De igen, megfáradt generátor is lehet. A generátor pozitív lábán milyen feszültséget mérsz?
Persze, én is home made-re gondoltam. Ahogy írtam, egy vastag vezeték a generátortól az üzemanyag pumpa reléig, majd esetleg onnan tovább a pumpáig. Már ha nem a földet kapcsolja, de ez nem valószinű.
Alapigazság, hogy adott határon belül minél több annál jobb. Másik oldalról, bizonyos pumpákhoz illik vmi intelligens feszültség regulátort használni, ami részterhelésen korlátozza a feszültséget, ezzel küzdve a pumpa túlmelegedése ellen. De ez inkább olyan pumpáknál játszik amit első sorban verseny célokra terveztek és a user közúton is használni akarja (pl Aeromotive néhány terméke).
Két különböző dolog. A BOV a pillangó szelep elött lakik és elengedi neked a nyomást amikor a pillangó szelep már zárva van, de a turbo még tölt (pl váltásoknál, vagy más hirtelen gázelvételnél) védve ezzel a turbot. A POV a pillangó szelep után lakik és manapság nem igazán használják. Elsődleges szerepe ennek is a védelem, kinyit ha a nyomás egy bizonyos szint fölé kúszik. Megbizható nyomás kontroll esetén nincs rá szükség szerintem. Míg a BOV egy kézi váltós utcai járművön létszükséglet...
Szerintem elég sok autón van ma már gyárilag is ilyen, főleg dizeleken és nem hiszem, hogy ott 30-40e km után turbót kellene cserélni (vagy legalábbis komplett közép részt), mert hogy ezek ugye elviekben nem javíthatóak...
A menetes szár is mángorolt. Csak leszuratni szeretném esztergályossal...
---
Peti, a B7 nem tudom mi... 10.9 vagy 12.9. Ha alapos akar lenni az ember, akkor összehasonlítja az ide vágó szabványt az ARP adataival.
---
ARP egyébként M10-ig csinál metrikus generál cuccot. Igaz csavart, de van hosszú is...
Ja, azt nem tudom, hogy itthon milyen minőségben érhető el menetes szár, de ez egy kérdéssel kideríthető. Egyébként ha nincs menetes szár, akkor csavarokat kell venni megfelelő hosszal és a fejet leszúratni róluk. Ez biztos, hogy működik...
Igen. Megveszed a jobb fajta menetes szárat méterre, majd esztergályossal leszuratod belőle a tőcsavarokat. Ha cifrázni akarod, akkor a tetejére maratsz vmit, hogy ha beragadna akkor is ki lehessen hajtani vmi kulccsal. Menetes szárat szállító boltot tudok Vecsésen, esztergályost meg Imrén. Csörögj rám ha kell konkrét segítség.
Igen, jelenleg nem tudok laptoppal loggolni. Ami könnyit a helyzeten, hogy a műszeregységem viszont tetszőleges ideig képes loggolni gyakorlatilag mindent amire szükségem van. De egyenlőre ezt sem használom. Részterhelést nem bonyi felprogizni log nélkül főleg ha van vki aki vezeti közben a jámrűvet...
És igen, maradt az elosztó. Müködik, egyszerű, költséghatékony. És az elvárásimat szerintem képes is kiszolgálni.
Szia! Nagyon tetszik. Mondhatnám, hogy bevált, de ez talán még korai lenne. Minden esetre a korábbihoz képest jelentős előre lépés. Mondjuk sok fancy dologra nekem nincs igényem, de az alap dolgokat nagyon megbizhatóan tudja. Egy hibát elkövettem, nem ikszeltem be a rendelésnél a külső logging-ot, így csak belső van, az meg max 1 percre képes. Ezt majd a télen talán orvoslom... Ami viszont nagyon tetszett, hogy rossz gyújtás típus beállítással érkezett (már nem is emlékszem, de nem GM HEI az biztos). Felhívtam a support számot, ahol három perc után már a Joe Meaney nevezetű fickoval beszélgettem, aki kérte, hogy dugjam rá egy számítógépre az ECU-t és adjak neki áramot. A logmein.com-on keresztül átvette a gép irányítását, bekapcsolta a szoftverben a factory menüt és átállította a gyújtás típust. Impresszív volt, nem is a lehetőség, hiszen az lehetne akár egy általam is elérhető menüben, hanem inkább a support gyorsasága és minősége. Utánna volt még egy kérdésem, arra is perceken belül válaszoltak. Hirtelen ennyi.
átmenet talán? Ha igen, akkor pl Italinox-nál szerintem van ilyen, vagy a másik rozsdamentes csapatnál is kint a Pesti út végén. Nevüket mindig elfelejtem...
Szia! Én 700-800km bejármaatást javasolnék, no padlo, nem több nyomás mint 0.5 bar és max 70%-a max fordulatnak. Az elején nem szintetikussal indítanék, amit 20-30 perc egyhelyben járatás után cserélnék. A bejáratás végén még egy csere...
Amikor szetpukkant meg az volt. Full gyari motor, 60-1 turbo, 450 loero korul. Egyebkent a kerdeses Saab 200loero/liter-el sem tudom mennyire gyarias...
Ertem en. Az en jarmuvem egyszer latott 0.83-as lambdat padlogazon, utanna jo ideig szereltem. Masok ugyan ezen a platformon szinten igy jartak. Mindegy, keretik nem figyelembe venni amit korabban irtam... Tulajdonkeppen ha ram hallgattok, akkor mindenki ugy csinalja ahogy jol esik neki.
Igen. Te E85-ot hasznalsz, igy mar inkabb ertelmet nyer a lambda. Masik oldalrol egy mai ertelmes muszeren lehet allitani, hogy lambdat vagy AFT-t beszeljen.
Bar a mai napig nem ertem, hogy miert mindenki lambdarol beszel (vegul is szinte mindenki benzinnel megy), miert nem AFR-rol... Mindegy. Annyit hozza tennek, hogy 11.0 (lambda 0.74) es 12.0 (lambda 0.81) AFR kozott az en sajat tapasztalataim kozott minimalis teljesitmeny beli kulonbseg van. En padlogazt 0.75 korulire programoznek, foleg egy napi hasznalatban levo autot...
Meg javitson ki vki ha tevednek, de egy E30 szerintem ugy tud 11.23@202-ot menni, hogy fekez egy jot a cel elott. De mindegy, alapvetoen nem erdekel...
Aprilisban ment 9.18@155-ot, eleg rossz tapadassal motor only. Kovetkezo futamban probalkozott egy 75-os shottal, amit az egyik dugo es mindket hengerfej tomites bant. Azota nincs rola hir.
Az EVANS-rol en is azt olvastam itt-ott, hogy valoban a mertheto homersekletet is csokkenti. Ellenben ott az egesz huto folyadekot kell cserelni es nem csak egy adalek. A Motul nem ilyen? Emlekszem egyszer SR-el beszeltuk, hogy O a motultol hasznal specko huto folyadekot. Mar ha persze nem Olga a Volga...
Ha uzemi homerseklet alatt a vizhomersekletet erted, akkor szerintem az nem igazan fog csokkeni tole. Amennyire emlekszem inkabb azzal hirdetik a termeket, hogy sikeresen megakadajozza lokalis hogocok kialakulasat a hutorendszerben.
ARP2000. Nagyobb az esely, hogy elfordul. Szerintem. Meg nem hiszem, hogy ez lenne a gyenge lanc szem.
--
Ok, ugy is hiany van. Megvizsgalom. Kurta szajat a forgato konyv iroknak...
Persze, én is home made-re gondoltam. Ahogy írtam, egy vastag vezeték a generátortól az üzemanyag pumpa reléig, majd esetleg onnan tovább a pumpáig. Már ha nem a földet kapcsolja, de ez nem valószinű.