timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Fórum - Technikai topic (Motor, futómű, stb...)



 

összesen 606 bejegyzés
Előző   [...]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  Következő  

Ez most egy szűkített nézet
az összes hozzászolás
válasz erre 2009.06.03. 22:06:42 (14137
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ferodo ügyben nem tud senki segíteni?? 
válasz erre előzmények 2009.06.03. 19:00:53 (14134
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Kimentem még1x most. Szóval az alapnyomáson futott IAT az 51-52fok (4-5kör után,ahol Ave szokott mérni) volt 180nál,külső hőmérséklet az 23fok volt.
Ha max nyomáson mentem a második hajtós körben már 150nél 65fokot mutatott..
Az a furcsa,hogy gyárilag ennyi a max nyomás(0,75bar),mint az én alapnyomásom és kb ugyan azt az értket tudja a cooler,mint most az én konfigomban..
Ez azért furcsa nekem..Az én cooleremnek sokkal jobban kellene hűtenie és mégis olyan értékeket mutat az IAT,mintha gyári lenne..
Így alapnyomáson van olyan IAT-m,mint max nyomáson kellene lennie.Olavsgattam egy-.két helyen és azt írták,hogy az a jó,ha az IAT a külső hőmérséklet +30fok körül van kb.. 
Re: GMalma (14129)
válasz erre előzmények 2009.06.03. 17:37:39 (14129
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Erre én is gondoltam. Nem a legjobbkor sikerölt lemérni,mert pont akkor voltak azok a  hideg napok,de a lényeg hogy 15 fokos külső hőmérséklet volt és 1x-2x megzavartam 180ig,ott 43fok volt max,amit elértem..Ez volt a 0,8baros nyomással.
Aztán bekötöttem a vákumcsöveket és ugyan annál a sebességnél már 68fokot mutatott,hogy max nyomáson dolgozott.. 
Re: Robi-ka (14127)
válasz erre előzmények 2009.06.03. 16:32:59 (14125
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Van egy baseboost ugye ami nekem 0,8barra van állítva. Ezt ugy tudom ellenőrizni,ha lehuzom a wg-ről a vakumcsövet és direktbe kötöm azzal,ami a coolerből megy be. Ilyenkor ha nyomom,akkor max 0,8 bar a nyomásom.
ha bekötöm rendesen a vákumcsöveket,akkor már a szolenoid (APC,BPC sok neve van állítólag) vezérli a nyomást és ilyenkor van max nyomásom 1,8-1,9 bar,ha tolom neki,mindez ezzel a 0,8bar alapnyomással.
Minél kisebbre állítom a baseboostot (wastegate szeleppel),annál gyengébb lesz az autó és nehezebben épül fel a nyomás.
Ha 0,6bar ez az alapnyomás,akkor akkor max 1,3-1,4bar tud tölteni a turbó. 
Re: ave (14124)
válasz erre 2009.06.03. 15:56:07 (14123
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Van most sajna még egy aktuálisabb dolog! Az első féktárcsáim meg vannak repedezve és kellene új,de ha már azt cserélem,akkor a betétet is illene.
Ferodo DS2500az szeretnék,de elég borsos az ára! Tud valaki olyan helyet,ahol jó áron lehet hozzájutni?? Most rám szakadt minden egyszerre.. Szomorú  
válasz erre előzmények 2009.06.03. 15:52:31 (14122
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ha én azt tudnám?! De nem hiszem hogy lehet távprogizni egy ilyen szinten átépített autót,úgyhogy bárminek meg van az esélye! Már fél éve mondom a svédnek hogy küldjön kábelt,meg szoftvert hogy hozzá lehessen férni és ki tudjuk olvasni az adatokat az ECU-ból,de azóta sem jött meg.. Szomorú
Pedig ígéri,csak sosincs kész a cucc! 
Re: Spoon (14121)
válasz erre előzmények 2009.06.03. 15:22:10 (14119
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ja,azzal próbálkoztam a hétvégén,de ha kisebb nyomással megyek,akkor érezhetően szarul megy az autó. Na nem az a bajom,hogy fent nincs meg az a marha nagy nyomás,hanem lassabban épül fel és ugye minden tartományban kisebb a nyomás,mint egyébként..
A svéd szerint 0,8 bar kell legyen az alapnyomás ami gyönyörűen be volt állítva és én is oda állítottam vissza..Szóval most ott vagyok ahol elindultam.
Nem tudom más autóban hogy van,de a Saabnál a légtömegmérő (ami nagyon rossz szerkezet),meg a Soleneid (BPC) szelep kontrollálják a nyomást. Na most a solenoidot már leellenőriztem többször is és az jól műxik.
Marad a légtömegmérő,de azt nem nagyon lehet hogyan mérni,hogy jó-e vagy sem. Egyébként még csak pár hónapos,persze attól lehet szar!
Vagy a szoftver van azarul megírva,de azt kérdeztem és s véd szerint az jó..hmm 
Re: ave (14118)
válasz erre előzmények 2009.06.03. 14:39:53 (14117
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Azt már próbáltam,de akkor nagyon szarul megy az autó.. 
Re: sleepwalker (14116)
válasz erre 2009.06.03. 13:42:55 (14115
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Tud valaki olyan helyet,ahol lehet Ferodo betéteket jó áron venni? A D2-es 8dugós fékbe kellene.. 
válasz erre előzmények 2009.06.03. 13:40:10 (14114
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Nem hívtalak,mert konzultáltam a svéddel,meg még másokkal is,hátha jutunk valamire,de semmi.
Még az sem derült ki,hogy mi az oka az 1,8-1,9 turbónyomásomnak az 1,5-1,6 helyett.
Ami meg lehet annak az oka,hogy tul meleg az IAT..
Szóval amíg ezek nincsenek letisztázva,addig nem látom értelmét hibát keresni,mert lehet hogy nincs is mit!
Egyenlőre ennyi,de már nagyon ki van a tököm az egésszel.: Szomorú Dühös  
Re: sleepwalker (14113)
válasz erre előzmények 2009.05.30. 09:42:23 (14112
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Tudsz adni valami elérhetőséget? Esetleg a mostani hétvége is jó Neked? 
Re: sleepwalker (14089)
válasz erre előzmények 2009.05.29. 09:09:37 (14087
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Tegnap éjszaka nekem is ez jutott eszembe,hogy belefújok pumpával Mosolyog ..meg is csináltam,persze gyönyörűen kinyit!
Meg van a 0,8 bar alapnyomásom is és ha lehúzom a WG csövét,akkor tölt,mint a barom..
Szóval nagyon úgy tűnik,hogy rendben van a WG minden része.. 
Re: sleepwalker (14084)
válasz erre 2009.05.28. 23:36:32 (14083
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Holnap reggel még jön az alapnyomás teszt,meg a maximum,aztán kiderül hogy lehet-e hibás a WG... 
válasz erre 2009.05.28. 23:24:57 (14082
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ami kiderült..levettem a kompresszor oldali csöveket és elégolajos volt..(nem tudom mi a sok ,meg mi az a mi normális vagy egyáltalán nem az)
A másik pedig hogy az a turbónyomás amivel most közlekedik az autó,az nagyon magas nem lehetne több 1,5-1,6nál,de simán tölt 1,8-1,9et..
Ezeknek mi lehet az oka?? 
válasz erre előzmények 2009.05.27. 12:49:37 (14043
Felhasználói profil
14.25 @ 173
A második kört már megcsináltam,segítettek benne és semmi olyat nem produkált,ami hibára utalna..
Majd az elsőt nemsoká megcsinálom,ha lesz időm. 
Re: sleepwalker (14041)
válasz erre 2009.05.27. 08:00:56 (14037
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Hogy tudom kideríteni,hogy a wastegate-e rossz? Mi a művelet? 
válasz erre előzmények 2009.05.26. 23:17:24 (14036
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Köszi! Utána is olvastam kicsit és van rá esély,hogy ez lesz a  gond.. 
Re: sleepwalker (14035)
válasz erre előzmények 2009.05.26. 22:13:50 (14034
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ezt fogom tenni,már nem maradt más..A szerelőm is ezt tanácsolta,szerinte a turbóval van valami gond..Kösz a tippet! 
Re: radics1 (14033)
válasz erre előzmények 2009.05.26. 16:01:30 (14030
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ledugózni végül is nem tudtam,mert kilőtte a faszba,de raktam be egy másik lefujót (gyárit),de az sem segített.. Szomorú  
Re: ave (14029)
válasz erre 2009.05.26. 13:57:17 (14028
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Tegnap kicseréltem az egyik szilikon csövet,ami jott kifelé a turbótól,de semmi változás..:Valami ötlet?? Mi a szart csináljak? Dühös  
válasz erre 2009.05.25. 16:06:44 (14016
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ezt megdumáltuk.: Mosolyog Köszi mindenkinek! És akkor hol keressem a hibát??  
válasz erre 2009.05.25. 15:48:18 (14012
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Akkor most mi van? Hogy rakjam vissza??  
válasz erre előzmények 2009.05.25. 15:40:00 (14007
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ja-ja,nekem is így van bent..Köszi! 
Re: Spoon (14005)
válasz erre 2009.05.25. 15:23:44 (14004
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Szóval most így van bekötve,a felső része megy a szívócsőbe..

ez a belseje a felső résznek

ez pedig megy oldalra
 
válasz erre előzmények 2009.05.25. 15:06:21 (14002
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Akkor most mit csináljak szerinted? Az a gond,hogy a bemenőt,nem nagyon fogom tudni lemérni,legalább is élőben nem fogom látni,mert nem ér el addig a multiméter hőmérő vezeték Szomorú
Csöveket csak felületesen nézegettem,de nem láttam semmit rajtuk.. 
Re: szabyk RST (13993)
válasz erre előzmények 2009.05.25. 15:02:49 (14001
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Nem,ez is Forge! de meg van a gyári is...Ha nem tul nagy teher,akkor csinálok róla képet,feltöltöm,megnéznétek? Előre is köszi! 
Re: ave (13999)
válasz erre előzmények 2009.05.25. 15:01:11 (14000
Felhasználói profil
14.25 @ 173
örömmel: almaz@enternet.hu és köszi!

nekem mindegy ki segít,csak használjon.. Mosolyog  
Re: Robi-ka (13998)
válasz erre előzmények 2009.05.25. 14:45:14 (13997
Felhasználói profil
14.25 @ 173
nem Mosolyog  
Re: Zolti (13996)
válasz erre előzmények 2009.05.25. 14:05:56 (13994
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Én nem vagyok egy technikai szakember,mint látjátok,de azt tudom,ha a lefujószelepről leveszem a vákumcsövet,akkor csak alapnyomásom van..
Valaki azt mondta,hogy fordítva rakták be a lefujószelepemet (jó,mert már 2éve ugy van.) Berakták ugy,ahogy állítlag kellene,de akkor ha elkezdtem tolni neki,mindig eLvette az ECU a nyomást..
Értem ezalatt.hogy toltam neki,majd ha elengedtem és megint neki akartam lódulni,akkor már nem adott csak 0,4bár nyomást max,akár mit csináltam..
Csak ugy lehetett visszaállítani,ha le reseteltem..

Akkor ez azért lehet,mert még is csak az a helyes,amikor letilt az ECu és azért van mert tul magas a beszívott levegő hőmérséklete?  
Re: szabyk RST (13993)
válasz erre előzmények 2009.05.25. 13:45:28 (13992
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Melyik csövön lenne lyuk vagy attól mitől lenne rosszabb? Ha cooler műxik jól,akkor mindenképp kéne hogy hűtött levegő menjen a nyomócsőbe nem?
Ha leveszem a lefujó szelepet,akkor,nem lesz csak alapnyomásom(0,8bar). nem hiszem hogy azzal fel tudom hevíteni.. 
Re: ave (13991)
válasz erre 2009.05.25. 13:13:49 (13990
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Sikerült szereznem egy hosszabbítót a multiméter hőmérőjéhez és bekötöttem a szívócsőbe.
Nagyon úgy tűnik,hogy helyes az a hőmérséklet érték,amit az autó IAT szenzora mutat! Szomorú
amikor az 86-ot mutatott,akkor a multiméter 83at,meg úgy általában is ez 3-4fok különbség volt köztük,igaz a multiméter vagy fél méterrel odébb lett bekötve.
Most mit csináljak?? Hol lehet a hiba? Összezavarodott  
válasz erre előzmények 2009.05.22. 18:35:13 (13880
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Vettem egy multimétert,csak szart sem érek vele,mert 1méteres a kábel hőmérséklet szenzorhoz..
Akartam volna venni hozzá hosszabbat,persze nem volt ilyen vékonyban..
Konkrétan semmire nem elég Dühös
Annyi kiderült(álló helyzetben),hogy amíg az OBD2es szoftver34-35fokot mért,ugyan azon a helyen ez csak 29-et!
Szóval valami biztos nem stimmel 
Re: szabyk RST (13868)
válasz erre 2009.05.22. 10:12:13 (13877
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Itt van néhány kép a mostani állapotról..Hátha feltűnik nektek valami..




a 4.képen az az alsó fémcső jön ki a turbóból és megy a coolerbe.. 
válasz erre előzmények 2009.05.21. 23:33:28 (13870
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Akkor holnap kezdem előlről.. Mérges Pár napja szedtem le a csöveket,meg tisztítottam a coolert..
Mondjuk eddig is itt jött meg a nyomás,ahogyan most. Se nem erősebb,sem nem gyengébb az autó érzésre.. 
Re: szabyk RST (13868)
válasz erre előzmények 2009.05.21. 21:31:37 (13867
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Nagyon függ a külső hőmérséklettől,meg a tempótól,no meg mennyit terheltem előtte! Pl. amikor valamelyik nap 10-12 fok volt,akkor 140-150km/h környékén 30-35 fok volt. Melegebb időben inkább 45-fok körül van kb..
Csak akkor kezd el brutálisan felmenni,ha elkezdem tolni neki folyamatosan.. 
Re: Zolti (13866)
válasz erre 2009.05.21. 21:09:51 (13865
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Nem az én autóm,de az enyémben is itt van:
 
válasz erre előzmények 2009.05.21. 16:52:44 (13861
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Most már egy jó ideje be van kötve,sokáig nem volt fűtése..Van aki azt mondta kell,van aki azt hogy nem..Szokásos 
Re: GMalma (13860)
válasz erre előzmények 2009.05.21. 16:35:09 (13860
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ez okozhat ilyen problémát? Mit javasolsz,hol kezdjek neki?
Nem tudom olvastad-e az előzményeket,de a lényeg hogy tavaly nyáron volt teljesítménymérésen és akkor 42C volt a max beszívott IAT,32fokos külső hőmérséklet melelett és 4dikben mérétk,valahol210nél ért véget..
Télen ismét mérés,de akkor már 122fok volt,most meg ismét 121fokot láttam..5.dikben 230-240körül.. 
Re: civiccoupe (13854)
válasz erre előzmények 2009.05.21. 16:04:15 (13857
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Nem hinném.. 
Re: civiccoupe (13854)
válasz erre előzmények 2009.05.21. 15:33:42 (13852
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Sajna azt nem tudom,hogy kell..Viszont ez semmi az enyémhez képest..Összetenném a két kezem ha nekem ilyen IAT lenne! Te milyen nyomással közlekedsz és milyen erős a gép? 
Re: kappa (13849)
válasz erre előzmények 2009.05.21. 15:31:02 (13850
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Érzésre ugyan úgy megy,kicsit instabilabb,gondolom a lökhárító hiánya miatt. Majd valahogy megmérem,most ugy sem fogom összerakni,amíg nem derül ki valami..
Arra egyébként van esély hogy nagyon forró levegőt tol befelé a turbó,mert 1,7-1,8 a nyomás amikor 4.-5.ben lepadlózom.. 
Re: ave (13848)
válasz erre 2009.05.21. 14:51:50 (13847
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Leszedtem a lökhárítót és így teljse felületén éri a menetszél,de szart sem változott! A tököm már ki van! Dühös
Ugyan ugy melegszik ha nyomom neki,volt olyan,hogy 170nél,mér 80fokot mutatott! Most így néz ki,ennél többet nem tudok vele tenni..Fogalmam nincs mit kezdjek vele 
válasz erre előzmények 2009.05.20. 22:52:24 (13842
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Most már ugy sincs nagyon más,mint pepecs munkával végigmenni a dolgokon..
Csak azt nem értem,tavaly nyáron amikor mérték a külső hőmérséklet 32fok volt és  max beszívott levegőjé pedig 42C!!
Mi történhetett azóta Összezavarodott

Az IC-vel sokat nem tudok csinálni a felét takarja a lökhárító,de azt nem akarom bántani,mert van benne ütköző is és el kellene vágni. Így arrébb sem nagyon lehet rakni. 
Re: ave (13841)
válasz erre előzmények 2009.05.20. 21:42:12 (13839
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Kipróbáltam másik szenzort,azzal is magas hőmérsékleteket mutat,szóval valószínű reális az érték. Erről kézzel is megbizonyosodtam! Egy nagyobb menet után gyorsan megálltam és nagyon meleg volt az a cooler.. Szomorú
Beszéltem a svéddel is,azt mondta derítsem ki,hogy mi az oka.a magas beszívott levegő hőmérsékletnek...Jó fej Dühös  
Re: szabyk RST (13785)
válasz erre előzmények 2009.05.13. 22:03:16 (13783
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Egyébként mi az összefüggés a Forge és fals érték között?? 
Re: ave (13780)
válasz erre előzmények 2009.05.13. 22:01:36 (13782
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Ma már próbáltam ilyet,hogy olyan 65fokos levegőnél,megálltam,kiszálltam és megnéztem kézzel,de nekem elég melegnek tűnt! Sajna nem biztos,hogy rossz az érték.. Dühös  
Re: ave (13780)
válasz erre előzmények 2009.05.13. 20:57:19 (13779
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Köszi a tippet! Már én is gondoltam rá és rákérdeztem a Saabnál,de sok jóval nem bíztattak.: Szomorú
Azóta már szétkaptam a rendszert,de ha nem lesz változás,akkor jön a jeladó! Mosolyog  
Re: szabyk RST (13777)
válasz erre előzmények 2009.05.13. 19:58:47 (13776
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Szabadon kapja,de csak az IC felét éri,mert a többi részét takarja a lökhárító. Viszont mondom,tavaly nyáron még teljesen jó volt a hőmérséklete,ha lehet hinni a pados mérőműszernek,ami ugye szintén az én ECU-mból veszi az adatokat.
Ez van benne,mindenki ezt használja a Saabosoknál,nem szokott vele gond lenni
http://www.elkparts.com/saab-93-m9802/performance-tuning/intercooler/elksport-saab-93-performance-intercooler-by-forge-motorsportbrsaab-93-tidsportaeroviggen.p3381.html 
Re: ave (13773)
válasz erre 2009.05.13. 15:14:45 (13771
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Van egy olyan problémám,hogy túl magas a beszívott levegő hőmérséklete nagy terhelésnél,sebességnél. pontosabban 120fok fölött van,ami a svéd szerint nagyon nem egézséges és ezért is nem teljesít olyan jól az autó,mint ahogy kéne. A lényeg hogy csak olyan 170km/h fölött kezd el felmenni,de akkor rohamosan kb 60-65fokról ameddig nyomom,csak kuszik fel és 122C volt a vége.
Az a fura,hogy tavaly nyáron voltam vele teljesítménymérésen és akkor 42C volt a max beszívott levegő a csőben,pedig kint is elég meleg volt az idő!
Télen ismételten mérés és akkor már 121fokot produkált úgy,hogy nem nagyon volt különösebb változás az autón! Egy-két cső lett kicserélve,szolenoid szelep..kb ennyi.
Most hogy szereztem egy OBD2-es csatit,meg szoftvert,most már én is ki tudom olvasni a dolgokat az ECU-ból és el tudom logolni. Hétvégén ment le vidékre és 160-170között mentem minimálisan,de 1x-2x 200 fölött is,sőt a 235km/h is megfutottam vele,ahol utólag kiderült,122fokos volt a szívócsőben a levegő Szomorú
A svéd azt mondta kapjam szét az IC rendszert,hogy nincs-e valahol valami gond..
Nektek van valami ötletetek,hogy miért csinálhatja ezt?? 
válasz erre előzmények 2009.05.11. 22:12:39 (13749
Felhasználói profil
14.25 @ 173
Olvastad a 13745 hozzászólásomat? 
Re: Jugo (13748)

összesen 606 bejegyzés
Előző   [...]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  Következő  





                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!