timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
Előző   [...]  41  42  43  44  45  46  47  48  49  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
441.

diagram
11.66 @ 103       0-100: 11.18       80-120:  8.72
Opel Vectra 2.0 8v automata
(1 személlyel)  

2003.03.16.

Végülis semmi meglepő. Igazi "programozott" indulás, 4 kisérletet tettünk és a görbék majdnem tökéletesen fedik egymást.
Érdemes az automata Opeleket is összevetni!
(Ez, Calibra 2.0 8v, Vectra 2.5)
Mindegyik kb. 70 km/h-nál váltja a másodikat, és a görbék is nagyon hasonlóak, csak a nagyságuk más.

442.

diagram
11.66 @ 100       0-100: 11.56       80-120: -
Fiat Seicento Sporting
(1 személlyel)  

2003.03.28.

Ez egy nagyon érdekes darab. Először is sokkal jobban megy, mint egy gyári Seicento. Másodszor tessék nézni hányszor vált 100-ig! Persze nem meglepő, ha tudjuk, hogy ez egy 6 sebességes váltó.
Sajnos a fordulatszámtiltást nagyon könnyen eléri a motor, ezért nehéz pontosan megfelelő időben váltani.
De a 4. fokozat kapcsolásakor már elemében van a sofőr. Végülis ez elvárható egy Formula-1 pilótától! (Nem vicc!)
A mérés videófelvétele is letölthető.

443.

diagram
11.66 @  96       0-100: 12.98       80-120: -
VW typ3
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

2004.04.11.

Egy igazi ritkaság, bár kissé szentségtörő módon egy 1.7 literes Alfa Romeo motor hajtja. De mivel ez is boxer, csakúgy mint az eredeti motorja, a hang alapján meg nem mondtam volna.
Sajnos kicsit nehézkesen mozdul, ledifferál és egykerékhajtással próbál gyorsulni. Utána pedig nem túl erős a tömegéhez képest. Szóval nem egy dragszter, viszont nagyon szép.

444.

diagram
11.67 @ 102       0-100: 11.19       80-120: -
Opel Corsa GSI
(1 személlyel)  

2004.05.11.

A B Corsa legtüzesebb változata, az 1.6-os 16 szelepes motorral szerelt GSI.
Egy kissé túl kiméletes rajt, az elpörgő gumik hamar megtapadnak és visszaesik a gyorsulás, de a váltások egész gyorsak és pontosak.
Ha összevetjük az 1.4-es 16 szelepes Corsával láthatjuk, hogy csak amiatt kap ki, mert gyengébben indul. Összegyüjt az elején (1.5 és 3 mp között) némi sebességhátrányt és azt tartja végig. Mivel az 1.4-es végig gyorsabban halad, ezért a távolság folyamatosan nő a két autó között a célig 13 méterre nyúlik. Mindez kizárólag a rajt miatt!

445.

diagram
11.74 @ 105       0-100: 10.85       80-120:  7.39
Alfa Romeo 166 2.4 JTD (Gringo)
(1 személlyel)  

Kiskunlacháza, 2006.08.20.

Nekem a kedvenc Alfa típusom a 166-os, mondjuk inkább valami pörgős V6-os benzinmotorral.
Na de beszéljünk inkább erről a dízelről. A rajt itt sem lett az igazi, sajnos, valószinüleg itt is visszavett a gázból egy kicsit a pilólta.
Jól láthatóan túlpörgette már az egyes fokozatot is, de a kettest főleg, a váltás előtt közvetlenül már csak alig a felét adja le a teljesítményének.
Hármasban már nem volt gond.

446.

diagram
11.75 @ 102       0-100: 11.41       80-120:  8.79
Ford Focus 1.6 16v (Segal)
(1 személlyel)  

2008.04.05.

1.6-s Zetec motor még turbósítás előtt, gyári állapotban. Fogjuk még mérni.
A nem igazán kiemelkedő rajttal hellyel közzel hozza is a gyári étékeket, szóval nincs rossz állapotban.

447.

diagram
11.78 @ 105       0-100: 10.81       80-120: -
Peugeot 206 XS 1.6 16v esőben
(1 személlyel)  

2003.04.27.

Ez egy másik XS, nem a korábban már mért példány.
Gyönyörű volt az idő, amikor egyeztettük a méréshez az időpontot, de mire a helyszínre értem, már szemerkélt az eső. Sebaj, mondtam magamban, ez még nem gond, mérjünk gyorsan egyet! Beraktam a műszert, majd kiszálltam, hogy indulhat a mérés. No ezen a ponton megindult az eső, mintha dézsából öntötték volna. Vártunk vagy 20 percet, és bár alábbhagyott az eső, de nem állt el teljesen.
4 kisérletet tettünk, 3 különböző sofőrrel, ez a legjobb.
Tulajdonképpen nem rossz eredmény a 0.4 g teljesen vizes utón (nem csak nedves!) Ez azt jelenti, hogy kb. 25%-kal kisebb a tapadáshatár mint szárazon.

448.

diagram
11.79 @ 100       0-100: 11.79       80-120: -
Lada 2107 1600
(1 személlyel)  

2004.11.11.

Elég nehezen akart összejönni ennek a kocka Ladának a mérése, elsőre szinte semmi gyorsulást nem sikerült produkálni, aztán a műszer rendetlenkedett, végül ezt sikerült összehozni.
Messze nem ideális a rajt, jól láthatóan túl is lett húzva az első fokozat, a gyorsulás a fokozat végén már kisebb, mint amit a következő fokozatban tudott az autó.

449.

diagram
11.80 @ 102       0-100: 11.48       80-120:  8.56
Hyundai Lantra 1.8 16V
(1 személlyel)  

2002.04.13.

Ebben a Hyundaiban egy Mitsubishi motor dohog.

450.

diagram
11.84 @ 102       0-100: 11.15       80-120: -
Mazda RX-7 (utcai)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

2001.10.14.

Ez egy 2. generációs utcai RX-7. Jól össze lehet hasonlítani a fentebbi (1.gen) versenyautó adataival.
A képzeletbeli célvonal elérése előtt még váltott egyet, erre nem lett volna szükség, de végülis az időereményen ez sokat nem változtatna, csak az elért sebességen.(Kb. 2 km/h-val lenne több)
2002. április 12.: A 2. fotón látható a görgőspadi mérési diagram is, összevethető a kettő. A görőspadon 4. fokozatban kb. 7000-es fordulatszámnál a kerekeken mért teljesítmény 71 kW, ami 94 Le-nek felel meg. A műszeres mérésnél a 2. fokozatban a mért maximális teljesítmény 95 Le.
A görgőspad mérte a hajtáslánci veszteségeket is (ez nem pontos!), ami 20 kW-ra adódott, így a motor főtengelyen mérve kb. 120-125 Le lenne.
(A fotón a 120 km/h-nál a törés a motor hibájából van, az nem egy váltás!)

összesen 498 jármű
Előző   [...]  41  42  43  44  45  46  47  48  49  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!