timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 100 bejegyzés
1  2  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre 2011.12.28. 18:10:39 (18719
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Vicces, mennyire komolyan veszik egyesek a görgős padon mérteket...
http://totalcar.hu/magazin/bologatokutya/2011/12/27/meropadon_az_uj_m5/
 
válasz erre előzmények 2010.09.26. 17:52:50 (17003
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Nem hiszem, hogy most Oroszorszgából felhívna...
http://www.nemzetisport.hu/egyeb_egyeni/sakkolimpia-szenzacios-magyar-gyozelem-szuletett-az-oroszok-ellen-2046272/
(Eddig egyébként nagy gratula a mieinknek!) 
Re: --Atesz-- (17000)
válasz erre előzmények 2010.09.11. 22:46:12 (16899
Felhasználói profil
13.19 @ 167
részvétem!
Szomorú

Nekem HKS WG-em ment tönkre és attól halt meg a motorom. (Megnőtt a nyomásom, és elszegényedett a keverék). Mondjuk ott én is hibás voltam, mert tudtam a hibáról, de azt gondoltam, hogy még 400m-t kibír. meg még 400-at, meg még 400-at, stb. Hát egyszer aztán nem bírt többet.
Sőt előtte már meghalt a HKS SSQV-m is.
HKS mondjon le! 
Re: Jugo (16896)
válasz erre előzmények 2010.07.18. 14:24:28 (16466
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Gondolom 12-t vagy 13-at akartál írni. :p 
Re: NISSAN (16465)
válasz erre előzmények 2010.07.13. 18:05:38 (16433
Felhasználói profil
13.19 @ 167
"Mazda RX-7 technikai ügyekben ki tudna nekem segíteni?"
Roland. Emailedre elküldöm elérhetőségét. 
Re: szilvi5 (16419)
válasz erre előzmények 2009.08.11. 20:54:14 (14448
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Erre a kérdésre az szokott lenni a válasz, hogy a Sanyinál!
 
Re: MazleeDSM (14447)
válasz erre előzmények 2009.06.10. 21:32:10 (14182
Felhasználói profil
13.19 @ 167
katalizátor törés?  
Re: GMalma (14180)
válasz erre előzmények 2009.05.25. 14:30:35 (13996
Felhasználói profil
13.19 @ 167
nem  a WG-re gondolsz?
 
Re: GMalma (13994)
válasz erre előzmények 2009.05.21. 21:21:07 (13866
Felhasználói profil
13.19 @ 167
és részterhelésnél, amikor nincs nyomás, akkor mennyi az IAT? 
Re: GMalma (13865)
válasz erre előzmények 2009.03.24. 18:40:49 (13504
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Itt próbáltad?
http://startgumi.hu/toyo/proxes_r888/
Egyébként én fél évet vártam rá.
Ősszel akartam venni, de tavaszra jött meg japóktól.  
Re: tetraco (13495)
válasz erre előzmények 2009.03.10. 17:44:16 (13433
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Turbos verdánál simán lehet több is!
Egyébként nekem is csúszott, de 1-2nap alatt  (jó néhány forszírozott rajt) "összekopott" a lendkerék és a szinter tárcsa. Azóta jó.  
Re: glo (13431)
válasz erre előzmények 2009.03.08. 13:06:31 (13411
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Fog jönni gyorsulni? "Királykategóriában" tuti befutó. 
Re: Ricsimae (13410)
válasz erre előzmények 2009.03.03. 16:34:36 (13404
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Ha még a gyári (egyébként Walbro) pumpa van benne, akkor az simán csak megkakukkolt.
Nekem a 16VT Lancia Delta II-ben is ez volt a gond. Ezért olvadt el a gyári dugóm. Nekem 2,1 bar volt csak meg.
A 16VT FIAT Coupe-éknál is mind meghal elég hamar. Gondolom a tesó Q4-ben is ez lesz a gond! 
Re: LacUS (13399)
válasz erre előzmények 2009.02.08. 15:39:53 (13250
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Védi a motort a "túltöltéstől". A szelep a nyomó ágban van, ha átlép a turbo-nyomás egy előre beállított értéket, akkor nyit a szelep. Állítólag pukkanó hangot ad, amikor nyit, innen az elnevezés.
Egyébként versenysportokban is használták, ahol maximálva volt a töltőnyomás. Pl. indycar-ban állítólag régen közvetlen verseny előtt sorsolták a szelepeket. (így nem lehetett, illetve nem volt érdemes babrálni, mert lehet, hogy más kapta meg)
 
Re: radics1 (13247)
válasz erre előzmények 2009.02.08. 10:10:11 (13241
Felhasználói profil
13.19 @ 167
"Off egy előbbi témához: Pop-off= turbó elé engedi vissza,de ez sem a folytószelep mögött lakik
Blow off= szabadba engedi a levegőt (légmennyiségmérős autók nem szeretik)
Van még a hibrid,ami részben turbó elé,részben a szabadba fúj le Off...  "

ez egy itthon széles körben elterjedt tévedés. Úgy van ahogy Falco írta!
 
Re: radics1 (13240)
válasz erre előzmények 2009.01.31. 21:28:08 (13147
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Van hozzá software-e a VEMS-nek, de én még nem használtam.  
Re: ozoli (13139)
válasz erre előzmények 2009.01.31. 16:36:52 (13136
Felhasználói profil
13.19 @ 167
ez lemaradt: Mosolyog  
Re: Zolti (13135)
válasz erre előzmények 2009.01.31. 16:31:15 (13135
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Tökfej.

 
Re: NISSAN (13131)
válasz erre előzmények 2009.01.31. 10:20:08 (13130
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Nem Neked írtam!  
Re: Ricsimae (13129)
válasz erre 2009.01.30. 20:49:26 (13104
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Van egy kis kavar a fejedben. Olvass utána! Ne várd, hogy mi írjunk oldalakat.
Egyébként itt egy hozzávetőleges ábra.
De nem a termikus hatásfok maximumát szeretjük, hanem dúsabbat. (hűtő hatás miatt például)
Motor típustól is függ! 
válasz erre előzmények 2009.01.30. 19:29:21 (13089
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Legtöbb WBO kütyüt rá lehet venni, hogy szimuláljon NBo-t. Ilyen a VEMS féle is. 
Re: NISSAN (13086)
válasz erre előzmények 2009.01.30. 15:31:44 (13082
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Lehet, hogy a leömlőben van az első kat, csak nem látszik (gondolom jó zsúfolt a motortér).
Mikori és milyen autó? 
Re: carlosracing (13081)
válasz erre előzmények 2009.01.29. 19:56:20 (13076
Felhasználói profil
13.19 @ 167
euro 3-tól igen. 
Re: NISSAN (13074)
válasz erre előzmények 2009.01.29. 18:56:30 (13073
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Csak a tisztánlátás miatt leírom, hátha valakinek van benne új infó.
Amelyik autóban van lambda, az már szabályozott katalizátoros. Lambda szonda jele alapján az ECU szabályozza a keveréket. A jó keverék miatt nem hal meg túl korán a katalizátor.
Az újabb autókon (talán Euro3-tól ~kb1999 óta) van a katalizátor után egy második szonda azért, hogy lássa az ECU, hogy jól működik-e a macska.
Ha nem, hibakód - check engine.
Persze ki lehet venni a katot, ha nem félsz a rendőrtől, és nem vagy környezet tudatos. De akkor jön a hibakód, ami állítólag vészüzemet is okozhat.
Ezért kell az eliminator kit, ami az ECU-ba menő hátsó szonda jelét módosítja, generálja(?).
De ahogy az már elhangzott, nem biztos, hogy hoz bármit is a konyhára egy széria mocin.
 
Re: NISSAN (13070)
válasz erre előzmények 2009.01.29. 14:53:31 (13069
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Igen ez többször elhangzott, hogy oldalanként csak 1 lambda van, de az elmúlt 10 éveben már ilyen autó -ha jól tudom- nem készült. Ez valamiféle EURO3(?) előírás vagy mi.  
Re: Robi-ka (13068)
válasz erre előzmények 2009.01.29. 11:55:38 (13067
Felhasználói profil
13.19 @ 167
:-) 
Re: Falco (13066)
válasz erre előzmények 2009.01.26. 10:12:32 (13040
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Ezt a MOL fejlesztette, vagy valami átcimkézet cucc?
 
Re: Pelyvi (13039)
válasz erre előzmények 2009.01.21. 21:25:44 (12953
Felhasználói profil
13.19 @ 167
nem mond ellet a fizikának.  
Végsebesség szempontjából elhanyagolható a jármű tömege, hisz a légellenállás sokkal hamarabb megállítja a járgányt.  
Re: LacUS (12924)
válasz erre előzmények 2009.01.18. 20:55:28 (12893
Felhasználói profil
13.19 @ 167
valahol mintha azt hallottam volna, hogy öntvényt kemencében hegeszteni. Van ilyen? 
Re: carlosracing (12892)
válasz erre előzmények 2009.01.15. 23:42:02 (12880
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Nem értek hozzá, de a googli azt találta, hogy
"the vitara pistons are cast so they are no better than oem (Honda) pistons. The only advantage is the lowered compression ratio" 
Re: ave (12879)
válasz erre előzmények 2009.01.09. 12:38:25 (12821
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Hát én nem mondanám magam audisnak, de szerintem a 184 lovas 200-as 10V, és K-Jetronic-os, vagy mi! 
Re: MarcoR5 (12820)
válasz erre előzmények 2008.12.03. 17:29:41 (12462
Felhasználói profil
13.19 @ 167
"Viszont ha kell tud 6 bart is ..."
de ott már nagyon keveset szállít, ha jól tudom!
 
Re: gt28rs (12461)
válasz erre előzmények 2008.10.07. 11:11:49 (11963
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Jól gondolod. Az emelkedő miatt azt hiszi a műszer, hogy jobban gyorsul az autó.
Tapasztalatom az, hogy enyhe (szemmel nem látható emelkedő) is jelentősen befolyásolja az eredményt. 
Re: voszi (11955)
válasz erre 2008.10.06. 12:13:53 (11950
Felhasználói profil
13.19 @ 167
talán a pop-off-ra gondolnak? 
válasz erre 2008.10.06. 12:12:53 (11949
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Na ide is betszem, mert olyan szép:

Mai napomat bearanyozta kedvenc autós portálom a totalcar:

"BOV
Blow-Off Valve, a turbó lefújószelepe, ami korlátozza a felesleges turbónyomást. Átállításával, ergo a nyomás fokozásával drámai teljesítmény és drámai motorkopás érhető el. "
forrás: http://totalcar.hu/szotar/bov

MIRE GONDOLHATTAK? 
válasz erre előzmények 2008.10.03. 20:19:34 (11927
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Gumit ne dobj el!
Ha nem kell, akkor átveszem.
Driftelni még jó lesz! :-)
 
Re: ESI (11925)
válasz erre előzmények 2008.09.25. 14:35:05 (11794
Felhasználói profil
13.19 @ 167
"Kaméleon hívta fel egy közös fórumos ismerősünket, és dicsekedett el a mérési eredményekkel..."
Ez érdekes...Szombaton minden kiderül. :-)

Egyébként ez a nevezett Fiat milyen kategóriában fog indulni? 
Re: Robi-ka (11789)
válasz erre előzmények 2008.09.25. 12:11:34 (11780
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Robi-ka!

"Sztem épp részegre issza magát, mert ma mérték az autója teljesítményét! (én tudom az eredményt Nyelvet ölt )
Hogy örömében, vagy bánatában, majd nyilatkozik Ő maga! Széles vigyor "

A hetekben jártam Janikánál és láttam a készülő Coupét. Ezek után már kiváncsi voltam hogy hogyan sikerült, ezért felhívtam. Még nem is volt padon! Ma programozzák és holnap megy mérésre.
Egyáltalán te miről beszélsz???!!! Összezavarodott Összezavarodott Mit kavarsz? Szomorú  
Re: Robi-ka (11759)
válasz erre előzmények 2008.09.23. 11:46:51 (11716
Felhasználói profil
13.19 @ 167
és slick-el nem indulhatsz streetben. 
Re: Robi-ka (11715)
válasz erre előzmények 2008.09.01. 11:50:50 (11557
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Szia Spoon!
Vas hogy áll?
Eseteleg 09.27 KKL?
 
Re: Spoon (11556)
válasz erre 2008.08.19. 07:01:50 (11440
Felhasználói profil
13.19 @ 167
nem lehet, hogy a mérés rossz? Ha ave keréken mért 280-300at, és azóta nem változott semmi, akkor szerintem egyszerű elmérés.
Nem lehet, hogy 4000-nél egyszerűen elforogtak a kerekek és azért ilyen a görbe? 
válasz erre előzmények 2008.07.16. 13:56:12 (11177
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Szerintem 260Nm körül, de remélem a legközelebbi lacházi versenyen 300 körül lesz. 
Re: carlosracing (11176)
válasz erre előzmények 2008.07.15. 20:28:42 (11175
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Robi-ka!

Köszi a tanácsot, tényleg ez lenne a legjobb, de utálok órákat sorban állni, ezért legutóbb Lacházán kétszer tudtam menni.
Tesztelni így nehéz, ezért megpróbálok elméletben felkészülni. :-)

carlos!
225/45r16
Lacházán 1,0bar-ral sikerül 2,0 körüli 60 lábakat menni. (Legjobb 1,95)
Kipróbálom majd 0,8-al is, hátha...
Tényleg mehetek lejjebb? van értelme?
 
Re: Robi-ka (11174)
válasz erre 2008.07.15. 16:45:57 (11172
Felhasználói profil
13.19 @ 167
gyorsulásra?
 
válasz erre 2008.07.15. 16:45:39 (11171
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Sziasztok!

FR elrendezésű autó, kb 1300kg (hátul könnyítve) Toyo r888 gumik. Mekkora guminyomást javasoltok?  
válasz erre előzmények 2008.07.10. 23:01:07 (11120
Felhasználói profil
13.19 @ 167
VEMS WBO-n lehet állítani, csak minden bekapcsoláskor újra át kell kapcsolni.
Én ezt már automatikusan megteszem, mert én is AFR-ben gondolkodom. 
Re: Falco (11118)
válasz erre előzmények 2008.06.12. 22:33:46 (10691
Felhasználói profil
13.19 @ 167
V8 biturbo? 
Re: Turboá (10690)
válasz erre 2008.06.12. 21:32:14 (10686
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Nyomtáv szélesítő?
 
válasz erre előzmények 2008.06.11. 12:18:02 (10634
Felhasználói profil
13.19 @ 167
Valami olyasmi a magyarázat, hogy azért azért nem nő a nyopmás a nitrogénnel töltött keréknél, mert jobb a hővezetés. (magyarul a hőmérséklet nem nő annyira) 
Re: voszi (10632)

összesen 100 bejegyzés
1  2  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!