Ez egy 1.6-s Bravo/Brava/Marea es egy 1.6-s Stilo motor hibridje. A elobbie a blokk, az utobbie a fotengo. De az egesz meg a 60-s evekben kijott SOHC-n alapszik, furatkozeppontok tavolsaga pont azzal egyezik, a hengerfej csavarjai is pont ugyanoda esnek.
Be ne nyald mar ezeket, akkora fake, mint ide a Hold. Odaat az USA-ban kalibralni kene par teljesitmenymeropadot, lehet a mph-kmh vagy vmi hasonlo atvaltasnal usznak el, azert jonnek ki ezek a űrszámok DD
Uhm... en meg emlexem par eve jott vmi lengyel(?) dizel Golf, az nem fustolt, mint egy irakiak altal felrobbantott ego koolajkut Kuwait-ban '91-92-ben, de megis nem kicsit lenyomott mindenkit a kategoriajaban. Vajon, hogy csinalhatta...?
Jaaaa...de hazajottem, mert a motoros donto volt kb 2 ora, aztan azt kisse untam kivarni...meg a sor kb regi drift placcig allt -sot par auto bele is logott-, aztan azt meg varja ki az, akinek 3 anyja van.
Zsolti ment vmi 12.3-t, azt lattam.
Boti meg hat oooooo 13.7-t ment, de akkor eppen nemtom kinek az autojat probalta, sajattal passz. A tobbieket csak vkivel soron kivul beszelgetni lattam, amig kint voltam menni egyiket sem.
A csoros drag-ban meg leterdelt vmi, mert ugy tologattak vissza a rajtbol. Allitolag valto kokadt el, legalabbis a Frankie fiu ezt aszondta vala a hangosba...
Khmkhm , 10^9 bocsika, hogy most igy belezavarok ebbe a nosztalgia delutanba, de van mar vmi fix musorterv idenre, datumok vagy vmi egyeb fix input pl az idei kategoriakrol vagy mitudomain...?
Nem hiszem ott tavol-keleten annyira tul lennenek fizetve a jomunkasemberek, ennek ott igazabol az a szerepe, hogy boldog-boldogtalannak ne legyen autoja, ami kornyezetszennyezo, jarjon inkabb a tomegkozlekedessel, azaz egyfajta védővám.
Szingapurban tilos meg dohányozni, rágózni is, stb...szemetet eldobni foben jaro bun, ez(ek)ert komoly penz es kozmunka buntik jarnak, ha eszreveszik.
Norvegiaban meg igen, tobbet keresnek, az Eszaki tengeri foldgaz- es olajmezokbol komoly bevetelei vannak az allamnak egyebkent is, de adozni is tobbet adoznak es a skandinav modell szerint ennek megfeleloen eleg komoly a szocialis ellatas szinvonala is, persze ott nem sok egesz életében az állami csecsét szopva segelybol jol eléldegélő dakota van, mint .hu-n...itthon van kb 1.5-2M valodi adofizeto, azaz csak a teljes a lakossag 15-20%-a netto befizeto, ezen kene valoztatni elsosorban
Szingpurban 300%-s "regado" van, ott maskeppen hivjak, de a lenyege ugyanaz. Egy tok alap fapad Chevy Kalos is 10M konvertibilis jo magyar HUF-ba faj...pl Norvegiaban meg 6.6MHUF-nyi norveg korona egy "uj" Swift ara. Igaz ott a 4WD-s Winter Edition az alapmodell, de azert az meg itthon is fujfujfuj regadoval is csak ennek kb a felebe kerul.
Ugye igy annyira mar nem is lehuzas ez a regado dolog...?
Ez a General Motors EV1 jelu teljesen elektromos meghajtasu autoja volt 1997-ben, ~1100db rotta az utakat az CA-ban, aztan eccercsak visszvontak a lizingelok felhasznaloktol az osszeset es bezuztak.
Ket sorozat is keszult belole, a masodikban persze mar jobb akkuk voltak.
Keszult is egy film errol: Who killed the electric car? cimmel.
A valaha uccai forgalomba kerult szgk legaramvonalasbb bódé ezé az autoé, az alaktenyezoje 0.2 alatti(!).
Az Opel Calibra-e 0.26, itt egy 0.01-l alacsonyabb ertekhez is sokat kell izzadni szelcsatornaban
Ha TG kijon kereket cserelni, ahogy tobbiek, akkor is LH alapbol 5. ha SV meg is elozi, ha nem akkor meg 4. Mindket esetben ugyanigy LH lenne a VB es nem FM.
Egyebkent a ket Toyota egyarant lassu karikat ment a vegen vizen szaraz gumikkal, nem csak TG hanem JT is, mindketto 1:41-t ment, szinte tizedre pontosan, a tobbiek meg 1:32-1:33-t, azzal hogy nem mentek ki FM-nek segitettek tulajonnkeppen, mert ha kimennek, akkor SV hiaba elozi be LH-t 3 korrel a vege elott, FM pedig ugyanugy hiaba gyozott volna, mint ahogy egyebkent igy is hiaba volt, csak LH-nak lett volna konnyebb a dolga.
TG csak azert lett a vege elott par korrel a 4., mert az elrol mindenki kiment kereket cserelni intermediate-ra, o meg nem, 28-30sec volt egy kerekcsere, a boxba behajtassal, a cserevel, kihajtassal egyutt, neki ez kimaradt.
Neki alapbol nem ijenkor kellene gondolkodnia, hogy a masik, hogy erjen be, hogy legyen a jo a vegen, ev kozben vhol eggyel elorebb kellett volna bejonnie, nem megelegednie pl a 8. hellyel, aztan nem lenne most ez a copas.
Masik ijen tortenet:
Idézet
1996 és 1999 között Tommi Mäkinen nyert zsinórban négy címet a Lancer Evo különböző sorozataival, hol meggyőző fölénnyel, hol az utolsó pillanatban, óriási szerencsével. Utóbbi talán a legemlékezetesebb: 1998-ban a szezon nagy részében Carlos Sainz vezette a tabellát, és úgy tűnt, hogy ha nem ő, akkor Colin McRae lesz a világbajnok. Mäkinen viszont magára talált, sorozatban három futamgyőzelmet aratott, és két pontos előnnyel érkezett az utolsó versenyre, Walesbe. Ott viszont már az első napon kiesett, Sainznak tehát elég lett volna befutnia a hatodik helyen. Egészen vasárnap délutánig jól is állt a spanyol, amikor a Corolla WRC mindössze pár száz méterrel az utolsó gyorsasági célja előtt megadta magát. Az akkor készült felvételek bejárták a világot, Sainz magába roskadva ült az autó mellett, navigátora, Moya pedig mérgében bedobta sisakját a kocsiba - a hátsó szélvédőn át. Mäkinen egy kocsmában tudta meg, hogy mégis ő a világbajnok, először el sem akarta hinni, majd később némileg szalonspiccesen állt az őt ünneplők rendelkezésére
Igen, azt a reszt sajnos mar pont nem vettem fel, amikor odaugrottak 5-n es betoltak...
Sajna megallitottam a felvetelt, amikor lattam, hogy ott maradt a bringa rajtban, egy doccenes utan, kb igy kommentalva hogyaszondjajaz: nabammegkráj remélem nem a féltengely hervadt el
Aztan nem...
Jahogyja...eeerteni...en akkor meg lehet nem voltam ott csak 2.-nal, amikor ujraelesztettek, az nem volt annyira hosszu. Vagy lehet ott voltam mar, csak eppen Cry-t neztem a boxban, ahogy butykoreszi az Uno-n az önberöffentőt
Hat nem nagyon nezegettem, csak a kisturbost, ahol Cry meg ZsoltiGT indult. Ott az a kis lengyel turbos MG az megmihalylott, ecco ugy vontattak el elottem kotelen a visszterosavban amikor eppen Zsoltiekat probaltam volna felvenni.
Abban kategban 1. lett ZsoltiGT 12.5 @ 187km/h (tegnap ment 12.2-t is @189), 2. Crybaby 12.7 @ 184, 3. Kerepesi Jani UnoTie-vel, neki 14.1sec volt asszem a legjobbja 168-l ma -legalbbis en ennyit lattam, aztan lehet volt jobb is ennel-, de a 3. helyhez vegul 14.5sec-s futama is eleg lett, igaz csak par szazaddal.
A donto:
Hat de azt kepzeld el, odaertem a korforgalomhoz, ahonnan indulni kell -mennyi az a boxhoz kepest, 6-700m?-, mire lenduletbol kijottem belole mar felkemenyedett a kormany. Neztem is wtf-tol lett ijen kemeny ez, keves lenne a szervoolaj, vagy mi...aztan meg, he', a motor meg mer all? Gurulva restart es mar remeg ...oooob+
Ez kerlek szepen kolatuning a kupplungnak.
Megkerdeztem a toltos havercsavot, aszondta a zoldalmas Fanta-ban van a legtobb cukor, ha vki ijesmin torne a fejet, azutan jon a Fanta narancs es csak azutan a klasszikus Coca-Cola.
Nem aze', de 14sec elejet megy egy C20XE mocis "A" Corsa is.
Konnyu bode, eros moci, ez a klasszikus Chapman elv. Ha nincs nagyon eros motor, csak egy eros, akkor ez a jarhato ut.
En is a tukrot fejeltem le, ahogy balra elsodorta az autot es kicsapodott a fejem jobbra....de en nem voltam bekotve.
A legzsak vagdosta meg szet az arcom, a hegek azota is latszodnak, meg ahol osszevarrtak a fejborom, ott azota nem no a hajam Y alakban, ahogy az a fejserules is volt
Nem sok hija volt, hogy megalljak, hiaba alltam bele a fekbe 1000-l amikor meglattam oket (ket auto is atjott a piroson, az elso meg elfert elottem, a masodik mar nem), de a villamossineken mar nem birtam idoben megallni, kicsit elpattogott rajta a kerek, meg az ABS is beremegtette a fekpedalt...
Utolag persze konnyu nagy okosaggokat mondani, nekem is jottek mindefelevel, hogy de miert nem huztam el jobbra, hatha akkor kikerulom, meg miert nem fekeztem elobb stbstb....tok ledobbentem, hogy ez miaf@sztcsinal (az elso autos), aztan egybol satufek es kozben uuu ez elment, aztan ot kovetve bejott utana elem az a masodik, na az meg mar nem fert el. Takarasbol jottek egy villamos megallo mogul, szoval csak akkor lattam meg, amikor bejott a szelso savba...
Lehet ha elhuzom jobbra kikerulom a masodikat es nem tortenik semmi, vagy lehet felmegyek a jardara es kivasalok 2-3 gyalogot, aztan szaguldozo amokfuto tomeggyilkoskent kerulok be a TV Hiradokba
Wow, ezen a montazson rajta vagyok en is ....vagy lehet ennek inkabb nem kene orulnom
B_csaba: ez nem ecceru, sajnalom, nekem is varrtak a fejem meg leborotvaltak a hajam, de nem ennyire, monnyuk az oto se nyekkent ekkorat.
Es mit mondott vala az illeto,"ja, ize, bocsika, de a multkor se jott senki..."?
Ha bevallata akkor "jo". Nekem a polizei mar kihozta, hogy a no elqrta es a piroson jott at, de hat megfellebezte a dragam, ugyhogy mehetunk a birosagra. Tok jo ...es addig, amig nincs jogeros hatarozat, a biztosito se kohog ki egy kanyit se ... oooojeee
http://www.youtube.com/watch?v=JCPkqqIF31A