timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok



Az oldal alján olvasható eredeti üzenetre ezek a válaszok voltak:
válasz erre 2009.07.02. 06:50:25 (14245
Felhasználói profil
12.87 @ 164
azért sántít, mert hajtóanyagegyenértékben illene nézni. 95benzin: 32.5MJ/l ; E100: 21.2MJ/l --> E85: 22.8MJ/l
ez azt jelentheti, hogy 42%-kal kellene többet adagolni. viszont más sebességgel ég, nagyobb oktánszám, így az előgyújtás növelésével tovább fokozható a hatásfok. turbós autók előnyben. mindezek figyelembevételével valahol 20-40% között lehet a szükséges többlet. 20% hogy ne vedd észre egy átlagos használat mellett, 40% pedig a max teljesítményhez :-) persze ez mind csak feltételezés, találgatás. Totalcar-os cikkben mértek olyat, hogy a normál tartományban 20% volt, felette 25%-ig növekedett.

lehet, nem kerülöm el a fékpadi mérést?
 
Re: (14234)

Ez volt az eredeti üzenet. Ha már ez is egy válasz volt, tovább kutathatsz, ha az előzmények linkre böksz.
válasz erre előzmények 2009.07.01. 13:56:19 (14234
Felhasználói profil
12.56 @ 175
Én is épp most szeretnék etanolra átálni, szóval köszi ezt a hasznos táblázatot!

Ahogy én kiveszem ebből:

Lambda 1 benzinnél 14.7-es AFR-t jelent, míg E85-nél 9.765-öst, szóval a diferenciát, nem a lambdából, hanem az AFR értékekből számolnám.  14.7/9.765= 1.5053, szóval e szerint 1.5x annyi kell belőle, amit én picit sokallok... valami sántít. 
Re: (14232)



                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!