Nekem HKS WG-em ment tönkre és attól halt meg a motorom. (Megnőtt a nyomásom, és elszegényedett a keverék). Mondjuk ott én is hibás voltam, mert tudtam a hibáról, de azt gondoltam, hogy még 400m-t kibír. meg még 400-at, meg még 400-at, stb. Hát egyszer aztán nem bírt többet.
Sőt előtte már meghalt a HKS SSQV-m is.
HKS mondjon le!
Turbos verdánál simán lehet több is!
Egyébként nekem is csúszott, de 1-2nap alatt (jó néhány forszírozott rajt) "összekopott" a lendkerék és a szinter tárcsa. Azóta jó.
Ha még a gyári (egyébként Walbro) pumpa van benne, akkor az simán csak megkakukkolt.
Nekem a 16VT Lancia Delta II-ben is ez volt a gond. Ezért olvadt el a gyári dugóm. Nekem 2,1 bar volt csak meg.
A 16VT FIAT Coupe-éknál is mind meghal elég hamar. Gondolom a tesó Q4-ben is ez lesz a gond!
Védi a motort a "túltöltéstől". A szelep a nyomó ágban van, ha átlép a turbo-nyomás egy előre beállított értéket, akkor nyit a szelep. Állítólag pukkanó hangot ad, amikor nyit, innen az elnevezés.
Egyébként versenysportokban is használták, ahol maximálva volt a töltőnyomás. Pl. indycar-ban állítólag régen közvetlen verseny előtt sorsolták a szelepeket. (így nem lehetett, illetve nem volt érdemes babrálni, mert lehet, hogy más kapta meg)
"Off egy előbbi témához: Pop-off= turbó elé engedi vissza,de ez sem a folytószelep mögött lakik
Blow off= szabadba engedi a levegőt (légmennyiségmérős autók nem szeretik)
Van még a hibrid,ami részben turbó elé,részben a szabadba fúj le Off... "
ez egy itthon széles körben elterjedt tévedés. Úgy van ahogy Falco írta!
Van egy kis kavar a fejedben. Olvass utána! Ne várd, hogy mi írjunk oldalakat.
Egyébként itt egy hozzávetőleges ábra.
De nem a termikus hatásfok maximumát szeretjük, hanem dúsabbat. (hűtő hatás miatt például)
Motor típustól is függ!
Csak a tisztánlátás miatt leírom, hátha valakinek van benne új infó.
Amelyik autóban van lambda, az már szabályozott katalizátoros. Lambda szonda jele alapján az ECU szabályozza a keveréket. A jó keverék miatt nem hal meg túl korán a katalizátor.
Az újabb autókon (talán Euro3-tól ~kb1999 óta) van a katalizátor után egy második szonda azért, hogy lássa az ECU, hogy jól működik-e a macska.
Ha nem, hibakód - check engine.
Persze ki lehet venni a katot, ha nem félsz a rendőrtől, és nem vagy környezet tudatos. De akkor jön a hibakód, ami állítólag vészüzemet is okozhat.
Ezért kell az eliminator kit, ami az ECU-ba menő hátsó szonda jelét módosítja, generálja(?).
De ahogy az már elhangzott, nem biztos, hogy hoz bármit is a konyhára egy széria mocin.
Igen ez többször elhangzott, hogy oldalanként csak 1 lambda van, de az elmúlt 10 éveben már ilyen autó -ha jól tudom- nem készült. Ez valamiféle EURO3(?) előírás vagy mi.
Nem értek hozzá, de a googli azt találta, hogy
"the vitara pistons are cast so they are no better than oem (Honda) pistons. The only advantage is the lowered compression ratio"
Jól gondolod. Az emelkedő miatt azt hiszi a műszer, hogy jobban gyorsul az autó.
Tapasztalatom az, hogy enyhe (szemmel nem látható emelkedő) is jelentősen befolyásolja az eredményt.
Mai napomat bearanyozta kedvenc autós portálom a totalcar:
"BOV
Blow-Off Valve, a turbó lefújószelepe, ami korlátozza a felesleges turbónyomást. Átállításával, ergo a nyomás fokozásával drámai teljesítmény és drámai motorkopás érhető el. "
forrás: http://totalcar.hu/szotar/bov
"Sztem épp részegre issza magát, mert ma mérték az autója teljesítményét! (én tudom az eredményt Nyelvet ölt )
Hogy örömében, vagy bánatában, majd nyilatkozik Ő maga! Széles vigyor "
A hetekben jártam Janikánál és láttam a készülő Coupét. Ezek után már kiváncsi voltam hogy hogyan sikerült, ezért felhívtam. Még nem is volt padon! Ma programozzák és holnap megy mérésre.
Egyáltalán te miről beszélsz???!!! Mit kavarsz?
nem lehet, hogy a mérés rossz? Ha ave keréken mért 280-300at, és azóta nem változott semmi, akkor szerintem egyszerű elmérés.
Nem lehet, hogy 4000-nél egyszerűen elforogtak a kerekek és azért ilyen a görbe?
Köszi a tanácsot, tényleg ez lenne a legjobb, de utálok órákat sorban állni, ezért legutóbb Lacházán kétszer tudtam menni.
Tesztelni így nehéz, ezért megpróbálok elméletben felkészülni. :-)
carlos!
225/45r16
Lacházán 1,0bar-ral sikerül 2,0 körüli 60 lábakat menni. (Legjobb 1,95)
Kipróbálom majd 0,8-al is, hátha...
Tényleg mehetek lejjebb? van értelme?
Valami olyasmi a magyarázat, hogy azért azért nem nő a nyopmás a nitrogénnel töltött keréknél, mert jobb a hővezetés. (magyarul a hőmérséklet nem nő annyira)
http://totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2011/12/27/meropadon_az_uj_m5/