Yas azért az tudatosuljon hogy street kategóriáról beszélünk, ahol nincs pénzdíj, tehát hadd ne legyen a gépátvevőknek további feladatuk az, hogy minden street gép kipuffjánának mérjék a dB-t a teljes fordulatszám tartományban.
a véleményem elsősorban streetre vonatkozott, csak aztán hirtelen beleírtam a profikat is és nem gondoltam azt a vonalat teljesen végig
profiban pl: 1 lámpa kivétele ne legyen tiltott ez egyértelmű,sőt a díszrácsot sem úgy értettem, hogy mindenképp a gyárinak kell lennie akár streetben is!!!!! csak hogy ha lehet, legyen ott valami, hogy mégse azt a hatást keltse a kocsi, hogy ki van filézve
természetesen streetben legyenek szigorúbbak az ez irányú megkötések
Csak szerintem a street kategóriának nem erről kellene szólnia.
Aki ennyire komolyan veszi az induljon propfiban -gondolom én.
Ilyen, mint pótkerék téma szerintem szőrszálhasogatás mivel a hatása szinte elhanyagolható.
Viszont a kipuffnál egyik véglethez sem kellene ragaszkodni. Hogy csak gyári rendszer legyen annak nincs értelme, hisz a tuning nem tiltott, de azért ne is legyen pl: a Boci mobilhoz hasonló hangja. Ha mindenáron valami kézzelfogható szabály kell akkor mittudomén 1 vagy 2 dob legyen kötelező, de hogy emiatt a gépátvételnek még a kocsi alá is be kelljen néznie, már vicces.
A lámpa és egyéb karosszériaelem (pl:lökhárító, díszrács vagy mittudomén) levételét illetve hiányát viszont én nem engedném se streetben se profiban, ha versenyszervező lennék.
Hívjuk egyenlőre még folyamatban lévő legális(abb)nak
persze hacsak ezen lovagolunk hogy ki kezdte,akkor jogos lehet,de én emlékszem még a közös rendezés idejéből olyanra, amikor Hringgel lett kibaszva
Számomra mindegy ki kezdte, ha volt olyan aki folytatta,egységes elbírálás alá kerülnek.
Akkoris, most is úgy gondolom és legfőképp bízom abban, hogy ilyet, mint Alfa gyorsulási rendezvény nem gátolhat meg a szövetség. Minden sportban vannak olyan amatőr versenyek, mely mentesek a sportági szövetségtől és szabályaitól.
pontosan, csak ne legyen időpontütközés a szövetség által kiírt időpntokkal, ne hívják OB-nek és akkor bárki tarthat versenyt akár saját szabályrendszerrel is
azért látom te is tanulsz yasec-től, hogy csak azt olvasod amit akarsz
"bár ha emergency case lett volna és végképp nem tudtam volna kijönni, lehet hogy hogy drasztikusabb megoldást választok, azt max hagyok a szélvédőjén egy Mávos betétlapot."
Természetesen kicsit viccesre fogtam ezt a mondatot, de nem is azt jelenti, hogy most akkor büntiből pl. összerugdostam volna.
De ha már az elméleti sikon vagyunk akkor tegyük fel hogyha a fiamat kellene gyorsan orvoshoz vinni egy percig nem gondolkodtam volna, hogy onnét kiállok, ha előttem van, ha nem. (feltételezve hogy nem az Unoval vagyok remélem most érted az iróniát
állítólag már nem (mondjuk áradozást sem hallottam - mondjuk Allianz-nál nagyobb szemétládákat nem ismerek, sajnos párszor már kerültem kapcsolatba velük), csak az első másfél év volt necces
azért ne legyen már mindenki sheriff báz, hogy mert nem tetszik neki valami így büntet....
Te megoldod az ilyen szitut, de nem feltétlen kell minden hölgytől elvárni ugyanezt.
Én simán elszállíttattam volna a francba, bár ha emergency case lett volna és végképp nem tudtam volna kijönni, lehet hogy drasztikusabb megoldást választok, azt max hagyok a szélvédőjén egy Mávos betétlapot
oioio-1:
Hát azért a távolabbi elképzeléseid ami ezt a sportot illeti szerintem itt mindenkit érdekel:
Akkor megpróbálom összefoglalni pár pontban amit én lényegesnek értelmeztem. Te majd kiegészíted vagy helyesbíted, ha valamit rosszul értettem.
- gépkönyvezés/viszgáztatás csövezett autóra: már mostantól él, meg tudja/játok csinálni (esetleg kb összeg van már, hogy mennyibe kerül egy ilyen?)
- a mostani kategória/szabályrendszer pár évig marad
(én 2-3 ra emlékszem, de ugye ezt nem lehet fixen kijelenteni lévén fejlődik a sport, autók minden és ezt valamilyen szinten hatni fog úgyis a szably illetve kategória rendszerre)
A lényeg, hogy afelé tendálunk , hogy idővel teljesen eltűnnek a köbcenti határok és teljesen előtérbe kerül a hajtáslánci bontás. - (nyílván profiban)
Tényleg az amatőrnek mi az elgondolása? Gondolom nagyban függ az idei évtől, hogyan válik be, de mégis mostani gondolataid ezzel kapcsolatban?
- 1 szervezet lesz (idővel biztos), amibe tömörülhetnek a versenyrendezők, hisz ti is úgy látjátok, hogy hosszútávon előnyös ha 1 szabály/kategória rendszernek kell megfelelni
Amiről beszéltünk telefonon:
elgondolások a szabályok kategóriák megtartásáról és távolabbi célok, tervek, továbbá mint "szakszövetségi" felállás (mennyi, hová, ki alá) publikusak? Ide tartozik a gépkönyveztetési infó is.
Mert ezek nekem részben új információk voltak, és szerintem a többieket is érdekelheti.
Jó lenne ha leírásra kerülne ide vagy a Dragracingre.
Te nem valami VVTI-s mocit raksz bele? Hiába van az új ELise-ben már olyan is az én értelmezésemben ezt te csak akkor teheted be ha a forgalmiba be van ütve az új motorszám.
Mondjuk még jó hogy nem vagyok/leszek gépátvevő mi?
"- Street kategóriában csak az autó eredeti motor lehet beépítve. Ez alól felmentés csak egyetlen esetben adható, ha az autó forgalmi engedélybe bejegyzett átalakítási engedély szerint is módosított motorizáltságú."
Így is?
Ezek szerint ha jól értem, 2009.03.14 után kell újra beadni kérelmet (akkor jár le a szükséges 3 éven át országos jellegel működtetett verseny) hogy az MGYSZ megfeleljen az egyetlen ügyészség által is vitatott 28. paragrafus 2 bekezdés e, pontjának és akkor már elvi akadálya nincs, hogy ő rendelkezhessen a sportág felett.
Addig nem gyakorolhat kizárólagos jogot se az MGYSZ, sem az MNASZ a gyorsulási sportban, amely külön sport.
(MNASZ-nek gondolom(nem tudom hisz erről nincs információm) több feltételt kellene teljesíteni és valószínűleg az e, pontban nekik nagyobb hátrányuk lenne mint az MGYSZ-nek)
De addig MGYSZ sem használhatja az OB szót a bajnokságában, nem?
Viszont mindegy ki nyeri meg ezt a harcot, a másikat beszüntetni nem fogja tudni, max a vesztesnek be kell érnie, hogy nem nevezheti bajnokságát OB-nek és nevében talán jelen kell lennie az AMATŐR jelzőnek, és onnantól saját szabályzatot is hozhat olyan tiltásokkal amiket csak akar. -> csak nekem tűnik never ending story-nak?
Az időket, nem csak Ave méréseihez hasonlítottuk ám, hanem a két konkurens versenyt is sokszor összevetették a versenyzők. (Tököl vs Kiskunlacháza) Továbbá mindkét rendezőgárda a saját igaza mellett és saját időmérő rendszere mellett kampányolt - ami rendben is van, de ez is csak vita forrásnak volt jó alap.
(Te lehet hogy csak AVE méréseihez hasonlítottad, de te múlt évben abszolút nem is indultál, előtte is amikor közös rendezés volt is csak a fél szezonban.)
Az meg hogy Oioio miért vett új időmérőt az nem tudom hogy jön ide? (MGSZ akkor még csak a háttérben szerveződött, külön versenyt akartak csinálni, ezért)
Kategóriakiírás:
Másképp mondom.
Ideális esetet nézve, (bár látom neked ez elég utópisztikus):
Szerinted melyik lenne a jobb?
1, Ha egységes kategória és szabályrendszer lenne és érdemben nem változna évről évre.
2, Többféle kategóriabesorolás és szabályrendszer lenne, de ezek nem változnának érdemben évről évre.
Neked, nekem ez lehet nem akkora gond, hisz mi nem célgépet építünk, és majd indulunk ahol lehet, tudunk, lesz ami lesz.
De hogy ha valaki dragra épít autót, annak nem túl jó, hogy más más versenyen más más követelményeknek kell megfelelnie. De hogy bonyolultabb , nehezebb dolog, mintha egy egységesnek kellene megfelelni,az biztos, remélem ebben ezért egyet értünk.
Te nem voltál ott az első versenyzői-rendezői megbeszélésen, ahol mindenki amellett voksolt, hogy ne változzanak évről évre a szabályok, kategóriák és ezt Oioio be is tartotta a múlt évben (amiért részemről respect).
Futaman meg egy merészet gondolt és a sok támadás ellenére meglépte a hajtáslánc szerinti kategorizálást, ami lássuk be csak bevált, ha idén már Oioio illetve most már MNASZ katagorizálásának is ez az alapja. Ez bizony nem kis változás, de mindenki abban bízott (gondolom én) hogy ez fejlődést hozhat és időtállóbb lesz mint a korábbi.
érdekesség:
tény hogy emiatt többen támadták Futamant, Oioio oldaláról ezt idén elfogadták mindenféle hőbörgés nélkül
HA csak az MNASZ lenne vagy az MGYSZ (most mindegy) mint sportági szövetség az még nem egyenlő azzal, hogy 1 rendezőgárda lenne és nem lenne, lehetne versenyhelyzetet teremteni nekik.
1 kategória és 1 szabáyrendszer lenne, de a lebonyolítás, szervezés az bizony a szövetségbe tartozó rendezőkre hárulna.(Dragracing, Hring, Kunmadaras, Futam, Ferőmiki stb)
A szövetség hatni tudna rájuk, hogyha mondjuk jól végzik a munkájukat, akkor mondjuk kapnak OB-be tartozó versenyrendezési lehetőséget, vagy mittudomén kedvezményt, bármit.
Ezáltal arra meg tudnának ügyelni, hogy egymásraszervezés ne legyen, ha már annyira egyik gárda sem érett hogy ezt önhatalmúlag megtegyék, megértsék, hogy ez senkinek sem jó.
"Te, az hogy a Dragracing 1:1-ben MNASZ, nem lep meg, és nem érdekel. Az MGYSZ kezdte ezt az oldalra hajlást, ettől kezdve szinte természetes a másik pólus kialakulása."
Ne haragúdj de ez....
Ha az egyik kezdi a másik folytathatja az teljesen normális, elfogadott, érthető, természetes a részedről?????
A politikát meg ne keverjük ide, hisz te szoktad hangoztatni, hogy nem idevaló, ennek ellenére te vagy az aki nem bírja ki, hogy ne rakjon be egy csipkelődős mondatot.
Értelmezésed szerint akkor már az MNASZ sem pártatlan a sportban hiszen a rendezőik közül vannak tagok esetleg tisztségviselők benne. De ha tudnád, hogy biztos vannak tagjai közt is kormánypárti szimpatizánsok már más lenne a helyzet mi?
"Az sem lenne jó, ha egy MNASZ egyeduralom alakulna ki úgy, hogy senki más se rendezhessen újra esetleg egy jobb versenyt!"
DE RENDEZHET, ahogyan MGYSZ mellett is lehetett volna akármilyen másik rendező által rendezett verseny, "csak" el kellett volna fogadniuk a szabályrendszert amit csak a szakszövetség hozhat (törvényben rögzített nem az MGYSZ találta ki) és csak ezek engedélyével és egyeztetésével lehetne OB-nak kiírni, nevezni.
A lényeg a részletekben van!
"Ha az MNASZ korlátozni fogja az MGYSZ-t, az egy dolog. Arról sehol sem hallottam, hogy a versenyzőket is korlátozni szeretné!"
Mert az MGYSZ nem csak az MNASZ tevékenységét szeretné korlátozni, hanem versenyzőket is, akik esetleg a másik rendezvényt szeretnék kipróbálni!"
ezt lehet közvetve és közvetlenül is, most még úgy néz ki hogy a dragban közvetlen korlátozás az MNASZ részéről 2008-ban, mint más szakágakban, hogy máshol nem idnulhatnak nem lesz
Ha mindez közvetve történne, mondjuk minden versenydátum egyezne akkor az is korlátozza a versenyzőket nem? Végterméket tekintve én nem látok különbséget, de elfogadom hogy ez egyeseket sért, bánt és elfogadhatatlan számukra, és megjegeyzném ezt én is elhibázottnak gondolom.
Részemről itt befejeztem ezt a témát, mailben mehet a folyt. köv. ha van rá igény.
Akit untattam azoktól elnézést kérek a hossz miatt.
Tudom ki volt, pont láttam az esetet is, szerencsére nagy baj nem történt a hölgy is megúszta.
Nem azon volt a lényeg, hogy ki volt a hibás, bár szerintem a rendezőség legalább annyira mint a vétkes sofőr, hanem csak megemltettem mert itt ketten is "védelmük alá vették Hringet" biztonság szempontjából és tették ezt úgy hogy ezekre a szomorú dolgokra nem emlékeznek. Márpedig voltak, megtörténtek. Persze ez nem jelenti azt, hogy ez másutt nem történhet meg.
Ha 1 fajta időmérő lenne, nem kellene mindig a másikhoz hasonlitani hogy most melyik is a jó nem? Ez legyen már pozitivum és ne azt modd rá, hogy kilőve , nem érdekes
Ha egységes kategória és szabályrendszer lenne (mindegy kié) szerintem az is csak pozitivum lenne, foleg azoknak akik adott kategóriára épitik a kocsijukat. Nem fordulhatna olyan elő, hogy amit egyiknél szabad a másiknál nem. SZerintem ez is legyen már pozitivum és ne legyints rá azzal az ürüggyel, hogy eddig egy sem volt szar, meg hungaricum.
Mit szólsz ahhoz , hogy a Dragracinges kategória és szabályrendszer lett szinte egy az egyben MNASZ alá beültetve mint MNASZ kategória és szabályrendszer?
Most akkor itt miért nincs bajod a pártatlansággal?
Gondolom Dragracingnek meg a többinek is valamilyen formában MNASZ alá kell tartoznia, akár tagként, akár csak megegyeztek akár bárhogy. Ki tudja lehet valamelyik rendező vagy hozzá tartozó ember MNASZ-ben valamilyne tisztséget is betölt. Akkor mivan?
Nem állitom ezt csak próbálom másik oldalról is megviláitani a dolgot.
"Amúgy meg nem csak az egyik fél rossz dolgait látom, de a kikényszerítés eszközét EGYÉRTELMŰEN csak az egyik félhez tudom most kötni."
A mostban igazad van, de ha belegondolsz, eddig ugye MGYSZ állt nyerésre (lévén első fokon) és a másik fél egyszerűen ezt nem tehette meg. Azért sem mert látszott mekkora ellenállásba ütközött ez a próbálkozása az MGYSZ-nek, és hülyén venné ki ha most hogy már ők vannak nyeregben ugyanazt a hibát vétenék mint az MGYSZ.
Zoli is mondta idén tudomása szerint nem terveznek semmiféle korlátozást.IDÉN!
Pedig ha igaz a sporttörvény, akkor előbb utóbb lépniük kell és MGYSZT, ha túléli az évet, korlátoznia kell, hogy ne éljen vissza azzal hogy OB-t akar rendezni amihez nincs joga jelen állás szerint, meg nehogy rászervezhessen az MNASZ versenyeire.
Ebben sem látsz rációt?
"Nyitott minden versenyszervezőnek az egységes MNASZ szabáléyrendszer és kategória kiirás mindenkit szerettel várunk akár tökölön akár piripocson legyen gyorsulás."
Mintha értelmében már láttam volna majdnem ezt a szöveget, csak akkor az MGYSZ oldalról
"Konkrétan szerény személyemmel és a csapatommal segitem a h.ringen a verseny és döntő lebonyolitását, remélem sikerrel."
Ezt örömmel hallom őszintén.
Igy már más a leányzó fekvése, kivanom hogy sikerüljön.
Yas, ha te csak az egyik fél rossz dolgait látod ebben az egészben akkor ez minden csak nem pártatlanság. Lehet itt ujjal mutogatni ki kezdte mint az oviban, de azért ne felejtsük el 2 fél kell ehhez is.
""Legyen több szervezőgárda...Biztos ez? Hosszú távon a !!!SPORT!!! szemszögéből nézve ez szerinted előny?"
"IGEN! Biztos!"
Már megint sajátosan látod a dolgot és csak kiragadtál 1 mondatot az irásomból.
Azzal, hogy több szervező gárda van, többféle időmérés,katagóriák, és esemény dátumok lehetnek. Tehát egymásraszervezés is lehetséges, ami szerinted megengedhetetlen.
Ha Futaman nincs az MGYSZ-ben, akkor értelmezésed szerint pártatlanság van és ekkor ha ugyanaezt teszi az MGYSZ akkor elfogadott lenne számodra? Ugye hogy nem.
"Akivel nem lehet megegyezni, azokat el kell tiltani?"
Erre mondtam, hogy nem biztos hogy ez a megfelelő út, de itt azért bonyolultabb volt a dolog lévén nem is akartak leülni beszélni egymással.
Egy szóval nem mondtam, hogy ha csak MNASZ lesz az rossz lesz nekünk, csak azt nem látom, hogy mivel lesz jobb mint az MGYSZ.
nem is azért hoztam fel a Hringet, hogy balesetveszélyes (mert semmivel nem balesetveszélyesebb mint máshol ebben egyetértünk)
csak talán a rendezőgárda nem figyelt vagy tett meg eleget, mert ugye egy néző gázolás a box utcában, miután korábban egy motoros haláleset volt ugyanott, és egy baleset a pályán!!, illetve a fékező szakaszon amikor egy kocsi nem tudott csak félreállni, és a következő páros egyik sofőrje belhajtott
kint voltam, igen a motoros srác volt a boxban, de a betonoszlopnak ment neki,és pechjére akkor már nem volt a fején a sisak
monjuk ez szerintem a rendező felelősége , mint ahogyan az is hogy évekkel késöbb ugyanott elütnek egy nézőt
Hriges balesetekhez azért az is hozzátartozik, hogy Futaman akkormég abban a csapatban játszott. De a szomorú tény az tény, hogy ott volt versenyzői haláleset.
Ennyi erővel az MGYSZ-el is le lehetett volna ülni nem? (az más kérdés hogy mindkét fél az egyéni és egymás elleni valós vagy vélt sérelme miatt kerek perec kijelentette hogy NEM)
Eddig az MGYSZ verte az asztalt, hogy márpedig ők a hivatalos szerve a gyorsulási versenyeknek (elsőfokon ha igaz) , most meg az MNASZ verheti a mellét a másodfokú papirral (ha igaz)
Továbbá mi a garancia, hogy MNASZ jövőre vagy akár idén nem fogja betiltani az MGYSz rendezvényeket ha egyáltalán lesz ? Márpedig ha az MNASZ a hivatalos akkor MGYSZ vagy Futam vagy bárki más ugye nem irhat ki egyéni szabályrendszerrel OB-t, talán még versenyt sem, ez a törvény, ha jól értelmeztem.
Tököl nekem csak a közelsége miatt oly "kedves" semmi egyéb érdek, indok nincs a háttérben, még mielőtt valaki ezt feltételezné.
Ugyanakkor én nemcsak az MGYSZ-t tartom felelősnek ezért a kialakult helyzetért PONT.
Hringről, meg csak annyit, hogy azért csak ott történt az eddigi egyetlen versenyzői haláleset. (az más kérdés hogy már a depo területén visszafelé jövet)
Ha jól tudom volt még egy szerencsés baleset amikor a pálya végén a pálya szélén álló autóba rongyolt bele a versenyző és csak a csodának köszönhető hogy akkor nem halt meg senki.
Bár engem a HRing akkorsem fog érinteni, ha azon a rendezvény sorozaton fogok indulni, de ha a rendezőség nem művel valami csodát a lebonyolitásban, akkor csak sajnálni fogom az ott indulókat a 7 profi és 6 street kategória döntőzés miatt.
Legyen több szervezőgárda, ami magában hordozza a több szabályrendszert/kategóriabesorolás, és többféle időmérés lehetőségét. Tehát ne legyen semmiféle kontroll, legyen az élet a természetes szelektáló, mondod te.
Biztos ez? Hosszú távon a !!!SPORT!!! szemszögéből nézve ez szerinted előny?
Amúgy meg, nem a rendezés jogát tiltotta meg az MGYSZ az én értelmezésemben, csak maga alá akarta bevonni a sok rendezőt (persze lehet ezt negítv oldalról is nézni hogy a saját rendszerét akarta a többiekre eröltetni)
Most az önös érdekektől eltekintve, mert biztosan volt dögivel az is (de úgyhiszem ez nem feltétlen a versenyzőkre tartozik - legalábbis engem nem érdekel), ennek előnye is lett volna pl:
- egységes szabályrendszer/kategóriabesorolás
- egységes időmérés
- megakadályozta volna az egymásraszervezést, aminek következtében:
- teljes élmezőny előfeltétele (nem lett volna olyan mint múlt éveben CCH vs Soma csatát sokan várták hiába)
Abban viszont hogy ezt hogyan próbálták véghezvinni, abban bizony bőven van megkérdőjelezni való és akkor még nagyon finoman fogalmaztam látva itt a többiek véleményét is
- Miért nem a bírósági határozat van beszkennelve?
- MNASZ tervez hasonló tiltást amit az MGYSZ próbál(t)?
- Akkor ez már a végleges vagy még várható valami fejlemény?
Futaman:
- Akkor az MNASZ közleménye hivatalos? meg tudod erősíteni vagy cáfolni?
- Gondolom ha igen, attól még a versenyeitek meg lesznek tartva ugye?
- A tiltásosdi is él a továbbiakban a fenti esetben?
Mondjuk azért mert az gyárilag turbós és ez a szabály?
Hol lenne kedved indulni az 1.6T-vel? Érdekelne.