Futottam egy újabb tesztkört és meg is örökítettem! Most töltem fel,majd belinkeleni,de addig is elmondom amit láttam.
Szóval a lambda 0,5bar nyomáson 1.00-es,1.0barnál=0.92 és 1,6bar=0,84..
A videón ez tisztán látszik. A másik meg az EGT szenzor egy pár padlógázas gyorsítás után simán 800fok fölé megy és ha csak mergtartom a gázt,akkor már nem nagyon csökken onnan a hőmérséklet,ha már egyszer elérte..Városi forgalomban egy pár gyorsítással,olyan 550-700fok között van.
Egyenlőre ennyi. Aki tud segíteni az nézze már meg lécci a videót! Köszi!
Proex csinálta a leömlőt,ami szeletelt technológiával jkészült versenyleömlő. Ők is bandázsolták be és a szenzor közvetlenül a turbó után lett befúrva.
Azt fogom,csak nem mertem,mert kulinapapa mondta,hogy nem hasznos,ha 800fok fölé megyek.
Akkor ki fogom próbálni,csak nem árt meg neki az pár perc az eddigiek után
A lambdára,meg nem nagyon tudok figyelni,mert a kocsi kirohan alólam..majd levideóztatom valakivel,az a tuti!
Ma Kulinpapa feltöltött egy használható szoftvert a WBO2 műszeremre és így már ˝végre˝ látom az adatokat.
Sok jóra nem számítottam és igazam is lett úgy tűnik,de Ti majd megmondjátok(remélem)
Szóval most este kifutottam egy kicsit tesztelni,mert ugye most sötétben tisztán lehet leolvasni a műszereket és forgalom sincs nagyon.
A lényeg hogy a lambda az alapjáraton,meg normál közelekdésnél 1-1.01 mutat (ha jól olvasgattam itt,akkor ez még jó) teli gáznál meg 0.80-0.88 közötti értékeket láttam,már amennyire oda tudtam rá figyelni.Ez milyen?
Viszont most jön a gáz!Az EGT az kissebb nyomatás után már simán 800 fok fölé szalad és ha keményen vagy folyamatosan taposnám,ki tudja hol állna meg..Így is,hogy valahol 790fok kerül elengedtem és csak tartottam a sebességet szépen lassan 1fokonként kezdett felkúszni. Hosszabb távon ez nem valami bíztató..vagy rosszul látom? Mi ennek az oka és hogy lehetne megoldani,hogy ne melegedjen túl?
Nekem sem volt vele gondom,sőt nagyon bejött minden szempontból,de amióta fent van ez az új fékrendszer és fel lett húzva az autó,mindig van valami probléma az első kerekeken..
Jó lenne kideríteni hol a probléma csak gőzöm nincs róla,hogy kezdjek hozzá.
Persze két megegyező vélemény még nem volt! Mindenki másban látja a problémát én meg itt állok..
Most úgy tűnik az első-hátsó kerékscere megoldotta a problémát,de nem tudom,hogy hosszútávú lesz-e.
Megvannak még a 10mm-es pogácsák? Milyen osztókörrel vannak? 5x110 vagy más? Mert hajlanék rá,csak maceráns egy kicsit. Kéne szereznem egy ugyanilyen felnit,rárakatni az új 225ös gumikat és otthagyni,hogy kiteszteljék,hogy milyen pogácsa kellene..
Szóval ha ez a 10mm olyan ami nekem jó lenne,akkor egyszerűbb lenne a dolog.
Lehet,mert tegnap visszacseréltem a hátsó GSD3-at raktam előre és hátra tettem a PZero Nerókat,amik már kaptak rendesen. Egy kicsit elforgattam és féktárcáskat is.
A jelenség az volt,hogy amikor az első nagyobb féket nyomtam,alig akart megállni az autó,olyan volt,mintha nem, dolgozna minden dugattyú.
Minden esetre sok lehetősegem nem volt,de amikor ˝feltornáztam˝ 110-130köré a sebességet a remegést a kormányon nem érzetem! Vagy tényleg a gumik csinálták vagy dugattyú probléma és még vissza fog jönni. Mindkét oldalon egyformán olyan a tárcsám,mint a fényképen! Szóval hogy lehetne kideríteni?
A pogácsázásról már volt szó,de nem tudtuk hogy érdemes-e belekezdeni,mert a Yokohama Advan Sport,meg a Good Year Asymmetric is 225/45 R17 méretben kb 1,5cm szélesebbek,mint az adott méret. Így mivel saccra kellene gyártatni pogácsát és akkor sem biztos hogy egy erősebb kanyarban nem fog beleérni elvetettük az ötletet,pedig nagyon kellene a széles gumma.
Nekem sem gagyi sem a gumi,sem a felni. Már cseréltem az elsö meg a hátsó kerekeket felnivel együtt már többször is és a hátsó sport tárcsa szépen egyneletesen kopik semmi ütésnyom nincs rajta.
Ez csak azóta van,amióta ez az uj fékszett van elöl! Ezért most már inkább a fékre gyanakszom..
Nekem nemrég forditották meg a tárcsákat és szabályozták fel a betéteket.
Ja és mindkét oldalon ugyanolyan ütésnyomok vannak,mint a mellékelt képeken. Tehát furcsa lenne,ha 1x mindkét oldalon a felnik vagy gumik vagy más lenne rossz.
Mit mondtok? Vigyem el szabályoztatni öket,nézzem meg hogy be vannak-e ragadva a dugattyúk vagy valami más esetleg?
Már annyi embert kérdeztem,meg én is próbálkoztam kideriteni a problémát,de teljesen sohasem sikerölt megoldani.. Már szenvedek ezzel egy ideje..
Ugy kezdödött eleinte,hogy ez a berázás csak fékezésnél jelentkezett,de csak 12-130között és sehol máshol.
Aztán felcseréltettem a tárcsákat,mert kiderült,hogg rosszul lettek felrakva a hütés szempontjából.
Közben persze cserélgettem a kereket,elsöt hátra,meg régit vissza,de mindegyikkel csinálta,igaz különbözö mértékben.
na amióta felcseréltem a tárcsákat,azóta ez minimálisra csökkent,viszont jött ez a remegés ugyan ennél a tempónál és napról napra rosszabb lett
Közben már volt a felni is görgözésen,bár azt mondták nincs rá szükség..igy is csinálták meg.
Az én elsö ötletem,hogy a gumik nem birták a terhelést és vagy szálszakadtak lettek vagy csak megnyultak és ezért van ez a jelenség. A baj,hogy már nem tudok olyan gumit felrakni,ami nem volt megterhelve a technika alatt..
Már rég befizettem uj papucsokra,csak amit akartam az tul nagy lett (225/45 R17 Yokohama Advan Sport meg GOOdYear Asymmetrci),mert szélesebbek az átlagnál,215/45 meg nem kapható és még nem gyártják. Most már csak 205/50 R17 marad vagy felnit kell cserélnem,hoigy beférjen a nagyobb gumi.
Ma jöttem hazafelé a Balatonról és folyamatosan remeg a kormány 120 fölött. Nem mostani jelenség már,hanem több,mint 1 hónapja csinája ezt és egyre rosszabb lesz..
Gondolom fel kellene szabályoztatni a tárcsákat. D2 márkájú 330mm-esek. lehet ezeket szabályoztatni? Vagy egy idő után ismét ilyen lesz? Most így néznek ki..
Most ruháztam be Kulinpapánál egy lambda szondára meg egy EGT szenzorra..Remélem majd abból is kiderül valami. Ha minden jól megy,akkor Pénteken be tudom rakatni..
Újabb techniakai kérdésem lenne! Szóval szerintetek ez a turbónyomásmérő jó helyre van kötve?
A Saabfórumon nem tudtak rá kielégítő választ adni érdemben..
Most vákumot nem mutat ugyan,de a nyomást az helyesen mutatja ezzel a bekötési ponttal?
Tech2 műszerrel ellenőrzik az ECU-t. Akkor zek szerint marad a svéd cég és a távoli kommunikáció..
Mind1,most már látom,hogy mi a helyzet és óvatosan bánok a gázpedállal,de nagyon!
Mert azzal későn kezdett el tölteni és eredetileg is a 0.64es házzal kellett volna megvennem ezt a turbót,csak elbasztam.
Azt mondták,hogy az nagyobb lökettérfogatú az versenymotorokhoz jó,amit sokáig ki lehet húzatni(8k-9k). na az enyém az nem ilyen,de így is későn jön meg a nyomás. 3200nél inudul el és 6.500nél leszabályoz.
Nálam meg a nyomást a Szolenoid szelep vezérli. Van valami más neve is,majd megnézem
Sok jóra nem számítok,mert nemrég raktak bandázst a leömlőre és az első alkalommal úgy elszíneződött,hogy azt mondták a Proexnél,hogy ilyet még nem láttak,pedig már Corvetten is volt ilyen!
Gondolhatod mi lehet ott..Szerintem biztos több,mint kellene.
Ez egy olcsó fajta,de kipróbáltuk egy másik autón is és jól mutat. Egyébként Pilor Sport,ha jól emléxem.
Ma a turbósnál megnézték a Solenoid szelepem is rendben van.
0.86ról cseréltem 0.64re,mert már eredetileg is ez kellett volna hozzá. Szóval akkor mi a teendő szerinted?
Viszont van itt más dolog is! Tegnap végre beszereltettem a turbónyomásmérőt és meglepő dolgot mutogat! A max nyomásom 1,9 bar! ami ugyen nem normális és káros is.Az alapnyomás az jó 0,8 bar. A svéd tuner szerint 1,5 bar kellene legyen a max nyomás. Ez azóta van,amióta a 0,64es turbina házra lett cserélve.
Azt mondják,hogy ez nem normális és valószínű a dúsítás miatt van,hogy túl sok üzemanyagot kap és emiatt megnő a kipufógázhőmérséklete is,ezért melegszik a motor és a dugattyúknak meg a turbónak is káros...
Szerintetek ez így van vagy hol keressem a hibát? Az EGT szenzort ha megveszem az mutatja nekem a kipufgáz hőmérsékletét vagy kell még hozzá valami?
Kulinpapa tud nekem segíteni?
Hali! Én sem akarok paradát,mert a felhasználói vélemények alapján nem meggyőző és a vizes tulajdonságai hagy kivánni valót maga után..
Advan Sport vagy Asymmetric!. Más nem kell..Ezekről írták a legjobbakat toronymagasan.
Már gondoltunk arra is,de nem 1yű,mert kellene egy másik ugyanilyen felni próbának! Ha meg sacc/kb csinálják,akkor meg lehet hogy nem lesz jó,mert nagyon beleér és a kanyarokban még úgyis lehet szar.Meg a fékrendszert is át kellene variálni miatta..
Utcai gumi ügyben kéne egy kis tanács! 215/45 R17 van szó. jelöltek Yokohama S.Drive, Yokohama Advan sport (ez kéne,de állitólag itthon nem forgalmazzák ezt a méretet)na meg az uj Eagle F1 Asymmetric.(a tesztekben sok jót irtak róla..)
Valakinek van tapasztalata valamelyikröl. Hangsúlyozom,utcai használatra kell!
Találtam egy másikat,ami ugyan olyan,mint a Redline WaterWetter. Ez Motul Mocool. Erről valami esteleg?? Ha senki nem tud róla semmit,akkor holnap szerzek egyet,mert ezt lehet kapni és kipróbálom...
Igen,azt értem. Már voltam az oldalukon,meg a svéd tuningcég is ajánlotta nekem,hogy próbáljam ki,hátha segít a melegedési problémáiomon.
Jó lenne,mert nincs kedvem ismét kiadni több 100ezer forintot hűtőátalakításra!
Én is mérettem nemrég a méhtelepen és hatalmas megdöbbenésemre 1400kg nettot mutatott a mérleg nélkülem a gyári 1470 helyett! Velem együtt 1475+valami benzin,mert nem emléxem,hogy meddig volt a tank.
Más..Ismer valaki olyat,hogy Redline WaterWetter?? Ez valami viznedvesitö adalék,amit a hütövizzel kell keverni és állitólag jó pár fokot csökkenhet töle az üzemi hömérséklet.
esetleg tudja valaki honnan lehetne szerezni?
Mit tud ez az EGT szenzor? Lehet hogy nekem is be kellene szereznem egyet?! A lambdaszondám még gyári..és nekem is vannak problémáim a melegedéssel,ha nyomom neki padlóig.
Például a ringen szivtam vele,mert 1 mért kört sem tudtam menni,mert felforrt a viz.
Ez jól hagzik,csak hogy a fenébe vegyem át?! Posta mennyi lenne,drága? Vagy tül nagy teher lenne,ha ilyenre kérnélek? Persze fizetem..Ha feladod GLS-el 1-2nap és itt van..
van valakinek használt Drag/slick gumija gyorsulásra,ami kibír még pár 1/4 mérföldet? Csak nagyrészt tesztre kéne,kíváncsi vagyok mennyit lehet gyorsulni az utcai gumihoz képest..
7x17 felnire kellene. Az utcaim 215/45 R17 ez a max.