Szerintem ne kísérletezzetek a gyári ecu átírásával. Ha komoly a gép akkor mindenképpen kell egy programozható computer. A csippelgetéssel csak több kárt okoztok mint hasznot.
Valamiylen írható ECU mindenképpen szükséges. A VEMS például olcsó és jó választás. E nélkül bármit csinálsz a kocsival, nem az lesz az eredmény amit szeretnél.
Turbósnál nem árt ha kicsit dúsabb, de ettől még nem megy tönkre a moci. Ha ennek ellenére fehér a gyertya akkor lehet hogy nem elég magas a hőértéke, vagy csörgés miatt túlhevül. Ettől tönkremegy a moci. Vagy az is lehet hogy nem szekvensiális a befecskendezésed,vagy nem elég az üzemanyagrendszered, és a nagy injektorok miatt kifogy a hídból a benzin, és hiába mutat valamit a lambda, valójában a befecskendezési kép nem jó, így lambda műszer ide vagy oda, mégis tönkremegy a moci.
Az E85 nem fekete lerakódást produkál mint a sima benzinnél a lerakódott fekete korom, hanem éppen ellenkezőleg, vékony fehér lerakódás tapasztalható. Ez nem jelenti azt hogy baj lenne, főleg ha amúgy az EGT jó, és a keverék is jó.
Először kérdezd meg azt aki progizni fogja az autódat és azt vedd meg amit ő mond! Egy egyszerűbb ECU is csoda lehet ha jól be van állítva, és a legdrágább cucc sem ér semmit ha rossz a beállítás.
Ahhoz képest hogy így csak egy bevált "alap" program van a kocsidon tényleg jól sikerült szerintem, de ha tutit akarsz akkor ki kellene vinned a gépedet. Idehaza nemhiszem hogy valaki bele tud nézni az ECU-dba a kellő mélységekig de persze semmi sem leheteten.
A gyári légszűrő valószínüleg folyt annyit a motoron hogy miatta nem jut be elég levegő a mociba, olyasmi mintha szűkítő lenne az autón mint pl. a rally kocsikon. Ebben az esetben nem meglepő hogy nem tud utánamenni a megfelelő mennyiségű benzinnel az ECU. Az hogy látja az ecu a megfelelő levegőmennyiséget még nem biztos hogy jó hozzá a táblázat is. Olyan ez mintha 1 bárra lenne például behangolva egy kocsi, és az lenne a baj hogy miért nem jó a program 2 báron. Szóval vakon nem lehet előre megírni egy programot. Max jó esetben túlírni lehet hogy az ilyen nemvárt túlfutásoknál inkább dúsuljon be. Ezért én nem hibáztatnám a svéd tunert. Az viszont igaz hogy inteneten keresztül nem lehet autót programozni. Még akkor sem ha esetleg már 100 ilyen autót csinált valaki.
Ha ez a lambda érték valós akkor nagyon nem jól van. Így kinyírod a motort előbb utóbb. Mikor felfut a nyomás, 4000-ig 1 a lambda ha jól látom. Ez nagyon nem jó.
Az EGT igazából a beállításhoz kell. Nem azt mondom hogy lényegtelen a leolvasott érték mert nem az, de ahány motor ahány rendszer ahány szenzor elhelyezés, annyi érték. A fontosabb hogy tudja az ember hogy az EGT grafikon melyik oldalán is van éppen. A gyujtás beállításában nagy mértékben segít ha ezzel tisztában van az ember. Ha rövid időre nagyon magas az EGT az sem baj, csak nem mindegy hogy ez beállított map-on hol történik. Szóval annál azért bonyolultabb a dolog hogy X celsisusig -ig minden jó, de X+1 celsiusnál meg összeszakad a motor.
Ez attól függ hogy ki csinálja.... De amúgy miért fontos az hogy mennyi idő? Ha valaki nem ért hozzá akkor lehet hogy sose fogja tudni rendesen felprogramozni. De amúgy egy délután alatt tökéletesen meg lehet csinálni ha nincs semmi gond a kocsival.
Rallyban, rallykrosszban nagy ALS-el simán leakad tartósan az EGT műszer. 1250 fokon. De ott egy A-s verseny moci azért csak max 1000-1500 versenykilómétert bír ki, akármit is épít bele az ember.
1250 fokik mér az EGT. Mgelehetősen pontos, azaz alig téved valamit, gyakorlatban full pontosnak vehető. Inkább az befolyásolja hogy hova rakod a rendszerben. Élettartama erősen függ a motortól és annak beállításától. Láttam már olyat amivel 60000 km-ert ment az ember, de ha rosszul van beállítva a gép vagy valami egyéb extrém helyzet van akkor tönkre lehet tenni.
Igazából a VEMS műszer olyan hogy a kijelzőben van benne minden elektronika. Egy sokrétegű nyákra van zsúfolva benne a lambdához meg az EGT-hez szükséges vezérlő és minden egyéb. Így nem kell külön doboz az elektronikának hanem csak egy kijelző doboz van.
SZia. Valószínüleg a megváltozott turbó miatt máshogy kellene hangolni a szolenoidot is hogy ne szaladjon fel a nyomás. Egyébként hogy éerted hogy tec2 van benne? Mármint a programozható ECU-ra gondolsz? De az akkor nem gyári. SZóval nem éertem. A gyáriba nem tudok belenézni amúgy. A nyomást meg úgy tudod megcsinálni hogy ne szaladjon el hogy beraksz a szolenoid helyett egy mechanikus golyós nyomásszabályzó szelepet.
Mi használtuk rallyban a nitrogént a gumiba. Bár igazából nemtudom hogy sima nitrogén volt-e mert valami gumis cégtől kaptuk. Jó mert nem tágul annyira így a meleg gumiban nem nő annyira a nyomás mitha sima levegő lenne benne. A gyors végén meg elején nincs akkora nyomáskülönbség a gumikban vele.
Igazából innentől kezdve van az hogy bármit csinálhatsz az autóval, egyszerűen utána lehet hangolni majd. Kiváncsi vagyok amúgy én is hogy milyen lesz a végén. Most ugye a 95-ös benya miatt jóval kisebb a gyutjás mint lehetne. De szerintem ez nem sokáig lesz így
Azért nem olyan gyenge, de még nem lett nagyon elküldve. Csak "járhatóra" van behangolva. Még hangolni kell mindenképpen, de így már használható a kocsi.
Valami miatt nem megy le negatívba az ECU, de igazából ne is nagyon próbálkozz mert elosztóval problémás lehet a dolog. Nehogy véletlenül rossz helyre menjen a szikra...
Igan a supran bazinagy turbó van. Azért lángol elöl is mert 2.6-os nyomásrol rajtol. A turbo nagyon fent dolgozik, rajtprogramnál ha azt akarom hogy megfújja akkor hirrtelen iszonyat elszalad a nyomás. Mindezt fűszerezve 3 napi nem alvással a programozás előtt kialakult a képen látható rajt szisztéma. Ami a 60 lábat nézve nem bizonyult olyan rossznak. Bármilyen ksiebb nyomással rosszabbul rajtolt a kocsi. Ezért hát így hagytuk. A difit meg ki kell hézagolni és akkor talán nem tépi el. A következő versenyen kiderül majd.
A WBO csatlakozóból ki lehet húzni a tüskéket egy kis csavarhúzóval, de igen igen nehezen, jobb ha inkább elvágod. Egyébként mostanában már úgy jönnek a műzerek hogy nincsenek a csatiba bedugva a kábelek, éppen a szerelhetőség miatt, és aztán mindenki magának otthon összeállítja. Direkt nem azt írtam hogy bedugja
1.1.32-esben van csak benne, friss dolog. Marcell-ék már tesztelgették állítólag, én saját magam még nem használtam, de néhány héten belül mindenképpen kipróbálom, mert szükségem van rá, ha valami gond lenne vele akkor azt úgyis kijavíttatom.
A VEMS-el is lehet már 2 teljes beállíást eltárolni, és akár külső kapcsolóval váltani köztük. Persze ettől még nem lesz belőle motec vagy pectel, de azért van iylen lehetőség is.
Tegyük fel rádúsítasz egy hengerre. Ez elviheti a közös lambda jelet. Hidegben például 0.84-es lambdára hjangolod a kocsit, de melegedik az idő és nyáron 40 fokban pedig Pl. 0.86-os lambdát olvasol le a közös szondával mérve. Holott ekkor valójában a dúsított hengeredben 0.81-0.82 körüli érték lesz a valós, a többi hengerben meg 0.88-0.89. Te azthiszed hogy minden rendben van,pontosan jó a beállításod és jó a program. Közben pedig megsül a motorod. Persze ha nagyon jól van hangolva a hengerenkénti kompenzáció akkor ez nem fog bekövetkezni. De ha hiba van benne akkor pedig hatványozottan jelentkezik majd. Amire rá akartam világítani az az hogy nem árt vigyázni a hengerenkénti kompenzációval egy picit. Persze ehhez kellene motorfékpad meg sok munkaóra hogy mindent hibátlanul be lehessen állítani... Mindenestre énis kiváncsi vagyok mire jut majd Peti az 5 hengeres technikával hengerenként kompenzálva.