Egy ötlet esetleg járható út ha vkit megkérdezel E85 ügyben aki már régóta használ ilyet nem gyári autón Jugóra gondolok konkrétan ha jól emlékszem ő vmi 20%-os többletről beszélt E85 esetében.
Azt kéne először eldönteni, hogy gyorsulásra építesz kocsit ami utcán is viszonylag gyors vagy utcára amivel gyorsulgatsz. Láttam olyat, hogy egy 1/4-en 13,9-14.0-kat szóró golf egyet ment lendületből utcán egy konzisztensen 12,6-12,8 at tudó autóval. Én azt javaslom, ha kicsi a költségvetésed vmi eleve könnyű autót vegyél amihez viszonylag olcsón jutsz hozzá és nem mellesleg az alkatrészei is azok.
Hát ha márkaszervizbe viszed a vti-t akkor persze, hogy sokba van, de ne hasonlítsuk a 2-öt össze mert van közöttük legrosszabb esetben 8-10 év. VTI alapvetően egy tök megbízható autó. Amíg nem basztatod a gyárit addig annak semmi baja, de szó szerint semmi. Kötelezőt én 5000ként toltam meg a kopó alkatrészek ennyi. Arra kell figyelni, hogy óvatosan járasd melegre azt onnan lehet tolni. Olajon nem szabad spórolni ennyi, ha tuningolsz onnantól már lehetnek kisebb vagy nagyobb gondok attól függ ki nyúl hozzá és mennyire érti a dolgát.
Ha lenne pénzed mibe vágnál bele? Most úgy értem belátható keretek között tehát ne a Brunei szultán költségvetésére gondolj.
Mindkettő élvezetes "sport" és mindkettőben csalódhatsz vagy lehet öröm forrása. Amúgy ez a gyakorlásos dolog amit mondasz kb. olyan mint kezdő modellezőnek azt javaslod vegyen starter kittet amibe vmi alap pisztoly van és avval tanuljon fújni. Azt a 2. fújásnál elmegy a kedve az egésztől a sok szopás. Szal nem feltétlen igaz ami mondasz, de lehet neki elég is lesz az amit a "starter kit" nyújt amit akár fejleszthet is. Csak lesz egy pont amikor már jobban megérte volna a jobbat venni a tuning meg olyan egyszer költesz rá úgyis elkap a gépszíj
700.000 ból nem fussa másképp gyorsra persze kinek mi számít annak (1,6 gti is lehet gyors 850 kilósan), de ennyiből sok kompromisszumot kell kötnie vagy inkább spóroljon hozzá még úgyis csak 2 naponta használhatja kivéve, ha van egy páros meg egy páratlan rendszáma
Crx az ára miatt felejtős bár ivt üzembiztos ha jót vesz eleve csak szoknia kell az A1-es "kopogást" alacsony fordulaton.
Vmi 1-es golf kaszniba 1.8t tt moci, rally golf ic, kipuff. Bár gyorsulásra frontos hajtás nem ideális biztos van megoldás kérdés ha az olcsóságra mész mennyire lesz tartós a cucc. Ha autószerelő vagy pl és magadnak szerelsz sokat lehet spórolni de gondolom nem vagy az.
Gondolom az XSpower az ára miatt sokaknak csábító ajánlatnak tűnik, de amikor arról van szó, hogy majd teszem azt 1000-2000 kilómétert élvezed majd normál utcai használat mellett a turbót akkor már nem fogja annyira megérni.
A normális turbók ára nem véletlen annyi amennyi nem egyszer lttam oylat hogy az egész kit ára nem volt annyi mint egy fain turbó ára, Szerintem részesísd előnyben az ismert és bizonyított márkák valamelyikét nyilván lesz itt majd nem egy olyan ember aki szívesen segít neked. Amugy ha 200sx-hez kell fordulj pl a csabihoz alias solymi ide nem szokott irni de a crxfórumon megtalálod neki most lett kész a kocsija, szerelője a tomitsu volt a szerelés ránézésre nagyon pofás és minőséginek tűnik. A használat során majd nyilván elválik a tartóssága is bár solymi nagyon vigyáz a gépre szal nem hsizem hogy üti vágja neki drift versenyeken persze néha majd odaáll gyorsulni gondolom hogy tudja mit tud a gép, de alapvetően nem sok olyan embert ismerek rajta kívül aki ennyire vigyázna a vasára.
sanyinak régen ilyenje volt asszem sokat nem volt bent állítolag fosok karotta gépén a leömlőt ami szintén xs power volt sikoltatni kellett tomitsu (szerelője) meg azt mondta, hogy azóta már nem is az van benne..
Egy ismerősömnek a benzinen múlt, nagy volt a hengernyomás és kopogott a motor. Ki is lehelte a lekét. Persze ott a kiinduló CR is 11 volt már nem pedig 9 viszont 12.5 felett volt jóval!
Ebre megoldás bizonyasan létezik gondolom fogaskereket (2-3-as fokozat) érinti, de Csabi gépe nem lesz olyan húú, de nagyon erős, hogy indokolt lenne a váltócsere, ezt már az elején közölte a Tomival mikor felmerültek a költségek, amugy meg ismerve a Tomit ez a beszélgetés (váltó és kuplung ajánlás) ugy zajlott le, hogy megadta a lehetőséget és nem pedig ráakarta tukmálni a Csabira, mint vmi "biblia kufár", meg ugye ahogyan használja Csabi a gépsárkányt nem üti vágja a gépnek, nagyon vigyáz rá, bizonyosan az előző tulaj is babusgatta, és persze gyári fény van rajta asszem csak vmi kis javítást eszközöltek a kocsin, ismert az össze gazdája és a benne lévő 193k km is teljesen valós.
Én ugy tudom jó az s13 váltója (owners claimed) ugy kb 300-320 lóig, Solyminak meg ez alatt lesz vmivel. Szal kérdésedre válaszolva gyári váltó lesz alatta. Tomi egyből evvel nyitott Csabi felé, "nyávogós" váltó meg OS Giken 2 tárcsás kuplung el is ment volna 1.4 a 2 cuccra ... kuplung lesz cserélve, váltó marad meg asszem kap egy Kaaz difit, meg amit lentebb irtam ja és vason van a hátsó futómű szal még asszem két uj gátló hátra!
Asszem a srpicnik az Nismo 444 cc, kipuff már asszem most 70-es szal az marad, Nissan 300zx fékek elöl-hátul (kapott 330-as tárcsára is ajánlatot a Csabi, de az asszem horror volt), vq30dett maf, leömlőt azt nem tudom, bár nekem mintha vmi tomei rémlene nem tudom mért ... inkább vedd ugy, hogy nem tudom, IC vagy greddy vagy HKS (jelenleg Saab ), egy zsák szilikon cső, új kuplung cakkli-pakkli, asszem a gyári lendkerék az marad bár Csabi említette gondolkodik mi legyen, programozást szvsz a Tomi embere csinálja, a mostani progi Csabi véleménye szerint elég jó, jól fogyaszt és 3500 tól már felépült a nyomás. Gyári ca18 turbót még nem fogtam kézbe, de a TD05-ét azt fogdostam, pofás darab az egyszer tuti bár jelen esetben ez nem lényeg.
Most egy Nismo Stg1 van benne asszem ehhez a nagyobb turbóhoz minden bizonnyal zaklatni kell majd a vezérlést is Meg kap 16 uj gyári hidrotőkét a moci többekközött mert megérettek a cserére igy közel a 200k km-hez!
jaja vitt is vele le is nyomtunk a szerémin egy Inti tengelyes vti-t persze nem volt ellenfél de amit 3500 felett művel az a kocsi az vmi eszméletlen ... és most lesz tuningolva, láttam mi lesz benne papiron, meg nagyjábol amugy élőben is.
Ismerem személyesen és amiket kocsikat (200 sx pl 3-at látok 1-2 heti szinten) szerelt eddig azok müködnek szal hát nem tudom ettől még lehet igazad scak megint azt érzem már megint le leszek ugatva mert uyge én nem érthetek hozzá.
Esetleg még ajálhatok neked egy embert, ő csinálta Karotta gépét is meg még jó párat azon kívül Csabi barátom sx-e is nála landolt, ha érdekel adj meg egy email címet és elküldöm a számát.
Van segítségem a dologban és, ha megvalósul rád is számítok. Amugy tök igazad van avval kapcsolatban amit írtál, ezért is fontos a megfelelő emberek ileltve cégek megválasztása. Tényleg ember legyen a talpán aki képes megmondani mi a frankó, ezért én ugy mond már egy "megjárt" utat fogok majd bejárni, ha minden igaz, ezért bízom abban, hogy szerintem jól döntök majd.
Nézd semmi sem biztos, még az sem, amit te magad csinálsz, mert lehet lesz vmi olyan alkatrész pl, ami azt mondja ennyit bírtam és nem többet, szal ezeket a dolgokat előre látni nem lehet, ennyi kockázata mindig is van vagy még jóval több is a tuningnak, aki ezt nem tudja elfogadni (én elfogadom) az ne vágjon bele.
Hát már megbocsáss, de ha vkinek a hozzászólásaimból az jön le, hogy én azt mondom, hogy itt mindenki láma a motorépítéshez és mindezt teszem ugy, hogy van akit innen nem is ismerek hát akkor az az ember egy vicc.
Aki meg tud vmit, az próbálja úgy átadni a tudását, tapsztalatait, hogy ne tünjön kérkedésnek meg ne olyannak hasson, hogy "én már építettem pár motort és te nem is érhetsz hozzá szal maraggyá csendben" az, hogy saját erődből jutottál oda ahol tartasz az dícséretes dolog, én ezt nem vontam kétségbe, nyilván bennem is megvan az a hiba, hogy ugy szólok néha a dolgokhoz, hogy rohadtul nem megy át az amit mondani szeretnék, amugy ezt a hibámat is elismertem már.
Az, hogy vki nem ért a motorépítéshez nem feltétlen jár avval együtt, hogy le kell torkollni csak azért mert van olyan terület amiben láma.
Az internettuner jelző meg már foglalt nem vettem magamra mért tenném?
Jó csak ugy ird meg, hogy olyan legyen benne, ami a valóságnak megfelel, most nem a tapasztalat részére írom hanem, hogy én mit mondok másrol, mert amit irtál, hogy én az gondolom..... az egyzsreüen nem igaz. Amugy köszi szépen a tapasztalataidat!
Nézd én eddig azt hittem, hogy az ilyen meg ehhez hasonló netes portálok az eszmecsere jegyében születnek és léteznek. Az, hogy vki nem tud összeépíteni egy motort mért számit egyből olyannak, hogy már az is baj ha van saját véleménye még ha az néhol hibás is pár ember szerint.
Azt sem tudom elképzelni hogy azon túl hogy van egy adott ember tökk mindegy ki és azon túl, hogy össztud rakni egy motor ért hozzá érdemes adni a véleményére akkor ő pl mitől több egy másik embertől aki mondjuk nem motorépítő hanem asztalos. Akkor neki nem lehet véleménye kussoljon be és csak az a jó amit mások mondanak?
Azon még nem gondolkoztál el hogy egyes emberek esetleg azért osztanak meg dolgokat másokkal meert kiváncsiak a mások véleményére. Esetleg szeretnének jobban belelátni a dolgokba azért tesz fel kérdéseket nyílvánít véleményt. Nem erről kéne szólnia a dolognak?? Motort építeni valszeg nem fogok magamnak, mert nem értek hozzá!
Én nem irtam sehol, hogy sanya nem tud motort építeni, az itt jelen levő "nagy tudásu kollegák" hozták fel példának, én meg reagáltam a postra. Az, hogy a mondani valóját egy hozzászólásnak nem tudod kibontani, hát csak részben lehetne az én hibám, ha esetleg nem fogalmaztam volna tisztán, de itt nem erről van szó. Szerintem ha végig mész rajtuk világos, hogy alapvetően van egy véleményem és elmondtam ennyi.
Ami a bizalmi dolgokat illeti, szerintem mindenki tegyen belátása szerint az, hogy én kiben bízom meg és mért vagy kiben nem legyen az én dolgom, elhiszem, hogy külföldön is csinálnak szart (hol nem), de sajnos itthon is nagyon sok a kókler és kevés a jó.
Nekem semmi bajom! A minimális munka alatt annyi értek, hogy pl ha bejön egy kész motor azt be kell még szerelni is. 230 lovas 1.6 szívó hát természetesen nem lesza nnyi ra tartós mint egy gyári vagy gyári közeli konfig, de nekem ez tiszta sor. Szerintem igenis van olyan tuning ami alkalmas utcai használatra 1.6 szívó 230 paci valszeg nem mert pl olyan magas a CR hogy utcán még tankolni sem tudsz bele normális benyát.
csokihoz pécsre meg halottam jó jeleket megalarmék felöl is (dastek unichipjéről), de a csokiról rosszat eddig még nem nagyon halottam max azt hogy 2-3 full gyári intit is 175-180 pacira mért, ez persze nem rossz, de mindenképpen érdekes és elgondolkodtató legalébbis számomra. Csokinál mérettem már kiváncsi voltam...
Na igen végre vki érti miről is beszélek többekközött. Például ECU hangolás esetleg AFR hangolásra is van az a pár hely ahová elvinném a kocsimat, ha arról lenne szó (most még nincs róla szó ) fejből hirtelen 1 jut eszembe, a többi vhol le van irva, ahol nem csak bebasznak vmit azt biztos jó az hanem esetleg teljesítmény padon előtte utána mérnek látszik a különbség esetleg benzin-levegő arányt is állítanak, ha megkívánja a szitu és normálisan a kocsihoz van igazítva nem vmi kicsi dzsoni által mókolt szar. Tudom vannak jó előre írt chipek is ez tény, de én most nem erről beszéltem.
Igen ez is igaz meg az is igaz, hogy láttam oylat is, hogy adott a mester aki tényleg profi a maga kategóriájában és a fontos projektet mégse ő, hanem a zöldfülű újoncára bízta, és persze, hogy nem lett jó, ez a másik problémám, persze én is fel tudok sorolni szakembereket meg "szakembereket" még ha keveset is, de megmondom őszintén, csak annyit csináltatnék itthon, amennyit feltétlen muszáj.
Persze lehet fikázni engem, hogy hozzánemértő láma tapló vagyok meg, hogy nagy a pofám, mert van véleményem, de ez legalább saját, mások seggének nyalása sem sajátom, szal szerintem mindenki azt mond és azt gondol amit nem szégyel, de szerintem az eszmecserére igenis szükség van.
Ha nulla vagy kevés a tapasztalat vmilyen téren akkor csak abbol szerintem alapvetően 3 dolgot tehetek. 1 amit látok, hogy jó és működik 2. amit olvasok és irják jó esetleg gyakorlati példával alátámasztva 3. amit hallok, hogy ez és ez használ és megkérdezem azt aki használja. Biztos van még több módszer én ezeket használom.
Az tudtommal egy full Endyn motor állítolag 280 paci körül van főtengelyre számolva... Larry sosem tartozott az olcsó motorépítők sorába, bár arról megint csak fogalmam sincs, hogy a szlovénok szerelték össze és csak az alkatrészek benne ami Larrytől származik vagy más módon került összeszerelésre a konfig! Amugy asszem pont erről a civicről kérdeztelek multkor e-mailben ha jól tévedek!
Lehet, hogy van, de tudod nekem mint hozzánemértőnek tök korlátozott az efajta tudásbázisa!
Én nekem mindenképpen egy olyan kocsira van szükségem ami a mindenapokban megállja a helyét, nem pedig egy csak kizárólag versenycélokra hegyezett gépre. Ez már eleve behatárolja a kocsit. nekem egy erős szívó honda az álmom remélem sikerül megvalósitanom!