Nem biztos. Lehet 3000km az eletciklus, de nem vegig 9k rpm-n, hanem addig el osszesen. Kiegyensulyozatlanul / rosszul kiegyensulyozva ijen magas fordulaton SZVSZ uzemoraban vagy inkabb uzempercben, fotengely fordulatszamban lesz merheto az elettartama. A tomegerok az egyre magasabb fordulatszammal exponencialisan nonek, aztan vmi engedni fog a nem egyenletes, nem kiegyensulyozott terheles miatt. Olyan lesz, mint egy lendkerek es berezonal az egesz. Lasd pl a turbok, pl azt is minek egyensulyozzak ki? Jo az ugy ahogy osszedobjak, nem?
Ez asszem a DaveGT exvasa a videon
Sok PGT-ben van itthon SEB chip, Rafi altal .
Semmiben nem befolyasolja a mukodest negativan, csak jo
Nekem egyebkent se sok bajom volt az autoval, jobbara csak tankolni kell bele.
Fekpadon is merettuk, nagyjabol hozta is azt, amit kellene tudnia
Az angolok is szinte mind ezt hasznaljak, pedig tolunk nyugatabbra azert biztos lenne valasztek mas musorokbol is.
Ave meresenel ~egyenes a zold csik, vkik aszondjak az jo. Az az eses azert van a vegen 2.-ban -meg 1-sben is-, mert ~7k-nal valtottam el, hatha kiforogja 2.-ban a 100-t....es nem (bar ora szerint eppen megvolt ).
Van. Az u.n. Tipi Boost UnoTie az asszem ~317lojjos, es egy ojan motorbol generaltak, mint ami a tied is az X1/9-ben
Amugy van 1.5-s Uno is (1.5SXie 75LE, mk1 es mk2 is), abbol lehet csinalni 1.6-st eleg ecceruen, a loketa diffi, azaz fotengely hajtokarok change, blokk es a dugok egyeznek. Foleg azert is jobb, mert 1.3-hoz (es 1.5-hoz) nemvanik "rendes" hajtokar, csak 1.4-hez meg 1.6-hoz csinalnak. Na meg igy vmivel kisebb fujas is eleg lehet, vagy ugyannyibol vmivel tobb powa' lesz.
Aztan meg ott van a Gozzoli 4340-s kitje, ami nem kifejezetten olcso (=koltsegvetes fele), de attol 1860ccm-s lesz az egyseg.
Igy kivulrol ugyanugy a gyarinak nez ki a motor, es az is, a motorszam is megmarad a gyari, faragni sem kell a beepiteshez, meg engedelyeztetni se, mert mindez az eredeti gyari blokkbol csinalodik, szep magyar szoval kifejezve
Viszont az 1M-ba ez utobbi megoldassal mar biztos lehet beferni
Az mk2-ben pedig akad, lehet itthon pont nem arultak. Pl a Braziloknal van 2.0 20V Turbo Marea is, a digoorszagban 2.4JTD Bravo, ott volt 1.1i Tipo is.
Punto-ba se konnyebb berakni, de a huje angolok beraktak meg a Coupe/Bravo HGT 2.0 20V-t is...turboval, stb-vel. Na hat ott azert mar kell furni-faragni rendesen. Annak az autonak van/volt az a szereny 20V Turbo rendszama, biztos lattad mar, de az ebay-n is arultak az autot vmi 5-6000GPB-ert...csak hat a rossz oldalon van benne a kormany
A 2.0 16V-t pedig 2-3 elvetemult hatul a kertben meg a sorhazak elott parkolva epitette be 2 nap alatt. Na meg ott a sarga is, amit a Silvio-k csinaltak.
Az 1.9D motor az alapjaiban ugyanaz a blokk asszem, mint a 2.0-s benzines, a furat atmero 82.6mm 84mm helyett, de a fotengely loket az ugyanannyi, 90mm
Ez a motor pedig ott van mk2 Uno-kban gyarilag -de az 1.7D van mk1-ben is-, igaz a hengerfej "csak" SOHC 8V felette. Az 1.7D es 1.9D kozott a loket a diffi, az 1.7D-be akkora, mint az 1.8B-ben, 79.x mm.
Eljen a LEG
A wastegate az a toltonyomast korlatozza. A kipufogogaz ezen keruli meg a turbot, de nem motorfekuzemben. Amikor felepul a nyomoagban es a turbo kompreszzoroldalan egy bizonyos nyomas, akkor a turbon annak turbina oldalan ez a nyomas megnyitja ezt wastegate nevu a keruloagat, amin at a kipufogo gazok a turbo turbina kereket kikerulve tudnak tavozni a kipufogorendszerbe. Igy nem fog tovabb noni a fordulatszama, beall egy egyensulyi allapot. Nagyobb nyomas azert nem lesz, mert az egyre jobban megnyitna ezt a keruloagat. Persze igy-ugy azert bele lehet nyulni ebbe, akar pl elektronikusan is az ECU-val, ha van pl overboost funkcio.
Hat motortfekuzemben SZVSZ zarva van a pillango, illetve nagyon kis mertekben van csak nyitva, azert van vakuum. Szoval ha fujna is a levegot a turbo sem mene be annyi, hogy ott pozitiv nyomas legyen. A turbot a kipufogogazok hajtjak meg, ha nincs elegendo kipufogogaz mennyiseg, akkor nem fog forogni olyan sebesseggel, hogy tobb levegot fujjon, mint amit a motor "magatol", szivokent beszivna. A turbo mindig forog, ha motor jar, az megint mas kerdes mikor mekkora sebesseggel teszi.
Azert esik le, mert ahogy elengeded a gazt -pl sebssegvaltasnal-, bezarodik a pillangoszelep, es a mogotte maradt levegot egy pillanat alatt beszippantja a motor, egybol vakuum lesz ott. Ekkor az ora mutatoja leesik alaphelyzetbe. Plusz meg ugyaninnen (a pillangoszelep utan) szokas egy masik, vezerlo vakuumcsovel a pillangoszelep elotti csoszakaszba beepitett BOV-t mukodtetni. Igy a bezarodott pillangoszeleprol visszapattano levegooszlop nem megy vissza a turbohoz, aholis igy, mar visszafele haladva a kipufogogazzal ellentetes iranyba szeretne forgatni a turbo tengelyet, ezzel lelassitana azt, extrem esetben -ha nagyon sokszor csinalja- akar el is torheti azt, mert a ket ellentes iranyu forgatoero miatt az a tengely kis mertekben mindig megcsavarodik. Igy viszont a turbo forgasa nem lassul le, lenduletben marad, a valtas utani gazadasra szinte azonnal megint tudja fujni a sok-sok levegot. Szoval a BOV az ket dolog miatt is jo. Illetve 3. Lehet vele tusszogtetni is
Nekem eccer a kormanyszervo flexibilis hidrocsove ugrott le ~4-5 eve, afkorz az oil a turbora figyelt (hova mashova )...nem kicsit fustolt a gepjarmu. Ja es volt rajta bilincs is, meg a csonk vege is kormos kialakitasu volt, es megis