A profi kategóriák kiürülése az elszegényedő versenyzői réteg eredménye. 2007-2008-ban, mikor szétvált a street és a profi, az AP4, 5, 6 kategóriák elég jól tele voltak. Az 5-ben és 6-ban éves szinten 15-18 pontszerző volt és 20-on felüli az indulói létszám. A 13 közepét tudó autómmal nem is fértem be minden versenyen a 8-ba, pedig akkor még a kategória csúcsa alacsony 12 volt.
Valamit rosszul olvastál. MINIMUM a gyári kerékméret. Ez azért kell, hogy ne menjenek 180-as célvonalival Citroen Kacsára (végsebesség 105 km/h) való 135-ös kerekekkel a nem hajtott tengelyen az autók, hogy csökkentsék a gördülési ellenállásukat.
Lehet csinálni kisT-ből nagyobbT-t csak a használt motor szerepeljen a forgalmiban. Ha a gyáriban növeled a köbcentit, teljesen ok, ha egy nagyobb köbcentis motort papírozol be az is ok, és egy dolgot ne felejts el, a valós hengerűrtartalmat megadni a gépátvételen.
Jó ötlet a végellenőrzés, de sajnos még nem tartunk ott infrastruktúrában, hogy ez megoldható legyen. Az eredményhirdetések többnyire már sötétben zajlanak, hol és hogyan gondolnád megvalósítani a műveletet? Ha lenne egy műhely, mint a rallye vagy a gyorsasági versenyek helyszínén, akkor semmi akadálya, amíg csak központi gyertyás autókról beszélünk. De nem csak ilyenek vannak a mezőnyben, azoknak a köbölése pedig csak megbontással megvalósítható.
UI: Bocs, hogy csak ilyen későn reagálok erre a hozzászólásra, de fórumozni nem sok időm volt az idei évben.
Olvassá' rendesen, ha már Te osztod itt az eszet arró', hogy mi lehet, meg mi nem.
Az volt a megbeszélésen a sírás-rívás tárgya, hogy ne legyen megkötve a lökettérfogat-növelés, és az idei szabályzatba ez így is került be.
Tehát streetben lehet lökettérfogatot növelni az autó forgalmi engedélyben bejegyzett motorjában. Ellenben, ha ez kategória-határt átlép, akkor oda kell neveznie a versenyzőnek, mert ha kiderül/kióvják, akkor pontok törlődnek, stb.
Ezért kértem képeket, meg, hogy akinek ilyen szörnyek készülnek, azok vegyék fel velem a kapcsolatot már korábban.
Egyébként igen, ha nem tűnik biztonságosnak a járgány, akkor go to home. Veszélyesnek tűnő gépet tesztbe se fogunk elengedni.
Gabi ne sírjál már. A jelenlegi kategóriatársaid 1 másodpercre vannak a legjobb eredményedtől, de legalább 8-tizedre. Te meg egy jóval könnyebb kasznit, mint amihez a hajtásláncod készült.
Ja, és szerintem a versenybenzinnek sincs keresnivalója a street kategóriákban.
Aki nem akar ilyen komolyságig elmenni csövel, az esetleg keresse meg quadrifoglio_verde nevü topik-társunkat, Ö is tud segíteni nem homológ csö készítésében.
Igen, bármilyen mehet, ami minimum akkora, mint az adott típus gyári előírás szerinti abroncsa az adott tengelyre. Megkötések: E-jelölés vagy a felsorolt DOT-osok valamelyike.
Utcai DOT-os csak olyan került fel, ami az amerikai autókra való gumi, amikre nem lehetE-s jelü, megfelelö méretü gumit kapni, és valóban azért utcai jellegü mintázattal rendelkezik.
Tudod, a MichElin, meg a PirElli jó, de a Yokohama nem, mert abban nincsen E-betü!
Pirelliböl volt egyébként 345/35 ZR 15 régi P7, meg eredeti P Zero mintázattal. Ezek a legszélesebb utcai gumik, amiket E-sben valaha kiadtak. A Lamborghini Countach gyári hátsója volt ez:
Te most a hivatalos feszültséggerjesztö vagy itt, vagy csak egyszerüen az antivacarin mellékhatása, hogy nem látod, hogy melyik osztályra vonatkozó szabályok között szerepel az adott mondat(rész)?
A forgalmis autóról meg annyit, hogy szerintem láttam elég sok forgalmis autót széles e honban - nem csak gyorsulási versenyen -, ahol a fejlesztések az autó különbözö egységein nincsenek teljes összhangban.
Mert más dolog egy Németországban TÜV geprüft Gemballa GTR vagy egy 9FF Porsche, meg megint más a magyarországi tolós vizsgán átsegített bármilyen fejlesztett autó. Az utóbbi akkor sem hivatalos, ha valóban megfelelö alkatrészekböl, rendesen megcsinálva készül és pusztán a helyi l(t)ehetetlenség miatt nem lehet rá "támogatás" nélkül vizsgát szerezni. De csak nagyon kevés mögött áll valójában tervezett építési tudomány, ami mindent figyelembe vett. De ne erölködj, senki nem kényszerít rá.
Viszont ha valakinek ne adj' Isten valami baja lesz amiatt, mert az autó a menetteljesítményeihez mérten minimális biztonsági elemekkel sincs felvértezve, akkor elöször minket , a gépátvételen dolgozókat vesznek elö, utána a verseny igazgatóját, és én nem szeretnék azért 2-5 évet a sitten lebzselni, mert te vagy bárki más spórolni szeretett volna 100-200e forintot. A te autódat, amíg streetben mész vele és a borulás/ütközés/akármi miatt bajod lesz, visszairányítom oda, ahol müszaki vizsgával ellátták, és ott majd annak kell elszámolnia, hogy miért is van ezen vizsga így, vagy minek felel meg az adott kérdéskörben. Végeredményben meg egy adott balesetnél mégiscsak a bentülöt védik meg ezek a berendezések. Inkább örüljünk, hogy eddig nem történt olyan esemény, ahol egy ilyennek bizonyítania kellett volna szükségességét.
Egyébként elmondom, hogy az én autómba most készült el a teljesen homológ komplett bukókeret a FIA 2010-es szabálykönyvének megfelelő anyagokból és kialakítással, hivatalos dokumentációval, gépkönyvezésre készen, kiegészítve egy első nyúlvánnyal, ami a két első tornyot és a futómü elsö, alsó kitámasztási pontját is merevíti. Az egész ÁFÁS számlával, 180e forint. Ja, és a tömege 58 kg.
Harmadrészt pedig nem tudom feltünt-e, de évröl-évre jönnek be a "megszorító" biztonsági intézkedések. Pontosan azért ilyen lépésekben, hogy ne kelljen mindenkinek egyben 1 milliót rákölteni a biztonságra. Ugyanakkor ha már elindultunk a hhivatalos sport útján, akkor ehhez fel kell nöni, és idövel el kell oda jutni, ahol a többi szakág - és FIA szinten a gyorsulás is - tart.
Az volt az elv, hogyha valamely országban van érvényes MÜSZAKI vizsgája (MOT, TÜV/AU, stb.) egy autónak, akkor mehet streetben, még ha itthon valamilyen egybetüs rendszámmal mozgatják is, csak akkor a kinti vizsga meglétét valamilyen hitelt érdemlö dokumentummal igazolni kell.
Tölem nagyon ritkán kérdezték meg emberek, de az év elején többeknek mondtuk, hogy a következö versenyre ha intézi az éves licencet, akkor megtarthatja a napi licenccel szerzett pontjait, de ha nem lesz következöre meg a licence vagy legalább akkor nem indítja el, akkor bukja a pontokat.
Ez a szezont megelözö versenyzöi megbeszélésen is elhangzott egyébként.
A napi licenc két célt szolgált:
1. Aki nem tudott arról, hogy idén MNASZ OB került kiírásra, ahol csak licenccel lehet indulni, az is versenyezhessen.
2. Aki tényleg csak próbálgatni jött ki eseti jelleggel, az is felmehessen a pályára.
Nézd. A gyorsulási adatod az múlik ezen, de a végsebességed megmutatja a teljesítményedet.
Tök egyszerü: a Te autód kb. 300 LE és megy 169-es célvonalit. az enyém kb. 270-280 LE és szintén ilyen sebességeket fut.
Jugo autója 100 lóval több és megy 190 felett, az enyémnél nálunk Ponya autója szintén kb. 100 lóval több és Ö is 190 körüli célvonalikat fut.
Az adataidhoz teljesen reális a mért/sszármaztatott teljesítmény érték.
Ha esetleg valakit érdekel magyarul is ez a kis cikk, megpróbálom összefoglalva leírni.
IHRA
Semmilyen formában Európában
Amerikai kapcsolatainkon keresztül megpróbáljuk figyelemmel kísérni, mi is történik a nagyvíz túloldalán. Hiszen ami odaát történik általában némi késéssel érkezik meg Európába. A cedrag.com fizetö tagja az NHRA-nak és kapcsolatokat ápol az IHRA-val is.
Korábban a héten kaptunk egy levelet Skooter Peacotól, az IHRA alelnökétöl, hogy tudunk-e arról, hogy valaki is használná az IHRA logóját a vén kontinensen. Skooter azt mondta, hogy semmilyen módon nem vesznek részt európai dolgokban, de híreket kaptak, hogy valaki úgy szervez versenyeket, mintha bármiféle módon ehhez az IHRA-nak köze lenne. Skooter leszögezte, hogy ilyen felhatalmazása senkinek nincs.
Nem veszünk részt semmi módon. Van egy csoport Európában, aki használja az IHRA logóját a beleegyezésünk nélkül, hogy általunk legitimált szervezetként mutassa be magát, de ez egy teljesen más problémakör. Mi alapvetöen pályákat minösítünk (létesítményeket). Ha egy rendezvényt hatalmazunk fel, akkor pénzügyi partnerként is jelen vagyunk és felügyeljük, hogy a szervezés és a lebonyolítás minden tekintetben az IHRA szabálykönyve alapján történjen. Minden erömmel azon vagyok, hogy népszerüsítsem a sportot minden lehetséges eszközzel, de az IHRA, mint logo és mint szellemi termékünk nem használható fel a népszerüsítésre a mi bevonásunk nélkül. Jelenleg ki sem látszunk a munkából, hogy folyamatosan szervezzük az amerikai versenyket, így nincs eröforrásunk arra, hogy Európában is szervezzünk bármit. Cégünk, a Feld Motor Sports, folytat üzleti kapcsolatokat Európában a Monster Jam divízión keresztül, tehát nem zárjuk ki a lehetöségét, hogy a késöbbiekben rendezzünk versenyt Európában, ami egy másik ok, hogy az IHRA brand nem használható anélkül, hogy sportbíróinkat bevonnák a versenybe. Ha lebonyolítunk egy versenyt Európában IHRA jóváhagyással, akkor azt akarjuk, hogy az tiszta legyen, miképpen mi is.
Köszönöm a segítséget a fentiekben.
Skooter Peaco
alelnök
IHRA
Biztosak vagyunk, hogy senki nem tesz ilyet a régiónkban. A legfontosabb az egészben, hogy bármely biztosító, aki azt hiszi, hogy az IHRA biztonsági elöírásainak megfelelöen zajlik egy ilyen esemény, megtagadja a kártérítést és mindennemü felelösséget, ha kiderül, hogy az IHRA nem volt bevonva az ügybe. Másodsorban az IHRA beperli, aki illetéktelenül használja a logoját és egyéb szellemi termékeit.
Nem kellenek a célozgatások és a kitalált forgatókönyved. Én fél5-kor tudtam meg, hogy Te nem neveztél, ahogy írtam. Tölem erröl senki nem kapott elözetes információt mert nekem sem volt birtokomban.
Elöre vittük a kasszát, az elszámolást és a nevezési listát, és jeleztük Rolandnak, hogy Te nem neveztél. Ezt hallotta meg Ponya és utána jött be Ö is a sátorba, amikor Zolit is odahívtuk az infoval.
Így van, Ti csapat vagytok, pont ezért is írtam, hogy elöttük és elöttünk kellett volna felvállalni a hibát. Szerintem senki nem lett volna ellened, ha annyit mondasz, amit írtam. Mint látható, ezen modatod hiánya ellenére is mindenki elfogadta a hibádat és a helyzetet és hozzájárult ahhoz, hogy lemenjenek a döntök a Te részvételeddel.
Én a müszaki hibádról csak abból a mondatból értesültem, amikor Zoli azt kérdezte a megbeszélés végén, hogy mennyi idöre van szükségetek.
És értsd meg végre, óvást benyújtani csak benevezett versenyzö ellen lehet.
Szerinted mekkora költségvetésü fejlesztés kell ahhoz, hogy egy 3-liter körüli szívó benzines autó 10 közepét menjen? Föleg, ha kasznis? Így van, ezt senki nem tudta és nem akarta meglépni. Számunkra nem járható a feltöltés mellé még egy feltöltés út. Ezért is írtam, hogy az eredmény amit elértetek tiszteletre méltó és senki nem vitatja el töletek, senki nem akart érdemtelenül bajnok lenni. Ti építettetek egy célgépet az adott kiírásra és ezt így is kell csinálni, ha valaki eredményt akar felmutatni. A többi autó meg olyan, hogy éveken át müködik, utcán közlekedik, stb.
És még mindig nem értem a durcásságot, meg a "szar alakozást" a magad és bármelyikünk irányába.