timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 65 bejegyzés
1  2  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre előzmények 2010.07.14. 23:47:36 (16452
Ott a pont.  
Re: MarcoR5 (16446)
válasz erre előzmények 2010.03.16. 12:16:48 (15645
Szerintem ne kísérletezzetek a gyári ecu átírásával. Ha komoly a gép akkor mindenképpen kell egy programozható computer. A csippelgetéssel csak több kárt okoztok mint hasznot. 
Re: pista200sx (15642)
válasz erre előzmények 2010.03.16. 01:10:14 (15641
Rallycrosszra progiztam már ilyen mocit. 
Re: pista200sx (15637)
válasz erre előzmények 2009.06.04. 11:47:34 (14146
Lehet hogy meg van repedve a turbóházad, az eleresztő csatornánál, de ezt csak akkor tudod megnézni ha leszeded a turbót. 
Re: GMalma (14145)
válasz erre előzmények 2009.05.01. 19:41:14 (13719
Valamiylen írható ECU mindenképpen szükséges. A VEMS például olcsó és jó választás. E nélkül bármit csinálsz a kocsival, nem az lesz az eredmény amit szeretnél. 
Re: VMate (13715)
válasz erre előzmények 2009.04.28. 22:48:37 (13677
Cry gépe kicsit felhangosodott.De csak egy egész kicsit... 
Re: szabyk RST (13676)
válasz erre előzmények 2009.04.28. 22:41:48 (13674
Mosolyog
Miiiii? Nem hallommmm..... 
Re: Crybaby (13672)
válasz erre előzmények 2009.04.28. 22:24:12 (13670
Eddig minden E85-ös kocsiban hasonlót tapasztaltam. Eddig még nem volt gond vele. Ha teljesen eldúsítom akkoris ilyen. 
Re: szabyk RST (13667)
válasz erre előzmények 2009.04.28. 21:09:58 (13662
Passz, lehet hogy kukorica Mosolyog
Re: voszi (13659)
válasz erre előzmények 2009.04.28. 21:09:12 (13661
Turbósnál nem árt ha kicsit dúsabb, de ettől még nem megy tönkre a moci. Ha ennek ellenére fehér a gyertya akkor lehet hogy nem elég magas a hőértéke, vagy csörgés miatt túlhevül. Ettől tönkremegy a moci. Vagy az is lehet hogy nem szekvensiális a befecskendezésed,vagy nem elég az üzemanyagrendszered, és a nagy injektorok miatt kifogy a hídból a benzin, és hiába mutat valamit a lambda, valójában a befecskendezési kép nem jó, így lambda műszer ide vagy oda, mégis tönkremegy a moci.  
Re: Atommanó (13642)
válasz erre előzmények 2009.04.28. 21:02:58 (13656
Az E85 nem fekete lerakódást produkál mint a sima benzinnél a lerakódott fekete korom, hanem éppen ellenkezőleg, vékony fehér lerakódás tapasztalható. Ez nem jelenti azt hogy baj lenne, főleg ha amúgy az EGT jó, és a keverék is jó. 
Re: szabyk RST (13645)
válasz erre előzmények 2009.02.05. 00:29:55 (13208
Akkor meg is oldódott Mosolyog  
Re: LacUS (13207)
válasz erre előzmények 2009.02.04. 23:52:41 (13206
Először kérdezd meg azt aki progizni fogja az autódat és azt vedd meg amit ő mond! Egy egyszerűbb ECU is csoda lehet ha jól be van állítva, és a legdrágább cucc sem ér semmit ha rossz a beállítás. 
Re: LacUS (13198)
válasz erre előzmények 2008.12.27. 08:48:07 (12700
Így van. 
Re: ave (12662)
válasz erre előzmények 2008.12.27. 08:46:07 (12699
Ahhoz képest hogy így csak egy bevált "alap" program van a kocsidon tényleg jól sikerült szerintem, de ha tutit akarsz akkor ki kellene vinned a gépedet. Idehaza nemhiszem hogy valaki bele tud nézni az ECU-dba a kellő mélységekig de persze semmi sem leheteten. 
Re: GMalma (12657)
válasz erre előzmények 2008.12.27. 08:43:29 (12698
Ezt nehéz megmondani, mindenestre nem egészséges, ráadásul ha az olaj benzines lesz akkor csapágyas lesz a motor is és kicsinálhatja a turbót is. 
Re: voszi (12655)
válasz erre előzmények 2008.12.27. 08:42:07 (12697
Keress meg nyugodta, segítek amit csak tudok. DTA-t még nem csináltam ugyan, de az elvek ugyanazok mindegyik ECU-ban, csak a felület más. 
Re: Kaméleon (12654)
válasz erre előzmények 2008.12.25. 10:28:06 (12652
Igen, lemossa a hengerfalról az olajat. 
Re: Kaméleon (12651)
válasz erre előzmények 2008.12.25. 10:06:37 (12650
A gyári légszűrő valószínüleg folyt annyit a motoron hogy miatta nem jut be elég levegő a mociba, olyasmi mintha szűkítő lenne az autón mint pl. a rally kocsikon. Ebben az esetben nem meglepő hogy nem tud utánamenni a megfelelő mennyiségű benzinnel az ECU. Az hogy látja az ecu a megfelelő levegőmennyiséget még nem biztos hogy jó hozzá a táblázat is. Olyan ez mintha 1 bárra lenne például behangolva egy kocsi, és az lenne a baj hogy miért nem jó a program 2 báron. Szóval vakon nem lehet előre megírni egy programot. Max jó esetben túlírni lehet hogy az ilyen nemvárt túlfutásoknál inkább dúsuljon be. Ezért én nem hibáztatnám a svéd tunert. Az viszont igaz hogy inteneten keresztül nem lehet autót programozni. Még akkor sem ha esetleg már 100 ilyen autót csinált valaki.  
Re: GMalma (12647)
válasz erre előzmények 2008.12.24. 13:35:15 (12635
Ha ez a lambda érték valós akkor nagyon nem jól van. Így kinyírod a motort előbb utóbb. Mikor felfut a nyomás, 4000-ig 1 a lambda ha jól látom. Ez nagyon nem jó.  
Re: GMalma (12632)
válasz erre előzmények 2008.07.12. 00:45:02 (11165
Az EGT igazából a beállításhoz kell. Nem azt mondom hogy lényegtelen a leolvasott érték mert nem az, de ahány motor ahány rendszer ahány szenzor elhelyezés, annyi érték. A fontosabb hogy tudja az ember hogy az EGT grafikon melyik oldalán is van éppen. A gyujtás beállításában nagy mértékben segít ha ezzel tisztában van az ember. Ha rövid időre nagyon magas az EGT az sem baj, csak nem mindegy hogy ez beállított map-on hol történik. Szóval annál azért bonyolultabb a dolog hogy X celsisusig -ig minden jó, de X+1 celsiusnál meg összeszakad a motor.  
Re: voszi (11155)
válasz erre előzmények 2008.07.11. 08:44:05 (11128
A VEMS lambda műszeren is mindent át lehet állítani. Meg még a napi időjárást is előrejelzi ha kell, meg néha otthon el is mosogat, meg stb stb.... Mosolyog
Re: Falco (11118)
válasz erre előzmények 2008.07.10. 12:43:36 (11085
Sajna most nem volt idő mennei a kocsival, de ha egyszer úgy alakul akkor majd fordulunk egy kört és megnézem hogy miket mutat a műszer ha gondolod. 
Re: GMalma (11077)
válasz erre előzmények 2008.06.16. 00:07:40 (10802
Ez attól függ hogy ki csinálja....  De amúgy miért fontos az hogy mennyi idő?   Ha valaki nem ért hozzá akkor lehet hogy sose fogja tudni rendesen felprogramozni. De amúgy egy délután alatt tökéletesen meg lehet csinálni ha nincs semmi gond a kocsival.  
Re: voszi (10770)
válasz erre előzmények 2008.06.16. 00:03:50 (10801
Rallyban, rallykrosszban nagy ALS-el simán leakad tartósan az EGT műszer. 1250 fokon. De ott egy A-s verseny moci azért csak max 1000-1500 versenykilómétert bír ki, akármit is épít bele az ember. 
Re: voszi (10767)
válasz erre előzmények 2008.06.14. 23:29:04 (10754
Szerintem itt hibátlan helyen van. 
Re: voszi (10753)
válasz erre előzmények 2008.06.14. 23:17:10 (10752
1250 fokik mér az EGT. Mgelehetősen pontos, azaz alig téved valamit, gyakorlatban full pontosnak vehető. Inkább az befolyásolja hogy hova rakod a rendszerben. Élettartama erősen függ a motortól és annak beállításától. Láttam már olyat amivel 60000 km-ert ment az ember, de ha rosszul van beállítva a gép vagy valami egyéb extrém helyzet van akkor tönkre lehet tenni.  
Re: voszi (10747)
válasz erre előzmények 2008.06.14. 11:13:22 (10746
Igazából a VEMS műszer olyan hogy a kijelzőben van benne minden elektronika. Egy sokrétegű nyákra van zsúfolva benne a lambdához meg az EGT-hez szükséges vezérlő és minden egyéb. Így nem kell külön doboz az elektronikának hanem csak egy kijelző doboz van. 
Re: voszi (10745)
válasz erre előzmények 2008.06.13. 14:33:10 (10716
SZia. Valószínüleg a megváltozott turbó miatt máshogy kellene hangolni a szolenoidot is hogy ne szaladjon fel a nyomás. Egyébként hogy éerted hogy tec2 van benne? Mármint a programozható ECU-ra gondolsz? De az akkor nem gyári. SZóval nem éertem. A gyáriba nem tudok belenézni amúgy. A nyomást meg úgy tudod megcsinálni hogy ne szaladjon el hogy beraksz a szolenoid helyett egy mechanikus golyós nyomásszabályzó szelepet. 
Re: GMalma (10702)
válasz erre előzmények 2008.06.11. 16:04:35 (10647
Mi használtuk rallyban a nitrogént a gumiba. Bár igazából nemtudom hogy sima nitrogén volt-e mert valami gumis cégtől kaptuk. Jó mert nem tágul annyira így a meleg gumiban nem nő annyira a nyomás mitha sima levegő lenne benne. A gyors végén meg elején nincs akkora nyomáskülönbség a gumikban vele. 
Re: voszi (10632)
válasz erre előzmények 2008.06.08. 18:44:07 (10567
Pedig a képlet egyszerű:    0.5bar + 1-es lambda = rövid életű moci 
Re: ave (10559)
válasz erre előzmények 2008.05.26. 14:24:43 (10427
Igazából innentől kezdve van az hogy bármit csinálhatsz az autóval, egyszerűen utána lehet hangolni majd. Kiváncsi vagyok amúgy én is hogy milyen lesz a végén. Most ugye a 95-ös benya miatt jóval kisebb a gyutjás mint lehetne. De szerintem ez nem sokáig lesz így Kacsint  
Re: Lymphater (10426)
válasz erre előzmények 2008.05.26. 13:12:29 (10421
Azért nem olyan gyenge, de még nem lett nagyon elküldve. Csak "járhatóra" van behangolva. Még hangolni kell mindenképpen, de így már használható a kocsi. 
Re: Lymphater (10406)
válasz erre előzmények 2008.04.24. 12:45:00 (9977
Valami miatt nem megy le negatívba az ECU,  de igazából ne is nagyon próbálkozz mert elosztóval problémás lehet a dolog. Nehogy véletlenül rossz helyre menjen a szikra... 
Re: civiccoupe (9974)
válasz erre előzmények 2008.04.24. 08:48:31 (9973
Nézd meg mekkora a gyujtásod valóban. Azaz a ténylegesen kivezérelt gyujtás legyen negatívban kicsit. Akkor lesz nyomás dögivel. 
Re: civiccoupe (9972)
válasz erre előzmények 2008.04.24. 00:42:06 (9971
Bár szerintem is über a rajtod. 
Re: KulinPapa (9970)
válasz erre előzmények 2008.04.24. 00:21:48 (9970
Majd megoldjuk ha gondolod. 
Re: civiccoupe (9966)
válasz erre 2008.04.24. 00:21:06 (9969
Igan a supran bazinagy turbó van. Azért lángol elöl is mert 2.6-os nyomásrol rajtol. A turbo nagyon fent dolgozik, rajtprogramnál ha azt akarom hogy megfújja akkor hirrtelen iszonyat elszalad a nyomás. Mindezt fűszerezve 3 napi nem alvással a programozás előtt kialakult a képen látható rajt szisztéma. Ami a 60 lábat nézve nem bizonyult olyan rossznak. Bármilyen ksiebb nyomással rosszabbul rajtolt a kocsi. Ezért hát így hagytuk. A difit meg ki kell hézagolni és akkor talán nem tépi el. A következő versenyen kiderül majd.  
válasz erre előzmények 2008.04.03. 18:19:15 (9738
Haltech-ből sok féle létezik. Tudni kellene hogy milyen típus pontosan. 
Re: carlosracing (9737)
válasz erre előzmények 2008.02.26. 22:51:45 (9020
Persze ha váfod, a színekre figyelni kell. 
Re: voszi (9018)
válasz erre előzmények 2008.02.26. 22:50:49 (9019
A WBO csatlakozóból ki lehet húzni a tüskéket egy kis csavarhúzóval, de igen igen nehezen, jobb ha inkább elvágod. Egyébként mostanában már úgy jönnek a műzerek hogy nincsenek a csatiba bedugva a kábelek, éppen a szerelhetőség miatt, és aztán mindenki magának otthon összeállítja. Direkt nem azt írtam hogy bedugja Mosolyog  
Re: voszi (9018)
válasz erre előzmények 2008.02.03. 20:53:22 (8745
1.1.32-esben van csak benne, friss dolog. Marcell-ék már tesztelgették állítólag, én saját magam még nem használtam, de néhány héten belül mindenképpen kipróbálom, mert szükségem van rá, ha valami gond lenne vele akkor azt úgyis kijavíttatom.  
Re: pnanassy (8740)
válasz erre előzmények 2008.02.03. 18:17:21 (8735
A VEMS-el is lehet már 2 teljes beállíást eltárolni, és akár külső kapcsolóval váltani köztük. Persze ettől még nem lesz belőle motec vagy pectel, de azért van iylen lehetőség is. 
Re: DrT (8732)
válasz erre előzmények 2008.01.30. 16:16:06 (8677
Hát igen, nagyon sokmindennel el lehet játszani gondolatban, de én inkább jobban szeretem a már bevált, működő dolgokat.  
Re: carlosracing (8676)
válasz erre előzmények 2008.01.30. 15:36:23 (8675
Egyébként ezt is meg lehetne oldani. 
Re: carlosracing (8674)
válasz erre előzmények 2008.01.30. 15:10:39 (8672
Mutass egy ECU-t ami 4 wbo-t tud kezelni és mindegyikre kompenzálni is. Hengerenkénti WBO-t jóesetben is csak hangolásra tudsz használni. 
Re: ESI (8671)
válasz erre előzmények 2008.01.30. 14:31:02 (8670
Tegyük fel rádúsítasz egy hengerre. Ez elviheti a közös lambda jelet. Hidegben például 0.84-es lambdára hjangolod a kocsit, de melegedik az idő és nyáron 40 fokban pedig Pl. 0.86-os lambdát olvasol le a közös szondával mérve. Holott ekkor valójában a dúsított hengeredben 0.81-0.82 körüli érték lesz a valós, a többi hengerben meg 0.88-0.89. Te azthiszed hogy minden rendben van,pontosan jó a beállításod és jó a program. Közben pedig megsül a motorod. Persze ha nagyon jól van hangolva a hengerenkénti kompenzáció akkor ez nem fog bekövetkezni. De ha hiba van benne akkor pedig hatványozottan jelentkezik majd. Amire rá akartam világítani az az hogy nem árt vigyázni a hengerenkénti kompenzációval egy picit. Persze ehhez kellene motorfékpad meg sok munkaóra hogy mindent hibátlanul be lehessen állítani... Mindenestre énis  kiváncsi vagyok mire jut majd Peti az 5 hengeres technikával hengerenként kompenzálva. 
Re: ESI (8668)
válasz erre előzmények 2008.01.30. 12:59:46 (8664
Igen.  Meg EGT is. 
Re: ESI (8662)
válasz erre előzmények 2008.01.30. 09:50:20 (8660
Lehet hogy 5-6 hengereseknél hasznosabb a dolog, én csak mitsu-n próbáltam. Kiváncsi vagyok milyen eredményre jutsz majd 5 hengeren. 
Re: pnanassy (8658)
válasz erre előzmények 2008.01.30. 09:49:01 (8659
Én még nem mértem. 
Re: Turboá (8657)

összesen 65 bejegyzés
1  2  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!