Frenkie-t ne várjátok, hiába ígérte, ugyanaz a történet, mint a múlt héten Lacházán, azzal tetézve, hogy előre kifizettem már neki a munkát.
Sok sikert neki a más irányú munkájában, ami fontosabb lett, mint Ti, Mi, és egyáltalán a magyar gyorsulási versenyek.
Nehéz lesz pótolni, jó fej volt, szerettük.
És még valami, amin főképp a motorosok szoktak bebukni, hogy amennyiben a startmarshall elindítja a futamot, magyarul lenyomja a gombot, van pár tized, míg megindul a fa le, ezalatt a bármelyik stage szenzorból kilépés piros lámpa, azaz van olyan, hogy még sárga alatt kapja a pirosat!
Én magamban szoktam kettőig számolni, utána nyomom le a gombot!
Full tree lámpa már nem ide való!
Végülis igaza van Zolinak, annyi kell csak hogy amikor megnyomják az indítógombot, előtte 3-4 másodpercet várjanak amikor mindkét autó beáll stage-be...utána már futhat randomban a fa amikor akar....jó ez megszoktuk, csak néha egyből nyomják mikor bent állsz....
Nem egyedi eset....Kunmadarason is nyomták egyből ahogy a stage-be álltál.....rádnyomják ezt bárhol aztán csak kapkodás van :-)))
sportsman fa gyakorlással teljesen kiszámítható és az lenne az érdek, hogy minél izgalmasabb versenyek legyenek amibe beletartozik a reakció idő is. Ráadásul folyamatosan azt mondjuk, hogy próbálunk egyre profibbak lenni, amihez a pro fa való. Ez elött 10 évvel a rábaringen még egy sziréna is megszólalt mielött elkezdett lefelé menni a sárga a sportsman fán, előre haladjunk ne vissza felé. Amúgy automata váltós autónál sincs gond egyik fával se.
Én annyit tudok hogy rankferne tobb ido amikor mindkét autó a stage-ben all....ezt nagyon régen mondják az amatőr kategóriák turbos autosaik is...most a verseny már a stagebebeallaskor kezdődik....ha második vagy beallaskor...kb el is kurtad ha nincs elég időd turbot felporgetni mert már fut is és veszitettel...
Próbálunk alkalmazkodni...látod...rajtfekkel mozgalom be az autót, kockáztatva hogy eltorik a kihajtotengelyem....de most megúsztam.Kockázat nélkül nincs győzelem.
Erről jut eszembe, hogy a sportsman tree nem lenne vajon népszerűbb a pro tree helyett?
Kéziváltós szívó autókon kívül nem tudom ki preferálja az utóbbit.
Én azért nyugodt srác vagyok és ritkán szólok, de akkor sokan idegesek lesznek.....
Tehát most csak annyit mondok, hogy engem is felbaszott idegileg a döntős kapkodás...el is kúrtam 2x is a rajtféket a nagy kapkodásban, nem nyomtam be rendesen a féket rögzítés elött....siettem...be is gurult.... mert semmire nem volt idő már nyomták is a fát és rajt...
Másodszorra rajtfékkel álltam be 1 stage lámpára és rajtprogramból kellett bemozgatnom majd szétkúrva a hajtást (videó linken) hogy fordulatból tudjak Breki ellen indulni, ne rámnyomott lámpával....befulladva helló...
Kapott a hajtás rendesen, de kibírta és a legjobb időm is így lett.....de azért nem szoktunk ennyire kapkodni és nem illik fikázni a versenyzőket.
Amúgy nyilván majd belejön, de pont a legfontosabb rész a döntők, ami meg ne legyen összecsapva a végén szerintem.
Most már annyira nem érdekel mi volt, de egyetértek Gabival.
Mint ahogy már Lacházán is elmondtam, minden versenyző, aki indult a szeptember 7.-i versenyen, az 14.-én, a Rábaringen díjtalanul nevezhet!!!
Remélem lesz addig lista Zolitól, a nevezésnél feltétlenül szóljatok!
Nevezni lehet:
1. OB STREET
2. OB-WESTDRAGRACE PROFI
3. WESTDRAGRACE AMATŐR
4. WESTDRAGRACE BIKE
kategóriákba.
Figyelem! A Westdragrace Amatőrben megengedett a DOT SLICK, de a STEET OB-ban természetesen nem itt sem!
A depo elején kb 70 méteren csak OB parkoló lesz, kérünk mindenkit, időben érkezzen, mert a helyeket érkezési sorrendben lehet elfoglalni! A szállító és szervíz járműveket kérjük a felső parkolóban, vagy a zöldterületen tárolni szíveskedjetek!
Most szombat ( szept. 14. ) RÁBARING!
Mivel ez az OB zárófutam, szinte a teljes drag élvonal jelen lesz, hisz éles a küzdelem több kategóriában és az összetettben is, tehát sok érdekes és sikeres autó is lesz javában!
A szívem a V8-hoz húz, előzetesen a szokásos kemény mag usa felhozatal:
A NITROSOK:
TCsabi Olds
Roland Camaro
Vida Balázs Camaro
Fenstermen 37-es Chevy
Tom El Chevynator 32-es Altered
Oliver TransAm
Zsolti Camaro
Káldy Nova
Arthur ElCamino
Nitro nélkül:
Kaldyka Firebird
Mini Vette
ÉS A NAGY DURRANÁSOK:
Wattson Impala Dragster
Kohári Camaro
Erdős Csőrös Dragster
Szerintem a spiker paraszt volt Ádámmal " Csolti " ahogy beszélt megérdemelt volna egy fülest.
A döntőbe hívás kritikánaluli volt főleg hogy csak ritkán mondták hogy ki készüljön fel.
Az időmérők sem pörögtek eléggé időnként.
Nekem a kedvencem a nap folyamán! " Húúú ez az alfás vett két leharcolt slicket, hogy nagyot villantson a haveroknak!"
Ilyenkor egy hevesebb vérmérsékletű önérzetes ember... autó leállít, kiszáll, speaker kiüt, hogy a cipőjéből is kiesik beszáll indít és startol!
Én nem akarok elégedetlenkedni,megtették már előttem páran. A speaker ha nem változtat magán,valaki még beszól neki keményebben.
A döntőnél érthető a 60 másodperces limit,szokott ez működni is. Most valamiért nem volt rendszer a döntők sorrendjében. Mi As6-ban 4-en voltunk,értelemszerűen lementek a nyolcaddöntők a többi kategóriában. Utána elődöntők,gondoltam ha AS3 megy,akkor indítom a gépet. Erre hirtelen szólítanak. Ezt nem lehet kiszámolni,profiknak meg főleg nem,ők nem fognak odaállni hideg motorral.
A másik,hogy szólították pl Tóth Józsefet,de rajtszámot véletlenül se mondta be.
Mindegy,ettől függetlenül reggel tudtunk menni viszonylag gyorsan,később csak 3 órás sorbanállással,de ilyen volt régen is. Az eredmény hihetetlen,a kunmadári ragasztós időmhöz képest itt betonon is tudott javítani a kocsi egy kicsit.
Én is köszönöm a korrekt sportemberhez méltó futamot, nagyon jó volt végre élesbe menni itthon és tényleg az év egyik legjobb menetét hoztuk össze !!!!
A műszaki problémámból adódó kellemetlenségért itt is még egyszer elnézést kérek.
Találkozunk a Rábaringen most hétvégén :-)
Ja és nem utolsó sorba gratulálok Öcsinek a nitrós futamhoz !
egyetértek, de "ti" versenyzők nem jöttök időbe, ha keményebben vesszük ezt akkor a fele társaság nem döntőzött volna és akkor meg abból megy a reklamáció, de erről biztosan beszélünk még idén
"""""tegnap az a 18-20 páros, akik a döntők előtt már hiába álltak sorba nyilván persze órákon keresztül a motors döntők miatt is pl du 1-től, biztos nagyon megköszönik a szervezőknek, hogy kimehettek ezt beszopni
Hring-n anno beállt a sor vegére 2-3 rendezőmuki, hogy ez még lemegy és kész, itt a sor vége, mert kiszámolták mi fér bele időben, és nem volt ilyen, hogy hát most akkor inkább jön a döntő, mert csak most jutott eszünkbe, hogy szeptemberben előbb megy le a Nap a horizonton, mint júniusban
és ott van VIP sor, abban is állnak már vagy 30-n, meg plusz Alfa találkozó is van közben és azok is jönnek be soronkívül balról, a középső sor meg jó, ha 5 percenként megy előre egyet
elképesztő, komolyan""""
Igen ez hasonlóan szokott lenni, ha minden rendben, sajnos ezen a napon nem volt minden rendben, hiányzott két nagyon fontos láncszem az eddigi megszokott csapatból és ez rányomta a bélyegét erre a napra.
"""""a másik meg, hogy motorosokra kutya se kiváncsi, mégis órakig döntőznek
vagy vmiért pont akkor jó 2-2.5órán keresztül egy centit nem mozdult előre semmi
miért nem lehet nekik egy külön nap?
vannak kint 40-n, de ugyanannyi idő jut rájuk, mint a kb 150 autóra
ez egy halál így"""
Nézd meg az időtervet és kiderül, hogy nincs így, a motorosok kevesebb időt kaptak mint az autósok
"""""
meg a döntőnél is minek kell egy percig ott várni? előre bemondják kinek kell felkészülnie, így az egy perc nem is egy perc, hanem 3 eleve
volt akire még azután is ment a várakozás, hogy a számlaló már nullán állt, aztán újra is indult
miért?
le kell vinni 20sec-re, ha addig nincs ott, akkor nincs, amúgy is előre megvan kinek kell jonnie következőnek, előző páros lement és még nincs ott, akkor nincs ott
maga az 1 perces szarakodós várakozás tovább tart, mint amíg beállnak meg lemennek, és halál unalmas a nézőknek az állandó várákozás erre a semmire
van a döntőben 7 futam per kategória, abból qrvaisten 5-nél majdnem végig kell nézni a számlálót nulláig, és a döntök végére amire minden kategória lefut, csak ebből összejön háromnegyedóra baszakodás
utána meg jön a jéééé, hát már megint közben vaksötét lett, óóóó, naháááát""""""
Hát ebbe sajnos nagyon egyet kell értsek veled, az Európa Bajnokságon simán elzavarják az embert ha baszakszik, még az időmérő futamoknál is, nem hogy a döntőknél. Erről fogunk beszélni mindenképpen a szokásos éves megbeszélésen.
"""""ja és gépátvételre nem kéne 4-5 plusz emberke nézegetni a nevezőket? reggel akkora sor állt ott 9 után is, hogy a karszalagos lakókocsinál volt a sor vége, még egy jó óra volt onnan bejönni, hogy utána sorba is állhassanak 3 órát, meg egy helyben topogjanak 2 órát """
Szintén az Európa Bajnokságot hozom fel példának, ott 1 azaz egy napig tartott a gépátvétel, de természetesen ezen is megpróbálunk javítani, megígérem.
szabadidő arra van amire kell