09. 22:13:05 (14534
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Első körben msot munkát kell találnom Mosolyog
Megkeresni pár havi fizut(sajnos még pályakezdő vagyok), amíg itthon lakom addig nem gáz tudok spórolni, és ha megan a rávaló akkor nekilátok a lejjebb említett dolgoknak.
Addig pedig álmodozás Mosolyog  
Re: carlosracing (14531)
válasz erre előzmények 2009.09.08. 12:24:21 (14530
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Hűű ez tényleg jól néz ki Mosolyog
Köszönöm.  
Re: Bandi (14529)
válasz erre előzmények 2009.09.08. 12:08:19 (14528
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Persze új 0KM-es alkatrészek esetében. Hiszen minden csere újra.
Legfőképp olyan megoldásokra gondolok amivel utcán is lehet közlekedni és vizsgán sem szivatnak érte. Mert a motorblokkszám stimmelne, de hogy néz ki ha két fekvő karbival viszem vizsgára a gépet?vagy 8v helyett 16V hengerfejjel vagy karbi helyett injektoros mocival?.
Tudom sok kérdés, csa szeretném körbejárni a dolgot mielőtt bármire is vetemednék....  
Re: dani1121 (14527)
válasz erre előzmények 2009.09.08. 12:04:17 (14527
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Köszi a választ!

Konkrétan egy Lada Samara blokkot szeretnék venni. Aztán kicsit átépíteni.
Első körben teljes felújítás. Maga a motor nagyon olcsó alap. Az alkatrészek is olcsón beszerezhetők. Az egyik családi autónk ilyen volt, 1.5 8V OHC.
Egy ilyen motort szeretnék kezelésbe venni. a felújítás után ha 8V marad akkor hengerfejmunka után, valami hegyesebb vezérműtengelyt kapna meg két db fekvő dellortot. Aztán mehetne bele a blokk valami háromajtós könnyű samara kasztniba és irány valami közeli verseny tesztelgetni. Ha pedig sikerülne 16V hengerfejet szerezni akkor talán utcai autóba tenném a motort, de akkor injektoros lenne és teljesen gyári. Az alap 1.5 16V dohc motor 95 lóerő utcára 900kg-os autóba szerintem elég dinamikus lehet. vagy esetleg még létezik ugyanez amotor nagyobb furattal 1.6-osban 125lóerővel. Egyenlőre csak gondolkozom Mosolyog
Ami még érdekelne hogy szívómotoros civiceketés BMW-ket sokan turbósítanak utcára is, itt az oldalon a fórumban is megannyian vannak. Van akinek gyári motorbelsője van+ vez. tengely. A Lada belseje vajon széria alkatrészekkel mekkora töltőnyomást viselne el? Nyilván 0.8-tól pillanatok alatt széthullana.
 
Re: ave (14526)
válasz erre 2009.09.08. 11:35:18 (14524
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy motorblokkot.
Milyen nyomatékkulcsot kell hozzá vásárolnom?
Úgy értem milyen intervallum legyen.
Találtam 1-25Nm közöttit, gondolom ez kicsi lesz. Továbbá van egy 42-110Nm közötti.
Lada Samara 1.5 blokkot szeretnék építeni, de még nagyon a jövő zenéje.
Csak érdekelne hogy mit kell beszereznem hozzá.
Édesapám is szervizben dolgozik de mint karosszériás. Nagyjábola szerszámozottság emgvan itthon, kivéve a nyomatékkulcsot:S 
válasz erre előzmények 2009.02.13. 22:18:58 (13285
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Így van a féktisztító folyadék frankó alkoholos minden zsírt, olajat felold.  
Re: Jamal (13283)
válasz erre előzmények 2008.09.24. 19:31:08 (11765
Felhasználói profil
16.32 @ 136
A futamos helyeken elvielg nincs szétbontva profira meg street-re.
Legalább is itt nálunk fertőn nincs. Egy katba megy a teljesen kipakolt kocsi az utcaival. Slick is lehet fent annyi hogy a turbo ugye egy kat-ot emel ennyi. Ha jól emlékszem. amúgy esetleg a www.dragrace.atw.hu -n  megtudod nézni fent van a kiírás. 
Re: Robi-ka (11723)
válasz erre előzmények 2008.08.04. 15:55:31 (11316
Felhasználói profil
16.32 @ 136
A 2T motorok kipufogójából kiindulva(tudomásom szerint) egy szűkülő cső ami leginkább egy elnyújtott tölcsérre hasonlít. MInt Mexx kharmann ghia-jának a kipuofgóvége ha így jobban elképzelhető Mosolyog  
Re: Belfegor (11313)
válasz erre előzmények 2008.04.05. 12:10:52 (9753
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Helló!

Sopronban helyben is van 2 bolt ahol érdeklődhetsz.
A Carpoint az szinte csak inkább optikával foglalkozik
spoiler műszerek miegymás (Selmeczi utca) vagy ott van az RS-tuning (híd utca?) Egy próbát szerintem megér mivel szinte helyben van.
Aztán ha nem jön be egyik se akkor is van még lehetőség csak az már meszebb lesz helyileg Kacsint  
Re: hori (9752)
válasz erre előzmények 2008.03.11. 19:00:48 (9343
Felhasználói profil
16.32 @ 136
60X50X40-es doboz volt ha jól rémlik és nincs felár csak a tömeg számít én még nem találkoztam ilyen kikötéssel hogy mekkora legyen a csomag méretileg Kacsint  
Re: carlosracing (9324)
válasz erre előzmények 2008.03.10. 21:03:39 (9321
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Igen! A méret nem számít csak a súlya én feladtam két db 17 colos kereket postán 14 kg körül volt és 1500 volt Kacsint Először én is azt hittem hogy több lesz de nem Mosolyog  
Re: ave (9295)
válasz erre előzmények 2008.03.09. 20:08:56 (9292
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Amúgy a post nem vészes. Ha utánvételes csomag akkor 20kg-ig 1500ft a postaköltség ami sztem nem egetverő Kacsint  
Re: ave (9289)
válasz erre előzmények 2007.10.28. 12:08:01 (6380
Felhasználói profil
16.32 @ 136
ez nagyon jó
látom hogy ez tv-rip ,de nincs olyan hely ahonnan ilyeneket lehet még leszedni mert érdekelne.
 
Re: Saybor (6379)
válasz erre előzmények 2007.10.27. 12:38:39 (6359
Felhasználói profil
16.32 @ 136
de sztem nagyságrendekkel olcsóbb mintegy turbós nem?
És azért talán kevesebb ördöngősség van benne  
Re: hori (6355)
válasz erre előzmények 2007.10.27. 12:37:25 (6358
Felhasználói profil
16.32 @ 136
jogos, a mostani motorban is van még lehetőség(szívóként is)
 
Re: firewall (6354)
válasz erre előzmények 2007.10.27. 12:14:10 (6353
Felhasználói profil
16.32 @ 136
Hori!első körben te 1.8 16v-t akartál igaz?
Az alapból közel olyan erős mint a mostani 1.8 8v-d miétr nem raksz bele egy 16v-t az egyes kasztniba? Azt meg szívómotorként lehetne feszegetni mivel 140le alapból szerintem 180-200le.ig fel lehetne húzni nem?Akkor meg már gondolj bele a mostani idődhöz képest a könnyű 1-es kasztnival mit mehetne az autód. és azéé jóval olcsóbb lenne sztem mint egy turbós motort összerakni. 
Re: hori (6351)

összesen 92 bejegyzés
Előző  1  2  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!