kap 1 uj kúlert,ebben a melegben nekem kell a klíma.
Voltam a haverál Sümegen éppen egy ferrari replikát épít toyota mr2 turbó alapból,vitt 1 kört,5000-től szól a gép,de onnan szépen szedi a lábát(teszt alatt lerepült a motorvédő plexi,kis kárt okozva),rallyban ment kint Angliában állítólag,meg ahogy nézegettem blitz ecu van benne,minden jóval,a kúlere mögött venti van még pluszba,na olyanra akrom megcsinálni,csak neki a body kitt miatt nemigen kap levegőt.
Tököm kivan,a ftengely-jeladót 0.5-re raktuk a tirggerkerékhez,próba után mondom fasza nem rángat,síma-liba,ma tankoltam bele,megküldöm,megint ránt,utána tovább gyorsul,szóval gyanítom,hogy kábelköteg-cserés lesz,valahonnan összeszed valami zavart,meg talán az is segítene,ha hall-jeladóról kapná a jelet.
Üdv
Előfordulhat az hogy a cooler 'szűk' keresztmetszete miatt surgelhet a turbó?
40cm x 3.2cm a be,és kilépő része,vagyis a cooler lapos vékony,ám nagy felületü:60x40x3.2cm
Most fog kiderülni majd mennyire erős,ha el lesz hárítva a hiba /leszabályzásnál tökéletesen működött minden,de 1x csak azt kezdte csinálni,hogy mikor eléri a leszabályzási tartományt,elveszi a teljesítményt,amig alapjáratra nem áll a motor hiába adok gázt durrog,utána minden ok,addig amíg ujra nem éri el a beállított leszabályzási rpm-et,ez 7000rpm-él volt,6500-ra levéve,minden üzemszerű/, vems ecu van benne.
Most cseréltem le a walbrot 044 bosch-ra,630 simensek vannak bent,meg nemrég lett betéve egy vezérműtengely,amit Bartos János adott,meg 1.8 nyomás szertnék.
Saccra talán 300-320 lovacska lesz.
Nekem 60x40 az ic felülete.
Más,tanácsot szertnék kérni:klímahűtőt akarok belerakni off autóét,vékonyabbat a gyárinál helyhiány miatt,namármost a klímahűtőt az ic és a vízhűtő közé rakjam,vagy inkább a vízhűtő mögé.
A felállás most : elől van az ic 60x40x3.2 cm hűtőfelülettel,mögötte a vízhűtő kb 5 cm 50x40x5cm ,ha közéjük rakom a klímahűtőt akkor meg lehet elfogom a vízhűtőtől a levegeőt.
Vélemény?.....
Vegyél le néhány tizedet a turbónyomásból és meg kellene nézni úgy is forró levegőt tol-e.
Különben nekem is melegszik ,180-ál is 45 fok körül van ebben a melegben,kivéve,ha a hűtőventillátort direktbe rákapcsolom maxon,szépen visszahűti magát.
Üdv
Amikor Janika meghallotta,hogy 63 ház kell,rögtön rávágta ,hogy szördzsöl a turbó 2000 és 3000 rpm között,ez volt a gyanú a programozáskor is.
Szóval van neki egy rs coswothé,ami kicsit át lett alakítva,de a projectet félbehagyta,elküldi nekem,de lehet ez se oldja meg a problémát,konkrétan, 1.2 bar fölött szördzsöl,kicsi a ház,meg a turbinarész,és hamar felpörög.A walbro meg elfogyott 1.4-él,valahol szűkület van,vagy nem tud rendesen szippantani a pumpa.
Gondoltam,hogy nem fog betölteni hamar.Most ami fönt van a 48-as turbiházzal /soma-féle turbó/,3000-él megvan padlógáznál az 1 bar,csodálkoztam is,de lehet nincs ebben semmi rendkívüli.
A 48 házon kókányoltam 1 kicsit,kimartam a wg lukát nagyobbra,meg egy 40mm tipo szívószelepből nagyobb wg -et esztergáltattam,aztán síkbamartam a cégnél,de a 36 házhoz képest semmi változás,még egy 63 turbinaház is símán elcsúszna.
Napokon belül az elektronika is kész,ill működik,csak 1.5 barnál lelövöldözi a csöveket,szóval utcára szeretném ,ha 1.8 tudnék mászkálni.
Karira /hol van még/ szertném meglepni magam valami nagyobb csigával,lehet Somával kell beszélnem,ha elvállalja megint,akkor szertnék,egy gt30/40r félét,persze T3 turbinaház ,meg oldallal.
Nálam a turbó elé van bekötve,és olajpárás volt tőle a kompresszorlapát,de kikötöttem.
A hengerekben hajszálra 11.5 bart mértünk,ez nem lehet olyan rossz.
Csütörtökön tervezem az olajlecsapatót beépiteni,mivel a karterból jövő cső vége trutyis,a gyakori hideginditások miatt. /melóba oda és vissza 7-7km/.
Ne haragudj Szaby de a befecsik végén kellene faragni,ezért nem hívtalak,félek,hogy folyatni fog,bár az előzőt sikerült megcsinálni,igaz kb 10 percet üzemelt megascquirtal.Az ára teljesen jó,sőt olcsó.
A walbro pumpa gyakorlatban hány lóerőig elég?
Lenne 1 kérdésem: a motorban a dugattyúk /woessner/ lazára vannak illesztve,azaz 0.09-re,ez okozhatja azt,hogy van 1 kis kartergázam?
Múltkor leszedtem a szívócsonkot és a kartergáz ahova csatlakozik,olajos volt belűl a csonk,mweg a turbónál is a belépő oldalon,ezeket ki is kötöttem és lecsapatót fogok berakni.
Szóval ettől símán lehet?
Üdv
Kérdésem az lenne,hogy mivel 'kicsi' a turbóm turbinaháza Garrett T3,A/R 36),úgy gondoltam,egy külső WG.-et faragok rá,de nem tudom melyik lenne jó,a 38mm,vagy az 50mm.
A gyári belső WG 24mm,de mivel T4 hidegoldal van fönt,tuti nagy lenne a folytás magasabb fordulaton.
Ha valakinek van tapasztalata megoszthatná velem.
Ja és még annyit,hogy a szabadba tervezem kiengedni a kipuffgázt,mennyire zajos az?
Más. kifúj a turbó a kipucsatlakozásnál,kellne valahonnét szereznem roppantós tömítést,mert csak síma pasztával lett kenegetve,de nem jött be. Tud valaki eladót,ill hol lehet venni?
Kinek van tapasztalata vizes-cooler téren? Mekkora kell kb 400 lovasra,érdemes-e,ha igen elektromos vízpumát hol lehet venni hozzá stb....
A bajom,hogy ha a lökösbe rakok coolert,több méter csövezés lenne,különben meg gyáriban is max 1 méter
Nem akarom ragozni a metabond meg társait,de van 1 srác az index topicon aki kenéstechnikai szakmérnök,azt írta,hogy clórtartalmú vegyület ami nagyon jó lecsökkemti a súrlódást,ám hosszú távon oldja a fémet.
Eredetileg a 2 Világháborúban a zuhanóbombázók pillanatnyi kenéshiányának a kiküszöbölésére találták ki,ill azok a tankok amik aknára futottak,/vagy kilyukadt a karter,és elfolyt az olaj,vissza tudjanak menni a bázisra,az már más,hogy annak a motornak annyi.
Voltam a haverál Sümegen éppen egy ferrari replikát épít toyota mr2 turbó alapból,vitt 1 kört,5000-től szól a gép,de onnan szépen szedi a lábát(teszt alatt lerepült a motorvédő plexi,kis kárt okozva),rallyban ment kint Angliában állítólag,meg ahogy nézegettem blitz ecu van benne,minden jóval,a kúlere mögött venti van még pluszba,na olyanra akrom megcsinálni,csak neki a body kitt miatt nemigen kap levegőt.