"A bajnokság helyszínei, egy-egy versennyel:
Taszár május 1.
Tököl júni 7
Fertőszentmiklós szeptember 14
Rábaring augusztus 23"
Ebben a közleményben még konkrétan augusztus 23-áról volt szó a Rába-ringi DDR-re, be is írtam a naptárba akkor, más kiírást nem láttam azóta sehol erre vonatkozóan, csak tegnap... Még jó hogy csak a Balatonra foglaltunk helyet, legalább kicsit közelebb lesz Pesthez képest, csak a víz fog hiányozni!
Ha a lentebbi kompenzálásra számítanánk, akkor full street-nek kéne maradni igen, hogy igazságos legyen az alább sorolás, mert különben ugyan oda tartoznánk ahová alapból is a profik profiként, ha könnyítenénk vagy tesztelnénk egy komolyabb gummát.
Nevezésnél a profiknál (most tudtam meg én is a h.ringen mikor közéjük neveztem) hogy ha sima nevezést fizetünk, 2 vagy 3 ropi lett volna (nekem nem az volt), akkor nincs pénzdíj, fekete rajtszám, és rendesen sorba kell állni, mint bárki, ha az emelt díjat fizetjük ami 6 ropi volt, akkor van pénz díj, piros rajtszám, és mehetünk "soron kívül" a profi sorba...
2993 ccm van.
Idén amikor már biztosnak tűnt a street katomban az összetett dobogó gondoltam szétkapjuk kicsit a gépet, az utolsó versenyre, hogy megnézzem mit is tud ennyi plusz súly nélkül, egy komolyabb gumival pro. kat-ban, de persze egy tiszta futam sem jött össze végül..., /még egy 90%-os sem/, erre a "teszt" helyzetre jó nekem a P4, de ha full street maradok, akkor a P3 lenne korrekt szerintem, ha már az összevonást szavazná meg a nép.
Mint ahogy a szívó autókat is össze lehet párosítani egy bizonyos szorzóval a turbósokkal, úgy a profikat is össze lehetne a street-ekkel egy bizonyos osztóval, ami irányulhatna a feltöltés, meghajtás, ccm kompenzálására, maradhatnának a fő kat-ok mindenhol, csak össze kéne matekolni, hogy jó legyen mindenkinek, de szavazzunk, ha kell... és akkor kiderül...
AS6-ot pl. az AP1-be eltudnám képzelni,
AS7-et az AP5-be
AS8-at az AP3-ba
Egy végtelen "űrbe" minek fejlesszek, nincs rá semmilyen motiváció, ha fejődök kicsit mi lenne? egy kat-tal feljebb, ahol már nincsenek is utcai gépek szinte, és így tovább..., annak mi értelme, egy street autóval, hogy nincsenek határok, kellenek határok, és azokat feszegetni, hogy mi az adott kat. csúcsa, és arra felé menni mindig apránként amíg el nem éred a célod, hogy te leszel/vagy a legjobb. A végén a nézők sem értenék, hogy most ki hová tartozik, elértéktelenedne a fejlesztés, és az, hogy kezded elérni a kat-od tetejét, de az semmit sem érne, mert van még előtted/feljebb 3-4 kat. igaz street már (szinte) nincs, határ sincs...stabilitásra gyurna mindenki, én is max.11-12 idők stabilan...(amit már ezután értelmetlennek tartanék)
Én meg pont ezt írom, hogy a street autókat ne az idejük alapján sorolják be, mert akkor pont az szívná meg aki esetleg eddig átlagon, és önmagán felül tudott jó időt elérni még több pénzt, energiát, időt nem sajnálva, Senki sem véletlen megy kimagaslóbb időt, annak megfizette az árát már keményen eddig is, nem őket kéne egy végtelen darálóba tenni, (még1szer írom) ott van a ccm, meghajtás, feltöltés ,ami alapján egyikből engedve be lehetne tenni a felsőbb streeteket a profik közé, csak vegyék figyelembe a gyári súllyal való versenyzést utcai gumival, ami kötelező street-be ennyi, ezt csak így lehetne értelmesen szerintem, erre írtam példákat is előző hsz-omban...
Nekem sem lennének szimpatikusak az időalapú kategóriák, mert nem lenne motiváció további fejlesztésre, (pedig lenne még hova, előre, és nem visszafelé...), eddig sem kevés energia, idő, pénz lett arra fordítva, hogy az eddigi évek alatt szépen kitaposott, kiforrott (leggyorsabb) street kategóriám élmezőnyében is megálljam a helyem. Az összes kat-ban arra törekszünk, hogy a legjobbak legyünk, és azt minél tovább megtartsuk, ha összejön, ez lenne a cél évek óta jelenleg.
A magasabb street kategóriák összerakása a profikkal nem tűnik rossz ötletnek, de ne már abba a kat-ba menjünk mi srteet-ek élből ahová alapból (CCM, FELTÖLTÉS, HAJTÁS) is tartoznánk (AP4 jelenleg esetemben AS8-ból) pusztán idő alapon (mert a jobb idő a versenyző egyéni érdeme leginkább /pénz, energia, idő, rutin.../), hanem legalább az egyikből engedjünk kicsit, kompenzálva a gyári súlyt, utcai gumit...tehát AP3 lenne a jogosabb nálam, pl., még a 9-es gtr-el, porsche-val szemben is (mert fele annyi költség... sem kell, hogy elérje azt a szintet egy AP3 profi, csak ők felrakták kicsit a mércét jelen esetben, de ezért ne ők szívjanak már, mert akkor nem jönnek ki...)
Tehát ne menjen azért a legnagyobb street kat. a legnagyobb pro kat-ba élből, mert ott már nagyobb elvárások, jobb idők vannak/lesznek azért, leegyszerűsítve a pro katok-ba a streeteket eggyel lejjebb kéne sorolni CCM, vagy FELTÖLTÉS, vagy HAJTÁS alapján (legalább az egyik alapján lejjebb!!!), mint ahová alapól tartoznának, számolja ki mindenki, hogy ez mennyire életszerű a saját kat-jában, sz.tem eléggé azonos lehet...
Pl.: Ha jövőre valamilyen oknál fogva (vagy véletlen most mindegy) menne valaki egy 8-as időt AP4-ben, akkor azt meg év végén száműznénk a dragster-ekhez, mert már ott is megállhatná a helyét az ideje szerint..., vagy egy másik pl.: full utcai turbós Hondával sem mentek olyan időt még, mint a pro kat-ban ( jelenleg Kis Gyuri) a szívó Hondával, tehát őket is össze lehetne tenni, csak mérlegelni, kiszámolni, megvitatni, szavaztatni kéne a dolgokat...
Maradhatna az olcsóbb nevezés pénzdíj nélkül, a drágább meg "soronkívüliséggel" és pénzdíjjal
ugyan úgy mint eddig. Egyből fel lennének töltődve rendesen a felsőbb kategóriák...
A 200m-es népszerű hungaroringi versenyekből is több kéne 2014-ben legalább 2-3, külön +pontokért a seb-idő rekordokért, mert ott jobban kiegyenlítődnek a csaták, sokan is voltak, jó volt nézni Tibi bá-t a super final dobogón a szívó RWD-vel a dragster-ek közt.
A super final pont elég idő alapúnak, mondjuk a felsőbb kategóriának van jelenleg, de lehetne a közép mezőnynek is ha van rá igény (medium final)..., a másik ötlet meg hogy a közönség nagyobb része tényleg nem várja meg a döntőzést, mert elég későn van, azt lehetne, hogy előrébb hozni az egész döntőzést pl.: 14-tól, és ha még marad idő a végén utána, akkor az a következő verseny kvalifikációjába tartozna, így a kvali. lenne reggel, délelőtt és este a döntők után már a következő versenyre, (úgy is általában korán reggel, és este lehet a legjobbat menni) és főidőben lehetnének a döntőzések...amikor a legnagyobb létszám van kint.
Versenyenkénti díjkiosztó: elég lenne félévenként, vagy évenként is, nézni összetettet és az alapján ennyi, kupából már van elég, én jobban örülnék, ha legalább a következő versenyre nevezést lehetne nyerni cserébe, vagy minőségi verseny olajat (akár 1 litert )
A street kat-ba is még többen jönnének (nem magamról beszélek), ha nem néznék a motorszámot, (bár én még nem láttam, hogy nézték volna) típus azonos ccm bevallva és ennyi, /műszakin sem nézik/ de ezt sokan nem tudják, /én se biztosra/ és ezért nem jönnek., mert azt hiszik, hogy nézik... (többe kerül a hivatalos bepapírozása, mint maga a másik motor...
Olyan kérdésem lenne, hogy a dragracing street gumi szabályzatba:
"Street kategóriákban csak E-jelű, normál gumiabroncs, illetve az aláb felsorlt D.O.T jelzéssel ellátott street gumiabroncsok Mickey Thompson: Sportsman, BFGoodrich : g-Force Super Sport A/S, g-Force T/A KDW,g-force Sport, Radial T/A ,Cooper Cobra GT ,Hoosier : Pro Street ,GoodYear : Eagle GT II , Coker Pro Trac, General Tires engedélyezettek."
miért nem lehet beletenni ezt a kiegészítést:
"Az alábbi dragradiálok engedélyezettek: Nitto NT05R és NT555R BFGoodrich G-Force Drag Radial, Mickey Thompson Drag Radial, Mickey Thompson Sportsman Pro, M&H Racemaster Drag Radial, Good Year Drag Radial…továbbá a gépátvevő egyedi elbírálása alapján engedélyezhet illetve kizárhat gumikat, mintamélység és konstrukció függvényében. Pl. vágott slick nem engedélyezett, illetve az ún. cheater slick sem elfogadott."
,mint ahogy a westdragrace street szabályzatban is van?
összesen 7 bejegyzés 1
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
Taszár május 1.
Tököl júni 7
Fertőszentmiklós szeptember 14
Rábaring augusztus 23"
Ebben a közleményben még konkrétan augusztus 23-áról volt szó a Rába-ringi DDR-re, be is írtam a naptárba akkor, más kiírást nem láttam azóta sehol erre vonatkozóan, csak tegnap... Még jó hogy csak a Balatonra foglaltunk helyet, legalább kicsit közelebb lesz Pesthez képest, csak a víz fog hiányozni!