De ugye nem azért ragaszkodsz a gyári rendszerhez mert eddig olyan jó volt?
A gyári rendszereket gyári körülmények között kell,lehet és szabad állítgatni.PONTOSAN azért bénáskodsz mert ezt nem tartod be.Az ilyen feladatokra valóak a standalone ecuk,ahol legalább ez az ismeretlen tényez? kipipálható.
Párszor kifizetted?Igen,és jó lett?
Sokszor nyitni egy új lapot kifizet?d?bb,mint genyózni ezzel a sehova sem vezet? mocsárbafulladással.
Ha adott egy autó,amin növeljük a vágáttételt (nem drasztikusan,mondjuk 5-10%al),akkor ahhoz,hogy ugyanúgy gyorsuljon mint eddig, szükség van plusz teljesítményre?
Ez gyárilag 14es kerekeken megy és sajnos sokkal nagyobb nem is fér alá.Mindíg is tetszett ez a kerék ami most rajta van,felrakva viszont felült a hátsó íveken.14X6 vs. 17X8.A győztes nem kétséges
De a marhaság igy indult:nagyfék>nagykerék>szélesedés.Na ennyit a dragról
Köszi,remélem a végeredmény is pozitív lesz,bár sosem az volt a célom hogy másnak teccen,inkább hogy nekem,meg a célszerűség.Annak a kornak az autóit ez jellemezte és nem a divatbuziság.Persze ha másnak is tetszik az sose baj...
A szélesítések alapformáját a létező Audi Sport quattro ihlette.De az csak rövidített Coupe formában lézetett,4 ajtósban nem.Ezen felül pl a lökösök kialakítása már megintcsak célszerűen át lett dolgozva.Szóval a Custom szó az igaz nagy részben.De amennyire lehetett és értelme volt gyári irányból indultunk ki.
Vita van efelől,nekem eddig a MoteC szerinti 75-130 fok vált be.A leírás szerint ez:
"The Fuel - Injection Timing determines when the Injectors will stop
(or start) injecting fuel for each injection pulse.
The Setup Parameter "Injection Timing Position" selects Start of
Injection or End of Injection. End of Injection is normally best.
Injection Timing is set in degrees Before Top Dead Centre (Compression
Stroke).
Note that when the engine operating point is close to the current cursor
position the Injection Timing is forced to the cursor value rather than
being interpolated from the adjacent sites, this allows large adjustments
to be made without the adjacent sites affecting the adjustment value.
The Injection Timing is normally adjusted at various RPM points and
optionally at various Efficiency Points. To select the desired channels
select 'Axis Setup' from the Tools menu.
Adjusting the injection timing allows the fuel to injected at the optimum
point in the engine cycle so that the fuel is used most efficiently.
Engine power, emissions, economy and idle stability may be optimised by
adjusting the Injection Timing.
ADJUSTMENT TIPS
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
To avoid rapid transitions in Injection Timing it is advisable to limit
variations between adjacent sites to less than 100 degrees .
A value of 0 is the same as a value of 720 i.e. both are Top Dead Centre.
The value may be increased past 720 degrees if necessary which allows
a transition back through 0 degrees without causing a transition problem.
(i.e. 820 deg. is the same as 100 deg.)
The Quick Lambda feature may be used to adjust the Fuel Main table while
in the Fuel Timing Screen."
Ebből,és a DTA féle leírásból én a zárt szívószelepet tippelném...
nos igen,de én ezt látom a legfontosabb szekvenciális funkciónak.Bala (vems) gépén kipróbáltuk (ott 4 lépésben tologatható) a kiválótól az elfogadhatatlanig ment a skála.Ha más mód nincs rá max átdugja az ember a csatikat azt csókolom.Csak találni egy megfelelő poziciót...
De tény,ez nem a MMMAAXX powerre megy,hanem a részterhelésekre,alapjáratra.
részterhelésen minden tekintetben jobb,csúcsban akkor ha jól van méretezve az injector (hisz ha kozel 100%on megy akkor qrvara mindegy hova időzíted).Alapjáraton közel 10%ot hozott nekem...
Persze nem állítom hogy hamar megy,feltételezem egy komplett motor behangolása akár hetek-hónapokba is belefuthat miután a motor egyébiránt totál rendben van.Jöhet a sok munka-kicsi eredmény duma,és érdemben nem is tudok vitázni vele!
a keretezett részen semmi más nem történt csak az épp beállított és optimálisnak hitt befecskendezési időzítést radikálisan eltoltam.persze a konfigom elég szélsőséges,2226cm3 1200befecskendezők,talán kicsit segit az E85...
Ez a dizzy téma igen messzire vezet,ezek szerint te oda tetted le a voksodat.
Szekvenciális befecskendezést tud?Ennek magam sem láttam az előnyeit mindaddig méd meg nem tapasztaltam...