Egy Subaru számára nem lehet szebb vég, mint hogy igazi versenyautó lesz belőle!
Majd meglátod!
A többi hosszabb történet, ma még amit mondanék lehet hogy igaz sem lenne.
Ahogy elindul a következő szezon, már én is jobban látom majd a dolgokat.
Ezt nehezen tudom érvként elfogadni! Emlékeztem rá, utánanéztem és ez lett belőle. Te is megteheted.
Az üléspozició pedig azért fontos, mert egy ilyen autó eredendően orr nehéz és törekedni kell arra, hogy a súlypont minél inkább középre kerüljön. Remélem nem az jön le Neked ezekből amit leírok, hogy én vagyok ilyen okos. Mások ezeket már rég kitalálták.
Az FMVSS 216 számú szabvány statikus vizsgálati módszere szerint (5. ábra) az A oszlop sarkánál a jármű súlyának 1,5-szeresével, merev, sík felületen keresztül terhelik a tetőszerkezetet. A maximális benyomódás nem lehet 126 mm-nél nagyobb. A teszt során mért tetőszilárdság mintegy 30%-a a szélvédő üveg merevítő hatásának eredménye, vagyis a szélvédő eltávolítása (kitörése) után, vagy egy (baleset után) rosszul ragasztott szélvédő esetében lényegesen lecsökkenhet az autó tetőszilárdsága. (Ráadásul, ha az előírt erőhatás 25° -os szögét megnövelnénk a valós gyakoriságú 30-35° -ra, akkor a mérhető tetőszilárdság tovább csökkenne.)
Idézet innen: http://www.kfki.hu/chemonet/TermVil/szamok/tv2004/tv0401/passziv.html
Szakértelmeddel nem szívesen vitáznék, de a buszgyártásban van irodalma "A ragasztott oldalüveg járművázra gyakorolt merevítő hatása" címmel és a személyautó gyártásban is feltűnik a fogalom itt-ott.
Hogy őszinte legyek több oka is van. Az egyik hogy szeretném kormánytekergetésben is kipróbálni magam, a másik, ahhoz hogy ledolgozzam 1mp hátrányomat a leggyorsabbhoz képest, annyi energiát és pénzt kellene áldozni, hogy abból gyorsasági szakágra alkalmas autót is tudok építeni.
De mivel sokat tanultam itt, és barátaim is vannak errefelé, nem távolodok el ettől a szakágtól sem, adott esetben egy-egy versenyen is elindulok.
Szia!
Én is örülök, főleg ha valami, legalább számomra érdekes fejleményről tudok beszámolni!
Most beindultak a dolgok, remélem gyakoribb vendég leszek erre
A Subaru 2.5-ös blokkja gyengébb mint a 2.0 -es úgyhogy ha a meglévő mellé csinálunk egy tartalék motort, akkor az 2.0 blokk 2.5-ös főtengellyel ~2.2 lesz és remélem "tartós".
Nem bántottam a hazai csövezőket, van aki gyönyörű munkát végez! Ettől még a számok ezt a helyzetet tükrözik.
A szélvédő beragasztását szerintem a légzsák ideális működésének biztosítása mellett, a karosszéria merevségének fokozására is találták ki. De tévedhetek.
Köszönöm!
Az árról annyit,hogy vannak M.o-i csőkészítők akik ennél drágábban csinálták volna meg, sőt van olyan aki drágábban hegesztette volna be, mint amennyibe maga a cső került!
Nehéz jól választani!
Igen, a cső meg a B oszlophoz is, valamint a szélvédőkerethez és a tetőmerevítőkhöz is.
Az az érdekes, hogy bár a cső 38 kg, azzal hogy egy merev vázat alkot, korlátlan (majdem) lehetőséget ad a könnyítésre. Az üvegeknek, a tetőlemeznek, az ajtóknak, nem kell merevítő szerepet betőlteniük.
Mondom ezt most olyan szemmel, mintha gyorsulásra építeném. Sokszor igényként merül fel, hogy a cső minél egyszerübb legyen, de nem biztos hogy a végén az teszi lehetővé könnyebb autó építését.
(persze alapvető biztonsági követelményeket figyelembe véve)
Szia!
Hátul most egy CUSCO van, Gl szemes állítható. Az marad, elöl is Cusco lesz, szó volt cső bölcsőről, de elsőre nem lesz. Úgy hogy áthelyezett alsó lengőkar bekötési pontok, meg állítható toronycsapágy. 5*114,3 osztókör, nagycsapágyas csonkállvány. Rugóstagok Reiger, v. Öhlins.
Azután ha jól megy akkor folyamatos fejlesztés
Sorban haladunk. Először az a cél hogy ütőképes versenyautót építsünk. Nálunk az jött be, hogy ha van rá lehetőség akkor új vagy újszerü minőségi alkatrészekből építkezünk. Ezért nem sajnálom ezt az autót. Nem kell lakatolni, hegesztgetni, csak könnyítünk rajta.
Ha kész lesz akkor én már boldog vagyok. Utána meglátjuk, hogy hol és hogy megyek vele.
Kicsit tartok tőle, de remélem megbírkózunk a feladattal!
Az a lényeg, hogy legyen egy széles sárvédős kit amiről itthon még lehet pár másolatot csinálni,lehetőleg könnyűt. Aztán a többi úgyis a fényezésen, dekoráción, meg az autó kiállásán múlik.
Ha WRC kitről csináljuk akkor is hasonló lesz!
Jó turbo! Kicsit kevesebbet tud mint egy GT35R 830cfm/781cfm de ennek megfelelően alacsonyabbról betölt (4000-nél 1bar körül). A te motorodnál ha 2000ccm marad 550-600 Le-t lehet belőle csinálni. Én két motoron is láttam működni 2000 ill 2500 ccm, mindkettőn hibátlan.
Sztem jó választás!
Sztem egyértelműen a "megengedett legnagyobb együttes össztömeg"-ről beszél.
Most vizsgáztatok vonóhorogra egy kisteherautót, ahol a tachográf miatt merül fel ugyanez a probléma. Ott is a megengedett legnagyobb együttes össztömeg a döntő!
Hát igen. Én betöltés alatt a kivánt max nyomás elérését értem. Mondjuk nálam 6300-6500 között éri el a 2.2 bar-t. Persze 3000-től már mocorog a mutató
9000-ig biztonságos a hidrotőke, a 8500 síma ügy! De olyan motort úgy is nehéz csinálni ami alul felül jól megy. Sanyáé csak a szabályt erősítő kivétel
Valóban szép nagy turbinája van, de egy 650 cfm szállításu, kb 500 LE képes turbónál programozással megoldható, hogy 4300-4600 ford. között betöltsön.
Egyébként lehet rendelni kisebb házat, kereket, stb.. http://www.hahnracecraft.com/hahn/parts/turbo%20repair%20parts.htm
De szerintem nem érdemes.
Ha ezzel a benzinnel ennyi az előgyújtás akkor a sűrítés sztem 9.5 körül lehet. Márpedig a magas sűrítés, magas ford. szám, magas töltőnyomás 3-as nem az igazi. Kisebb töltőnyomás és talán egy kétlépcsős nitro. Alul 100 felül 50-es shot. A Zoli biztos örül, hogy igy virtuálisan átépítjük az autóját.
Hasznos info! De ha már szét van szedve lehet hogy csökkenteni kéne egy kicsit a sűrítést, egy jó coolert meg sok előgyújtást neki és nyerő autó lehetne. Szerintem.
"ami viszont tuti hogy ha kopog akkor a legerösebb vagy nem?"
Hétköznapi benzinekkel én is ezt vallom, de mi van a magas oktánszámuakkal. Állítólag van egy pont ahol átbillen.
Egyébként 75*92 lapos tetejü dugattyúval 4 kis bemarással a szelep szélének.
Viszont jó volt ez a dugattyús beszélgetés! Beszélhetnénk még az előgyújtásról. Hol a határ amikor még nem csörög, de mégis sok. Van-e erre valami ökölszabály? Nálam mondjuk 8 ezernél, 2.1 bar mellett 19 fok. 30 fokkal jobb lenne?? Mondjuk ahhoz képest, hogy nyomás nélkül 48 fokkal megyek. Vélemények?? Irodalom??
Így van, bár nemigen láttam 4ütemü motort illesztési hiba miatt megszorulni! Elharapódzott a túlzott biztonságra törekvés, inkább legyen egy kicsit lazább mintsem baj legyen. Csak ezt szeretném egy kicsit a helyére tenni.