alapjáraton, részterhelésen akkor frajlik, ha 1 a lambda. az az ideális levegő-benya arányt jelöli. környezetvédelmi okból kell így legyen. ilyenkor az ecu a szonda jelére szabályoz, ami betereli 1-be az keverékarányt szépen mindenhonnan. viszont nem nézi a szondát az ecu kigyorsításnál (padlógáz). olyankor nem 1 a lambda, hanem kisebb valamennyivel.
az enyém pl. úgy csinálja, hogy kigyorsításnál vesz egy induló paramétersort, amihez nem 1-es lambda tartozik, és aztán ahogy nyomod a gázt, a keskenysávú szonda miatt bekúszik 1-be szépen. full gázon már nem kompenzál vissza a szondával, és akkor ott is marad ahova ki lett írva. (amiről az ecu-nak ugye fingja sincs mennyi.)
határozott maximuma van elvileg a robbanóelegyből nyerhető energiának. de akörül elég széles tartományban közel ehhez a maximumhoz ami kinyerhető. ave írt egy 12,4...13 afr-t, ami 0,84...0,88 közötti lambda (benyás). mind1, hogy szívó vagy turbós. habár turbósnál kell extra benya lekondenzálni.
padlógázon 1 körüli a lambdád? szélessávúval mértétek? sztem valami nem stimmel.
nem használtam ilyen kütyüt, csak olvastam a specijét:
azt olvastam, hogy a G érték feloldása 0,004G. egy 15mp-es futam esetén a tévedése ezért kb. 0,03km/h és 0,11m, de legfeljebb 0,06km/h és 0,22m. Az első tizedes az eredményben mindkét adatra pontosnak mondható, a második már csak inkább a sebességre. mondjuk szerintem egy futam megmérésére teljesen alkalmas, ennél pontosabb infó csak számmisztika ilyen utcai méricskélésnél.
van belső hőmérséklet kompenzáció, ez ok.
nincs korrekció légkörre és tengerszint feletti magasságra. enélkül a kerékteljesítmény elég pontatlan lesz. de ezek csak szorzótényezők, utánkorrigálhatók.
megdőléskorrekció van, ez is ok!
jármű veszteségeire korrekciót nem találtam, pedig azt olvastam máshol (mr. dyno lapon), hogy van veszteség feltérképezésre lehetőség ebben is.
ha jól láttam nincs nyomatékmérés sem. ez igaz lenne?
nálam minden gond nélkül bement a régi helyére. ja és én a xiii. kerületben vettem ott a Reitternél, abban az utcában, amelyik a sínek mellett megy (nem a Tatai, hanem amelyik a felüljáró hídhoz kifut, a nevét elfelejtettem áááááááá). próbáljátok meg ott! nem volt drága.
nálam 0,79 lambda még alig rosszabb teljesítmény, mint a 0,83, az alatt esik drasztikusan, ez is igaz. 0,83 fölé nagyon nem lehetett menni, mert akkor meg rondán melegedni kezdett a motor.
a 13 is dús nem? azt hittem, hogy a max póver egyetlen pontban van. attól felfelé meg lefelé viszont van egy elég széles "ablak". lehet, hogy ez lenne a 12,4 és a 13 közötti tartomány?
az afr-en amúgy is meg vagyok zakkanva, mert ez a gerrett-es eljárás minél dúsabb a keverék, annál nagyobb teljesítményt ad, holott valahol 0,8 környékén szélsőértéke van. szóval ha most szegényítem, még kisebb teljesítményt fog adni ez az eljárás.
hát szívóra nem ad irányt az igaz, de tech2-vel többször mértük, és rendesen megforgatva a szívó 2 literest 70 fok fölötti levegőhőmérsékletek simán voltak.
anno volt egy kabrinyó tigránk, arra csináltattam egy dbilas szívósort + egyebeket, 1,4-es motoron 7100-es fordulaton hozott 121LE-t (padon lett mérve, meg dínóból is kb. ez jött ki).
a számítás szerint az jön ki, hogy vagy 110% körüli a ve, vagy 0bar feletti a nyomás.
pl. a c20xe motor (opel 2 literes szívó) esetén a számítás szerint:
Pn (névleges)=150LE@660rpm, ezt kéne kihozni
iat = 80C-t adtam meg, ami talán inkább kevés, mint sok
afr = 11,6 (lambda=0,79), talán ez sok egy picit
volumetric efficiency-nek 95%-ot adtam meg (portolt szívókra javasol 100-at, RAM-osokhoz >100-at, turbósokhoz 85-öt, és hát a c20xe nem RAM, még csak nem is portolt)
BRSC = 0,51 (0,5...0,6 között javasol turbósokhoz, de szívóhoz nem tudom mennyi a jó, mindenestre minél kisebb, annál nagyobb teljesítményt jósol)
hülye kérdéseim volnának, de valaki gyakorlati ismeretekkel rendelkező biztos azonnal tud rá válaszolni:
egy szívó motor a lökettérfogatához viszonyítottan mennyi levegőt szív be? a garrett honlapján van egy viszonylag primitív maximális teljesítménybecslő eljárás, de csak akkor akar olyasmi értékeket visszaadni, amik a különféle szívó motorok esetén közismertek, ha kb. 0.1bar túlnyomást feltételezek, és az annak megfelelő légbeszívást. lehet ez????
köszi a tippeket, és egyébként teljesen jó a 3071r, csak ezzel a konfiggel el kell egerésszek legalább 1 évet, de inkább kettőt, szóval olyat szeretnék venni, ami addig kiszolgál minden tekintetben. ha lehet persze.
a tt ház biztos kicsi lesz, de a mostanihoz milyen jó vóót. egy nagyobb közvetlenül opelhez való maf elég drága jószág, ez meg nem került semmibe, mert a csonginál hegyekben figyelnek a kipunnyasztott maf-ok házai erre az esetre.
nekem jelenleg egy 225LE-s TT házában van a szenzorom, utánírással hibátlanul megy immár 40ezer km-t. van még egyel nagyobb házam is, ha majd ez is esetleg kevés lesz.
a 3071-ből ezt néztem ki, amit mutattál. igazán nincs nagy különbség.
azt hallottam, hogy 2876-ból van belső vesztgétes típus. ez igaz?
280-460HP közötti. ahogy elnéztem, az utcára alapprogramnak szánt 350LE-t nagyon kényelmesen kipöttyenti, de lehet rá írni egy ilyen 400+ egy kevés "jampizós" progit is, hogy nyugodtabban aludjak.
ha jól látom, ennek valami spéci talpa van, valamint az anyaga is valami spéci jónak írja. a júzer neved alapján csak téged kérdezhetlek, hogy ösmered-e?
viccet félre téve, mi a vélemény erről? a 3071-es helyett lehetne ez is. utcára még jobbnak is tűnik, mint a 30-as, és ezzel a konfiggel csak a nyári ígéretem a cél, a 12-es idő megfutása, arra meg asszem ez is bőven elegendő lesz.
- rozsdamentes acélból szeretném, de kérdés, hogy mi legyen az anyagminőség? van erre valami irányelv? egyáltalán van a ss-nek valami ésszerű alternatívája?
- mekkora legyen a falvastagság? azt hallottam, hogy 2mm-es szokott lenni rendesen, vagy 2,5mm-es. az én mesés eds tuning prekat bájpassz csövem 1,5mm vastag, és kettérepedt rendesen. kicsit kevésnek érzem ezt a 2mm-t emiatt.
- mekkora legyen a hengerenkénti csőidomok átmérője? az oe hengerfej likaihoz kb. 40mm-es csőátmérő illik. azon hány LE férhet ki kényelmesen?
úgy néz ki, hogy gt3071r-es turbicsekk lesz végül. de még nem vettem meg. ebből kiindulva 450LE lesz a konfig vége. azt még jó lenne, ha elvinné ez a leömlő.
még az lenne a kérdés, hogy a 3076-os turbó nagyon lomha lenne nekem utcára? jó lenne, ha 3000-nél már töltene szépen, mint most. a 7200-as tiltást se akarnám nagyon följebb vinni. szóval nem lenne valami jó, ha 4000 fölött szólalna meg.
van az eco3 a corsa c-ből. ha jól rémlik, akkor annak is valami ilyen orosházi virsli a kereke. astra g-ből van eco4, de az meg vékonyka 15"-lal van szerelve. mind 4x100.
tyű, ez elég ropi. ránézésre a váltód is micsoda csoffadt kis nyeszi volt. nem semmi, hogy ilyen időt tudtál összehozni a géppel! respect! jövőre bika javulás lesz...
pár hete hozattam az új váltómat ángliusiából én is. kértem a váltóhoz a féltengelyeket is. na hát mit ne mondjak, meg is kaptam a fél tengelyeket. leflexelték a barmok.
mindent értek, és asszem vágtam is, de azért köszi. azt hozzáteszem, hogy ez most csak egy hirtelen mentőakció volt, nem érdemes ezzel az egész K04-es turbós üggyel többet foglalkozni, kihoztam belőle mindent, amit lehetett, láthatóan hullik szerteszét ezen a szinten. addig kell kitartson, amíg elkészül az új rendszerem. mondjuk tavaszig. az a baj, hogy megjött a váltóm, nagy a kísértés, hogy nyúzzam szerencsétlent, nincs mire aggódni.
húha ave, asszem leltem egy újabb apró hibácskát...
beírtam a mérés komment topicba, ott linkeltettem vele a cuccot, de átugrottam a végén ide, mert gondoltam inkább ide szemetelem... ki tudod javítani? itt vannak a fotók ismét:
az én leömlőm nem lett mesze vive (gyári + ez a képeken látható valamiszerűség). ez ma történt velem:
megúsztam. ha leszakad, nem tudom mi lett volna, de lehet, nem lenne most ilyen jó kedvem... 2 óra múlva kész is volt a kocsi. ez az utolsó mocsodék EDS cucc benne, amit még 3 éve a csoda német tunerektől vettem 2 milkáért...
ez gyakorlatilag azonos megoldás a dbilas féle leömlővel, ami K04-hez pászintható. annak debilács szerint 330LE a vége. nekem nem tetszik, az én első k04-esem öntvénye is kettérepedt hamar, mint a rendőr bakancsa