|
Tököl
2003. június 7. 1/8 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Az első tököli
verseny nagy bukás volt. Szerencsére én nem is akartam akkor még indulni,
éreztem, hogy nagy káosz lesz. (Volt aki 3 órát állt sorba a rajtlehetőségért
teljesen hiába.) De mivel a második tököli versenyen már látszott arra
remény, hogy ha jól felkészülnek egész jó versenyt tudnak rendezni, úgy
gondoltam a 3. versenyen én is indulok.
Az autó még mindíg alacsony turbónyomással szalad, gyakorlatilag azonos
volt minden, mint pár héttel korábban
a Pannóniaringen, csak itt nem emelkedik a pálya. Optikailag sikerült
szépíteni a motorteret, erről majd hamarosan lesznek fotók a neten.
A hivatalos idők itt a reakcióidőt is tartalmazzák, mivel nincs igazi
rajtgép.
Ebből következően igazi beugrásérzékelés sincs.
Lássuk a futamokat...
|
Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű
grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy
több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az
ablakok váltásával.
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
-
-
-
|
hivatalos
-
-
10.360
-
|
ellenfél hiv.
-
-
11.970
-
|
Egy turbós Skoda ellen. Nem tudtam mit várjak tőle.
Hát kérem, részemről ez elképesztően rossz rajt volt.
Bealudtam rendesen, és be is fulladt a motor, túl alacsony fordulatról
engedtem el.
A műszerből a ceruzaelem kiesett, emiatt a mérés adatai elvesztek. Mondjuk
nem is hiányzik. :)
Az időeredmények alapján a két autó közötti távolság az én célbaérkezésemkor
kb. 45-50 méter.
|
1/8 mile: 9.33 mp 130 km/h 0-100 km/h: 5.98 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.530
9.330
130.300
|
hivatalos
-
-
beugrás
-
|
ellenfél hiv.
-
-
8.759
-
|
Gondoltam megnézem mit tud a kis R5 a félelmetes GMC
Syclone ellen. (1.4 turbo vs. 4.3 turbo)
Az első futammal szöges ellentétben, itt nem aludtam el a rajtot, sőt!
Inkább beugrottam. Legalábbis ezt mutatta a "fa". Mindenesetre
én nem nagyon szeretem, ha azután nyomják be a piros lámpát miután már
nem látom. Minek kínzom az autót, ha úgy sem mérik az időt?
A beugrással szerzett előnyömet elészen jól tudtam tartani, ezen én is
csodálkoztam először, míg meg nem láttam a diagramot. Egész szép tapadást
sikerült összehozni egyesben!
Aztán persze a Syclone erőből el tudott menni, elég rendesen, a célig
15 métert kaptam. Ha egyszerre indulunk, ez kb. 22 méter lett volna.
Túl korán váltottam a kettest, de egyébként jó futam volt.
A 0-100 km/h érték különösen tetszik! :)
|
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: - mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
-
-
-
|
hivatalos
-
-
29.390
-
|
ellenfél hiv.
-
-
9.814
-
|
Hát úgy tünik a piros Astra GSI számomra legyőzhetetlen.
Ezúttal a hosszú várakozás alatt sikerült rükvercbe tennem a váltót. Sajnos
a váltófelújítás nem minden belső alkatrészre terjedt ki, emiatt már több
problémám is volt. A nagyobbik baj az, hogy néha egyes helyett hármast
kapcsol a villa, de utána kivenni már nem tudom a abból a fokozatból.
Ilyenkor váltóolaj le, belső rudazat piszkálás a leeresztőcsavar lyukján
át, majd mindent vissza. (Már háromszor kellett.)
Gondoltam, ha már elrontottam, megvárom a következő zöldet, de ezt nem
nagyon akarták engedni, nem értem miért. Dühömben kb. 40 km/h-val caplattam
végig a pályán. Gondolom a nézők nagyon élvezték.
Így utólag kár volt a csorgásért, elnézést kérek mindenkitől, akit feltartottam
ezzel, vagy untattam.
|
1/8 mile: 10.20 mp 129 km/h 0-100 km/h: 7.11 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
3.08
10.200
128.900
|
hivatalos
-
-
-
-
|
ellenfél hiv.
-
-
-
-
|
Fogalmam sincs mi ellen mentem ezt a menetet.
Többek szerint egy Alfa 145 volt. Ha igen, akkor nagy valószinüséggel
egy hölgy vezette. Nem is rosszul! :)
A gyorsulas.hu oldalon található eredmények között sem szerepel ez a futamom.
Mindegy, nem kár érte. Nagyon befulladt, még jobban, mint az első rajtnál.
A videó önmagáért beszél. :)
|
1/8 mile: 9.57 mp 125 km/h 0-100 km/h: 6.10 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.670
9.570
125.300
|
hivatalos
-
-
9.661
-
|
ellenfél hiv.
-
-
14.928
-
|
Egy kék Lada ellen, de sajnos nem tudom milyen motorral
volt szerelve.
Megint befulladtam, de most szerencsére nem annyira, végre sikerült egy
10-en belüli eredményt realizálnom.
Már kissé ideges voltam, sikerül-e egyáltalán egy normális időeredményt
elérnem. Ezzel már elégedett voltam.
Ez bizony több mint 100 méter különbség, szerintem nem is nyomta a végén.
Ekkor úgy gondoltam, nem is megyek több időmérőt...
|
1/8 mile: 9.31 mp 130 km/h 0-100 km/h: 5.81 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.550
9.310
130.300
|
hivatalos
-
-
9.331
-
|
ellenfél hiv.
-
-
9.657
-
|
...Aztán miután megnéztem a grafikonjaimat, úgy döntöttem,
mégiscsak megyek még egyet.
A Dög-drag ellen. A sárga Skoda aznap többször is tudott 9.6 körül. Pár
századdal korábban indultam nála, persze utólért, majd erőből sikerült
legyűrnöm, de nem volt könnyű. (Legalábbis én kb. erre emlékszem, de sajnos
oldalra nem nagyon tudtam nézni)
Szerencsére sikerült egy igazán jót rajtolnom, nem is váltottam korán,
csak kicsit lassan sikerült a másodikat betenni.
Az idők alapján amikor én beértem a célba, a távolság közöttünk kb. 10
méter lehetett.
Megint sikerült 6 mp alatt elérnem a 100-as tempót.
|
1/8 mile: 9.34 mp 131 km/h 0-100 km/h: 6.03 mp
|
7. futam (negyeddöntő) videó
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.580
9.340
130.700
|
hivatalos
-
-
9.393
-
|
ellenfél hiv.
-
-
9.973
-
|
Az első döntős futamom egy nitrós Lada ellen. Nem
egy hülye ötlet, egész jól megy a szekér. A korábbihoz képest egy gyenge
rajttal indultam, arról fogalmam sincs, hogy a Lada merre volt a futam
alatt hozzám képest, de az időeredmények alapján a végére kb. 20 méterre
távolodtam el tőle.
|
1/8 mile: 9.12 mp 133 km/h 0-100 km/h: 5.54 mp
|
8. futam (elődöntő) videó
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.480
9.120
132.600
|
hivatalos
-
-
9.050
-
|
ellenfél hiv.
-
-
9.227
-
|
A piros Skoda 2.0 16v váza ellen. :)
Megmondom őszintén először úgy voltam vele, hogy nem fogok vele versenyezni.
Aztán a barátom rábeszélésére (köszi, András!) mégiscsak rászántam magam.
Végülis nem bántam meg, mert piszok jót sikerült rajtolni.
0.7 g-t is megütötte egy rövid ideig! Lehet keresgélni az 1/8
mérföldes mérések oldalon, hogy milyen autók képesek erre.
A Skoda kicsit később rajtolt, az egyese végéig tudott közelíteni, sőt
talán el is ment mellettem, majd ha lassan is, de lemaradt egy picit.
Az idők alapján amikor én beértem a célba, a távolság közöttünk kb. 5-6
méter lehetett. Ez elég szoros.
Ha az időket nézzük, akkor 0.134 mp volt a két autó között.
Mielőtt mindenki arra gondol, hogy biztos csavartam a turbónyomáson a
futam előtt, tessék megnézni a teljesítménygörbét. Semmivel nem magasabb,
mint a korábbi futamoknál. Nem is könnyítettem az autón ellentétben a
Skodával. Neki ez a könnyítés bejött, mert a korábbi 9.386-os idejéhez
képest 9.227-et ment. Ez kb. 5 méter előnyt jelent.
A Skodás részéről felmerült a gyanú, hogy beugrottam.
Szerintem nem, de hát rendes rajtgép hiányában erről nem igazán lehet
vitatkozni. Ha 0.1 mp-vel később indulok, akkor is nyerek, igaz akkor
már csak 1 méterrel.
De ha ő nem szed le minden mozgatható elemet a Skodáról, akkor ő sem megy
ilyen jó időt.
Szóval ez van, én már mikor felvetettem az azóta már megszüntetett www.gyorsulas.hu
fórumán, hogy kell egy rendes rajtgép. Akkor ezt meg is igérték, hogy
a következő versenyen már lesz. Lehet, hogy volt is?
Ezzel a brutális rajttal a 0-100-as sprintet sikerült 5.54 mp alatt abszolválni.
Ez azért már nagyon jó szerintem. Ez pontosan 5.26-nak felel meg 0-60
mph tekintetében.
|
1/8 mile: 9.31 mp 130 km/h 0-100 km/h: 5.81 mp
|
|
reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
1/8 mérföld sebesség:
|
saját mérés
-
2.550
9.310
130.300
|
hivatalos
-
-
9.353
-
|
ellenfél hiv.
-
-
9.219
-
|
A döntőre megkaptam a legyőzhetetelen Turbó Ladát.
Ő is egy vázzal indult. Ez jó! Vaz 2107, izé Váz 2107. :)
Sajnos nincs róla meg a teljes videó, mert a kamera rendetlenkedett. Kár,
mert kiváncsi lettem volna rá kivülről hogy festett a rajt.
Részemről ez egy közepes rajt, miután 10 km/h-val hamarabb váltottam a
kettest a kelleténél.
Elmondások alapján a Lada kicsit később rajtolt, de elég hamar utólért,
majd kb. 150 méter után elkezdtem közelíteni rá, a célban a kettőnk közötti
távolság kb. 5 méter volt.
|
Szóval ezúttal is
második lettem. További információk a http://www.gyorsulas.hu
oldalon.
Egyelőre hivatalos eredmény nincs, mert elég sok veszekedés, "szülőzés"
után óvás miatt
nem hirdettek eredményt. Nem örülök, mert így igazából sehányadik lettem.
Én nem óvtam, de amikor a versenybírók megkérdezték, hogy van-e valakinek valami
kifogása,
akkor jeleztem, hogy talán nem vázak ellen kellene versenyezni.
Hol a határ? Ha egy bogár alvázra rácsavarozok egy ülést, meg egy 1.5-ös turbós
motort,
az valóban 3-as kategória? Vagy két 900-as Honda motorkerékpárt összecsavarozok.
Arra jó volt a verseny, hogy a szervezők figyelmét is felhívja a problémára.
Jó lenne alkotni egy rendes szabálykönyvet.
Az éves pontversenyben esélyem nem sok, mert 2 versenyen nem indultam, és persze
ősszel a Hungaroringes gumiszönyegről nem fogok ilyen jókat rajtolni. :)
De még az aszfalton se nagyon... Hacsak ki nem találok valamit...
A múltkor sikerült olyan versenyszámokat alkotni, amiben jó eredményt értem
el összetettben is.
Most csak simán az időeredmények alapján is előkelő helyen van a Renault.
A 20 leggyorsabb jármű, illetve a 20 leggyorsabb 2. időt elért jármű.
Jármű (legjobb
idők) |
Idő |
Jármű (2.
legjob idők) |
Idő |
1. Chevy Camaro nitró
2. AUDI S2
3. AUDI V8
4. GMC Syclone
5. VW Golf dizel
6. Lada turbo váz
7. Subaru Impreza
8. BMW E36 M3
9. Renault 5 GT turbo
10. Opel Kadett turbo
11. Chevy Corvette C5
12. Skoda S100 váz
13. Peugeot 405 T16 (Taxi)
14. Jaguar
15. Porsche 911
16. Fiat ?
17. BMW E46 M3
18. Peugeot 406 coupé nitró
19. Skoda Dög-drag
20. Alfa 155 Q4
|
8.261
8.610
8.749
8.759
8.930
8.945
8.953
9.042
9.053
9.111
9.133
9.227
9.272
9.350
9.372
9.424
9.460
9.471
9.657
9.669
|
1. Chevy Camaro nitró
2. AUDI S2
3. AUDI V8
4. VW Golf dizel
5. Subaru Impreza
6. GMC Syclone
7. Lada turbo
8. BMW E36 M3
9. Opel Kadett turbo
10. Peugeot 405 T16 (taxi)
11. Chevy Corvette C5
12. Renault 5 GT turbo
13. Skoda S100 2.0 16v
14. Jaguar
15. Porsche 911
16. Peugeot 406 coupé nitró
17. BMW E46 M3
18. Skoda Dög-drag
19. Opel Vectra ntiró
20. Skoda S100 2.0 16v #masik
|
8.608
8.627
8.790
8.980
9.007
9.020
9.076
9.127
9.158
9.283
9.283
9.331
9.386
9.395
9.482
9.541
9.587
9.661
9.689
9.714
|
(M) Majicright 2001. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|