timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 598 bejegyzés
Előző  1  2  3  4  5  6  7  8  9  [...]   Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2008.12.07. 23:05:22 (12495
antinak erről sztem nincsenek tapasztalatai Széles vigyor a kék-feketén is milyet virított a 17-es felni. bukta is a rajtot rendesen. Széles vigyor Széles vigyor  
Re: Atommanó (12492)
válasz erre előzmények 2008.12.07. 23:04:08 (12494
ugyanarra a felnire típusra gondolsz? mert akkor természetesen igazad van. egyébként nem. miért ne lehetne egy 18" kombo könnyebb egy 17"-nél. simán. 
Re: carlosracing (12491)
válasz erre előzmények 2008.12.07. 23:02:51 (12493
én megmértem tavalyelőtt egyet az oz-nál, az 13 kg volt. nézett az ürge rendesen, kérdezte a végén, hogy akkor most mi van, megveszem? mondtam hogyne. Mosolyog  
Re: Atommanó (12490)
válasz erre előzmények 2008.12.07. 10:30:33 (12489
azért nem mindegyik 18"-os nehéz, mint a sár. asszem antinak oz szuperturizmója van, az nehéz. 
Re: carlosracing (12488)
válasz erre 2008.12.04. 21:32:51 (12479
alapjáraton, részterhelésen akkor frajlik, ha 1 a lambda. az az ideális levegő-benya arányt jelöli. környezetvédelmi okból kell így legyen. ilyenkor az ecu a szonda jelére szabályoz, ami betereli 1-be az keverékarányt szépen mindenhonnan. viszont nem nézi a szondát az ecu kigyorsításnál (padlógáz). olyankor nem 1 a lambda, hanem kisebb valamennyivel.

az enyém pl. úgy csinálja, hogy kigyorsításnál vesz egy induló paramétersort, amihez nem 1-es lambda tartozik, és aztán ahogy nyomod a gázt, a keskenysávú szonda miatt bekúszik 1-be szépen. full gázon már nem kompenzál vissza a szondával, és akkor ott is marad ahova ki lett írva. (amiről az ecu-nak ugye fingja sincs mennyi.) 
válasz erre előzmények 2008.12.04. 19:32:22 (12473
határozott maximuma van elvileg a robbanóelegyből nyerhető energiának. de akörül elég széles tartományban közel ehhez a maximumhoz ami kinyerhető. ave írt egy 12,4...13 afr-t, ami 0,84...0,88 közötti lambda (benyás). mind1, hogy szívó vagy turbós. habár turbósnál kell extra benya lekondenzálni.

padlógázon 1 körüli a lambdád? szélessávúval mértétek? sztem valami nem stimmel. 
Re: NISSAN (12472)
válasz erre 2008.12.04. 18:48:53 (12471
az enyém azért melegszik 0,85-ön, mert a k04 leömlője csirke. 
válasz erre előzmények 2008.12.04. 18:44:47 (12470
0,84...0,86 az jó. a moles járgányát sztem laliék hibátlanra belőtték 
Re: Atommanó (12469)
válasz erre előzmények 2008.12.04. 18:25:31 (12468
nem, padon sose mértem az asztrát. dínó. 
Re: Josh (12464)
válasz erre előzmények 2008.12.02. 09:18:59 (12454
hát ha szomjas, akkor itatni kell Széles vigyor Széles vigyor  
Re: NISSAN (12453)
válasz erre előzmények 2008.12.02. 09:07:38 (12452
a walbro-val? nekem fütyül rendesen, megivott már kb. 4000 liter benyát Széles vigyor Széles vigyor  
Re: NISSAN (12446)
válasz erre előzmények 2008.12.02. 09:06:03 (12451
nem használtam ilyen kütyüt, csak olvastam a specijét:

azt olvastam, hogy a G érték feloldása 0,004G. egy 15mp-es futam esetén a tévedése ezért kb. 0,03km/h és 0,11m, de legfeljebb 0,06km/h és 0,22m. Az első tizedes az eredményben mindkét adatra pontosnak mondható, a második már csak inkább a sebességre. mondjuk szerintem egy futam megmérésére teljesen alkalmas, ennél pontosabb infó csak számmisztika ilyen utcai méricskélésnél.

van belső hőmérséklet kompenzáció, ez ok.

nincs korrekció légkörre és tengerszint feletti magasságra. enélkül a kerékteljesítmény elég pontatlan lesz. de ezek csak szorzótényezők, utánkorrigálhatók.

megdőléskorrekció van, ez is ok!

jármű veszteségeire korrekciót nem találtam, pedig azt olvastam máshol (mr. dyno lapon), hogy van veszteség feltérképezésre lehetőség ebben is.

ha jól láttam nincs nyomatékmérés sem. ez igaz lenne?

kb. ennyi. 
Re: xkutya (12445)
válasz erre 2008.12.01. 22:27:16 (12444
asszem alkalmas szűrővel volt valami 25 ropi. 
válasz erre előzmények 2008.12.01. 22:26:33 (12443
nálam minden gond nélkül bement a régi helyére. ja és én a xiii. kerületben vettem ott a Reitternél, abban az utcában, amelyik a sínek mellett megy (nem a Tatai, hanem amelyik a felüljáró hídhoz kifut, a nevét elfelejtettem áááááááá). próbáljátok meg ott! nem volt drága. 
Re: NISSAN (12442)
válasz erre 2008.11.30. 23:26:30 (12429
nálam 0,79 lambda még alig rosszabb teljesítmény, mint a 0,83, az alatt esik drasztikusan, ez is igaz. 0,83 fölé nagyon nem lehetett menni, mert akkor meg rondán melegedni kezdett a motor. 
válasz erre 2008.11.30. 23:09:49 (12427
sőt 25 fokon már lehet mínusz is a nyomás végre, és kijön a 150LE. na ez már végre nem harc a természeti törvényekkel. Széles vigyor  
válasz erre előzmények 2008.11.30. 23:04:56 (12426
35 fok iat-tal mindjárt kijön 0bar nyomáson a megfelelő érték. 
Re: voszi (12424)
válasz erre előzmények 2008.11.30. 23:03:17 (12425
a 13 is dús nem? azt hittem, hogy a max póver egyetlen pontban van. attól felfelé meg lefelé viszont van egy elég széles "ablak". lehet, hogy ez lenne a 12,4 és a 13 közötti tartomány? 
Re: ave (12423)
válasz erre előzmények 2008.11.30. 22:57:32 (12424
az tényleg marhaság volt, az az én iat-om volt Széles vigyor Széles vigyor  
Re: ave (12422)
válasz erre 2008.11.30. 19:07:07 (12421
az afr-en amúgy is meg vagyok zakkanva, mert ez a gerrett-es eljárás minél dúsabb a keverék, annál nagyobb teljesítményt ad, holott valahol 0,8 környékén szélsőértéke van. szóval ha most szegényítem, még kisebb teljesítményt fog adni ez az eljárás.

lehet szívókra tök használhatatlan? 
válasz erre 2008.11.30. 19:05:38 (12420
hát szívóra nem ad irányt az igaz, de tech2-vel többször mértük, és rendesen megforgatva a szívó 2 literest 70 fok fölötti levegőhőmérsékletek simán voltak. 
válasz erre 2008.11.30. 19:02:22 (12418
anno volt egy kabrinyó tigránk, arra csináltattam egy dbilas szívósort + egyebeket, 1,4-es motoron 7100-es fordulaton hozott 121LE-t (padon lett mérve, meg dínóból is kb. ez jött ki).

a számítás szerint az jön ki, hogy vagy 110% körüli a ve, vagy 0bar feletti a nyomás. 
válasz erre 2008.11.30. 18:52:19 (12417
150LE@6600rpm bocs Széles vigyor  
válasz erre 2008.11.30. 18:51:57 (12416
pl. a c20xe motor (opel 2 literes szívó) esetén a számítás szerint:

Pn (névleges)=150LE@660rpm, ezt kéne kihozni

iat = 80C-t adtam meg, ami talán inkább kevés, mint sok
afr = 11,6 (lambda=0,79), talán ez sok egy picit
volumetric efficiency-nek 95%-ot adtam meg (portolt szívókra javasol 100-at, RAM-osokhoz >100-at, turbósokhoz 85-öt, és hát a c20xe nem RAM, még csak nem is portolt)
BRSC = 0,51 (0,5...0,6 között javasol turbósokhoz, de szívóhoz nem tudom mennyi a jó, mindenestre minél kisebb, annál nagyobb teljesítményt jósol)

így ad 138LE-t 0bar-on, 152LE-t 0,1bar-on

melyik paramétert becslem rosszul? 
válasz erre 2008.11.30. 13:03:01 (12413
hülye kérdéseim volnának, de valaki gyakorlati ismeretekkel rendelkező biztos azonnal tud rá válaszolni:

egy szívó motor a lökettérfogatához viszonyítottan mennyi levegőt szív be? a garrett honlapján van egy viszonylag primitív maximális teljesítménybecslő eljárás, de csak akkor akar olyasmi értékeket visszaadni, amik a különféle szívó motorok esetén közismertek, ha kb. 0.1bar túlnyomást feltételezek, és az annak megfelelő légbeszívást. lehet ez???? 
válasz erre 2008.11.28. 07:09:59 (12407
köszi a tippeket, és egyébként teljesen jó a 3071r, csak ezzel a konfiggel el kell egerésszek legalább 1 évet, de inkább kettőt, szóval olyat szeretnék venni, ami addig kiszolgál minden tekintetben. ha lehet persze.

a tt ház biztos kicsi lesz, de a mostanihoz milyen jó vóót. Mosolyog egy nagyobb közvetlenül opelhez való maf elég drága jószág, ez meg nem került semmibe, mert a csonginál hegyekben figyelnek a kipunnyasztott maf-ok házai erre az esetre. 
válasz erre előzmények 2008.11.27. 19:11:57 (12397
nekem jelenleg egy 225LE-s TT házában van a szenzorom, utánírással hibátlanul megy immár 40ezer km-t. van még egyel nagyobb házam is, ha majd ez is esetleg kevés lesz.

a 3071-ből ezt néztem ki, amit mutattál. igazán nincs nagy különbség.

azt hallottam, hogy 2876-ból van belső vesztgétes típus. ez igaz? 
Re: gt28rs (12395)
válasz erre előzmények 2008.11.26. 21:56:54 (12391
köszönöm neked is a címet, megnézem! 
Re: Laci_GTR (12379)
válasz erre előzmények 2008.11.26. 21:56:15 (12390
vettem az infókat, köszi. közben bújtam egy csomót a garrett lapját, és kimazsoláztam ezt a turbót:

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/catelog/Turbochargers/GT28/GT2871R_707160_10.htm

GT2871R-707160-10

280-460HP közötti. ahogy elnéztem, az utcára alapprogramnak szánt 350LE-t nagyon kényelmesen kipöttyenti, de lehet rá írni egy ilyen 400+ egy kevés "jampizós" progit is, hogy nyugodtabban aludjak. Széles vigyor

ha jól látom, ennek valami spéci talpa van, valamint az anyaga is valami spéci jónak írja. a júzer neved alapján csak téged kérdezhetlek, hogy ösmered-e? Széles vigyor Széles vigyor Széles vigyor

viccet félre téve, mi a vélemény erről? a 3071-es helyett lehetne ez is. utcára még jobbnak is tűnik, mint a 30-as, és ezzel a konfiggel csak a nyári ígéretem a cél, a 12-es idő megfutása, arra meg asszem ez is bőven elegendő lesz. 
Re: gt28rs (12377)
válasz erre előzmények 2008.11.26. 00:56:37 (12375
nálam lentebb van, olyan -0,85 környékén. 
Re: recska (12372)
válasz erre 2008.11.26. 00:48:01 (12374
srácok, lenne pár kérdésem leömlő ügyileg:

- rozsdamentes acélból szeretném, de kérdés, hogy mi legyen az anyagminőség? van erre valami irányelv? egyáltalán van a ss-nek valami ésszerű alternatívája?
- mekkora legyen a falvastagság? azt hallottam, hogy 2mm-es szokott lenni rendesen, vagy 2,5mm-es. az én mesés eds tuning prekat bájpassz csövem 1,5mm vastag, és kettérepedt rendesen. kicsit kevésnek érzem ezt a 2mm-t emiatt.
- mekkora legyen a hengerenkénti csőidomok átmérője? az oe hengerfej likaihoz kb. 40mm-es csőátmérő illik. azon hány LE férhet ki kényelmesen?

úgy néz ki, hogy gt3071r-es turbicsekk lesz végül. de még nem vettem meg. ebből kiindulva 450LE lesz a konfig vége. azt még jó lenne, ha elvinné ez a leömlő.

még az lenne a kérdés, hogy a 3076-os turbó nagyon lomha lenne nekem utcára? jó lenne, ha 3000-nél már töltene szépen, mint most. a 7200-as tiltást se akarnám nagyon följebb vinni. szóval nem lenne valami jó, ha 4000 fölött szólalna meg. 
válasz erre előzmények 2008.11.24. 09:20:39 (12359
segítene egy nagyobb maf is talán. de csak ötlet. 
Re: 1zolee (12355)
válasz erre 2008.11.22. 23:26:17 (12354
tök azonos az enyémmel akkor. sztem tőletek lopták a dzsíemisták az egészet. 
válasz erre előzmények 2008.11.21. 10:06:04 (12334
az háromliku, az macerás. 
Re: tucco (12333)
válasz erre előzmények 2008.11.21. 08:39:42 (12331
van az eco3 a corsa c-ből. ha jól rémlik, akkor annak is valami ilyen orosházi virsli a kereke. astra g-ből van eco4, de az meg vékonyka 15"-lal van szerelve. mind 4x100. 
Re: tucco (12326)
válasz erre előzmények 2008.11.17. 16:16:42 (12274
köszönöm. 
Re: Pelyvi (12269)
válasz erre előzmények 2008.11.17. 09:21:49 (12267
szia Pelyvi!

engem nagyon érdekelne, hogy milyen egyéb technikai háttere van még a jobb idő futásának a szóbanforgó kocsinál. tanulhatnék belőle azt hiszem.

köszi 
Re: Pelyvi (12266)
válasz erre 2008.11.14. 07:31:28 (12248
tyű, ez elég ropi. ránézésre a váltód is micsoda csoffadt kis nyeszi volt. nem semmi, hogy ilyen időt tudtál összehozni a géppel! respect! jövőre bika javulás lesz...

pár hete hozattam az új váltómat ángliusiából én is. kértem a váltóhoz a féltengelyeket is. na hát mit ne mondjak, meg is kaptam a fél tengelyeket. leflexelték a barmok. Széles vigyor Széles vigyor

Click to see full size! 
válasz erre 2008.11.13. 20:26:00 (12234
szabi, azok a gyári féltengelyek ott, amiket az utolsó fotón látunk??? 
válasz erre előzmények 2008.11.08. 20:26:10 (12130
sztem elég nyomós indok. én pl. azért választom déjlidrájvra.

a lr defenderem az pl. nem fwd. az is jó vmire, fwd-t el se tudnék arra képzelni (rwd-t mégkevésbé). mondjuk nem déjlidrájvra. 
Re: carlosracing (12125)
válasz erre 2008.11.06. 19:16:42 (12122
@carlos (mé' fwd?):

biztos meg lehetne cáfolni bármit írnék, de a tapasztalat ezt mondatja velem. olcsó, olcsón fenntartható, kiszámítható. 
válasz erre előzmények 2008.10.25. 00:56:29 (12097
mindent értek, és asszem vágtam is, de azért köszi. azt hozzáteszem, hogy ez most csak egy hirtelen mentőakció volt, nem érdemes ezzel az egész K04-es turbós üggyel többet foglalkozni, kihoztam belőle mindent, amit lehetett, láthatóan hullik szerteszét ezen a szinten. addig kell kitartson, amíg elkészül az új rendszerem. mondjuk tavaszig. az a baj, hogy megjött a váltóm, nagy a kísértés, hogy nyúzzam szerencsétlent, nincs mire aggódni. 
Re: carlosracing (12095)
válasz erre előzmények 2008.10.25. 00:49:18 (12096
ez igaz mondjuk. mind1, elqrtam... 
Re: ave (12094)
válasz erre 2008.10.24. 20:36:28 (12093
az egt szenzort viszont lecsekkoltam legalább, így 35ezer kilcsi után hibátlan 100%-os az állapota. ez megnyugtató. 
válasz erre 2008.10.24. 20:35:01 (12092
húha ave, asszem leltem egy újabb apró hibácskát...

beírtam a mérés komment topicba, ott linkeltettem vele a cuccot, de átugrottam a végén ide, mert gondoltam inkább ide szemetelem... ki tudod javítani? itt vannak a fotók ismét:

Click to see full size!

Click to see full size!

Click to see full size!

Click to see full size! 
válasz erre 2008.10.24. 20:32:15 (12091
itt folytatom a mérés kommentes topik helyett:

az én leömlőm nem lett mesze vive (gyári + ez a képeken látható valamiszerűség). ez ma történt velem:









megúsztam. ha leszakad, nem tudom mi lett volna, de lehet, nem lenne most ilyen jó kedvem... 2 óra múlva kész is volt a kocsi. ez az utolsó mocsodék EDS cucc benne, amit még 3 éve a csoda német tunerektől vettem 2 milkáért... 
válasz erre előzmények 2008.10.21. 21:47:12 (12090
már k04 + a leömlő úgy értettem a 330LE-t Széles vigyor  
Re: voszi (12089)
válasz erre előzmények 2008.10.21. 21:42:30 (12089
ez gyakorlatilag azonos megoldás a dbilas féle leömlővel, ami K04-hez pászintható. annak debilács szerint 330LE a vége. nekem nem tetszik, az én első k04-esem öntvénye is kettérepedt hamar, mint a rendőr bakancsa Széles vigyor  
Re: Atommanó (12075)
válasz erre 2008.10.07. 17:59:36 (12016
már az alapanyag. 
válasz erre 2008.10.07. 17:58:55 (12015
megkérdem, de tudod, hogy az méretezés, heggesztés, vállazás, polirozás, szerelés, örülés. az enyém 2 hónapig készült... Szomorú

vagy gumiból minden és meg is van? 

összesen 598 bejegyzés
Előző  1  2  3  4  5  6  7  8  9  [...]   Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!