timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Magyarországon főleg az 1/4 mérföldre alkalmas pályák hiánya miatt az 1/8 mérföldes táv terjedt el.
A verseny így nyíltabb, mert a sofőr által elkövetett hibák sokkal jelentősebbek,
mint a hagyományos 1/4 mérföld esetén.

Az adott mérés részletes elemzéséhez kattints a kis grafikonra!
(Az adott jármű korábbi mérései is azon az oldalon keresztül érhetők el.)


Sorrend
Jármű / oldal
  Listázott kategória

összesen 498 jármű
Előző   [...]  6  7  8  9  10  11  12  13  14  [...]   Következő  

  Típus keresés (pl. Honda)
91.

diagram
 8.80 @ 148       0-100:  5.29       80-120:  2.51
Opel Kadett 2.0 16v turbo
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

Rábaring, 2005.04.17.

Már tavaly sem volt lassú a Kadett, idén azonban messze a leggyorsabb elsőkerékhajtású autó a magyar mezőnyben. Jól látható összemérve a régebbi méréssel, hogy sokkal erősebb, ráadásul a spéci drag radial gumiknak köszönhetően remekül is rajtol. A Rábaring meglehetősen vacak aszfaltján közel 0.7 g, nagyon jónak számít.

92.

diagram
 8.81 @ 139       0-100:  5.30       80-120:  3.24
Honda CRX 1.6 16v
(1 személlyel)    fotó 1

Kiskunlacháza, 2006.08.19.

Idén nagyon megindultak az 1.6-os Hondák, nemrég még Boci félelmetes hangú vasán hitetlenkedtünk,
de Horváth Pali CRX-e legalább ugyanolyan hangos, és még picit gyorsabb is.
Mindenképpen érdekes őket összevetni virtuálisan.
Azonnal szemetszúr a CRX mérésén, hogy az egyest több mint 80 km/h fölé huzatja ki, hamarosan videón is látható lesz, milyen fordulatszám kell ehhez...
A tapadással nincsen igazán gond, bár egy másik futamban sikerült kicsit tartósabban 0.7 körül tartani a gyorsulást, de mégis a hivatalos mérés szerint a két futam tök egyforma lett (13.023 mindkettő!), a műszer is csak pár százados eltérést mutatott.
Jól látszik, hogy az egyes-kettes váltás meglehetősen óvatos, de hármasba már igen keményen lett átvágva, ezért a nagy tüske a gyorsulásban és a teljesítményben.
És bizony a hármas elég a célig. Azért ez durva. :)

93.

diagram
 8.81 @ 135       0-100:  5.27       80-120:  3.86
Mitsubishi EVO VI
(1 személlyel)    fotó 1

2004.12.12.

Egy rövid váltós Motec-es EVO, a motorvezérlést leszámítva állítólag gyári állapotban. A kuplung már nem az igazi, az indulásnál fél másodpercbe telt, mire igazán elkezdett gyorsulni, ahogy egy négykerékhajtású autótól illik.
Letölthető a mérés videófelvétele is.

94.

diagram
 8.82 @ 147       0-100:  5.14       80-120:  2.43
Brabus S600
(1 személlyel)    fotó 1

2005.03.16.

Bár több mint 2 tonna, de van hozzá kraft is.Valahogy így lehet luxus körülmények között 8 másodperces 1/8 mérföldet futni. A kipörgésgátló természetesen bekapcsolva, a hatalmas erőt nehéz hatékonyan az útra vinni a két hátsó gumin keresztül. (próbáltuk kikapcsolt kipörgésgátlóval is, úgy kb. 2 tizeddel volt lassabb) Persze az is valószínű, hogy nyári gumikkal még gyorsabb lehetett volna.

95.

diagram
 8.82 @ 145       0-100:  5.29       80-120:  2.73
BMW E30 345i
(1 személlyel)    fotó 1  _2_

2005.09.23.

Egy újabb E30-as turbós BMW. Ugyanaz a lökettérfogat, mint az E30 M3 turbo esetében. És ugyanolyan gyors, sőt, kicsit gyorsabb is, főleg a kisebb tömegének köszönhetően.
A motor ez esetben is egy igazi ritkaság, a BMW E23 745i turbófeltöltős 3.5 literes motorja hajtja, gyárilag 250 lóerő körüli teljesítménnyel. De a méréskor pont a duplája volt a töltőnyomás, mint amit a BMW elképzelt a nyolcvanas évek elején.

Pár nappal a műszeres mérés után görgőspadon is volt az autó, ott a főtengelyen leadott teljesítmény 324 lóerő lett, a legnagyobb nyomaték 530 Nm.

96.

diagram
 8.83 @ 133       0-100:  5.44       80-120:  3.29
Seat Leon 1.8T 4x4 (GT28RS)
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_     carstyling.hu adatlap

Tököl, 2007.04.08.

Messze nem gyári az autó, a tulaj nickje is mutatja, egy Garrett GT28RS turbó hajtja, nem gyengén.
Az iddig mért 1.8T-k között a legerősebb és a leggyorsabb is.
Persze a Haldex kuplungos összkerékhajtással nem tud akkorát rajtolni, mint az Audik, de azért szépet ránt egyesben is, mint látható a csúcs gyorsulás elérésekor a maximális teljesítményt leadta, ennél többet a nagyobb fokozatokban sem tudott letenni az pályára. Természetesen a csúcs elérése után vissza is esett a gyorsulás, szóval kicsit hosszabb az egyes, mint amit a motorerő képes megtámogatni.
Kettesben elég nagy turbólyuk látszik, talán túl hamar váltott. A további fokozatokban is látszik, hogy épen fel a nyomás, de az már nem tűnik olyan komoly problémának.

97.

diagram
 8.84 @ 144       0-100:  5.43       80-120:  2.79
Chevrolet Camaro 6.2 nitró
(1 személlyel)  

2003.07.16.

Ez egy elég kemény versenygép, 6.2 literes V8 motor mindenféle tuning cuccal, nitróval és kézi váltóval.
Elég meggyőzően indul a pályagumikkal.
Nem semmi, hogy 120-ig végig 0.45 g felett gyorsul. (Egy átlagos elsőkerékhajtású autóban kb. ez a maximum, amit egyesben 1-2 másodpercig tud.)
A keréken leadott teljesítmény maximuma 350 Le körül alakult, bár a számításhoz megadott tömeg csak becsült adat.
A célvonali sebessége is igen meggyőző, ahogy a 80-120 közötti gyorsulási érték is. (listák)
A hangja (nagy sebességnél) és a füst sajnos már kevésbé :( De biztos látjuk majd jobb állapotban is!

A mérés videófelvétele is letölthető.

98.

diagram
 8.85 @ 142       0-100:  5.43       80-120:  2.79
BMW 5.0 V12 szöcske
(1 személlyel)    fotó 1  _2_  _3_

Tököl, 2008.05.31.

A régóta versenylátogatók már számos konfigurációban láthatták ezt a célgépet. Volt már 2 literes, 2 literes turbós, 3.5 literes, jelenleg pedig 12 hengeres 5 literes M70-es motor hajtja.
17mp felett kezdett, de volt verseny, hogy 20 alá sem tudott beférni. De a sok farigcsálás csak meghozta az eredményét, május 31-én Tökölön végre sikerült 12 mp-s eredményt elérnie, ez az itt látható mérés pl. a hivatalos mérés szerint 12.87 @ 183 km/h volt,
12" rollout mellett ez nagyjából egyezik a műszeres méréssel is.
Nem egy fényes rajt, de a hátsó futóművet elnézve nem olyan rossz ez, kettesben egész szépet húz. A váltásokon lehet még némi időt találni, de jól megy.
A gyári motor teljesítménye is megvan nagyjából.
Kiváncsi leszek meddig tud még fejlődni. A súlya biztosan nem akadályozza a további javulást.

99.

diagram
 8.90 @ 135       0-100:  5.75       80-120:  3.74
Ford Sierra RS Cosworth AWD
(1 személlyel)    fotó 1     carstyling.hu adatlap

2006.08.11.

Ez kérem egy komolyan optikázott összkerekes Sierra, ha a fotóról nem lenne egyértelmű! :) De nem csak a külső változott, jelentősen erősebb is a gyárinál.
A rajt egész jó, bár meglehetősen kuplungból "ment", újabb próbára nem is került sor.
Viszont nagyon nagy a turbólyuk, váltások után 1 másodpercig szinte alig gyorsul, pl. 95-ről 100 km/h-ra gyorsítani több mint 6 tizedig tartott. 105-ről 110-re ez a szám csak 4 tized. (A váltás után 94 km/h-ról kezd gyorsítani)
Nagy élvezet lehet, én imádom a turbólyukat. :)

100.

diagram
 8.92 @ 133       0-100:  5.77       80-120:  3.65
Audi TT quattro
(1 személlyel)    fotó 1  _2_     carstyling.hu adatlap

2004.07.07.

Egy nagyobb turbó és némi programozás után újramértük a TT-t.
Nem egy tökéletes rajt. A második próbálkozás kicsit szebb rajtot produkált, de mégis rosszabb időeredményeket, így maradt ez.
A váltások után és elég durván visszaesik a leadott teljesítmény. Szóval van ebben még tartalék. :)

összesen 498 jármű
Előző   [...]  6  7  8  9  10  11  12  13  14  [...]   Következő  




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!