"Ez a motor az escort cossworth-al van nagy barátságban. Nálam eddig ez volt a legstabilabb 400 hp-körül."
Látod ez volt az eredeti kommentem. Aztán jött hogy" semmi köze hozzá"
Aztán mostmár opelt is fejlesztettek!?...
Ha örültekintőbben jársz el, szerintem még igazat is adsz... Ave! A WRC-ben keresztben van a motor, rallycrossban ugyanez hosszában. Részemről téma lezárva!
A régi integrale-nak ez a motor az alapja. Én két évig ilyennel versenyeztem, aztán Palik Laci vette meg tréningautónak. Elismerésre méltó hogyha még egyben van...Én is láttam egypárszor belülről a rohadékot.
Beszámol erről valaki? Már ha nincs 7 lakat alatt a titok. Kinek, miből, és mennyit. Mért dokumentált, vagy megközelítőleg, És ha lehet részletes technikai infókkal.
Mivel nem ismerem jól a típust, ezért a szakirodalomra hagyatkozom. Talán igazad van hogy nem feltétlenül készpénz amit írnak. Ha te mondod elhiszem, bár kétkedve hogy annyit szopnátok mint mi, a motorokkal hajtással. Csak szerettem volna azt megértetni, néhány kétkedővel, hogy a szívómotorok turbóssá való átépítése még gyerekcipőben jár, kevesen veszik komolyan, talán Lezsi autóján van az első mérhető, kézzelfogható eredmény. Iránymutatás hogy mit érdemes, és mit nem. Ne szarozzák le, mert hamar tiz körül kell futniuk ezeknek a kocsiknak. Aztán jön a bratyizás, meg a jópofizás....
"A Brabham csapat elkezdte használni az új 1500 köbcentis turbomotort aminek a teljesítménye 1500 lóerő volt, és kiválóan vizsgázott. Igen ezerötszáz. Jól olvastad. Persze ezekből a versenyekre jócskán visszavettek nehogy eldurranjon a motor, de képesek voltak ekkora teljesítmény leadására is. Minden egyes köbcentire jutott egy lóerő. Ezt azóta sem sikerült versenyautón reprodukálni."
Ezt most találtam:
"Nem igaz, hogy az 1000 lóerős Audi motort sosem próbálták ki élesben... 1987-ben és 1988-ban is indultak a Pikes Peak-en az 1000 lovas S1-essel. Az igaz, hogy nem a szó szoros értelmében rally, de versenyeztek vele."
Szia! Na ez már értelmes vita.Többek között azért 81 a furat mert az FIA 4000ccm-ben határozta meg egy rallyautó maximális hengerürtatalmát ( feltöltött motoroknál 1.7 szorzó ) amúgy az audik miatt. Egy korábbi kommentemben leírtam hogy nekem egy homolog rallyautóm van, nem gyorsulásra készült, tehát nem is az audik voltak a célzott ellenfelek, hanem az EVO-k, és subaruk, amik a célmezőny élvonalába tartoznak. A harmadik motor után sikerült megvalósítani a célt, most a rallyszabályoknak megfelelően gyorsabb is az autó. A gyorsulás csak egy kis kilengés, jó hangulatú olcsó sport. Ha egy összkerekes BMW-n megduplázod a teljesítményt sajnos előjönnek a statikailag gyenge pontok. Úgy tudom ez az audira nem igaz.( talán triplánál ) Ha most 10-es időt tudsz menni, és 9.5 az álltalad elérhetőnek gondolt legjobb, akkor a véleményem továbbra is az hogy nem sok potenciál van már benne. Kicsit kutakodtam, mert egy régi cikkben olvastam a 700 lovas S1-ről, most is találtam egyet ahol azt írják hogy az audinak kész volt az 1000 lóerős motorja mikor betiltották a B csoportot. Ha érdekel itt a link: http://scheerti.blog.hu/2007/04/15/b_csoportos_versenyautok_audi_quattro_s1
Tehát nem azóta készítettek, hanem már akkor is bevethető állapotban volt.Ha audit szeretnék verni akkor egyszerűen erre alkalmas autót építek. Tisztában vagyok a saját és a versenyautóm korlátaival. A bántó a dologban a sárdobálás, a hozzá nem értő comment, talán olyanoktól akik a piros lábost húzták maguk mögött, amikor már motort reszeltünk. De egy építő jellegű szakmai vitában bármikor partner vagyok.
üdv: Kovács Ákos
Ne próbáldd magad türtőztetni, hisz én sem teszem! Sőt...A B csoportot azért emlegetjük mert az autód minden porcikáját ott fejlesztették!!! Röhl audija 700hp környékén járt 85-87 között. Az audi kivonult a VB-ről, mondván hogy ehez már nem adják a nevüket. Sajnos BMW turbóról nem mondható el ugyanez. Az ötleteket személy szerint köszönöm én elfogadom, sosem késő tanulni.
"Lassan kifogy az ötletekből!!! Nem nagyon van tovább."
Ezt az öthengeres motorokra értem. Vagy a meglátásod szerint még rengeteg potenciál rejlik benne?
"Ha turbós motort építek, adjam meg a módját ami kell neki és teljesen mindegy mi volt"
Mi kell neki? Töltőnyomás, benzin, és olyan mechanikai alkatrészek halmaza amely ezt elviseli! Fel lehet csapni a katalógust, és belerendelni ami kell, de ettől bezárhatna a Műegyetem...
Nem beszélve a hajtásláncról. Tudtommal a quattro a szériában gyártott legstabilabb. ( biztos nem azért mert a VB-n fejlesztették ) Esetleg te épített hajtásláncot használsz? Nekem állandó problémám az első difi instabilitása, szóval egy-két erőltetett rajt után egyszerűen lefogaz. ( sokadik ) Aztán van még egy visszatérő problémám, az 5-6 henger thermikus instabilitása, a boltozatosan kiképzett víztérben történő gőzképződés kapcsán.Előre is köszönöm a választ, és várom az ötleteket a motorépítő gurtuktól.
Rövid végszó: az én motorom 2,3 literes, 85 furatról 81-re szűkitve, hogy a hazánkban könnyen hozzáférhető szériagyártásban készült egyik legstabilabb dugattyú kerülhessen bele. ( audi S2 )
Tényleg jó lassuak... http://www.dailymotion.com/video/x2hvf6_bmw-e34-m5-turbo-vs-toyota-supra_auto
Az audi ott tart gyorsulásban, mint a VFTS pár éve a rallyban. Lassan kifogy az ötletekből!!! Nem nagyon van tovább. Persze iszonyatos pénzekből, és nem vitatom hatalmas szakmai tudással ki lehet csikarni még "néhány" lóerőt, de számottevően nagy ugrás véleményem szerint már nem várható. Mi BMW-sek kicsit későn ébredtünk ez tény, de látunk nagyon gyors Skandináv BMW-ket akik jó példával járnak elöl. Örülök hogy kialakult ez a kis élcelődés, mert speciel engem komolyan motivál...
üdv: powered
Az ix ( összkerekes ) hajtás eleje nem bírja. Tipikus hibák: első difi, osztómű, első kardán. Az M5 motor talán a legjobb tuning alap ( turbósitva 800-1100 hp ugyanennyi nyomatékkal ) http://uk.youtube.com/watch?v=yqAUJAHtQtc
VEMS-be nem írsz injector kihasznéltságot. VE, Lambda, előgyuszi, ezek a parancsok! Aztán nyitja 100% fölé ha így tudja tartani a lépést. Csak kinyiffannak előbb utóbb, mert hát az egy tekercs...
Hogy ki hány lóerősre hazudja a kocsiját engem nem érdekel. Ha Miki így tudja magát eladni, ( és tudja ) mondjon amennyit akar. Az emberek sarokszámokban hisznek...Tény: Én 300 plusszosnak hirdettem meg, és adtam el a motort, ( DuEn ) és ezt most is tartom.
Neked is írom: tények!!! Én motort építek, és mivel összkerekes a kocsim sosem mértem teljesítményt( ezért soha nem válaszoltam erre a kérdésre ). Tény hogy Tökölön az összes EVO-t és SUBARUT megvertem ezzel a motorral, majd a döntőben DCS Q4-es alfáját. Mondd már el hogy jött ki nálad ez ateljesítmény? Tudtommal EVO 5-től az összes 280hp!!!
Te saccolsz, én mérek! Ez tényleg jó vita alap... Engine: baby six M20B25, K-27 turbo, 420ccm injector, 8.8 statikus viszony, VEMS vezérlő ALS ( még sosem volt felkapcsolva ) launch-control, shift light vezérlés. gearbox: ZF 320/D titán szinkronnal. Ismét jelzem ezek a tények...