Legalább volt egy látványos piros LADA 2104, s noha Sinka Zsolti fehér kombija is brutál hangot produkált jónéhány évvel elezelőtt a fekvő 45-ös weberekkel, ez a piros kombi rátett még vagy 2 lapáttal, hátamon a szőr felállt ahogy végigordította a 402m-t :-) időben talán valami 14.2-t futott (1.9-es kb 170 lóerővel)
Nagyon elterveztem h kimegyek KKL-ra tesztelni a 10hónap alvásból ébredő volvo trezort. Sejtettem, hogy sokan lesznek hosszú várakozási idővel, de nagyobb visszatartó ok volt a váltó 2-es fokozatának időszakos létezése, ami esélytelenné tette 1 normális mért idő teljesítését.
Tegnap esti teszteléseim nyomán az új erőre kapott rendszer ráadásul megette a váltó 3. szinkronját és szétszakította a 19éves motortartó gumibakokat is... jáááj de jó móka ez, tiszta vidámpark:-D
Azt gondolom, hogy aki komolyan a pohárra hajt, az áldozatokat hoz és végül célgépet készít. Én is így tettem, csak közben megvariálták a kategóriákat, ill. kihaltak mellőlem az ellenfelek így lényegében értelmetlenné vált a célgépem. Továbbá elkéstem úgy 5 évvel, na. A 2011-es időimmel a 2006-os Bocimobil legnagyobb ellensége lehettem volna auto1600-ban
A szlovák hubicei 2009-es (utolsó) utcai versenyen a forgalmiban szerepelő kW érték szerint állítottak fel 8 kat-ot, a favorittal az első 5-öt megnyertem
Nem hiszem hogy mindenki azért menne gyorsulási versenyekre, hogy nyerjen a kicsit módosított autójával. Egy gyengébbnek is lehet hozzávaló ellenfele az időmérőkön.
Mint versenyszervezői oldal, a Te álláspontodat is megértem, nincs könnyű helyzeted. OK,válasszuk szét az utcait a profitól, de ennyi kat. értelmetlen, Pelyvinek igaza van.
9 street és 9 profi kategória... már 9 kategória is sok, nemhogy 18 (5-5 is elég lenne) szlovákiában is ezt majmolják. Azt gondolom, hogy az ősrégi ccm szerinti kat-ok ahol a turbo és nitro kat-ot emel is bőven elegendő volt a versenyzőknek. Aki serlegre utazik az fejlesszen, invesztáljon a sikerért.
Számomra 1 nagyon emlékezetes verseny volt csak, amikor 2008-ban a skoda favorittal lábon elmentem a csehországi slusovicei versenyre és megnyertem az 1600as kategóriát 18 ellenféllel szemben. Murska Sobota is jó volt 2009-ben, fantasztikus hangulata volt az utcai versenynek és a rengeteg nézőnek. 9 kategória itt is és ott is elég volt, ahogy a mai napig sem variáltak rajta.
Én tavaly befejeztem már épp ideje volt. Az MB-vel csak csehországi versenyekre lett volna értelme kimenni, de néhány serlegért milliókat elbaszni értelmetlen lett volna.
azóta nem eresztett le egyik kerekem sem :-)
viszont küszködök egy olyan problémával, hogy hidegen berúgom,akkor az első gázadásra nem akar felpörögni a motor, kelletlen szar.
olcsó trükköt alkalmaztam, hátha a vízhőfokjeladó a rossz, sorba vele egy kapcsolható ellenállás. mindenképp jobb lett, de ez nem megoldás (legalább egyértelművé volt hogy kevés naftát kap). kicseréltem a jeladót, új iridiumos gyertyáim vannak, maradt minden uaz.
hátha légtömegmérő? kicseréltem újra, sz.rabb lett mint volt.
talán van még egy rejtett kifejezetten motor hőmérséklet jeladóm is és az bszakszik?
félmelegen, melegen minden ok.
május 12 KKL versenyre kigurulnék a volvoval street katba, de nincs meg a csomagtérajtó belső borításom.
street szabályzat így szól:
"Az autónak rendelkeznie kell gyári vagy optikai tuning részeként
módosított kárpitozással, szőnyegezéssel"
az autó full gyári, s ha csak ez az 1db elem hiányzik, még mehetek street kat.ban, vagy vasszigor van?
sziasztok!
péntek 13 nálunk szerencsés volt, megszületett Ádám, 58cm/4380g, baba-mama jól vannak. Azt még nem tudom, hogyan viszonyul majd az autókhoz, viszont Dávid fiam szinte csak azokkal játszik:-)
Ma elvittem méretni a Volvo 850 T5-t. Menet közben a klímakompresszor beállt, leégett. Mérésen sárgán izzott a tárcsa... szóval nem tudom mekkora lóerő mennyiséget emésztett fel, de ez az eredény született a gyári 211lóhoz, 270nm-hez képest egy 400e felett futott motortól:
185le, 267nm
4200-nál ahol a visszaesés is van, ott már rendesen hányta a szikrát, mintha flexeltem volna.
A lambda érték 1-ről szép egyenletesen 3200-6300 között 0.70-re dúsul. Ez normális?
A töltőnyomás talán rendben van.
Jövőhéten gyertya,olaj,összes szűrő, bordásszíj csere,klímakompresszor felújítás.
Ja, találtam még az autóban egy SonyE bluetoothos kihangosítót, ez némileg kárpótol a kezdeti szopóágért.
sok km-t nem fogok beletenni, egyelőre csak rendbeszedem, a "csipp" és plusz nyomás" talán májusig beleköltözik, előbb utóbb kiderül hány packó lakik benne :-)
versenyezni nem szeretnék vele, ez inkább Apa utcai meglepetésautója lesz.
Tegnap megérkezett az MB utódja egy 1994 végi ezüst Volvo 850 T-5 kombi ("Trezor" . 5 henger 2.0 turbó 211Le. Olaszból került ide, nem makulátlan, itt ott átfényezve, de egyben van. Motorikusan 200 ló biztos megvan, pedig kivillogtattuk és 403.000km van a motorjában. Kaptam hozzá még gyári alufelnis kerekeket, egy tartalék váltót, tartalék kormányművet, fűtés ventillátort, 1.5év műszakit. 320-at megért:-)
úgy néz ki, hogy a jövőévi egyetlen fejlesztésre kezdek félretenni, de hogy összejöhessen ehhez mindent meg kell fognom, így idén már nem megyek sehova. Munkanélkülin vagyok per pill, de a család is bővül
nem, nem egy másik autóval
Komoly ellenfélre találtál az osztrák versenyző személyében, így megéri.
Bálint a lada szamarával 3 századdal kvalifikált jobban mint én, izgultunk is rendesen az elődöntőben, aztán elpattogtam, elváltottam, de a 12-es idő csak összejött év végére, méghozzá géptetővel
október 15-én a szlovákiaringen igyekszem majd megszorongatni a 265lovas turbós daihatsu-t
Az M1 vetített anno a 80-as évek végén egy filmet, ami egy női gyorsulási versenyzőről szólt, annyira emlékeztem csak, hogy sherley cha cha "moldáni"... talán itt fertőződtem meg
Végre megtaláltam: magyar címe: Nő a volánnál [1983].
Jó volt a Hring, de tapadást nem sokan találtunk...
nekem az est fénypontja a Skoda Lada középdöntő volt 8.5 8.4es időkkel. Egész nap bénáztam, hol elpattogott a hátulja, keresztbe ment, hol nem vette a 3-at 8000 nél, de azért csak sikerült egy tiszta futamot is mennem 8.25@134-el. Grat Bálintnak, egész nap szépen fejlődött a szamár.
Az 500 lovas merga 2 tizeddel lassabb volt a skodánál :-)
Újramértük az MB-t. 142Le@6800 161Nm@5500. Ha a 124Le-vel és 141Nm-rel tudott 13.04-et, akkor most már itt az ideje a 12-es időnek :-) Mivel 100 fordulatonként megvan minden új és régi adat, könnyen ki lehet elemezni mi mit hoz. Pl a régi konfignál 7200-nál volt 115ló, most 140. Hringre kiviszem tesztelni.
a dragtimes.com kalkulátora a favoritom 2008-as eredményére 112 lovat dob, pedig 126-ot mértünk rajta. A 2009-es eredményre már 129 pacit mond, pedig keréken volt 132le 164nm a csepeli dyno szerint.
most a tavalyi ex rallycrossos leömlő került fel, aminek szebb az ívelése, messzebb van a karbiktól és bandázsolt is. Amire még kíváncsi leszek, hogy mit mutat a keskenys. szondám mérés közben,érdemes lesz összevetni a külső műszeres méréssel.
Kedden remélem kiderül mi mit hoz a konyhára, igyekszem minden cselt bevetni ;-)
Azért gondolom hogy pontosan mérnek Bkalászon, mert az utcai autómat is mértük és egybevág minden paraméter, még az érzet is stimmelt. Ott pl a lambda 1.00-ról 0.85-ig dúsult fokozatosan a telj.maxig.
Igazából a neten található kalkulátorok nekem 125-135...155le között szórnak. De pl sem a Bocimobilra, sem Tibibá MB-jére nem adnak értelmes számot. Mindegy, jövőhéten újramérem az "újragondolt" kipuff rendszerrel, ami nem a csendes fajta:-)
Ma voltam méretni az MB-t Budakalászon. 123Le@6500 141Nm@5500. Egy ilyen gyenge konfiggal hogy mentem én 13.0-ás időket??? kénytelen voltam variálni, nagyobb előgyula, kisebb üa fúvóka, kisebb venturi, végül 129Le és 149Nm-el jöttem el, 5000-től 0.8 alá zuhan a lambda 0.6-ig, majd maxfordulaton visszamászik 0.72-re. Ami érdekesség volt, hogy az iszonyat dús keverék a 160-as üa helyett 145-össel sem csökkent, pedig ez jelentős szegényítés. Kipufogó rendszer lenne a gát (gázdugó)? Talán a leömlő felől beszívott meleg levegő sem segített.
Egy karnyújtásnyira a 12-es idő, már csak az a kérdés milyen hosszú az a kar.
Következő versenyen megnézem jobb-e egy könnyített lendkerék a szériánál.
A barna bogár volt az, ha jól rémlik 175-ös célvonalit futott...200ló biztos benne van
ha csak 2 századdal is, de közelebb kerültem a 12-es időhöz a 13.04-gyel, ezért már megérte, de azért is, hogy láttam olyan izomgépeket, amik ma annyit mentek mint én az elavult OHV motoros 42 éves csehszlovák taligával.
Sierra Cosworth 4x4
Audi S2 (F1Pisti utcaija)
Subaru Impreza Sti
Audi és BMW csodadieselek
Amerikai SRT jelzésű modellek
Az osztrák 2.3L-es karbis bogárnak gratula a 11,9-es időhöz, amihez 1,56-os 60lábat húzott, amennyit Mexx is tudott a draggéppel. brutál.
Peti is szépen elemelgette a Polski elejét a földről, brutkó az is :-)
nem érdemes korán menni, mert a motorosok miatt órákra leáll a verseny.
a slovakiaringre 10.30-kor értem ki beálltam a sorba és 13.50-kor tudtam az első futamomat menni.
Én már jártam ott 2x is, nekem a bécsi út - esztergom - nyitra - topolcsány - bánóc - trencsény volt az útvonal. 7:30-kor találkozunk az eurocenter után a bécsi úti első benzinkúton, shell ha igaz. ha gondolod csatlakozz a "konvojhoz":-)
száguldozásra ne számíts.
tavaly az autó első versenyén 15.35-el kezdtem, de még ott javítottam 14.22-re.
azóta +40köbcenti, -30kg, jobb gumi, nehezített lendkerék. Ennyi. Elértem a karburátoros rendszer határát. Az injektorosítás legalább fél milla és nem hozna sokat a konyhára. A műanyag ajtók + oldalelemek, motortető legyártása esetleg fényezése is hasonló nagyságrend. Ezért már nem fejlesztek tovább, inkább elmegyek külföldi futamokra.
kkl-en olyan dolgokért szopattak a gépátvételen, ami 1,5 évig sehol nem volt gond.
a kis zselés akksimból a nyakamba ömölhet a sav, meg hogy a skoda motorsportos extra erős 8 küllős magnézium első felnikből 2-3 helyen centis darabka van kitörve (20-30 éve)
jól látszik mennyire életveszélyes...
ettől függetlenül jó volt a pálya, pörögtek a futamok, jó szájízzel jöttem el.
én szerencsére megfutottam az egyéni csúcsomat az 1550-es OHV motorral:
ragacs mellől 1.858s 60láb, 8.314s@133.86km/h, 13.06s@162.74km/h
tehát már csak egy karnyújtásnyira a 12-es idő :-)
Holnap lesz MNASZ OB és CEDC is.
1. ugyanazon nevezési és regisztrációs díjtételek vonatkoznak a kettőre?
2. overál és sisak is kötelező a CEDC-en?
3. mindkettőre lehet nevezni? ez plusz költség?
4. OB-tól független döntője lesz?
Profiban kell mennem, de nem érdekel a pénzdíj, sem a pontverseny. Rám milyen díjtétel vonatkozik? Ha jól értelmeztem 3500 profi licenc, normál nevezés 2000, belépő 2000, biztosítás 500. vagy napi licenc 1200?
köszi
Július 2. Kiskunlacháza "profi" kérdés:
- a járművem csak AP5 profi kategóriában mehetne, még ki is fizetném az egyszeri plusz költségeket.
- nincs overálom, nincs bukósisakom és nem is tervezem hogy beruházok ilyenekre.