Jugo: adja magát a spricnik helye, csak meg kell fúrni picit az eredetileg ledugózott járatot - nincs lyuk, de ki van dolgozva szépen a helye, csak picit kell fúrni - legalábbis ezt mondta aki csinálta.
Viszont szerintem a pályázás miatt a 4 liter olajon ne aggódj, eddig kb 4x voltam kinn a Hringen, minden alkalommal legalább 100kmt ment az autó, semmi baja nincs, csak maxon legyen az olaj, amikor kimész a pályára, ennyi.
Sztem akkor már inkább ezt. Bár jobban örülnék egy olyannak, ami direkte az autóhoz van kitalálva, és csak kivesz, betesz, rácsatiz és megy tovább...biztosan van ilyen is.
Hozzáértők! Ez lehet eredeti ennyiért, vagy valami kínai gagyi és az igazi ennek duplája?
Áhh...ezért mondtam, hogy HA komolyan gondolod! Mert ha még ilyenek vannak a fjedben, hogy BMW mocit bele, akkor jájjj...
Amúgy pedig 1000x inkább vennék egy törött/sérült 2.0-s Primerát/Sunny amiben SR20-as moci van gyárilag (kb 300.000Ft) abba belefaragni a már sokat emlegetett SR20DET mocit - felfogatási pontok, minden szirszar akkor már egyből adott, vagy kevesebb átalakítást igényel, és a 150 lovat elbíró kasztni, futómű, fékek azért nem fognak letérdelni a 200lótól....vagy idővel többtől remélhetőleg. Ez az egész sztem kb 1,5 millában lehet de akkor tényleg egy jól összerakott autód van.
Szóval ha KOMOLYAN ilyenben gondolkodsz akkor szerintem így, az Almerat meg tartsd meg járkálósnak max Még ebben az esetben is jókat fogsz szívni szerintem, hacsak nem találsz komplett váltó-motor-féltengely kombót egyben coputerrel, vezetékköteggel stb.
(Jah és csak halkan jegyzem meg, hogy van SR20VE moci is, szívó 197le... )
Öööööö....én ugye csak 'virtuál tuner' vagyok, de az lenne a sanda gyanúm, hogy a dugattyú az útjának közepén éppen milyen sebességgel halad, azaz van ugye felső holtpont meg alsó holtpont ezek között mozog a dugattyú és az út felénél lévő sebessége lenne ez vala.
(Aztán majd kijavítanak, ha nem )
A tünet a következő: nagyobb hajtás után fennt ragad az alapjáratom, ezt a hétvégén épp egy 5000rpm-es alapjáratot jelentett hosszabb húzós autópálya után. Ha az autót nem hajtom 4000rpm fölé, akkor semmi gond minden rendben az alapjárattal akár hidegen akár melegen. Amint csak üresben 20ig elszámolva megtartom a meleg motort 5000rpm-en, már nem áll vissza alapjáratra, hanem 1800-2000rpm-en pörög. 20-30 perc pihenés után elmúlik neki, amikor újra beindítom már normális az alapjárat.
Amiket megnéztünk:
- folytószelep nyit-zár mindent szépen csinál, ő nem akad fel semmi gondja
- MAF szenzor kipucolva - amúgy is tiszta volt, de most meg aztán pláne
- alapjárati pótlevegő tollantyú kipucolva, tömítés ellenőrizve összerakva, szépen hideg alapjárat 1300rpm utána visszaveszi melegen 850rpm-re
- AAC és klíma pótlevegő szelepe illetve igyan ebben a házban lévő alapjárati állító csavar mind-mind kipucolva, csatijaik is, és újra összerakva tömítés is jó
- benzinnyomás szabályzóra menő vákumszelepet ha lehúzom alapjáraton, akkor szépen szívja a levegőt, tehát úgy néz ki a vákumkör is rendben van
- fék nem keményedik fel, nem puhul tehát szvsz fékszervó csöve sem...
További öteleteket szívesen vennék, hogy mitől 'ragadhat' fenn az alapjárat, és mitől csak bizonyos terhelési szint után - ami lehet üresben és sebességben egyaránt? Illetve mitől múlhat el némi állás után?
Köszi!
Ok, köszi. Kíváncsi leszek Tökölön mit mész majd. Bár lehet, h Ti ilyen család vagytok, bátyád autója sem hétköznapi, papíron kb. nem is létezik itthon
CCH: részemről elmélet 3-as, gyakorlat 1...nagy jóindulattal
(De szvsz én épp arról beszéltem, hogy - ahogy én laikusként nézegettem az SR20DE turbozását - igencsak 1 milla felett lenne egy megbízható 300le közelében lévő kocsi, már úgy is, hogy benne van a moci, és 'csak' faragni kell egy olyan alapot ami 200le-re fel van készítve, fékileg, futóműileg....sztem az nem low budget. )
Yas: igen, valszeg ez történt, csak amikor a 3 hetes fényezésből 1,5 hónap lett és már mindenáron el akartam hozni az autót, akkor jött ez a duma, hogy ok, nem fizetted ki a teljes árat, csúsztunk időben, de hát ha azt is meg akarod csináltatni hogy ott nem olyan szép az a rész akkor még adjál kis pénzt. Hát azt már nem, akkor inkább kevesebbet fizettem és elhoztam így - persze sajnos nem annyival kevesebbet mint amennyire szar így 1 év után a dolog...
(De ha már itt tartunk, pl JÓ fényezőt mondhatna valaki, aki tényleg tisztességesen dolgozik, ha valamit újra kell fujatni és műanyag alaktrész azt felcsiszolja, alapozza, majd utána fújja le stb... )
Rafi: úgy oké, cska nálam a kipu rendszer, az leömlővel kezdődik és véggel ér véget. Tehát: leömlő, flexicső, első dob, hátsó dob - esetleg katalizátor vagy helye.
Cry: 1,5millára mondtad, h csajozós, nem tudom Te miből csajozól - gondolom Unoból Unóba - de lyukas kasztnival, matt fényezéssel, szar gumikkal lemezfelnivel nem stimmel a 'csajozós' definició, ezért számoltam bele ezeket is
Tudom hogy én amatőr vagyok meg minden, és biztos szar helyeken csináltatom a dolgokat, de minidig ilyenkor jöttek a: jahajj, hát ez mégsme lett jó, elnézést nekifutunk újra akkor de hát ugye plusz 15k lesz, mert hát nem ingyen dolgozunk, igaz, hogy elcsesztük, jó akkor legyen 10k de hát meg kell érteni hogy hát mi is hibázhatunk csakcsak emberek vagyunk...jó viheti máshová is, de ott ugyanez 30k lesz, ha egyáltalán hozzányúlnak ugye ehheehhhe... stb.
Amikből megintcsak egy jó 10%-nyi többletköltség össze tud jönni, persze biztos vannak teljesen megbízható helyek is, csak még én nem találtam meg őket
Lehet, hogy hyüleséget mondok, de egy ismerős Navaráján volt olyan, hogy töltőnyomás volt egy darabig, de nem teljesen, amúgy minden rendben volt látszólag. Nagynehezen kiderült hogy a katalizátor van összetörve benne, kicsit eltömi a kipuffot és nem tud normális fordulaton megfelelő mennyiségű gáz távozni, katalizátor csé, és most jó. (Mondjuk nekem fura volt ez a sztori, de lehetséges... )
A hűtő felülete eléggé tisztának néz ki, de valóban előtte van egy szép nagy klímahűtő még, illetve a hűtőgrill és a lökös sem túl nyitottak. (Ennek ellenére egy éve még 220nál sem volt semmi baja nyári melegben 4 személlyel...)
Oldószeres átmosás párti én sem vagyok, amit a 90 fokos hűtővizes víz nem főz ki, az már ott is maradhat, olyan kosz, max a hűtőt még kikapom és azt kívül-belül valami cuccal átmosom, újra de sajnos én is hajlok arra, hogy egyszerűen megfáradt ez a 16 éves hűtő már...
Adott egy SR20DE mocis Nissan ugyebár, aki azt csinálja, hogy terhelésen cca 4200rpmtől (cca 140) ha megyek vele autópályán klímával, már 5-10 km alatt elkezd melegedni a vízhőfokom, a vízszintes helyett szépen kúszik felfelé, ha kicsit fűtök visszaáll vízszintesre majd 1-2 perc múlva újra elkezd felfelé kúszni. Ami érdekes, hogy ezt kikapcsolt klímával is csinálja, akkor max kicsit nagyobb fordulatszámon.
Viszont, városban akár mit is csinálhatok vele, a legnagyobb dugóban akár klímával akár anélkül meg sem moccan vízszintestől a mutató, még ha csak araszolgatás van akkor sem.
Hűtőventik kapcsolnak szépen, és ki is kapcsolnak álló helyzetben, a hűtő pedig kb 8 hónapja lett kimosva, hűtővízet nem fogyasztja különösebben (1 hónap alatt max 1dlt kell rátölteni, ezalatt elmegy kb 2000kmt, és ugye nyitott a túlnyomó tartály, tehát párolog is ebben a jó melegben) , nem füstöl, és nem fogyaszt sokat, 2000km óta benne lévő olaj szép aranyszínű...szóval ötletem sincs, azon kívül hogy öreg lenne esetleg a hűtőm vagy nem is tudom...
Ha bárkinek van ötlete, hogy mit lenne érdemes megnézni rajta, azt köszönettel venném!
Van egy váltó szerelő szaki a Ferihegyi gyorsforgalmi legelején, mielőtt felmennél rá, jobbra az egyik kis utcácskában, korrektül dolgozik, nem is vészes áron, előbb szétborogatja, megnézi mi a gond megbeszéli hogy mitévő legyen vele stb. Egy hátránya, hogy csak kiszedve odavitt váltókkal foglalkozik, ő nem szereli ki-be az autóból.
huszas 315 80 30
Ez a féltengely erősítés - a rúdon of kórz - tulajdonképp mit jelent? Ha minden igaz csináltak ilyet nekem is, de nem teljesen vagyok képben hogy ez hogyan működik simán vastagabbra cserélik a rudat, vagy valamilyen külső burkolatot húznak rá hogy vastagabb legyen az anyag?
Meg lehet tudni, hogy ki keresi ezt a Nissan motort?
Sajnos, amennyire tudom ez olyan ritka kincs amit japók is nagy becsben tartanak, esetleg japán aukciós siteokon érdemes nézelődni, az ebay.com, és társain sajnos az utóbbi egy évben még nem láttam, csak sima SR20VE-t. Azt tudja esetleg, hogy ezt gyárilag milyen autókba rakták az X-Traileken kívül?
2006-ban egy amcsi G20-as fórumon 3900 dolcsi környékéért kelt el egy komplett moci, turbostul, intercoolerestül, és leugatták a sárcot, hogy olcsón adja, 5000dollár környékén és felette szoktak menni ezek a motorok.
(Itt van némi leírás pár izmosabb Nissan mociról, nem is tudtam, hogy az SR16-osból 200 lovacskát is kipaszíroztak :-o http://www.datsuncr.com/motores.php)
Megteláltam a képet az én motoromról, nálam így néz ki a dolog:
http://www.f56.hu/albums/userpics/10274/DSC05390_resize.JPG