tökre örülök, hogy ezt mondod,és hogy egyálltalán leírod, mert eképp vélekszem én is, és így egy csomó kiadástól mentesz meg......
Ez a kipucsonk egy Vemses kocsira készült....mindjárt utánanézek, hogy azt fogja- e használni a továbbiakban svéd barátunk.
powered! ha nem tudunk hengerenkénti előgyujtást állítani Vems-es akkor minek mér ,hengerenként?
Nyomást mérne,? van a közösgyüjtőknél is mérésipont kialakítás. Vagy ez nem hőszenzor menet? biztos áligatja zöldkártyára....
de a petibácsinak is 2 századra , meg 2 "kopásra van lőve ,és belőtt az arcába 3 légkört.
illeszünk nyócszázadra no! had zörögjön hidegön....né adj nagy gáz me keresztbeáll agyugó!
a turbinakerék kilépőjéről 127-re bővül, majd rövid szakaszon tart, végől 98 ra szűkül....és fordul eltompított szögben a lehetőséget figyelembevételével
egyszerűen azt kérezem akad-e olyan eljárás ami a visznyomást hivatott csökkenteni a töltőnyomás függvényében. Biztosan mások is érdeklődnének....
nem tudok elrugaszkodni , a turbina:lapátszögek, számuk, méretük, szögük, felületük,ívük,
kipucsonk:átmérők, átmérőváltozások, kanyarívek száma , mértéke, belső felületük, gázsebesség, összetevőktől...
Van - e olyan elv ahol egy más megközelítésben próbálnák meg kezelni a problémát?
Vagy egyszerűen ezekkel kell küzdenünk?
Ha irányadólag megírod hol nézzek utána az is megfelene..
oké!
No én azt látom/gondolom, hogy ez egy szenzációs, tartós, jó minőségű kialakításában, felületében anyagában. Olyan kis hőtágulásra hagyva mint 2 század,mert a henger eredetileg 0 akarna lenni, és csak féltized kúpolás egyértelműen a kis tágulás miatt ,ami a nagyon jó anyagminőségre utal. Szvsz ez a dugattyú a gyári teljesítményt figyelembe véve többszörösen túltervezett. Nagyon sajnálom, hogy nem létezik 92 körüli méretben, mert a problémánkat jóidőre megoldaná.
És tudsz-e olyanról, hogy valaki leküldte a gyűrűgátat, no nem progihibából, a teljesítmény növelés hatására berepedezett széttöredezett ez a dugattyú? Mikortól kötelező a csere komolyabbra ?
Ha hiszed ha nem, az m20 b20 szívómotoros bmw (66×80) dugattyúja nehezebb 80mm-es létére. Magam se hittem mígnem feldobtuk Ákossal a mérlegre mindkettőt.
Peti! A gyári S2 dugattyú 2 századra van illesztve , vagy közel a tizedhez?
Mennyi a kúpossága, mekkora hőtágulással számolnak audiék eredeti nyomáson, és kibirja
-e a nagyobb nyomást annélkül, hogy lazábbra vennénk a figurát? Egyálltalán nagyobb nyomás esetében nagyobb-e a hőtágulás?
Összekülönböztem Powereddel emiatt... látván a méretet,és mérve azt.
..Révén jártas vagy a tipusban ...
Már csak azért is ,hogy kilábaljunk az off-ból....
látszik a kommentszámból a reagálásod alatt.
De egyébként is sejthető.
Kérdeznék....
Van-e rá mód , technika arra, hogy a kipuvisznyomásunk alacsonyabb legyen a töltőnyomásnál?
Ha van műszaki elv, vagy energetikai lehetőség gyakorlati szinten,és tudsz róla
akkor segíts légyszives! Nagyon foglalkoztat ez a dolog, és hátha útbaigazítasz...
a kicsiben pl egyedi sok más technikai újítás mellett" középre beszerelt, (ülések közé) forgózsámolyos csörlő van csőárokkal,. Előre, hátra, felhúzza magát elérhető, kellő stabil pontra.Többszörös sárgyorsulási bajnok. suzuki baleno 1.6-16V hajtja, evs-es volt,",8000-et forog, barátom Demeter János autószerelő mester műve, 2006-os bajnok.
nem építettem off roadot, csak összebeszélünk ezügyben, egyztetünk, részmunkákat készítünk.Alkatrészeket adunk ,alakítunk át, főként bmw-ből, révén ez van.
A Soltvadkerti motorsport szakosztály jelentős része a terpárós csapat, akik a Bács-Thropyt rendezték pl 2007-ben.
Nem vonz annyira, kicsit piszkos...
Van egy Hx55 Vgtm-is aminek a kompresszoroldala ugyanez. Arra gondoltam, hogy a kompresszorházakat cserélgetem . A másikra rakok szűrőt. Már lepróbáltam, mert képes különböző kompresszorkerékkel, lapátokkal gyártani, de szépen illeszkedik , a rádiusza megegyezik passzol bele. De nem volnék egy ilyen vgt-től sem megszeppenve.
Néztem ezeket a dugattyúkat . azért ezek sokkal komolyabbak mint a félbáros bmw jé...
felületi zömített, és nagyon jó minőségben. Szinte nem is kell bele homogén mart, ez is megfelel... jó nektek ,hogy van ez a lehetőség...nekem már a sokadik gátat tolja le...
Pont a fent említett járgányod, építésed , tecnikai megoldások látványa kever ellentmondásba.
Vagy alábbhagyott az önbecslésed? Van köze annak ,hogy pl feldobtad hirdetésbe? úgylátod nincs tovább? Nem éri meg rákölteni? nincs miből? Meguntad ezt az egészet, netalán a társaság sem motivál? stb.....
Nem mondtam, hogy nincs igazuk, csak azt ,hogy felesleges, kölstséges, kivitelezhetetlen, értelmetlen, gazdaságtalan. Miért? mert nincs rávaló.nincs idő, nincs lehetőség.
ami van az pedig minden egyes felvetésre részleges gyógyír. Az pedig az akarat, szorgalom, kitartás. Nem tájékozódunk? nem olvasunk? Vagy nem eléggé? Miért nem? nincs eredmény?
Azért nem megyek jó időt, mert sem tudásom, sem pénzem nincs hozzá. A főtengelycentírozás, Kacsómódra nem oka mindennek.És ne térítsen el senkit , és ne használják fel ezen eredménytelenségemet a téma magyarázására.
Ha nem érezném a tudást drt-be, már rég nem beszélgetnék vele. A pedagógiai érzék hiánya az ami akadályozza abban, hogy tudjon adni.
Többször leírtam, ha visszaolvasol, hogy nem ajánlom senkinek, nem követendő, személyes tapasztalat.
Mégcsak nem is profitálok belőle, hiszen annyit fizetnek az elvégzett munkafolyamatért , amennyit a fenti cég kér. Nekem nem lesz több pénzem attól ,hogy ezt teszem be.
nem a bmw motoré ( amivel gyorsuláson próbálkozom) a "sok kupás kép"...sok más ágon gyűltek, Rally, drift, szlalom, off road....ahol hegesztünk aluharangot váltókhoz, hegesztünk féltengelyt, esztergálunk kiszámítás nélkül borzalmas dolgokat,...és sorolhatnám. Próbálkozunk, de hobbysták vagyunk. ez a motor az utcai autóba szánódik a saját szórakozásunkra.
Kecskés Roland barátom 3 szoros autócross Magyar bajnok. 23 éves korára. A járműveit nagyrészben maga faragta. Ha tudnád milyen körülmények között, az ösztöneire hallgatva milyen kínnal...ez nem fénykép, történelem. Nem adok a véleményedre, nem ígértem semmit.
Semmi másra nem vonatkotott, csak a gyakorlatban való működést ,eredményességet volt hivatott igazolni. Amire készült, és ahogyan, annak megfelelt. Van köztük 2 gyerekes családanya álltal férfiakat megszégyenítő teljesítménnyel nyert, és van könyebben is elért darabok. Ezen teljesítmények hátterében a rendelekzésre álló tudásunk van. Minden egyes darabért izzadtak , éjszakáztak ,dogoztak, nélkülöztek , kínlódtak. És igazolásképp elég tudást bizonyít, hiszen nyert. Gyakorlatilag eredményes.
Korinak pedig a népitélete előtt ajánlom, legyen alaposabb, tekintettel ,hogy pont a lönnyítés- grammolás, és a centrírozás mellet érveltem, csak nem látom szükségét azon a szinten mindennek , amiről konkrétumok nélkül papoltok. Ebben a tekintetetben az álltalunk megbízott szakember munkája megfelelő, ellenpélda nincs, győzelemre elég.
Kezdem is megérteni pl Zolit mikor televanafaszomamajmokkal megnyilvánul. amióta ez megy,minden nap eszembejut.
Az ő eredményei aztán az igazán lófasz. Na itt a vége.
Joci hagyd rájuk. bobónak igaza van, tudni kell veszteni. Ezek az emberek csak akkor ismernek el, ha megvered őket pályán, vagy azon kívül- mondta egy már ezen túllévő ismerősöm.
Noha az sem magyarázna semmit...
Nos, végigolvasva így egyben a 4 napi termést, rájöttem ,hogy egy pojáca vagyok.
köszönöm, hogy felnyitottátok a szemem!
Nagyívben leszarom ezt az egész baromságot. Valóban feltart. De már ezután nem.
További jó szórakozást! Akad komolyabb dolgom is.... Megyek szart gyártani...
kezd elméltivé válni...nem kívánnék ezirányba véleményezni a továbbiakban, tekintve ,hogy nem ismerem a kellő szakkifejezéseket, és a gondolataimat nem tudom leírni úgy ,hogy ne legyen kikezdhető,félreérthető, így maradnék a gyakorlatnál.
Ezek a könnyített főtengelyek 200-220le-s motorokban vannak.
m20és m30-as okban.
2700-és 3500ccm-esekben.
Veszteséggel jár ,hiszen adott estben ugyanazon komponensek esetében, a -ugyanis beletetted ha konnkrét fordulatról beszélünk- könnyebb súly kevesebb mozgási energiát tárol. Pl ha kigurítanád nem menne olyan távolra.Ergó egyfajta veszteség.
Ne volt nagyobb nyomatékod, csak dinamikusabban pörgött fel. Ezért kevesebb időt vett igénybe egy a csúszáshatáron,majd azt túllépve . Jóllehet előtte is felforgáshatáron ment de a komponensek még lekezelték az a fenti fordulatszámig.
pl ha levágtad volna a kocsid teherhordó elemeit, magyarul a hátulját komplett, akkor is ezirányba alakult volna, vagy egyszerűen csökkented a tapadást játékkerékkel.
Nálunk itt a gumis műhelyben , amerókai technológiát haszálnak .
Külön centírozzák a felnit, azán a gumit, végül a levegőt amit belefújnak, és a szelepsapkát is mert pl ha az parasztvakítós villogós, akor már igenis ellensúlyozni kell, révén a benne lévő elemek komoly
tömeget képviselnek.
Van olyan kerékcentírozási elv külföldön, hogy nem szerelik le a kereket hanem egyben a forgótömegekkel súlyozzák.
Az elvet nem favorizálom, se nem húzom le , nem tudom milyen tortúra, milyen hátrányai , előnyei vannak. Mindenesetre az tény, hogy létezik ilyen technológia. Nem kívánok állástfoglalni, avval együtt, hogy egy kerék pl nem forog annyit, ugyanakkor tetemes súlyt képvisel...
1 osztályos tanuló voltam ,mikor a gyakorlati tanárom, elkezdett építeni egy házi készítésű csillagmotort.
A készülődés folyamataiba részt vettünk. Saját maga öntötte az alublokkot, készítette a homok kokillát, a főtengelyt, és az összes forgó ,alkatrészt. 3 hengeres volt kb 65 le, és léghűtéses.
250 ccm -es mz porlasztókkal ment hengerenként.8 Ami nem volt szercsés, ám később still porlasztókat kapott)
Egy sárkányrepülőbe készült tehát volt tétje nem makett, aszalí dísznek szánta. Később ez az ember az apósom lett , révén lánya a volt nejem.
Így figyelemmel tudtam kísérni a további sorsát, és aktívan résztvenni abban. A 2 tollú légcsavart saját maga faragta, és gyártott egyedi megrendeléseket is . Következés képp tudott centrírozni. Gondolom elvárható.
Ilyen és hasonló emberek között élve hoszzú éveken keresztül , részt véve munkájukban, igenis lehetek átlagtól eltérően gyakorlatias, kevesebb toleranciával az íróasztal túloldaláról.
semmilyen teljesítménynél nem okoz godot a könnyítés, és semmilyen teljesítménynövekedést, csökkenést nem okoz nálunk falun. Jelen esetben csúcsteljesítményre gondolok, és nem a résztelejesítményekre különböző fordulatszámértékeken. Ha alaposan könnyítünk, precízen centrírozunk elforgathatjuk magasabb tartományokba, ahol a teljesítmény lakik.
A lendsúlycsökkentés veszeteségekkel jár , hiszen energiatároló eszközt kurtítunk.
A könnyítés, mind forgó ,mind passzív alakatrészek esetében az időspórolást jelenti, egy olyan versenyen , ahol gázelvét,újrakigyorsít, fétáv, újragázelvét, felpörgés ...stb periódusok ismétik jobára rendszertelenül egymást.
Bizonyára nyomatékveszteséggel jár használaton kívüli alsó fordulat tartományokban.
Jól kidomborodik , hogy vitapartnereim energetikában gondolkodnak, nem tudnak életszerűek lenni.
Nem akartam ebben a stílusban neked válaszolni az imént, csak nem jött le hirtelen a hozzáállásod...
szívómotorok. mi köze mindehez a teljesítménynek.. itt az eljárás, és az eredmény a téma, nem hogy mennyi hátsógumit eszik 3 naponta.
..levágták, centírozták, nem ment szét ennyi. tetszik a parasztnak mert azt mondja faszán megy. Mi a kérdés,?
ránézésre kínai, arp-re hivatkozik csavar ügyben. Alacsony teljesítményszintet jelöl meg. Harmadáért lehet hozzájutni.saccperkábé.
Személyesen nem volt szerencsém.
Pistabácsit idézve "Ettől még lehet jó termés"
kalmár, kováts,korki bell , cser gyula stb csak így hanyagul..tiszteletlenül...helytelenül leírva...
olvasok. meglepehet, de nem hinném. A konkrét témában a véleményem eltérő.Pont.
pont nem rád gondoltam, de valamiért most az is kiderült, hogy te pedig magadra.
"Bennetek pont ezt az alázatot és tiszteletet hiányolom! Szerintem az kevés hogy "Maradok tisztelettel..." mert ironikus."
teljesen igazad van, irónikus is, mindennek fényében, habár a másik ember saját véleménnyilvánításának címeztem.
A 30 éves mocskot pedig semmibe nem nézem, valóban nincs tisztelet.
Számtalan autót szedek szét, bontok, látom utólag mitől ment, döbbenetes dolgok tárulnak elénk, látom a belebarmolást, látom ,hogy 1 dugattyú teljesen más mint a többi ,minden paraméterét tekintve, sorolhatnám.
A korboncnok nagy ember, többet is tudhat olykor mint a beteget kezelő orvos. Főként ha már az asztalon van a nyavajás.Nem nagy kunszt, nem vágok fel rá, de nem is repülök hanyatt holmi jövőbéli diagnosztizálástól.
ha jól belegondolsz semmi tárgyilagos, hasznos, számunkra elérhető segítséget nem adtatok 3 nap alatt, 3 oldalon keresztül.
Csak a cinikus, lenéző, mindenki hülye sugallatok.
És csak külföld, és csak ismeretlen szakemberek....
Ellenpéldámra ..pedig a reakció ,ja kérem ! azok is hülyék egy Vb motortuner,Eb szerlő minek
nyúl hozzá?...
Amúgyan semmi bajom veled, sem drt-vel akár egy jót elbeszélgethetnénk személyesen is.
http://www.vems.se/