Szerintem a maga kategóriájában teljesen jó.
hatlapfej? remélem már csak volt....
minek az ? ja hogy ott fogja meg a paraszt mikor nem hevíti le, és kulcsal akarja letekerve leszedni, miközben felkeni az alu lapát anyagát az acél tengelyre és végleg felszorítja rá azt?
Le a fölös forgó tömeggel.
Pontosan.
Mondjuk van finomabb megoldás is, pl esztergálás.
Nevetni fogysz , van ilyen utasítási leírás felújításhoz.Sőt még sokkal borzasztóbbnak tűnő is.
Bazmeg ha mindentől így be lennél parázva, mint ahogy mutatod, sehova se jutottál volna, ne add már az ártatlant!
Igen nagy probléma, főleg ,hogy miután nincs tovább. Érdekes, hogy a járműipar lelassuló fejlődése óta probléma ez igazán.
Egyszerűen földhöz ragadt vagyok , gondolom ,hogy az üzleti érdek azt közli, majd most mit tegyél, mi lenne a jó, miért, de kinek? Miközben ahogy mondod, nagy változást sejtek 20 éven belül.
A vevők arra hajlanak amit propagálnak.
Látod, kapásból tudtad a választ. Pedig lefogadom ,még csak nem is számoltál.
Tisztelem az alázatod a műszaki modern dolgok iránt, és igazad is van , mi sem hagyhatjuk figyelmen kívül.
"Arányaiba véve", arra gondolok, hogy az évszázad első felében kitaláltak szinte mindent.
Tehát rövidebb idő alatt többre jutottak. Kb az évszázad fordulópontja után 5-8 évvel nagyon lelassultak a lépések, inkább szabályokat szigorítottak.
Manapság kis lépések történnek, de leginkább belemagyarázás. A fajlagos tüzelőanyag fogyasztás, és a teljesítmény között alig van értékelhető előbbre haladás. úgy is mondhatnám , hogy 0. Miközben a négyütemű ottó motor szinte nincs tovább . Előbbre jutni nem tudnak , inkább előjöttek a káros anyag kibocsájtással.
Már a 30-as években olyan kézi megoldásokat alkalmaztak, ami alapja a mai gépi ellenőrző műszereknek.
Elvonatkoztatva,:
Az első eszterga kézzel készült.
A hadiiparról nem is beszélve.
A mai technikai fejlődés szintje ,inkább abban mutatkozik meg, hogy te , meg én, meg a többiek amatőr szinten is egyáltalán értik az elveket, rálátásunk van, ismeret halmazhoz jutunk.
Annak idején szinte lehetetlen volt hozzá jutni hasznos infókhoz.
Más, van itt egy gumis cég, nézem a kamion kerék szerelést, látom nem is centrírozzák. Kérdem miért?- azt mondja mert nincs akkora gépük.
Kérdezem, és létezik?
-azt mondja igen, de minek?
Hát végülis nem forog nagyon, de azért nagy súly, nem?
- azt mondja ,ja de belföldiek nem igénylik, meg amúgy is több kiló szar van bele rakodva.
Csak alufelnis nemzetköziek szokták kérni, azok se sűrűn.
Arról van szó, hogy ha nem specifikus a helyzet, versenytechnika, egyéb ritka igényesség, , akkor a hétköznapi életben a bánásmód nem igényel ilyen és egyéb aprólékos gondosságot, miközben az emberek leszarják, elhanyagolják.
nem, hiszen a plusz lerakódás,mit Ákos is mondta,mint fölös lendtömeg, lassabb felpörgésre ad lehetőséget.
Ugyanakkor ,ha nem takarítja le akkor aztán szép mutatvány a "sáros kerék kisúlyozása".
Nem kevésbé a mai versenytechnikáktól.
A színvonal meg nem róható fel, hiszen a technikai fejlődés a legbefutóbb a világon.
Arányaiba véve többet tudtak mint ma .
Nyilván igazad van, és ez egy általános körkép.
Valahol érthető is az ilyen hozzáállás a szolgáltatók részéről , de azért nem szabad feladni mindjárt.
Sokszor van, hogy már mindegy, mert az a valami amivel házalunk tönkre ment, nem kár érte.
Ha van ambíció, idő,lehetőség , akkor talán érdemes belenézni, természetesen alázattal nehogy, ha javítható akkor végleg tönkre tegyük, légyen az bármi.Az esetek bizonyos hányadában egyszerű, házilag elhárítható a probléma.
Ha nem sikerül akkor sem gondolom, hogy vesztesei lennénk az ügynek, mert ha tudást szerzünk , akármilyen alap is az, csak hasznunkra válik. Legalább lesz némi fogalmunk a dologról.
Ezen az oldalon a többség maga javítgat, próbálkozik, képzi magát, alapvetően ezermester jelleggel kísérletezget.Szerintem pont jó helyen van ez a téma. Egy pl orvosnak nem javasoltam volna, hogy álljon neki és cserélje ki.
igen egy szerencsétlen ördög vagyok aki sokmindent kipróbált,és kínlódik.
Rászorított a helyzet,a környezet.Nem jó,hogy ilyeneket írok ,mert a magukat nagyon okosnak tartók kinevetnek,de egyszerűen ez van. Tudom én hogy jó dolog a középrész centrírozó.
Ha valamit kitapasztaltam,akármilyen szinten is,ha látom,hogy segíthet valakin megosztom.
Dühít a lenézés, a bánásmód az ilyen szakszervizekben. Számtalanszor kértem létező alkatrészeket cikkszám szerint,fingjuk nincs a ügyfélszolgálaton,azt mondják ilyen nincs is,meg mondjak jármű alvázszámot. Gyakorlatilag bizonyos rész munka területen mozognak otthon, és mikor rájönnek, hogy jobban képben van az érdeklődő akkor azt mondják ,hogy nincs.
Szánalmas buzik.
Hogy egy pozitív tapasztalatot mondjak egy turbó javító cég vezetője van aki nagyon kellemes meglepetést okozott Magyarországon, ez nem más mint Gédra János. De rajta kívül ,mind egy haszonleső lehúzós, lekezelő , ügyfélvadász.
Hamarabb rendelek bármit turbóügyben internetről,nagyon komoly referenciákkal, pontosan ,mint ezeket még egyszer az életben felhívjam.
és,hogy mennyire így van ahogy mondod.
bizony-bizony.
Egy ilyen felújítás 85%-ban takarításról,15%-ban szerelésről szól.
Nálam a vas alkatrészek 24h-keresztül áznak koromoldó lúgban ott az összes olajjárat teljesen kitisztul fémtisztára. Majd homokszórás, a turbina lapát is,az alumínium alkatrészek hígabb elegybe felügyelet alatt.
A diesel olaj olyan makacs,hogy sokesetben le sem tudom mosni a kezemről, ezért nem lehet vele finomkodni.
Egyszerűen az esetek 50%-ában elég lenne egy időbeni takarítás, de ez senkit nem érdekel. Addig hajtják míg szarrá megy ,aztán meg rinyálnak,hogy 360ezer az új.
Olajcserét nem ismerik, szerintem olyan igénytelenek,hogy gumicsizmába alszanak.
Itt az oldalon van Demo, akinek calibra turbó motor van a corsájába.
180-ért adnak egy rá való jó,felújított turbót.
kb 60 ezerből javítottuk fel neki ,és ebbe benne van az új tengely -turbina lapát, komplett felújítószett és azt hiszem még a kompresszor kerék is.
Persze előzetesen szétszedem,hogy egyáltalán alkalmas-e a felújításra, és ha igen akkor mi kell bele.
Ő tudna referálni.
meggyőződésből.
Hogy mennyit nyom,itt nálunk az nemkérdés,mert rendszerint ezek már semmit, legjobb esetben is fürdenek az olajsárba.
Itt az összerakás,lapátcsere ,annak otthoni kivitelezése volt a téma részemről.
Az ,hogy mennyit nyom,szerintem,több más tényező befolyása is, nem gondolnék egy utólagos komplett centrír hiányára azonnal,ha gyengének találtatik.
Olyan alapvető problémák szoktak lenni 99%-ban, hogy szinte nevetséges egy utólagos kiegyensúlyozást hiányát felvetni, miközben állat módjára teszik tönkre ezeket a feltöltőket,legfőképp a dömpingvevők,a "tdi-dc-t diesel 6literes fogyasztású autógazdák.
A mérésről meg annyit,hogy nagyrészben szemfényvesztés az egész,ahova te bemehetsz, megnézheted,valóban őszintén üzleti érdek nélkül közlik a valós diferenciát, az esetleg valami barát,haver anyagi érdek nélkül.
Majd mutatok nektek egy ócska utángyártott szettet , csomagolását,alkatrészek kimunkálását.
És állítom,hogy sosincs vele baj, komolyan mondom,hogy töredék árból fellehet pofozni egy ilyet, ha a középrész háza nem sérült. Ám még azt is képzeljétek el, hogy ez a féreg kínai gyárt túl méretes labirint gyűrűt is, ami egy esetleges kipuoldali fészekbe belepróbálás után teljesen jó szokott lenni.
Én csak azt mondom, hogy akit lerántanak 100 ezrekre ,az meg is érdemli.
A fenti 5000 ft nem tétel , csináld csak végig.
Azt mondom ,centrírozás nélkül nincs turbó.
Ha valaki látott már komplett felújító készletet, vagy vett egy kompresszorkereket, esetleg egy turbina kereket , légyen az gyári vagy a legutolsó kínai szemét, láthatta, hogy egy kicentrírozott alkatrészt kap. A nyomai a kerekeken láthatóak. Ezen alkatrészek eleve 0-ásak. Finom kis kimunkálás látható.
Tehát, ha összerakod, nem ejtve hibát, akkor annak 0-ásnak kell lennie.
Tehát kiegyensúlyozás kell , csak az utólagos ellenőrzés nélkül is lehet élni. Sőt.
Arról is lehetne beszélni, hogy hogyan szokták elbaszni, szétköszörülni a kulcsnyílását a turbina keréknek, sok esetben úgy, hogy már még egyszer szét se lehet roncsolás nélkül szedni.
És kérdem én , mekkora faszságot csinál az aki egy elvileg 0-ás turbinakerék-tengely együttest beszerelve végül a kulcsnyílás felét leköszörülve, valami hibát javítva ad ki a kezéből.
Gyakorlatilag ,a személyes tapasztalataimra hagyatkozva egyáltalán nem vagyok meggyőződve a feltétlen szükségességéről az utólagos centrírozásnak és az avval járó durva beköszörülésnek.
A minap ide került Shuszi régi turbója, felújítva. A tengely végének fele nincs meg, de tám -csapágyat nem cseréltek. Szépen homok-gyöngyszórva stb. Szerintem ez a parasztvakítás.
Voszi, Nem a kiegyensúlyozás a "parasztvakítás".
Maga az a viselkedés amit ezek a szervizek tanúsítanak egy egyszerű telefonos kérdés, árajánlat kérés esetén.
A bánásmód, a lekezelés, a túlértékelt szakmai tudás ami jellemzi ezt a magyarországi állapotot.
A turbó egy egyszerű szerkezet, legfőképp egy erőgép turbó.
Az irreális munkadíjakat csak úgy tudják fent tartani, hogy a köztudatba tudatosan borzasztó kényes, bonyolult alkatrészként , már-már amolyan mumusként tüntetik fel.
Drága, és áttételesen további költséges problémákat okozó, rémmeséket terjesztenek, azért, hogy még csak meg se forduljon az ügyfél fejében , hogy utánajár , nevezetesen úgy hogy belenéz.
GMalma felvetése egy kompresszorkerék csere, ill annak beszerzése.
Na nehogymár könyörögni keljen nekik, meg magyarázkodni, meg megalázkodni.
Aki szedett már szét, vett szemügyre alaposan is egy ilyen primitív szerkezetet, annak feltűnhetett, hogy igenis, minden forgó alkatrésze centrírozott. A végleges kiegyensúlyozás, csak kontroll, ill az összeszerelés alkalmával elkövetett esetleges hibák kijavítása.
Nem értelmetlen, csak szánalmas, hogy evvel kell riogatni.
Inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan mértékű kifizetéskor elvárható, hogy leellenőrizzék.
Garanciát is vállal a főnököm, kamion turbókat, is vállal. Ha az lerohad külföldön akkor az nagyon költséges . Több éve foglalkozik evvel.
Nem fordult még elő 1 alkalommal se, hogy probléma lett volna bármelyikkel is.
A vgt-s turbók mindennaposak nálam, ami létezik minden fajta.
A kicsik beleszaladnak a 180ezres fordulatba is. Olyan minden más jellegű , hanyagságból , nemtörődömségből, származó olajkokszos, eldugult, törött darabokat hozunk vissza a halálból, hogy sok esetben meg se érdemelnék az emberek.
Itt az elvről van szó.
Gyakorlat mindenek felett.
Nehogymár ne tudjon valaki kicserélni egy kompresszorkereket.
2 éve javítok fel turbókat.
még egyet se hoztak vissza.
kb 60 db-ot javítottam, cseréltem a belsejét.
Nem beszélek le senkit, csak hányok a parasztvakítástól.
De fel tudod tenni te is.
centrírozás nem szent írás, minden forgó turbó alkatrész nullás.
Ha nem jutsz megoldásra, mond mi kell, megszerzi a főnököm, összedobom, garit is kapsz, meg is várhatod, és a legolcsóbban. Csak lerendeled előre, időpontra lejössz, megvárod, és mehetsz haza.
Volt régebben szerencsém a két fővárosi turbó szervizhez, és megtapasztaltam a leszaró nagyképű beképzelt foglalkozásmódot. Ők a szerencsétlen ügyfelet szeretik, az okosabbnak tűnőt utálják.
Ha szeretnél javítani az idődön , -ha ez a fő szempont-, akkor tedd fel a drag gumit.
Ezek a félmegoldások ,-az eredmény tekintetében- semmivel sem olcsóbbak, mint a célirányos diagonal.
Amiről te beszélsz az egy radial gumi.
Amiről mi, az pedig diagonal.
Namármost, túl azon, hogy az előző nem tud annyit rajtban, mint az utóbbi ,az utóbbiak nagy része sem rendelkezik E betűjellel, vagy dottal."Tehát érdemes alaposnak lenni.
A technikai megoldás jó, a szakszerűségen, gondosságon múlik minden.
Mi is a kasznimunkát rüheljük, dehát azt is meg kell csinálni.
Jó lesz az , türelem.
ez a tőcsavartéma engem is érdekelt, így elolvastam.
Powered készítetett méretre tőcsavart, mert nem láttam értelmét a többszörösen nagyobb költségű arp-t beszerezni. Lehúzása zökkenőmentes volt , az üzemszerű próba ezután következik.
A fúrást, az általában körülzengő hiedelmek, sikertelenné minősítik.
Ha "komoly" dugattyúszettet vásárol valaki egy motorba, az rendszerint 2. túlméret.
Azt pedig beéetenni pl egy nem hüvelyesbe, igencsak fúrás útján, vagy utóhüvelyezéssel lehet.
Ha már csak ez tart vissza akkor ne félj a fúrástól, ha eljön az idő.
nem, az fordítva viselkedik. Bemelegedésis fáisban tágul a csapszegfurat a dugattyúban..
A szoknya van elkopva, ill elkenődve a támasztási felületen.
tizedes körüli illesztésű motoroknál is előfordul a jelenség, de ott direk.
Hidegen ne forgasd szét mert keresztbeáll", amúgy ha szépen bemelegíted ,és utána ereled, akkor még sokáig gurul a taxi.
hideg motornál a kopott, kopogó dugattyúk bemelegedésig ismeretes jelenség.
A 20 perc várakozás, viszont nem elég a kihüléshez nyáron. Ezért ezt csak tippelném.
gyakorlati támpontok alapján változtatunk, de az alapokat Lezsi szokta kidolgozni.
Neki vannak képletei, nem sűrűn használatos mértékegségekkel.
Létezik ő is itt a fórumon, kérdezz rá.
nem csak a turbinaház, hanem a lapát paraméterei is fontosak.
rendszerint csak az A/R, és a cm2-et nézik az emberek.
A kipulapát is nagyon fotos, tollak száma, felülete, átfedése, áteresztőképessége.stb.
Mivel egy elavult turbinánk volt így részmegoldás lehet a belső csere is.
Most teszteljük, hogy elegendő -e ez a megoldás. Sok munka lenne egy mási csonkot készíteni.
Ez a motor még eredeti pozícióban van, és rendkívül kevés hely kínálkozik ,még a váznyulvány kivágása átalakítása után is.
Ha vvégül mási csonk kell , akkor mindenkép függőbe állítjuk, de akkor a szívóágat is cserélni kell sokmás alkatrésszel együtt
A kipucsonkok kerülőszelep leszakadása , bekötési pontnál történő körülrepedése - saválló csonkoknál- nálunk is egyre sűrűbben előfordul. A rezgés okozta repedések újbóli kialakulását áthegesztés után , úgy lehet kiküszöbölni. hogy alátámasztjuk a a külsőlefújót a csonkhoz mindjárt a csőtorkolattól a legmesszebb pontban az erőkar végén.Mindezt önmagához a csonkhoz.
belül átalakult, tőcsavar, 8.5:1 sűrítés, hx50 kompesszor és középrész,modern turbinalapát.
Turbinaház maradt. 25cm2
Kapott másik váltót is , reméljük mostmár megy 1-ből 2-be,és nagyobb difit.
Kooler ügyben teszt. Szűknek érezzük ,ezért próbakép áthidaljuk,és keressük anyomásépülés dinamikáját. Ami hiányáért a rosszul méretezett nagyturbinát okolják , ám más hibajelenség is akadt
.
GMala : -én is taknyolok egy saabot néha.
Szerintem vékonyan ugyan ,de elmennek a fenti adatok.
Már csak azért is, mert az előgyuszi gyári értékeken van. Az meg nem egy szívroham.
Utcai használat esetében számít a fogyasztás, tetszik nemtetszik.
Másfelöl ,egy pályagépet nem engednék töltésbe 0.8 fölé.
nem tudom pontossan, mert "Cápaferi" legózta össze nálunk csak a készrevarrás történt..
Álltalában egy hét alatt megvan ha minden elő van készítve. Ha az alapanyagbeszerzés, vágások, segédanyagok együttvannak.
Feri készítési topicja: http://www.bmwpower.hu/forum/viewtopic.php?t=315
fel a fejjel, mások is jártak , járnak így.
Ha ez némileg vígasztal....
Ha látnád az értékeket, pl: egy egt, vagy/és egy szélessávú sem mentett volna meg , legalább is bennünket sem óvott eléggé......