Lehet en hulyultem el az elmult evben, de szerintem az AFR (air fuel ratio) az az aranyszam pl. 12.4:1 amibol a :1 -et persze lehagyjuk mert minek. A 0.85 fele szamok pedig a lamdba ertekek.
Biztos, hogy az alkatresz a rossz? Pont azert, mert irod is, hogy meg a gyarival sincs altalaban gond, es kizart, hogy ez gyengebb legyen. Milyen szelephezag allitas van a motorodon?
Nem tisztem vedeni, ne erts felre, csak leirtam, hogy en nem csodalkozom, hogy nem akar jonni.
Ugy vettem ki, amit eddig leirtal, hogy alapbol nem jar Magyarorszagra utazas a chip melle. (??)
Te a chipert fizettel, es ezzel probalkozik is, igy tavolrol, de szerintem o nem igerte, hogy "ide x ezret, kapsz chipet, es ha szolsz, akkor repulok is".
Hogy pozitivan alljak a problemahoz:
Mi lenne, ha keresnel valakit, aki kivezet az autoddal, ott megcsinaljak (esetleg kirepulsz, hogy ott lehess) es aztan hazahozza?
Tan meg olyat is talalnal, aki kalandvagybol vallalna tokingyen.
Gondolom van jobb dolga, minthogy repulessel szivjon.
Emlekszem, valamikor meg vartam az elso repulest, de ma mar minden korulmenyek kozott probalom elkerulni. Lassan mar 3 ora szivas a repteren, kenyelmetlen ulesek, ritka levegos utaster.
Csak sajnalni tudom azokat, akik gyakran repulnek, barmennyit is keresnek.
>A legnagyobb baj szerintem hogy ˝trehány˝ és nem figyel oda mit csinál,hanem megpróbálja gyorsan összecsapni egy-két óra alatt.
Nem az a baj, hogy trehany, hanem hogy lehetetlenre vallalkozik.
Konkretan ugy lehet autot programozni, hogy az ember latja adott fordulaton/terhelesen milyen a keverek, huz-e rendesen, stb.
Vakon programozni szerintem nem nagyon lehet ilyen teljesitmenynel. Aztan lehet tevedek, kulinpapat ill. hozza hasonlo gyakorlo tudorokat kell megkerdezni.
Barmilyen fura, de rudas valtokkal is egesz egyszeru mutatvany. (Bi es kozepmotoros R5-ok gazdai mondtak.) Bovdennel meg elvileg egyszeru. A szloven Scirocco VR6 bimoton lattam ilyet. Aztan lehet pont a bovdenessel van szivas a finomhangolassal?
Joe,
Igazan nem akarok nagyon negativ lenni, foleg, hogy fogalmam sincs hol alltok ezzel a bimoto projecttel a tervekhez kepest.
De azert leirom, hogy en hogy csinalnam.
Meg kell tudni, van-e ertelme 2 motorral dolgozni. Mi a fo elonye ennek? Hat a ketszer nagyobb teljesitmeny. Ez miben segit? Nagyobb celvonali elereseben.
Tehat eloszor a kemeny rajtok helyett kettestol kezdenem tolni, hogy lassam a 600 loero tud-e tobbet hozni, mint a 300 konnyebb autoban.
Miert is?
Mivel egy motorral kepesek vagytok 2 kereken rajtolni, az biztosnak tunik, hogy 2 motor 4 kerekkel nem fogtok tudni nagyobbat rajtolni, sot.
Gumi kapcsan: Mivel toritek a hardvert, mindenkeppen erdemes lenne puha, magas oldalfalu gumikat is megprobalni.
+1l/100 km az evi 20000km eseten (ez napi ~50km csak nem kell tobb) az +200liter benzin, mai aron nincs 50eFt.
Szoval olyat vegyetek, ami tetszik neki.
Egy baratom szeretne kolcsonozni egy szelessavu szondat (+muszert) pentekre. (Nem ingyen, termeszetesen)
Talan meg venne is, de mindenkeppen gyorsan kellene BP-n, illetve kornyeken.
Van valaki itt, aki tud ilyet kolcsonadni? (Vagy eladni keszletrol?)
Hat igazabol pont ezert szokas az alufelni helyett telen acellemez kerekeken futkarozni.
Nem teszi tonkre a teli szutyok a szep felnit. No meg a folyamatos le/felgumizas sem. Szerintem.
Egyebkent kolcsonkerni sem lehetetlen egy markatarstol egy mar lecserelt teli szettet.
Mi az osszefugges az anyag es a festek kozott? Nekem is festett a turbinahazam es az utana levo cso is*, es semmi gondot nem latok, de km futas nekem is minimalis volt vele.
(*Persze egy szivomotor leomloje joval melegebb ezeknel)
Mivel ha olajszint ala kotod be, akkor mindig allni fog benne az olaj, szereles szempontbol nem a legszerencsesebb.
Szoval hacsak nincs valami hozzaferesi problema szerintem szint fole erdemes.
A lenyeg, hogy a turbo feljebb legyen, igaz ez csak extrem esetekben tud problema lenni. (pl. hatsodob helyere feltett csiga)
>Előbbre jutni nem tudnak , inkább előjöttek a káros anyag kibocsájtással.
Szerinted ez "inkabb"?? Elegge ugy tunik, jelenleg ez az egyik legnagyobb problema, es a vevok jelentos resze is erre hajlik inkabb ahelyett, hogy meg 100 loerot szeretne.
De azt hiszem a teljesitmeny szerelmesei is megkapjak a maguket, 600 loero feletti szedanok meg ilyenek...
Az teny, hogy a belsoegesu motor eleg egyszeru dolog, nem lehet forradalmian jobbra csinalni. Manapsag anyag es megmunkalas javitasaval operalnak, es kozben boszen keresik a jovo megoldasat valami egeszen mast.
Szerintem mindennel van gaz, ahol mesterek dolgoznak. Nem mindenhol, persze, de sajnos konnyu belenyulni. Es egyaltalan nem csak autokkal kapcsolatosan...
Turboa, te ezt meggyozodbol mondod, vagy meresek alapjan?
Amikor beviszi az emberfia a turbot a turboshoz, megmerik ugy, ahogy megkapjak. Errol nyomtatnak papirt. Utana megcsinaljak, es megint nyomtatnak papirt.
En egyszer vittem turbot szervizbe, egy 10 eves T2-est, kapott picit nagyobb kompresszor kereket.
Mar nem emlekszem a pontos hiba ertekekre, de 1 nagysagrenddel lett kevesbe utos, mint amikor bevittem.
Szvsz ott nem idealis az aramlas.
Egyebkent mivel nincs kulon injektor vezerles a ket oldalnak, eleg ha csak az egyik oldalon mered a lambdat a leomlo utan, ahol szokas.
Na vegre, csak kibokted. Ez lehet hogy nem kis hiba! Attol fugg pontosan honnan szedett le.
Ha a lapat es a haz kozott res van, ott remekul aramlik vissza a levego a lapat ele, persze mar jo melegen, hogy ujra beszivja. Ilyen turbot max alapnyomason uzemelo vasra szabad tenni.
Egy uj kompresszor kerek olyan olcso, hogy nem is ertem, hogy johetett ez a "leszedes" szoba.
Annyit bizonyosan mondhatok, hogy se a lendkerek, se a legszuro, se kuplung nem okozza a magas levegohomersekletet.
Azt csak a turbo okozza. Tortent valami a turboval?? Visszakerestem, volt, hogy le kellett venni, mert kifujta a tomitest. Nem azota lett ez a problemad?
>és arra jutottam,hogy ez a turbó alkalmatlan a 350lóerőre.
Szerintem amikor eloszor jottel az ACT-s meressel, mindenki ezt mondta, csak akkor meg 400 loero volt, nem?
De ott van a muszeres meresed is, ahol te irtad, hogy utolag kiderult, hogy azert olyan "gyenge" (majd 300 WHP), mert baj volt a nyomassal.
lasd kommentek alul: http://timeslip.hu/reszletes.php?car=0537
Szoval kepesnek kell lennie ra megiscsak. Ugyanakkor most utoljara padon mar csak 300 fotengely loero korul produkalt a vasad, ha jol emlekszem.
Valami nagyon nem kerek itt. Mar kerdeztem: Nem volt semmi valtozas, amiota magasabbak a levego homersekletek??
>Nekem más adatok jöttek ki.
...
>A lényeg,hogy a mai napon nekem a külső 8Celsius és 1,7bar nyomás mellett,ha 70%os compresszor hatásfokkal számolok (ami állítólag normális),akkor olyan 140-150fok között kellett volna lennie a turbó kilépőnek és nem 190nek!
Hat ha 70%-kal szamolsz, akkor nem csoda ha mas adatok jonnek ki, nem?
En azt irtam, hogy kijon siman a 180+ fokos levego, ha a kompresszor 60%-on dolgozik. Hogy miert ilyen alacsony, no ez a nagy kerdes, hiszen a terkepet nezegetve ez nem lehetne.
De ennyin dolgozik, ez nem kerdes.
Szvsz erdemes volna a katalizator helyett tenyleg a turbot megnezni, mert az 1.7-es nyomas (kompresszornal merve ez kb. 1.9?) meg nem olyan extrem.
Csak ebben az egy hengerben van ez?