timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 96 bejegyzés
1  2  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2011.11.16. 19:24:09 (18658
Köszi Szabi!
Állati nagy segítség volt! 
Re: szabyk RST (18655)
válasz erre előzmények 2011.11.15. 21:34:07 (18653
Hát igen. Az s2000 viszont már önmagában jó azt nem kell bolygatni.
Ezeknél a Ford technika az alap. Arra lett kitalálva. Lehet tovább variálni, de annyit nem hoz, mint amennyivel borítasz egy bevált receptet.
Itt inkább aki versenyre akarja használni, az bike engine felé mozog. Ott egy motor, váltóval, sallangokkal  90kg és még ráadásul kuplung nélkül válthatsz fölfelé, mert tudja a váltó. Kormány mögé helyezett fülekkel F1 feeling.
Seveneknek nem igazán a gyorsulása üt(bár drag fórumon nem kunszt) de egy 180lovas opel motorral 4,5mp a 0-97. A kanyarsebessége brutális. Nagyon szavakkal nem lehet elmondani, de egyszerűen döbbenetes milyen szinten lehet megtaposni kanyarból kifelé.
Kár hogy a hatóság nem partner a kitcarozásban.
 
Re: sh adam (18652)
válasz erre előzmények 2011.11.15. 20:32:58 (18651
Szomorú
Azért köszi.
Alig látni itthon magyar rendszámos Sevent. A magyar gyártású Helixeken kívül 2db, meg persze Caterham-es Marci jut eszembe.  
Re: sh adam (18650)
válasz erre előzmények 2011.11.15. 20:02:15 (18649
Szabi,
Nagyon köszönöm örök hála.Nagyon sokat segítettél. Már csak ez hiányzott a gyári vezérlés bekötéséből.
Esetleg azt megtudnád még mondani milyen jellegű a difin a jelölés? Furatok vannak? Vagy valami fog szerű képződmény? 
Re: szabyk RST (18646)
válasz erre előzmények 2011.11.15. 19:56:04 (18648
Hello,
Szép autó. Esetleg nem tudnál kontaktot szerezni hozzá?
Kevesen vagyunk ebben az országban, úgyhogy próbáljuk összeszedni a kitcarosokat.
Országon belül merre található?
Thx 
Re: sh adam (18644)
válasz erre előzmények 2011.11.14. 20:56:30 (18643
szabyk RST
Kellene egy kis infó, remélem te tudsz segíteni. Az angol Focus vátót amit vettél, nálad mennyire lett szétszedve?
Az a helyzet, hogy sehol nem találok semmilyen képet szétborított váltóról. Meg szeretném oldani a sebességjelfogó hall szenzor jellel történő ellátását, de sehol nem tudják megmondani 360fok alatt, mennyi impulzust kap. Ford szervizeket is próbáltam, a netet is végig túrtam, de sehol nincs infó. Ezekben az MTX75ökben miről veszi a jelet a szenzor? Nem bontottátok meg esetleg annyira hogy lássátok? Fogaskerék fogait számolja, furatokat vagy mit?
Föl kell eszkábálnom valami jeladótárcsát a kardánomra, de fogalmam sincs milyen jellegű legyen. Annak könnyebb a dolga aki látta már a váltó belsejét és azt hogy hova figyel a szenzor.
Előre is köszi! 
Re: szabyk RST (18595)
válasz erre előzmények 2010.10.11. 20:33:36 (17091
Régen én is modelleztem, míg nem volt jogsim. Onnantól nem érdekelt annyira. Repülő van itt vagy 3 kész, meg még annyi félkészen. Akkor még irreálisan drága dolog volt, most viccesen olcsó egy autóépítéshez:-) Télen mindig rámjön a rep építés, de ahogy a hőmérséklet kienged a garázsba el is felejtem. 
Re: radics1 (17089)
válasz erre előzmények 2010.10.11. 20:19:40 (17088
Nekem a haver mondta hogy gondolkozzak rajta ha ilyenbe töröm a búrám.
Igaz ő más léptékben vásárol 200Literes hordónyi gyanta stb
Nem csak a Novia létezik.
Árakról pontos dolgot nem tudok és nem is akarok butaságot mondani.
Ez is jó cég. Sokat fórumozik egy ottani fazon is vegyész nicknévvel. Nagyon segítőkész és nagyon profi, nem levegőbe beszél. Semmi közöm hozzá csak sok hozzászólását olvastam tőle. Mondjuk modell fórumokra irkál sűrűn
http://www.alvin-plast.hu/ 
Re: radics1 (17087)
válasz erre előzmények 2010.10.11. 18:32:26 (17086
Szia,

Ne szarozz vele. Ez egy tudomány:-) Hidd el mozgok kitcaros körökben műanyagosok között eleget. Otthon mire megveszed a cuccot hozzá többe kerül, mintha megcsináltatod! Ha nem tudod GYAKORLATBÓL a technikáját a segged is hozzáragad a mocitetőhöz. Ha nem jól csinálod meg a sablont a kész cuccod olyan görbe lesz hogy semmire ne tudod majd használni. Mire megveszed a szerszámgyantát a sablonhoz(ezzel veszed le a gyári mocitetőről a negatívot) az ára kiadja a munkadíjat mert drága cucc. Fogalmad sincs mennyi alapanyag kell hozzá így többet vásárolsz fölöslegesen (megint megy a pénz).
Általában az első úgysem sikerül, tehát kettőre kell alapanyagot vásárolni.
Én lemondtam róla mert a haveromnál láttam milyen szar meló, pedig ő nagyban nyomja (Cobra üvegszálból ferrari repl. üvegszálból) és látom hogy ilyen rutinnal mennyi dologra oda kell figyelni hogy az eredmény értékelhető legyen. Inkább fizettem az embernek akinek volt sablonja, mert nem került többe, mintha megveszem a cuccokat hozzá. Ja a formaleválasztóról és a gélről még nem is beszéltünk.
Szerintem vegyél háztartási boltba egy kis doboz műgyantát meg hozzá szövetet, ez kb 3000ft és próbálj kisebb dolgokat lemásolni. Ha tetszik a dolog hajrá.
Mindenki maga dönt.
Ha viszont belevágsz a melóba, csináld karbonból mert alig van árkülönbség az alapárak között.
 
Re: hori (17076)
válasz erre előzmények 2010.09.19. 16:46:41 (16960
Jövő hétvégén veszem ki a pinto blokkot. Marad a váltó és 2l zetecet kap az autó. Sok helyen azt olvasom hogy a 2l-es motor lendkerekére, kuplungszerkezetére nem megy föl a type9, és le kell cserélni az 1.8 16v silvertop lendkerékre.
Mindenekelőtt látni akarom a saját szememmel, hogy nem fér össze, de fölkészülnék rá, hogy tudjam hol keressem ha kellene.
Köszi 
Re: szabyk RST (16959)
válasz erre előzmények 2010.09.19. 11:20:02 (16958
szabyk

Nincs véletlen a satupadod alatt 1.8 16v zetec lendkereked? 
Re: szabyk RST (16956)
válasz erre előzmények 2010.06.01. 19:49:19 (16172
Köszönöm!
robi03kukacfreemailhura küldheted. 
Re: Roberto (16169)
válasz erre előzmények 2010.06.01. 19:36:44 (16169
szabyk
Az angoloktól hogy fuvaroztattál hazafelé? Nekem egy sima tetőkárpit szövetre ami 100GBP, 100GBP futárköltséget akarnak számolni. Kb 6-7 kiló a cucc, mérete mag amilyenre összehajtják. Nincs valami bejáratott ötleted?
THX 
Re: szabyk RST (16162)
válasz erre előzmények 2010.01.18. 12:24:05 (15316
Öregem, eléggé szívemből szóltál.
Azt hittem csak én látom így a fejlődés ütemét. 
Re: Turboá (15314)
válasz erre előzmények 2010.01.16. 21:53:57 (15300
Hű úgy látom a turbófelújító rokonszakmája a klímaszerelő. Én ugyanezeket jártam végig csak klímajavítással. Azután itthon sikeresen tizedáron javítottam.

Tisztelet a kevés kivételnek. 
Re: Turboá (15299)
válasz erre előzmények 2009.10.08. 21:37:24 (14686
Valamit kitalálok. Lassan annyi mérő cuccot vettem az építés során, hogy egy nyomásmérő nem fog feltűnni a raktárban. 
Re: NISSAN (14685)
válasz erre előzmények 2009.10.08. 21:18:41 (14684
Ja nincs semmilyen nyomás szabályozóm, a membrános AC szerintem magától nem áll le, bár még nem próbáltam ki. 
Re: Roberto (14683)
válasz erre előzmények 2009.10.08. 21:16:39 (14683
Igazad van dolgozik is a vissza ágra, csak ott szűkítettem rajta. Holnap kipróbálom úgy hogy lezárom azt az ágat. Mostmár kimászom ebből a kurva H1N1ből és talán lesz kedvem szerelni is.
Jó lenne ha ezzel megoldódna. 
Re: NISSAN (14682)
válasz erre előzmények 2009.10.08. 20:30:40 (14681
Pontosan, középen van betáplálva.
Úgy van megoldva a karburátor etetése hogy a tank mellé került egy kisnyomású AC ami előreviszi a nyálat. A karbi előtt van egy y-al bekötött visszafolyó ág a tankig, arra az esetre hogy a zárt tűszelep ne legyen terhelve. A karbi és az y között van egy átlátszó szűrő hogy lássam nem-e ürül le a karburátor (kicsit puffer szerepe is van) Eddig úgy tűnt jól kiszolgálja. 
Re: NISSAN (14680)
válasz erre előzmények 2009.10.08. 19:23:46 (14678
THX 
Re: NISSAN (14676)
válasz erre 2009.10.07. 21:19:54 (14675
ÜDV,
Tudom, hogy elavult dolog itt, de lenne egy karburátorral kapcsolatos kérdésem. Talán bepillant pont valaki aki rakott már motor-karbisort autóba. Szóval nálam adott volt egy régi EFI Ford motor. Mivel nagyon magas volt a szívósor(nem fért el) és nem akartam telekábelezni a kocsit, átépítettem Keihin karbisor-ra, és egyenlőre vákumos gyújtásra. Most első körben azt szeretném elérni hogy tisztességesen járjon, pörögjön és fogyasszon. VISZONT: az egyes henger visszadurrog a karbi felé. Akárhova játszom a gyújtást durrog, véletlenszerűen. Strobival helyén a gyújtás, kompresszió, szelephézag rendben.(a motor közepes állapotú, de efi-vel jól működött) Amit eddig kiderítettem, az hogy okozhatja a durrogást szegény keverék is, de akárhova fúvókáztam(dúsítottam) csak csinálta. És vajon miért csak az egyes henger? Ha ua. a fúvókák meg minden, miért csak az? Szivatóval, nem durrog. Ja karbiszinkron beállítva.
Amúgy húz meg pöcc-röff indul. Minden gyertyakábelt, elosztót, rotort már cseréltem. Legjobban akkor csinálja amikor hideg motort beindítom szivatóval, eléri azt a hőmérsékletet hogy szivató vissza, ezután a motor akár pici gázra is durrog. Üzemmelegen hajtva kb 5percenként egyszer-kétszer.
Ötlet? 
válasz erre 2009.03.26. 15:42:56 (13525
Köszi,

Azt kiszúrtam hogy, 8 inj. van, de meglepő, hogy nem 2 sorban a pillangó után. Nem hiszem hogy költséghatékonyságból dobták a tüte elé.
Valahol láttam egy videót ahol működés közben mutatták próbapadon a Renault F1-es motort ott érdekesen nézett ki a külső inj. munka közben.
Erre lettem volna kíváncsi hogy mennyivel lehet jobb az ilyen felépítés a hagyományosnál vagy a közvetlennél. 
válasz erre 2009.03.26. 10:00:36 (13521
Sziasztok,
Egy olyan kérdésem lenne, hogy több helyen is találkoztam olyan szívósor felépítéssel ahol a pillangó előtt fecskendeznek be. Ez miként működik? Az ideális elkeveredés miatt csinálják? F1 motornál is ez a módi és itt is:


http://www.sbdev.co.uk/SBD_West/SBD_Duratec_Westie.htm

Hogyan tudják ezt ilyen fordulatokon használni, úgy hogy ennyire messze van a szelepektől az inj.?
Ha működik faszántosan akkor miért ilyen ritka és mért erőltetik egyre jobban utcára a közvetlen befecsit?
Vagy én keverek nagyon dolgokat?
THX 
válasz erre előzmények 2009.03.21. 19:42:51 (13491
Hello,
Köszi a választ!
Annak örülnék, ha sikerülne több infót összeszedni a kocsiról. Legjobb az lenne ha tulajnak tudnád megszerezni az elérhetőségét. Vagyunk itthon egy páran kitcarosok(Seven,Cobra stb.) és próbáljuk kicsit összekovácsolni a csapatot, mivel ezeket itthon nem lehet forgalomba helyezni, szeretnénk lépni ez ügyben ehhez meg tömeg kell.
Kecskeméten lesz találkozónk május vége körül, jó lenne odacsalni mert nincs is messze tőletek. 
Re: sh adam (13490)
válasz erre előzmények 2009.03.21. 09:49:16 (13487
Szia,
Eltudnád küldeni a képet?
robi03kukacfreemail
Ismered az autót? Itthon épül?
THX 
Re: sh adam (13478)
válasz erre előzmények 2008.11.18. 23:16:11 (12294
Ok akkor ezügyben is kereslek mail-ben. Holnapra kész a tank méretes rajza, du elküldöm.
Amúgy nem ismersz véletlen nálatok egy sárga Mkindy-t? P rendszámmal szokott poroszkálni.
Az ő szálvédője is ott készült, csak szivesség alapján, annak meg van határa Mosolyog  
Re: carlosracing (12292)
válasz erre előzmények 2008.11.18. 23:10:33 (12293
Köszi
Amúgy ezen jót röhögtem, mert ma pont ezt írtam egy kit-car fórumos srácnak mást témában:

"keresd meg turboá-t !
ők csináltak már ilyet"

Mosolyog  
Re: gizi525ix (12291)
válasz erre előzmények 2008.11.18. 21:00:39 (12290
Ja amúgy köszi az ötletet. 
Re: Roberto (12289)
válasz erre előzmények 2008.11.18. 21:00:15 (12289
Rá emlékeztem régről. Mintha Győzike hazájában gyártatta volna, de neki sem volt egyszerű kör. 
Re: ave (12288)
válasz erre 2008.11.18. 19:57:55 (12287
Üdv
Szerintetek hogyan lehetne egy ragasztott első szélvédőt méretre vágni?
Nincs valakinek valamilyen ötlete? Mondtak már ilyet-olyat, de hátha találkozot már valki olyan személlyel akinek sikerült Mosolyog
THX
 
válasz erre előzmények 2008.09.10. 23:15:57 (11613
Imádom ezt az autót. A technikai megoldások félelmetesen egyszerűek és emiatt szinte hihetetlen a kocsi tudása. A kivitelezésére kíváncsi lennék hogy követi-e az angol kitcar hagyományokat Mosolyog
Egyszer építek egy ilyet tuti. Bár lehet akkor már nem lesz kőolaj Szomorú

Valahogy meg kellene szerezni a váz rajzát. Sajnos nemforog olyan közkézen mint a Seven.
Mire használja a tulaj az autót? Track day vagy csak utcán? 
Re: carlosracing (11606)
válasz erre előzmények 2008.08.27. 07:45:54 (11522
Akor nem gondoltam full félre.
Miután leírtam beugrott ,hogy valszeg nem vágják a több kilóméter menetet Mosolyog
Itthon meglepő cuccokat lehet venni mégmeglepőbb helyeken biztos van király szár is csak még nem futottam bele. Valahogy csavarból nekem szimpatikusabb leszúratni, persze ha van az embernek 10.9hez leszúrókése.
 
Re: Falco (11517)
válasz erre előzmények 2008.08.26. 23:29:40 (11504
Üdv,
Lehet butaságot kérdezek, de a tőcsavar nem mángorolt menetű?
Én ezekbe a menetes szárakba nem bíznék. Ha vágott menetet akartok bármelyik normális esztergályos megcsinálja, persze alapanyag függőhogy van  hozzá szerszáma. Ide én valami spec anyagot tudok csak elépzelni, különben az APR is fillérekbe kerülne.
De lehet marhaságot írtam. 
Re: Falco (11503)
válasz erre 2008.03.21. 18:54:53 (9575
Holnapra sok szerencsét! 
válasz erre 2008.03.21. 18:54:28 (9574
Gratula. Csak megoldódott.
Akkor csak volt köze légtömegmérőhöz is. Azt tudtam hogy alapjárat problémát tud okozni de arra gondoltam hogy csak mászkálást nem ekkorát. Amúgy a benzinnyomást visszaraktátok mostmár gyári értékre vagy maradt 3,5?  
válasz erre előzmények 2008.03.21. 16:17:19 (9567
Nemigazán értelek hogy miért érzed vitatkozásnak, mert nem ez volt a célom. Csak elmondtam amit tudok(sejtek) a C20XE-ről. Találkoztam már érdekes dolgaival mivel majd 6éve ezzel járok.
Peace 
Re: Attila1987 (9564)
válasz erre előzmények 2008.03.21. 11:27:16 (9559
Itt van hibakód olyanra hogy nincs fesz változás, fesz változás határérték alatt illetve fesz változás határérték fölött. Ez elvileg bevédi a szakadást és a határ fölötti értékek bevitelét.
Ettől még az lehet hogy alig szabályoz de attől ennyirerosszul nem viselkedik a moci.

Nem egyszer ilyen fordulat nemvisszaejtést, rángatást, erőtlenséget rossz benzintől csinált. 
Re: Attila1987 (9558)
válasz erre előzmények 2008.03.21. 09:55:10 (9557
Ezt ki lehetne próbálni úgy hogy lehúzza. Ekkor vészprogramon, ha stabilan működik igaz gyengében akkor ott van a kisördög. Szerintem dobott volna hibát rá ha ez lenne a gond. 
Re: Attila1987 (9556)
válasz erre előzmények 2008.03.20. 19:57:53 (9539
Alapjárati motorod nem szorul? Vagy azon a környéken nem szív falsot?
De mi a szartól levegősödhet a tanknál. 
Re: Atommanó (9537)
válasz erre előzmények 2008.03.20. 19:49:01 (9538
Szomorú  
Re: Atommanó (9537)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:44:27 (9479
A fészke jó kialakítású? A híd rögzítése nem húzza félre picit?
De ehhez(sem) én már nagyon nemértek csak találgatok 
Re: Ca Sa (9478)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:26:29 (9477
Úgy érted hogy jól hogy 3000 fölött is?
A nagy tankal is 3000 fölé megy üresben?
Nekked csak terhelés allatt van levegősödés vagy üresben is?   
Re: Atommanó (9475)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:23:16 (9476
Hogy érted hogy mellette?
 
Re: Ca Sa (9470)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:19:51 (9473
Ja tegyetek benzint az üvegbe Mosolyog  
Re: Roberto (9471)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:18:48 (9471
Az AC-ra rakja egy hosszú csövet és lógasd bele egy üvegbe jó nagyba vagy csak simán a tankba, és próbáljátok ki úgy. Ne a kifolyón jöjjön a benzin. Az üveg azért jobb mert látod mitörténik. Így kizárhatod a tank problémát.
 
Re: Atommanó (9469)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:09:51 (9468
Hát fogalmam sincs hogy meddig bírják.
Valaki tudja? 
Re: Robi-ka (9465)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:06:53 (9467
Köszi a kiegészítést. Amúgy ez eszembe sem jutott de tök logikus. Ezért jó fórumokakt bújni.
A kis tartály után miaz a 2 henger? 2 szűrő? 
Re: Ca Sa (9462)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:03:53 (9464
Hu vazz. Van itt minden.
Na ez a komoly rencer Mosolyog  
Re: Ca Sa (9459)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 19:00:08 (9461
Amúgy akkor is ha levegőt szív az átemelő akkor is gyorsabban feltölti a puffert. Ha csak úgy tudod elhelyezni hogy a puffer följebb van a sima atnknál kell az átemelő.   
Re: Roberto (9458)
válasz erre előzmények 2008.03.17. 18:56:02 (9458
Komolyabb rendszerekben!! Ezt asszem bele is írtam. Nem trabi tank a komoly rencer Mosolyog  
Re: Robi-ka (9457)

összesen 96 bejegyzés
1  2  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!