ha a rendőrök elfogadják a magyarázatomat miért nem engedtem át a járdán álló gyalogost a zebrán 40.000ft-ért, akkor valószínűleg ellátogatok a sógorokhoz...
belépő és nevezési díj sincs, hiszen sehol nem írják a weboldalon. bár ha lenne is, a sógoroknak úgyis csak gombok:-)
ja necces, 9-12ig kvalifiq, vagy sátorozzál...
első nyalatra sok. tűzálló "óver áll"-al nem rendelkezem, street nem játszik, marad a profi. Mivel idén először mennék kb 9e, vagy test kat, de azért minek. 30ft/km költséggel vontatom a szekeret, tehát hiába van messze a slovak.... dragracingos mérés itt is ott is ;-)
ami leginkább oda invitál az a "redkiller" peugeot 205, 13.36-os idővel.
trencin júl31 még jobb lesz, mert kiváló a betonos pályájuk.
KKL-án még gondolkodom, de júli 5 szlovákiaring-et mindenképpen megjátszom, 15euro cakk-pakk,+ 330km utánfutózás, ami költségben ugyanannyi mint KKL, de újdonság és az MB-nek "hazai pálya";-).
BPestről Bolkovce 300km, Slovakiaring 350km, Piestany 400km, Trencin 470km odavissza.
Még a szlovéniai utcai versenyen is volt 2 futamom, pedig azt is elmosta az eső és az azért igényelt szervezést a szűk hely miatt.
Annak ellenére, megfogadtam soha többé fertő (mert szinte kivétel nélkül mindig egy kaki az egész), gondolkoztam rajta, hogy ki kéne látogatni az MB-vel, de szerencsére nem kaptam vissza az utánfutót...
Ennél bármelyik szlovák bajnokságos verseny 10x jobb.
"Ha jól látom ez egy 100 lovas,van rajta valami,hogy 113-nak kellene lennie?"
Újra lett gyűrűzve,mert erőtlen volt (88Le 110Nm 95oktánnal, szűrővel) és falta az olajat. Kapott egy chip okosítást (+előgyula, +nafta) és kíváncsi voltam, hozza-e a beígért értékeket. Ezen kívül teljesen széria és originál minden.
Első mérésen fent hagytam a tekervényes fojtott levegőszűrő házat, így 106Le és 128Nm volt (utcán már próbálgattam előtte az autót, jobban ment, de nem ájultam el tőle.).
Második mérésen szűrő nélkül mértünk és az eredmény 113Le és 139Nm lett (romlott lukoilos 98as benyával - orczytéri), tehát hozta azt, amit papíron megadtak. Érzésre is jobban megy.
Ami viszont lényeges, hogy a chip ellenére nagyon gazdaságos az autó. Tempomattal, sebességhatárok betartásával, 195/50téligumival, családi kirándulás, legolcsóbb 95-öst tankolva, országút + falvak 625km megtétele után 5.15l/100km fogyasztás jött ki. (uazon kútfej, fullra tankolva, a töltő folyton visszalő). Napi 50km-t tekerek a fővárosban, 6 alatt elközlekedek (ésszel ).
E85 felesben kifizetődő? 12-13% túlfogyasztással ha 255 és 345-ért tankolsz, 335-339ft-ra jön ki 1 liter. 5-10 forint/ literért érdemes hosszan köszörültetni reggelente? arról nem is beszélve, hogy hiába kompenzál az ecu, mindig az az érzése az embernek, hogy jobban kell nyomni a gázpedált.
Az egyetemi hiteles mérés szerint 66% terhelésen 28.5..31.5% közötti túlfogyasztás volt E85-ből úgy, hogy átlagban 5-6 fokkal nagyobb előgyulát adott az ecu-m.
Lenne egy kérdésem:
Véleményetek szerint melyik a jobb?
a.) indítás előtt vezérelt idejű bespriccelés és azonnal indul a motor
b.) másodpercekig köszörülés és csak ekkor indul be nagy nehezen
hej, Pöstyén! szívesen mennék majd Trencsénybe, de sajnos akkor is családi program lesz Szlovákia keleti részében, továbbá kettétört a kuplungtárcsám...
Néztem, hogy Tibibácsi futott egy 12.02@185-öt az 1000MB-vel? új fegyver van a motortérben?
AP5 kategóriában 2db 1000MB döntőzött szeles, aszfaltozott, emelkedős pályán.
nos, tapadásban és könnyítésben is van mit tanulni Tibibácsitól... de csak 3tizeddel kaptam ki tőle (8.40@127 vs 8.74@130.5), noha 7tizeddel is ment jobbat (8.07@137)
lehet, hogy le kéne cserélnem a 6-7 éves sokat látott yoko gumikat...
hazafele nekiállt énekelni a kuplung, csak hogy ne élvezzem sokáig hogy 1ben van az autó...
gondoltam 3.fokozatban kielőzök egy suzukit, aztán a fordulattal előjött az erő is és kitört a segge kb 70-80-nál, amit próbáltam korrigálni, piruett, árok túloldalán lévő betontuskónak neki, kocsi a baloldalára dőlt, merőlegesen az árokra.
persze nem voltam bekötve, mert minek az, de hála a versenyülésnek, karcolás nélkül megúsztam, senkiben és semmiben nem tettem kárt. azért izgultam, hogy rendőr ne jöjjön arra:-)
a jobbhátsó ajtón másztam ki, aztán akik megálltak segíteni, visszaborítottuk az autót. az akksiról leszakadt a +, így azonnal leállt a motor. akárkit állítottunk meg, senkinél sem volt kötél, hogy kihúzzuk az autó elejét az árokból (az orra fennakadt az árok túlsó partján, az autó alja pedig a másik oldalon.)
simán beindítottam, majd az emberek segítségével rükiben kihuzattam magam.
a szélvédőtől előre elég siralmas volt a látvány, de pont úgy találtam el tuskót, hogy se a felnik, se hűtő nem sérült. az autó jobbeleje kapta az ütést, így 4cm-t rogyott az eleje, oldalirányban is vagy 3centit. ezek után nehezebb volt irányítani, de még simán elközlekedtem vele így is.
ma leszedtük a sérült elemeket, kihuzattuk, helyrepofoztuk az elejét, de elég komoly sérülések keletkeztek. úgy néz ki a futómű nem sérült meg komolyan.
holnap kikalapáljuk a kasznielemeket, már amennyire lehetséges.
sajnos szép már nem lesz az autó
én most egy ideig nem húzok 60lábakat, tegnap este az esős úton fejre álltam az MB-vel :-(
az autó eleje totalcar, köszönet az árok túloldalán elhelyezett 4db betonoszlopnak.
ennek ellenére lábon ment haza az autó...
miután beálltam a stage-be és vártam, későn vettem észre, hogy leállt az MB motorja... épphogy újraindítottam, az első gázfröccsel már ki kellett lőni. ennek tekintetében nem is olyan rossz a 0.327-es reakció :-)
- én sem tudom mire jó a depo-s utó gyorsulgatás, de illene a rendezőknek oda is figyelgetni...
- bukósisakra a skodáknak is szüksége lesz a következő versenytől, esélyes a 13as idő.
elsőre toltam egy 15.3-at 145-tel, pedig tavaly gyengébb motorral 13.5 163-mal is megvolt.
kiderült, hogy alig nyit a karbik pillangószelepe. mondjuk előző este raktuk össze az MB-t...
kb 70%-os nyitással végül 14.2@160 sikerült, 2.4-es 60lábbal...
Köszönöm srácok!
Egyébként már most benne van a sírós váltó, csak még váltani nem tud vele
Dávid ma már könnyített magán nem is keveset, így már csak 3.85kg
Ficsor Dávid jelentem, anya és apa legnagyobb örömére ma délután 14:51-kor megszülettem! 4120g, 57cm. Ha nagy leszek, a gyorsulási versenyen mindenkit lenyomok apa skodájával!
a skodám 1970es elektron felnije 5.5x13, szinterezve 4.8kg. felraktam rá egy 165/65 gumit, úgy lett 10.48kg a kerék (a belső még további 0.92kg lenne). egy kevésbé vaskos 4.5x13 lemezfelni 145/80 gumival szintén 10.5kg-ot nyomott érdekességképp.
az utcai autó elvileg 10.5 (de kopott gyűrűk), a verseny pedig 13.5 CR. egy másik autóban 3:1 arányban keverem és másodikra beindul 35% többletdúsítással a nagy hidegben is.
az egyik utcai gépet úgy használok hogy 3:1 az e85 javára, valamint van egy spéci nyomásszab hozzá, ami a gyári 3barból 5.2-t csinál az indítás pillanatában, majd lassan visszaejti 4.3-ra (20% többlet). -7 fokban másodikra indul.
a brazilokat nem a hidegindítás miatt írtam. északiaknál megoldják hogy ilyen időben e70 legyen, nálunk e80 kapható télen nyáron.
én nem szerelek be "olyan szart 50 000ft-ért", ez nem talált. mi mást fejlesztünk. a 200ft-os üzemanyag már csak a mesékben létezik, a valóság 210<. a kutasok dupla haszonnal dolgoznak a benzinhez képest, ezt tudtad?
mennyi idő alatt marta szét?
elhiszem, hogy nálad nem úgy szuperál és kínszenvedés a hidegüzem. az is biztos, hogy nem minden áll ellen a szernek. mégis, brazilban a legtöbb autót alkohollal hajtják.
én teljesen széria autóban használom kiegészítő elektronikával és működik. egyik srác már több mint 70.000km-t autózott e85-el gond nélkül. persze Skodákkal :-) folyamatosan tesztelünk, s ha lesz valami érdekesség, mindenképp jelzem majd.
üdv.
Nem hallomásból beszélek. Ismerem a víztartalomvizsgálatot végző embert, íme a teszt: http://etanol.blog.hu/2009/10/16/mennyire_jo_vezeto_az_e85 . Nap mint nap használom az E85-öt, pontosabban többen is használjuk mindenféle gond nélkül. Élettartamvizsgálotot készítettünk egy alu szeleppel és semmi baja nem lett, a tömítések (o-gyűrűk) pontosan ugyanakkorára dagadtak meg, mint benzinben. Ezeket a köröket mi is lefutottuk, kíváncsiak voltunk rá.
Viszont van most nálam olyan 6x11-es üzemanyagcső (kívül szövetes), amiba ha áll a lötty 1 órát, gumiszagú húgy jön ki belőle e85 címen, néha még valami lepedéket is kimosott. Egy másik üa csőben viszont alig szineződött el. Anyaga válogatja. Olyat kell használni ami bírja :-)
Jövőre is karburátoros lesz a masina, tehát egy másik főfúvókakészletet kell szerválnom, a jelenlegi 158 helyett 175..180 körülit, majd a szonda megmondja :-) a műanyagházas szűrőt biztos eldobom.
üdv. :-)
szia!
Van néhány "urban legend", de nem kell mindennek bedőlni. Az E85 nem tartalmaz vizet. A gyártóval éppen 3hete beszéltem erről, ill. volt erre vonatkozó független laboratóriumi teszt is, mikor 3 különböző kutat vizsgáltak meg, vajon vizezik-e az E85-öt. És nem. A tank aljára kiül a víz, amit aztán az etanol beold.
Hidegindítás. "nem hajlandó berobbanni, csak az a kb 15%benzin". Az alkohol a benzinnel együtt robban be. 0C fokon 2x nyitvatartás már elegendő, ami a hűtővíz melegedésével kb 40fok visszafut 1.25x-re.
"az olajat is mossa a hengerfalról". A benzin ugyanúgy mossa. Többek között az elégetett benzintől kokszos hengerfalat hosszútávon tisztítja az E85, így elvileg javul a hőháztartás.
Más egy versenymotor és más egy széria. Kopott, vagy lazára illesztett motornál lehet, hogy igazad van, de olyankor a benzin is ugyanúgy lekerül az olajba (ami egyébként is bele van kalkulálva egy olajcsereperiódusba, persze versenymotor). Az mitől jobb?
"Ha helyben, pl egy kisvárosban használjuk, akkor a-ból b-ig a felszaporodó ethanol az olajban egyre több és több lesz, míg végül már jócskán megtöri" Tény, hogy semmilyen hidegüzem nem tesz jót a kocsinak, pláne ha még huzatod is és az olaj is hideg.
Ha már E85, ma reggel a 85E busszal jöttem munkába :-)
Én azt mondom, hogy inkább a magyar paraszt zsebét tömjük az E85 árával, mint hogy az olajsejk újabb színarany csapteleppel gazdagítsa fürdőszobáját :-) Hosszútávon Magyarországnak ez a jövő. Brazíliában ez már a jelen, ott alkohollal megy a legtöbb autó (cukornád az alapanyag). Dániában a szélenergia, egy sivatagban pedig a napenergia hoz hasznot. Nekünk meg kukorica van dögivel :-)
üdv.
Hi!
"hát ha kockára akarjuk tenni azt, hogy elkoptatjuk a motort akkor .....
Mathias azt mondja ,konkrétan az e85 estében pont az a 15% benzin -víz egység az ami berobban, a többi megy ki, meg le, meg mindenhova."
- miért kopik el a motor? ez kifejthetnéd részletesebben is.
- miért megy az olajba meg mindenhova? és a gyári flexfuelek? gyaklag csak egy másfajta cold-start progit tartalmaznak a széria motorhoz képest.
- e85 esetében mi ez a 15%benzin -víz egység? vizet nem tartalmaz, továbbá idén gyaklag az e85 valahol e75 és e80 között van, mert a gyártó a téli - nyári átállást úgy oldotta meg, hogy 1 köztes nyálat tankolhatsz, mert nekik így jó az elszámolásnál.
- jövőre valószínűleg én is használom majd az 1000mb-ben, mert 13.5:1 sűrítést más nem viselne el a mol99...
üdv, Myk
én a repülőgépbenzinről tudom, hogy kifejezetten romlandó cuccos.
nem tudom kinek milyen tapasztalata van a prémium benzinekkel, de nekem az
omv100 agyonoktánszámnövelőzve= csörgés
shell100 agyonoktánszámnövelőzve = csörgés
mol evo99 = ok, és még több előgyulát elviselt.
meg is lepődtem rendesen
Még nem, majd csak csütörtökön, de péntek reggeltől estig megpróbáljuk behangolni a technikát: új hüvelyek, új hengerfej, nagyobb sűrítés, új gyújtáselosztó (a régi pl. 6-7 fokokat szórt), felújított váltó. Meglátjuk.
KKL szabályzat van, 2000ig szívó (szopó)
15euro nev+belép
ha a rendőrök elfogadják a magyarázatomat miért nem engedtem át a járdán álló gyalogost a zebrán 40.000ft-ért, akkor valószínűleg ellátogatok a sógorokhoz...