A homokfúvás után esztergán felsimítom a gyűrűfészket vízpapírral.
Ezek után beillesztem az új gyűrűt. A gyűrűhézag határoz, de nálad teljesen gyári volt. Se sérülés, se ovalitás, se zárvány, nem volt a fészek tömítő sávjában. Bevezetőjében igen, de az nem határoz, mert nem ott fut.
Nem tudom mit nézhettem be, de nyilván így lehet, ha most pedig tünet mentes.
Gyula turbó ad garanciát ilyesmi összeállításra?
Most kaptam egy kedves ismerősömtől az eredeti címmel ezt a filmet, amit gyermek koromban láttam, és kerestem már régóta.
Adták ezt az m1-en is szinkronnal, "Nő a volánnál" címmel.
Tök jó , hogy meglett , örülök, és ezért megosztom veletek is, habár jó lehet, csak én vesztettem szem elől.
Részlet: http://www.youtube.com/watch?v=oXYnoczyow0
Igen,örülök ha így látod.
Egy kisebb összefogás eredménye,mely személyes tapasztalatok alapján íródott,spontán, "társadalmi, munkában.
De az is igaz, hogy azért is hoztuk létre a GYIK-ot, hogy ne zaklassanak ugyan azokkal a kérdésekkel napi rendszerességgel bennünket.
"hidegben kotyorászó"- hideg indítási- bemelegedési fázis-ban billegő, ebből a billegésből később egyre nagyobb kopás, végül melegen is kotyogás.
Ez elfúrásból" is adódhat, de olyan is elő fordult már, hogy rendel a paraszt egy gyári használt alap furathoz, és csak 2-3 századdal kisebbet küld, amihez már hónolni kellene pl álltalában még 5századot.Ez elmarad, melegen meghúzza a támasztó felületet, sok esetben nem is a szoknyát, hanem a gyűrűk feletti fejmagasság szakaszát, mert alul kúpolt a dugattyú, és-vagy egyszerűen szűk maradt a furat. De nem szorul meg csak kihordódik egy sávban a dugattyú anyaga, majd viszonylag rövid idő elteltével elkezd fokozatosan kotyorogni.
Szinte minden reggel , első indításkor egyre jobban lehet hallani. Na ezek nem érik meg a 2000km-et sem.
Szerintem egy jó dugattyút úgy lehet csinálni, mind házilag, mind manufakturálisan (kis-közepes külföldi cégekre gondolok), hogy a szoknyát nem illesztjük 3-4századnál nagyobbra, de jóval jobban kúposítunk a nagyobb hőterhelés miatt. A szoknya nem tágul akkorát, mint a koponya.
Nagyon sok " túlillesztésel találkozunk külföldi fórumokon is, nem egyedi az eseted.
úgyhogy csak fenntartással.....
esetleg egy rovat ilyesmikről a powerről több szakmai mellett speer bácsi írása a dugattyúkról :
első ránézésre ez 735i e23 légmennyiség mérő bosch cikkszám.
Régebben csináltam olyat viszonylag rendszeresen, hogy egy nagyobb házba átpakoltam a kisebb potméterét komplett. A bosch-nál passzolnak a különböző házméretek ellenére is a jeladó lapok rögzítési pontjainak a távolsága.
dugattyú.
Hát nem lesz közkedvelt amit most mondok.
De ez az igaz.
Nem használunk kovácsolt dugattyúkat. Egyszerűen a gyárit alakítjuk át.
Legalább is eddig így volt. Volt egy időszak amikor azt gondoltuk, hogy nincs tovább szükséges egy ilyen szett, mert rendszeres problémáink voltak a gyáriakkal.
Később rájöttünk, hogy hibát követtünk el. Ezután már nem fordult elő vele semmi gond.
A laza illesztést követelő kovi szetteknél előfordulnak a hidegben kotyorászó jelenségek, amik később komoly kopásokhoz is vezethetnek. Itt nagyon fontos kiemelni, az illesztés fontosságát ,és a bemelegítés szakszerűségét. De ennek ellenére is előfordulnak visszaköszönő esetek. Azon kívül jártunk már úgy is ,hogy egy jó nevű szett átmérésekor pontatlanságot fedeztünk fel, súly, méret.
5-600le-ig egy 3000ccm-es 6 hengeres motorba szerintem nem szent írás egy kovi szett.
Mostanában építettünk be Je-t, és rendelés alatt van CP- de saját autókba gyária szívó dugattyúk vannak.
itt egy fotó Lezsi 560le-s kocsijából , revízióra kivett dugattyúkról kb 5-8 e km után: