timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Dátumok, Szabályzatok, Újdonságok!

Az idei évben 14 hazai verseny várja versenyezni vágyókat:

Röviden és tömören 2009:
- Új 30 oldalas versenyszabályzati rendszer, nyomtatott formában is!
- Új kategóriák
- Új belépõjegy ár: 1750HUF / fõ
- Új nevezésidíj: 1750HUF / jármû (mely tartalmazza a biztosítást is)
- Új Autós pénzdíjazás (50e/25e/12e + idõrekord és sebesség (10e)!
- Pénzdíjas Handicap Masters
- Pénzdíjas Csapat versenyzés
- Gyorsulási Magazin Márciustól!

Fontosabb dátumok:

Grafikus naptár:

2009-04-11 Carstyling Tuning Show (BNV)
2009-04-12 Carstyling Tuning Show (BNV)
2009-04-13 Carstyling Tuning Show (BNV)

2009-04-20 Handicap Masters és Csapatverseny jelentkezési határidõ!

2009-04-26 Szezonnyitó Gyorsulás Fertõszentmiklós (AB-TB)
2009-05-01 Gyorsulás Ünnepe TASZÁR (OB)
2009-05-16 Szezonnyitó Gyorsulás TÖKÖL (OB)
2009-05-17 Gyorsulás Fertõszentmiklós (AB-TB)
2009-05-30 Gyorsulás Szentkirályszabadja (OB)
2009-05-31 Kamion Gyorsulás Bábolna (AB)
2009-06-?? Gyorsulás Fertõszentmiklós (AB-TB)
2009-06-19 EESLC 2009/1 TÖKÖL (EB+OB) 
2009-06-20 EESLC 2009/1 TÖKÖL (EB+OB)
2009-06-21 EESLC 2009/1 TÖKÖL (EB+OB)
2009-07-04 Gyorsulás Szentkirályszabadja (AB-TB)
2009-08-08 Gyorsulás Új helyszín! (AB-TB)
2009-08-22 Gyorsulás Új helyszín! (OB)
2009-08-30 Gyorsulás Fertõszentmiklós (AB-TB)
2009-09-12 Gyorsulás TÖKÖL (OB)
2009-09-27 Szezonzáró Gyorsulás Fertõszentmiklós (AB-TB)
2009-10-10 Szezonzáró Gyorsulási Hétvége TÖKÖL (OB)

Rövidítések:
AB - Amatõr Bajnokság
TB - Területi Bajnokság
OB - Országos Bajnokság
EB - Európa Bajnokság

A külföldi versenydátumok, és a tényleges véglegesítés Március elsõ hetében várható!

2009. Szabályzatok:
Versenyszabályzat ( AUTÓ - klikk ):
Versenyszabályzat ( MOTOR - klikk ):
Versenykiirás (SABLON - Klikk):


Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek!

Csak erõs idegzetûeknek!

Vigyázat hosszas olvasmány, tények kerülnek napvilágra!

Végre lett egy kis idõm, hogy folytassam a blogolást, és a nagy kérdezz felelekben válaszra méltassuk a másik oldalt!

„A „Legek” címû fejezethez nem is fûznék semmit mert nem érdemes vitatkozni olyan állításokkal amiknek nagy része egyértelmûen nem igaz.”
Ha akarna sem tudna, mivel tényekkel nem lehet mit kezdeni, amivel a másik oldal nem büszkélkedhet! 

„KOE história”
Végre eljött az idõ, amikor nem lehet csak úgy hazudozni!
A KOE East megkezdése elõtt 2008.04.08-11 között a Belga csapat Horvátországban volt, de ez mind semmi mivel, a KOE szervezõi elégedettek voltak a munkánkkal Tökölön egészen május végéig úgy volt, hogy mi mérjük a WEST rendezvényt, és ahol visszakereshetjük a lentebb leírt veszteségeinket, emiatt napi kapcsolatban álltunk bárhol is voltak a világon. Ez azért hiúsult meg, mert  már akkor látszott milyen minõségben, és árkategóriában gondolkoznak, mint szervezõk ("majd az olcsó kis magyar megoldja") ezért a megegyezés nem jött létre, inkább veszni hagytuk a pénzünket! A sok háttérinfót elõre ismerve a 2008-as KOE WEST minõsége a várt szintet hozta, sok internetes fórumon kapott negatív visszhangot! Valószínûleg ekkortájt történhettek az elsõ megbeszélések a Belga és a Magyar illetékesek között, ahol is a pénz szava a döntõ! Sok sikert, és jó szórakozást, még akár semmi is lehet belõle!
Kurtyán Ferenc megjegyzése:
A szövetség a tavalyi KOE East verseny után nem kíván olyan csapattal együtt dolgozni, amely az anyagi érdekeket a megbeszélt szolgáltatások, a becsület fölé helyezi. (megjegyezném, hogy a szövetség ki akarta rakatni tavaly az említett pár fõs csapatot, mert az átlagembereknek meghirdetett free futamra személyenként 18.000 Ft nevezési díjat akartak kérni. Maradt hát a megegyezés – több százezer forint lett kifizetve extrába számukra – és így a meghirdetett free futam megadatott 200 fõ részére). Minden zsák megtalálja a foltját, nekünk meg foltozott ruha nem kell. Inkább maradunk a sajátunknál, és nem vagyunk kiszolgáltatva idegenek kényére, kedvére. Bennünket egy külföldi nem fog megvezetni, mert itt mi vagyunk itthon. Vigye oda a rendezvényét, ahova akarja, csapjon be mást, ne a mi nézõinket, versenyzõinket. Pont.

Nem tudom, hogy mit is vár az az ember aki szervez egy versenyt Magyarországon és 4 magyar versenyzõ van az összesen  21 indulóból, dicséretet ?  Vagy a másik óriási nemzetközi versenyre gondolva ahol megdöntve az elõbbi számot 29 indulót sikerült abszolválni  Nem gondolom, hogy mást várhat mint kritikát.
Ezt kinek is köszönhetjük? Ha nem az illetékes versenyzõi lobbynak, (ami az összefogás, és a majd megmutatjuk telefonok, és internetes kampány eredménye), akkor semminek!

Banner és egyebek:
Kár hogy az idei év üzletembere díjat már elvitték, az utóbbi idõben megjelent, látott, és hallható húzások miatt egészen másra személyre gondoltam volna (illetékesek értik)!

 

Kurtyán Ferenc üzenete:

Mindenki tisztában van vele, hogy a tavalyi évben az MNASZ mögé bújva mondták ki egyesek, hogy az általuk rendezett verseny minden törvényi alappal rendelkezik. Erre hivatkozott az illetékes a fórumos „tájékoztatásában” hozzáfûzve azt, hogy én is és az MGYSZ is megtévesztjük a versenyzõket, a bíróságokat.

Hát nézzük akkor meg a tényeket, és lássuk ki téveszti meg valójában a nyilvánosságot anyagi haszonért:
De ahhoz, hogy tisztán lássunk, meg kell nézni az MNASZ alapszabályának az általuk felügyelt sportágakra vonatkozó felsorolását (Mivel az MGYSZ-ét mindenki ismeri, mert letölthetõ és nyilvános!)

MNASZ alapszabály
2. SZ. MELLÉKLET
1) AZ AUTÓ- GOKART- SPORTÁGAK VERSENYFAJTÁINAK FELSOROLÁSA:
a) Autósportág:
• Rallye típusú versenyek, beleértve:
a Marathón és hosszú távú rallye versenyeket
a túra és csillagtúra versenyeket
a terep-rallye versenyeket
túraügyességi versenyeket
• Gyorsasági típusú versenyek, beleértve:
a túrakocsi körpályás versenyeket
a formakocsi körpályás versenyeket
a sportautó és prototípus körpályás versenyeket
a kamion és teherautó körpályás versenyeket
a hegyi gyorsasági versenyeket
a gyorsulási (dragster) versenyeket
a szlalom versenyeket
• Terep jellegû versenyek, beleértve:
az autocross versenyeket
a rallycross versenyeket
a terepjáró versenyeket
a terepügyességi (tereptriál) versenyeket
• Veteránjármûvek versenyei, beleértve:
a veterán jármûvek rallye típusú versenyeit
a veterán jármûvek gyorsasági típusú versenyeit
a veterán jármûvek ügyességi versenyeit
• Villamos és napelemes jármûvek versenyei, beleértve:
a villamos és napelemes jármûvek rallye típusú versenyeit
a villamos és napelemes jármûvek gyorsasági típusú versenyeit
a villamos és napelemes jármûvek ügyességi versenyeit
b) Gokart sportág
• Gokart versenyek
Megjegyzés: A versenyek azonosítására a Nemzetközi Sportszövetségek értelmezése a mérvadó.

Ha végig nézzük az MNASZ által felsorolt sportágakat, akkor egyértelmû, hogy a gyorsulás nem tartozhat a terepversenyekhez, a gokart versenyekhez, a rallye versenyekhez.  Látható, hogy a mellékletben valóban szerepelteti az MNASZ a „gyorsulási (dragster) versenyeket”, mégpedig a gyorsasági sportág versenyfajtái között. Az átlagembernek ez elég, ráadásul egy kis kevergéssel, dezinformációkkal teljes mértékben kiaknázható egyesek számára a melléklet ezen sora. Azonban a melléklet utolsó „megjegyzés” sora egyértelmû utalás arra, hogy teljesen mindegy mi szerepel a mellékletben, mert a felsorolt versenyek azonosítására a Nemzetközi Sportszövetségek értelmezése a mérvadó.

Lássuk akkor a gyorsasági sportág pontos leírását, melyet az MNASZ tett közzé (2007-es verzió) a nemzetközi szervezetének leírása alapján. Megjegyzem 2008-ban már nem volt elérhetõ az oldalukon, mivel leszedték.

2007-es Gyorsasági sportág pontos LEÍRÁSA (klikk ide):

És itt odaértünk az illetékes által hivatkozott megtévesztéshez. A gyorsasági sportág két versenyágának megfogalmazása köszönõ viszonyban sincs a gyorsulási sportággal, mely számunkra világos és természetes, ezt mondjuk már hosszú idõ óta. Világos ez mások számára is, de az érdekük mindig úgy kívánta, hogy pl ez a dokumentum ne kerüljön elõ, a versenyzõk, nézõk pedig úgysem fogják soha a hátteret keresni, megelégszenek azzal, hogy a hivatkozott szövetség 40 éves múlttal rendelkezik, és a mellékletben szerepel a „gyorsulási (dragster) verseny”.

Mivel mindenki számára egyértelmû, hogy a gyorsulási versenyeket nem kanyargós hegyi utakon, és nem önmagába visszatérõ körpályán rendezik meg (mely eléggé nevetséges lenne), így a gyorsulási sportág MNASZ-hez történõ rendelése nem csak sántít, hanem különféle törvényességi kérdéseket is felvet.

Mindezek tudatában (nem szabad elfelejteni a MAMS és MNASZ tavalyi nyilatkozatait, valamint a fórumon megjelent egyéb fejtegetéseket, kirohanásokat) elég hiteltelenné válik minden olyan melldöngetõ megnyilatkozás, mely arról szól, hogy az MGYSZ-nek semmi joga nincs a sportágban, mivel az MNASZ sportágaiba van besorolva.

De a jövõ most kezdõdik:

Az MNASZ tisztújítás után kiadott 1/2009. sz. Fõtitkári Körlevél 4. pontjában tájékoztatást kapnak a tagok, csapatok, versenyzõk a 2009. évi MNASZ licencjogosultságról szakáganként.

Itt olvasható: http://www.mnasz.hu/letoltes/FOTI1-2009.pdf

Ismét egy kis hitelességi álõr!. Ha a körlevél gyorsasági szakág licencjogosultságát végignézzük látható, hogy szó sincs drag licencrõl. Vajon melyik licencbe illik bele a gyorsulás? Kérdés az is, hogy ezek alapján vajon mit vásároltak meg 2008-ban „licencként” több tízezer forintért a versenyzõk? Ki adta el nekik, mire jogosított, a pénz hova folyt be, stb., és 2009-ben kinek, miért lehet újra fizetni?
 

Továbbá:

Versenyigazgatók: http://www.mnasz.hu/letoltes/versenyig_lista_2009.pdf  (Ez Önmagáért beszél)Díjtételek: http://www.mnasz.hu/letoltes/Dijtablazat%202009%20modositott_1.pdf
A legeslegutolsó, ami szintén mutatja, az elhivatottságot, és megbecsülést melyet a sportnak kivánnak adni, a leges legutolsó sor tökéletesen mutatja!Versenydátumok:http://www.mnasz.hu/letoltes/mnasz2009_szakag_0128.pdf
A gyorsulási versenyek idõpontjai jól láthatóak, biztos csak a munkabizottság emberei nem értek rá idõben leadni, az "anya"szövetség idõpontjai közé!

Na de a 2008-as 2009. február 4-i díjkiosztóról ne is beszéljünk! 

„Nagyon jól látszik, hogy a csatolt melléklet nem tartalmaz semmi ilyet ,amit az állítással próbálnak sugallni, tehát ismét egy olyan dolog ami az emberek megtévesztésére szolgál és hazugság, hogy milyen bírósági beadványok vannak arról nagyon sokat lehetne mesélni de annyit elõzetesben, hogy  nem csak polgári peres eljárások várhatók hanem büntetõ törvénykönyvbe ütközõ törvénysértések miatt is felelniük kell majd az uraknak. Ezeket hivatalból a MAMS és az MNASZ kezdeményezte, illetve törvénytisztelõ állampolgáraink is éltek a jog eszközével.”

A csatolt melléklet természetesen a körlevél. Az állítás pedig az volt, hogy visszaélések történtek az MNASZ „drag licenccel” kapcsolatban. Számunkra a sportág leírása és a körlevél alapján teljesen világos a megtévesztés. A törvénytisztelõ állampolgáraink pedig valóban éltek a jog eszközével, mert elfogadhatatlan, hogy jóhiszemû versenyzõket több tízezer forinttal becsapjanak. Hiszen mindenki ismeri a „drag licenc” történetét! Elõször 25.000 Ft-ért lett értékesítve, mondván, hogy benne van a biztosítás, majd kevesebb összegért biztosítás nélkül. Nem beszélve a nézõi balesetbiztosításról.

Akkor ki csapott be kit végül is? És hol marad az annyit emlegetett törvényesség, hiszen versenyzõ biztosítás nélkül nem állhat rajthoz a törvény szerint?

De nézzük, miért is nem lett a licencváltóknak biztosítása? Egyszerûen azért, mert a gyorsulási sportág versenyzõit és nézõit a Generali biztosítja, az pedig a sportág sportági szövetségével az MGYSZ-szel áll jogviszonyban. Valószínûleg nem ok nélkül. Vajon miért volt természetes a biztosító jogászainak (mely vélhetõen nem kezdõkbõl álló csapat), hogy az MGYSZ-szel kösse meg a szerzõdést? Nem elgondolkodtató?

Így tehát valóban volt alapja a törvénytisztelõ állampolgárainknak arra, hogy büntetõeljárást kezdeményezzen a „drag licencekkel”, és egyebekkel kapcsolatban. Lehet nyilvánosság elõtt verselni mindenféle jogalapokról, de a tények és a hivatalos papírok mást mondanak. Mivel a jogszabályok és a végzések (melyek némelyike akaratunkon kívül, a sorozatos támadások miatt születtek) az MGYSZ jogosultságát mondják ki, így a fórumokon elhangzó alap nélkül becsmérlõ, és sok esetben rágalmazó mondatok csak pusztába kiáltott, izzadság szagú verselések maradnak.

 „Remélem ez így is lesz, csak kicsit másképpen, nekünk nem célunk megszüntetni senkit csak szeretnénk elérni, hogy ne lehessen Magyarország különbözõ pontjain megtéveszteni a birokságokat illetve az embereket és ezzel jogtalan elõnyt kovácsolni.”

Érdekes ez a mondat szerkezet azok után, hogy az MGYSZ feloszlatását tûzte ki célul az illetõ fizetett embereivel együtt. (csak utána kell olvasni a fórumban) Azt is sugallja az írás, hogy a mondat írója a gyorsulási sportág egységének felkent lovagja, aki egységet, törvényességet szeretne, persze mindezt nyájasan, mindenki kedve szerint, senkit meg nem bántva. A jótét lélek. Hogy is van ez? Az MGYSZ megjelenésekor e lovagnak háromszor ajánlotta fel az MGYSZ vezetõsége a csatlakozást, azt hogy egységes feltételek és szabályok alapján kerüljenek a versenyek megrendezésre. Mi is volt a fennkölt, kissé nagyképû válasz a sportkonferencián 2007-ben, melyet hátradõlve, pár alkalmazott kuncogása mellett adott elõ? Ez egy rózsaszín álom. Õ külön utat fog járni. Nincs szükség itt semmiféle szövetségre, csinálja minden rendezõ a versenyeket úgy, ahogy akarja, ahogy eddig is tette.(és ezek után pánikszerûen csatlakozott az MNASZ-hez). A fórumon még meg kell lennie a sportkonferencia videó anyagának, csak meg kell nézni. Ez aztán a hitelesség!

Visszatérve az alaptémához, mi nyugodtan tekintünk a 2009. évre, hiszen az MGYSZ nem gazdasági vállalkozás, tagjai pedig nem hárman vannak, hanem jelenleg 24 társadalmi szervezet a közvetlen tagja, mely folyamatosan gyarapodik, ahogy versenyhelyszínek és a rendezõk is gyarapodnak.

A jogszerûség kérdésére visszatérve egy ideig bárki etetheti a versenyzõket különféle kreált maszlagokkal,  mint drag-munkabizottság, hitelesség, törvényesség, az egyetlen hivatalos szakszövetség, stb., de nem szabad elfelejteni, hogy vannak akiket nem a szavak, hanem a tettek érdekelnek. Vannak, akik egy sok éve egyhelyben topogó vállalkozói csoporttól elvárnák a fejlõdést, mégsem történik soha semmi, csak a szavak maradnak, és több éves elmaradással kullogna a fejlesztések után, (lásd KOE)! Ezek a sportág versenyzõi, akik igazi sportemberek. Õk azok akik feláldoznak szinte mindent azért, hogy a dobogó valamely fokára felálljanak. Õk már nem óvodások és nem kíváncsiak a versekre, maszlagokra. Elismertséget akarnak hazai, és nemzetközi szinten. Ennek vannak lépcsõfokai melyek, bejárását lehet gátolni, nehezíteni, de megakadályozni nem. Itt aki veszíthet az nem az a 24 sportszervezet lesz, aki közös döntések alapján a versenyzõk bevonásával alakítja a sportág jövõjét.

Nálunk csak a sportág jövõje, fejlõdése, a sportolók elismertsége, jogi védettsége fontos! Ezt bárkivel szemben, bárki ellen megvédjük, mert ezt várják el tõlünk a tagok. Nem a három, hanem a 24, és a versenyzõk.






Total 2 entries
1  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327