De ez a link is irja, hogy a 8 injectorbol a kulso injectorok csak padlogaz kozeleben mukodnek, zart pill. mellett az also, pillango utan spriccelo injectorok dolgoznak.
Elmeletileg tobb ideje van igy keveredni. Hogy ezt tenyleg ki lehet-e merni mint teljesitmenynovekmenyt, hat nem tudom.
Hat, azert nem tul praktikus egy ilyen nyitott szivosor kozutra, nem?
A kozvetlen befecsi nagyon szegeny keverekkel is mukodik.
Pl. van olyan uzemallapot, amikor mar a surites utem vegefele fecskendeznek be, ezt ugye zart szelep mellett csak direkt befecsivel lehet.
Joval nagyobb nyomason is dolgoznak. Erosebb, kevesebbet fogyaszt, zoldebb. http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_direct_injection
Direkt befecsit "amator" tuningmesterek nem hiszem, hogy tudnak fabrikalni, de egy ilyen tavoli spriccelot semmivel nem nehezebb osszehozni, mint egy hagyomanyost.
Nekem az van asszem. A motor csapagyas lett 2007 utolso versenyen. Mondjuk nem magatol, a dugattyu is megolvadt. Az biztos, hogy ugyanazt a tipust teszem majd bele, mert van meg raktaron.
Akkor de elofeszitest azt erdemes beallitani, marpedig koszorules utan ez valtozhat.
Pontosan nem tudom hogyan allapitjak meg mekkora kell legyen, de a kuplungos emberek ezt tudjak.
Persze, attol siman lehet.
Azt hiszem szintertarcsa berakas elott egy lendkerek koszorules nem szokott artani, az elofeszitest biztosan erdemes kalibralni.
Nincs folos. A felhold tomitesek ala is kell egy pici paszta. De tokeletes nekem se nagyon volt. (Vagy csak nem tudtam rendesen felrakni) Csopogni nem csopogott, de mindig latszott egy kis olajcsik a teknon.
Mondjuk a karterelszivas kiiktatasa elbol adja, hogy az olaj maszik kifele ahol tud.
Hat hogyne, foleg hogy lambdat nem nagyon lehet merni hengerenkent, illetve van hogy egyaltalan nem lehet merni.
Pl. az osszes nagy drag V8 hengerenkent loggolja az EGT-t. Az gondolom vilagos, hogy kijelzessel nem bajlodnak.
De minek szetszedni, ha nem fustol, nem zorog, stb? Ez az en allaspontom. Ha nincs penz rendes felujitasra, akkor kar megbontani.
Egyenetlenul kopott hengerbe uj gyuru nem egy hosszu eletu megoldas, szerintem.
Ceramic turbine. Conventional high-pressure turbine blades (and vanes) are made from nickel-steel alloys and often utilise intricate internal air-cooling passages to prevent the metal from melting. In recent years, experimental ceramic blades have been manufactured and tested in gas turbines, with a view to increasing Rotor Inlet Temperatures and/or, possibly, eliminating aircooling. Ceramic blades are more brittle than their metallic counterparts, and carry a greater risk of catastrophic blade failure.
(wikipedia)
Letezik ilyen, hogy keramia turbina, "allitolag" a T28 az R34 GT-R-en ilyen. So they say...
Gondolom ez a motor is hatrafele dontott, igy valoban nem csoda, ha kozel kerul.
Allitolag az arany az jo hoszigetelo, ha ez segit. Macca F1-en legalabbis aranyboritasu volt a motorter.
Viccet felreteve, esetleg lehet bandazsolni a leomlot, az sokat megfog.
Sima acellemez is jo a celra, ha van eleg levego kozte es a hoforras kozott.
Aztan van a speci hovedo burkoloanyag, ami nem tudom micsoda de alufolia szeru felulete van, ami igy visszaveri a hot. De ez nem tul konkret segitseg, sorry.
Szenzor kaput, szerintem.
Csatlakozokat azert erdemes ellenorizni, hogy minden jol erintkezik-e, van egy 13.4 V feszultseg.
Ha minden jonak tunik proba egy masik, kolcson szenzorral.
A szabadlevo kalibracio szerintem ilyen merteku ugralasnal nem segithet, de vegulis azt biztosan kimutatja, hogy ha rossz a szenzor.
En is a lyukkorre gondoltam, de hogy lyukszam nem esett le. Pedig tenyleg lehet, felninel is az alapmeretek utan a lyukkor es a lyukszam a legfontosabb. (Illetve hat ez utobbiak fontosabbak is)
Hat egy tablazat, es a tenylegesen bekevet mennyiseg kozott sok ok miatt lehet elteres.
Az tuti, hogy nekem 10:0 alatt egyszeruen nem ment a motor, rangatott. Persze nincs rendes gyujtasom, se rendes egesterem, de akkor is. 8.x meg szinte kizart.
Azt megneztem, valoban RS232 van rajta, tehat a hyperterminallal tudod loggolni biztosan.
Mondjuk annyira nem egyszeru hasznalni, ha meg sose kezelted. (Bitrata-k, meg stopbitek, tralala)
A legtutibb egy ilyennel mar megkuzdott kollegat megvarni.
Jobbfajta szelesszavu muszereknek van szimulalt keskeny kimenete 0-1V, ezt be lehet kotni az ECU-ba. Igy van szelessavu mert adatod, es az ECU is orul.
Sokaig en is MOL-oztam, leven anno Joe-tol az osszes dobogos helyezett olajat kapott.
5W40 volt jellemzoen.
Csapagyas sose lett vele az autokam, mindig hengerek olvadtak meg a szegeny keverek miatt.
Persze az is igaz, hogy 200 loero nem egy nagy terheles.
Mert egyebkent elmennek tobb szazezer kilometereket, furcsa lenne, ha olajozni kellene.