20.-án szombaton a szokásos autós és motoros kategóriák mellett kamiongyorsulás, külön Német Suzuki és Ford kategóriák, és nem utolsó sorban usa autós gyorsulás!
A vasárnapi fertőszentmiklósi versenyt kénytelenek vagyunk elhalasztani 28.-ra!
Függetlenül attól, hogy vasárnapra csak 4-5 mm esőt jósolnak, az elmúlt napok több mint 50 mm csapadéka elárasztotta a területet.
Sajnos a hely adottságai miatt nincs lehetőség a rendezvény lebonyolítására, mert a zöld területen áll a víz, tiszta dagonya, és az eső jelenleg is esik.
A parkolás és a nézőtér ezen a területen van! A versenyzők óhatatlanul is felhordják a sarat a pályára!
Köszönjük megértéseteket, további infó a facebook.com/gyorsulas - on!
DDR Dunántúli Drag Bajnokság 2014.
A Westdragrace és a Futam.hu 2014.-ben meghirdeti a Dunántúl Drag Racing bajnokságot!
A bajnokságban az éves összetett első 6 legeredményesebb versenyzőt díjazzuk:
I. 200 000.- Ft
II. 150 000.- Ft
III. 100 000.-Ft
IV. 50 000.-Ft
V. 50 000.-Ft
VI. 50 000.-Ft
Pontozás:
nevezés: 50 pont N
1 nyert döntő futam: 50 pont ED
2 nyert döntő futam: 100 pont KD
3 nyert döntő futam: 150 pont D
( a maximálisan elérhető pontok: 4*50 pont nevezésért, 4*150 pont
Bye futam is érvényes nyert futamnak minősül
Név TASZÁR Tököl Rábaring Fertőszentmiklós éves össz.
N ED KD D N ED KD D N ED KD D N ED KD D összesen
Hlova Béla 50 50 50 50 50 50 50 50 400
Kelemen Ákos 50 50 50 50 50 50 300
Zlatarics Botond 50 50 50 50 50 50 300
Nömös Gyula 50 50 50 50 50 50 300
Tolnai Krisztián 50 50 50 50 50 250
Péter Norbert 50 50 50 50 50 250
Siska Gábor 50 50 50 50 200
Aknay Norbert 50 50 50 150
Reményi Zoltán 50 50 50 150
Oroszi János 50 50 100
Harmati Attila 50 50 100
Sárközi Nikolasz 50 50 100
Bencs Attila 50 50 100
Cholnoky Miklós 50 50 100
Bognár Gábor 50 50
Mikor két éve átalakítottuk a szabályokat - Westdragrace sorozat - ugyanezeken a kérdéseken rágtuk át magunkat, sok versenyzőt megkérdezve.
A forgalmi szerint ami biztosan megállapítható a gépátvételen az a típus, szín és alvázszám.
Sem a köbcentit, sem a lóerőt, sem a súlyt, sem sok esetben a motorszámot nem lehet leellenőrizni. Akkor meg minek a szabályzás?
Nem is Steet-nek hívjuk a kategóriákat, hanem Amatőrnek, nincs szükség érvényes műszakira, csak forgalmira, könnyíteni egy elemet lehet, motorcsere, stróker elfogadott, kipakolni nem lehet. Ezeket lehet ellenőrizni (nagyjából).
Ugyanez volt a gumik témája is. Nálunk lehet mintás slik.
Tudom-tudom, mi lesz az utcáról beeső gyári autókkal, meg utánpótlás, meg stb.
Lehet süketelni, de ha végignézzük a nevezőket 200 autóból 10 gyári, aki már valamit épített az autón, - motor, kuplung, váltó, futómű - az szeretné megmérettetni magát, és a vasat.
Tegyük a szívünkre a kezünket, ez technikai sport, pénz kell hozzá, nulla Forintból nem működik, és erre azonnal rájön mindenki, már a belépő és a nevezés is visszafog.
Ez a törekvés, hogy szorítsuk át a Profi kategóriákba a csak kicsit átépített autókat kútba esett, lássuk be, a profi kategóriákba már ütős autó kell, és az rengeteg pénz, idő, odaadás, és ezt kevesen engedhetik meg maguknak.
Tehát felesleges olyan szabályokat megalkotni, amit sem betartani, sem betartatni nem tudunk.
Ezt az amatőr-street kategóriát jobban elsimítaná az időalapú kategória, de ez meg a fejlesztéseket fogná vissza meggyőződésem szerint, valamint a fejekben a headsup van, nem a bracketelgetés, hisz kezdetektől ezt szokta meg mindenki idehaza.
Nálunk befér a gokarttól a dragsterekig mindenki, van ellenfél, versenyezhet, felállhat a dobogóra, nincs teszt kategóriába félre tolás.
Természetesen pár szabályon lehetne javítani, változtatni nálunk is még, de nem tervezzük.
A motoros kategóriákat is átszabtuk rendesen, volt balhé kezdetben, sok önös érdekkel, de belátták, nem csak róluk szól a verseny, fejlesztettek, és felzárkóztak, ma ismét a dobogóra kerültek. Motornál egyszerűbb a helyzet, ha van lehúzató, meg nyújtott villás, akkor nem utcai, ennyi.
Vannak olyan hangok, hogy elmaradnak versenyzők! Na és? Eddig nem maradtak el? 2005 óta járok rendszeresen ki versenyezni, előtte csak nézőként, kik vannak még a pályán akkoriból? A legkevésbé a szabályok riasztottak el komoly versenyzőket, inkább fordult a világ, más lett a hobbi, változott az anyagi helyzet, család, gyerek stb. Nézzétek végig az itteni dragbázist és a régi versenyeredményeket! Én el szoktam rajta csemegézni, és jól esik visszaemlékezni versenyzőkre!
A 2005 ben kitört rendezői háborúban sokkal több versenyzőt veszítettünk, mint a szabályrendszerrel, véleményem szerint arra kell törekedni, hogy ez még egyszer ne következhessen be.
Nem az augusztusi Rábaring a DDR.
Nevezésért 50 pont, minde nyert döntő futamért 50 pont, by futamért is ját. Ha hárman voltatok, akkor max 2 döntő futam volt.
De ez részletesen le is van írva!
Kicsi pöcsi, szakadjál már le rólam orgyival együtt, nem én rendezem a tököli versenyt, hiába tejeszi ezt bárki is.
A motorosokat a mi rendezvényeinken - gyengébbek kedvéért Ferőszentmiklós, Rábaring, Taszár - már helyükre tettük, semmi gond velük.
Arról megint nem én tehetek, hogy ennyien voltak kint, tényleg zsúfolásig telt a reptér.
Mondom még egyszer, és utoljára, ne köpködj engem tovább, főleg alaptalanul.
Dunántúl Drag Bajnokság első forduló május 1. Taszár.
infók:
A bajnokságban az éves összetett első 6 legeredményesebb versenyzőt díjazzuk:
I. 200 000.- Ft
II. 150 000.- Ft
III. 100 000.-Ft
IV. 50 000.-Ft
V. 50 000.-Ft
VI. 50 000.-Ft
A bajnokság helyszínei, egy-egy versennyel:
Taszár május 1.
Tököl júni 7
Fertőszentmiklós szeptember 14
Rábaring augusztus 23
A bajnokságba a nevezés díjtalan!
A bajnokságban bárki részt vehet zárt karosszériás négykerekű járművel, aki az adott versenynapon a helyi versenyszabályzat szerint nevez és megfelel a gépátvételen.
A bajnokság kategóriáktól független, csak az adott versenynapokon elért helyezésért kapott pontok, és a nevezésért járó pont számít be az éves összetettbe, tehát csakis a részvétel és a jó szereplés számít! A bajnokságot színesíti, hogy a rendezőktől függően más-más kategóriában indulhat egy versenyző!
A bajnokságban nem vehet részt a rendező csapat tagja és annak hozzátartozója, valamint kizárásra kerül az, aki az év során sportszabályt szeg, sportszerűtlen magatartást tanúsít!
Pontozás:
nevezés: 50 pont
1 nyert döntő futam: 50 pont
2 nyert döntő futam: 100 pont
3 nyert döntő futam: 150 pont
( a maximálisan elérhető pontok: 4*50 pont nevezésért, 4*150 pont 4 első helyért egy 3 döntőből álló rendezvényen, = 800 pont! )
Az év során a pontok összeadódnak, a 6 legeredményesebb versenyző pénzdíjazásban és kupában részesül!
A bajnokság állását a weboldalon folyamatosan közé tesszük!
TASZÁR május 1 KING OF EUROPE infók:
KOE (Nevezési szám függvénye, hogy elindítjuk-e a futamokat):
FWD:
RWD:
AWD:
Diesel:
SUPERFINAL: Minden kategória első 2 helyezettje TOP8-as döntővel!
Nevezési díj 10.000,- HUF / jármű!
Díjazás: A beérkezett nevezési díjak 100%-át aranyosan szét osztjuk!
1st may KOE Drag: FWD/RWD/AWD/DIESEL classes registration fee 33EUR! Money price: All registration income shared by the 4 classes I,II,III
Time
9:00 - 14:00 Tech inspection 10:00 - 14:30 Practice 17:00 finals 18:00 Super Final 18:30 Ceremony
Húsvét vasárnap belecsapunk a lecsóba!
Több gép fog debütálni, már nagyon várjuk!
Csőrös is lesz, hisz jön ERDŐS CSABI, és Siklósi úr is várható, de ezt inkább majd Ő.
Természetesen kasznis drag is lesz pár:
Impala 65
Nova SS 1971
Jeep pickup drag
Nova SS 69
Chevy Kupé 37-es
és még rohadt sokan mások, szintén érdekes és gyors autókkal, motorokkal!
Legyünk reálisak, egy 20-30 kg-os súlycsökkentés maximum 0,1-0,15 másodpercet jelenthet egy 8-900 kg-os autónál, egy jól elkapott rajt, helyes gázkezelés, gyors váltás ettől sokkal többet nyom a latban.
Igen, az autót megbontani nem lehet, de a felszerelést ki lehet rakni, ülésnek is maradnia kell mindnek!
Amatőr kategóriákban sokkal nagyobb az esély az összetett helyezésre, mivel minden hol ki van a nyolcas tábla, és több pont jár a győzelemért, mint egy 2-3 versenyzős profiba!
PROFI 8-as kategóriát nyitott kategóriává alakítottuk, tehát nem csak a zárt karosszéria nélküli négykerekű járművek nevezhetnek, hanem bárki szabadon felnevezhet, így egy kihaltprofi kategóriában sem egyedül kell versenyezni, hanem ha akar találhat ellenfelet P8-ban!
Minden helyszínen a saját rendezői kategóriák lesznek természetesen, csak az elért helyezés számít be a pontversenybe, mindegy milyen kategóriában szerzed meg, valamint a nevezésért is jár pont.
Taszáron május 1.-én így is lesz KingOfEurope drag, EESLC + Futamos kategóriák!
Más:
A Westdragrace-es VIP kártyák érvényesek a tököli és a taszári versenyre is!
Sürgősen kérünk visszajelzést ( legkésőbb hétfő reggel ) az alábbi versenyzőinktől a díjátadói részvétellel kapcsolatban:
Koczkás Attila
Major Bálint
Gondi Péter
Radics Ákos
Berkes Nándor
Robert Berger
Kiss Zoltán
Markus Schedlbauer
Máté László
Balogh Barnabás
Németh Ádám
Maki Malkovics Csaba
Kindili Péter
Christian Neufed
Radics Gábor
MEXX Martin Fridschroder
Adi Kronabitter
Farkas Péter
Pölcz Ádám
Rudi Berghaner
Stefa Pomsar
A Westdragrace csapat és a Futam.hu 2014.-ben meghirdeti a Dunántúl Drag Racing bajnokságot!
A bajnokságban az éves összetett első 6 legeredményesebb versenyzőt díjazzuk:
I. 200 000.- Ft
II. 150 000.- Ft
III. 100 000.-Ft
IV. 50 000.-Ft
V. 50 000.-Ft
VI. 50 000.-Ft
A bajnokság helyszínei, egy-egy versennyel:
Taszár 05,01
Tököl
Fertőszentmiklós
Rábaring
( a pontos időpontok később…
A bajnokságba a nevezés díjtalan!
A bajnokságban bárki részt vehet zárt karosszériás négykerekű járművel, aki az adott versenynapon a helyi versenyszabályzat szerint nevez és megfelel a gépátvételen.
A bajnokság kategóriáktól független, csak az adott versenynapokon elért helyezésért kapott pontok, és a nevezésért járó pont számít be az éves összetettbe, tehát csakis a részvétel és a jó szereplés számít! A bajnokságot színesíti, hogy a rendezőktől függően más-más kategóriában indulhat egy versenyző!
A bajnokságban nem vehet részt a rendező csapat tagja és annak hozzátartozója, valamint kizárásra kerül az, aki az év során sportszabályt szeg, sportszerűtlen magatartást tanúsít!
Pontozás:
nevezés: 50 pont
1 nyert döntő futam: 50 pont
2 nyert döntő futam: 100 pont
3 nyert döntő futam: 150 pont
( a maximálisan elérhető pontok: 4*50 pont nevezésért, 4*150 pont 4 első helyért egy 3 döntőből álló rendezvényen, = 800 pont! )
Az év során a pontok összeadódnak, a 6 legeredményesebb versenyző pénzdíjazásban és kupában részesül!
A bajnokság állását a weboldalon folyamatosan közé tesszük!
Sikeres felkészülést, és eredményes versenyzést!
Westdragrace, Futam.hu
Ezúton is szeretnénk meghívni a 2013.-ban összetett pontversenyben helyezést elért versenyzőinket a díjátadó rendezvényre! Személyre szóló meghívókat már kiküldtük, aki nem kapott, kérjük jelezze!
Koczkas Attila
Major Balint
Imre Balazs
Harhor Peter
Gondi Péter
Sotus Andras
Radics Akos
Berkes Nandor
Robert Berger
Kiss Zoltan
Vincze Mate
Stanojevit Zdravico
Markus Schedlbauer
Christian Zimmermann
Mate Laszlo
Nemeth Peter
Balogh Barnabas
Kaldy Akos
Putz Zsolt
Vida Balazs
Tuboly Csabi
Nemeth Adam
Malkovics Csaba
Karsai Zsolt
Mauchner Attila
Schermann Krisztián
Stefan Schreuer
Czigany Zsolt
Polcz Adam
Kiss Otto
Varga Tamas
Bosits Peter
Nemeth Balint
Weber Akos
Ecsi Norbert
Farkas Szabolcs
Bekesi Balazs
Fekete Richard
Rudolf Berghamer
Szabo Istvan COCO
Johann Karner
Stefan Pomsar
Markus Rottensteiner
Kiraly Peter
Laki Tibor
Czigany Zsolt
Szolosi Benedek
Szabo Bence
Kindili Péter
Philipp Jagschitz
Andreas Sticker
Igor Kovacic
Christian Neufeld
Elek Zsolt
Radics Gábor
Filla Sascha
Arthur Kratotchwill
Martin Fridschroder
Zupanc Jure
Alexander Müller
Adi Kronabitter
Horvath Gabor
Farkas Peter
Kavas Benjamin
Manfred Lang
Kaldy Peter
Revhelyi Peter
Thomas Taschner
Balazs Peter
Wolfgang Koch
Android WESTDRAGRACE alkalmazás!!! Hamarosan almásra is!
Versenynaptár, pontverseny, kategóriák, képek, videók!
Online kedvezményes jegyvásárlás MOBILRÓL!!!!
A Playből is letölthető lesz napokon belül!
(béta verzió, még fejlesztem kicsit)
De versenyre is készítünk egy fejlesztést, az infópult elérhető lesz okos telefonon!!!!
Addig is itt egy labirintus hozzá!!! !vigyor
Kicsit megszondáztuk a saját versenyzőinket, kb 35-40 rendszeresen kijáró embert kérdeztünk meg személyesen, telefonon, mailben. Többen jelezték, hogy nem jönnek, ha idő alapú kategóriákra váltunk. Gyakorlatilag senki nem állt pozitívan a dologhoz, kivéve Te. Az idén emeltük ki az épített autókat az utcaikból, valamint finomítottunk a kiíráson, ha ismét borítjuk a katokat vicc tárgya lesz a verseny, senki nem tervezhet hosszú távon.
A Westdragrace Sportegyesület vezetése, Kiss Tibor, Ankhelyi Zsanett, Tuboly Tamás, Tuboly Csaba és Káldy Péter döntése értelmében a 2014-es szezon a jelenlegi kiírás szerinti kategóriában kerül megrendezésre.
A minimális változtatások:
- diesel kipufogó kivezetés nem fújhat kormot a pályára, terelőlemez stb....
- a kvalifikációs futamok száma maximalizálva lesz egy versenynapon, elkerülve az idén többször előforduló akár 25:1 arányt
- napi időterv átszabása
- Dunántúli Kupa kiírása pénzdíjazással
Mindannyian belátjuk, hogy az idő alapú kategóriák becsábítanának új autókat az utcáról, de egyben jelentős számú eredményes autót veszítenénk.
A profi kategóriák változatlan formában 6 éve működnek Magyarországon, az, hogy miért üres, talán senkinek sem kell magyarázni.
A mi idei tapasztalatunk az, hogy senki nem hagyott el bennünket, csak a szokásos lemorzsolódás volt érezhető, 25-30 profi nevező áll rajthoz, ami nagy megtiszteltetés egy vidéki sorozatnak!
Én személyesen kifejtettem mint Neked, mint a Zolinak a versenyzői és rendezői magánvéleményem pro és kontra. Véleményem szerint ki lehet próbálni a brackettelést, a maga helyén és idejében, és utána ki lehet értékelni. Ez pénzbe kerül, nem kevésbe, ha csak egy próbanapot is tartunk, milliós tétel, de max azt elbukjuk, és nem egy szezont teszünk tönkre egy félrecsúszott ötletelgetéssel. Lehet, hogy kasszasiker lenne, özönlenének a gyors és látványos autók és a nézők tízezrei, de meglátásom szerint sem itt a timeslipen, sem máshol nem járt senki örömtáncot eme ötlet hallatán.
Nem, nem én vagyok a Westdragrace Főnök névlegesen sem, a döntéseket meg kifejezetten közösen hoztuk, hozzuk meg!
Tudod nagyon jól, nyitottak vagyunk mindenre, fejlődünk, fejlesztünk, fertőzünk meg újabb és újabb emberkéket!
Nem, nem kampányoltam se mellette, se ellene, pusztán kinyitottam fülem, és meghallgattam véleményeket!
Még egyszer hangsúlyozom, ez a westdragrace csapat döntése!