timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Tököl 2005. április 23. 1/4 MÉRFÖLD MÉRÉSEK

Kiváncsian vártam az új versenysorozat első futamát, jó korán elindultam itthonról, hogy időben odaérjek. Hát nem sikerült. Az autó indítás után még elvitt a garázsomig, ahol bepakoltam, de onnan már nem jutottam messzire, leállt a motor. Nem nagyon értettem, gyors diagnosztika után kiderült, hogy benzinhiány miatt. Gondoltam frankó, talán zárlatos lett az benzinpumpa kissé már megbuherált elektromos csatlakozása. Nagy élvezet volt az út szélén az autó alatt fetrengeni. Ráadásul kiderült, hogy bizony nem az áramellátással van gond, hanem a pumpa állt "be".  Volt nálam tartalék, hát nekiálltam cserélni. No persze ezt nem lehet úgy csinálni, hogy ne legyek nyakig benzines. Na mindegy, nagy nehezen csak sikerült kicserélni és nekivághattam az útnak. Aggódtam, hogy hosszú sor lesz, szerencsére erről szó sem volt, könnyen ment a bejutás, gépátvétel után úgy döntöttem nem koptatom a durva betonon a drága gumikat, csak a 2003-ról megmaradt Yokohamákat tettem fel, ami 2003 júniusában nagyon jól tapadt Tökölön, reméltem most is így lesz. Hát lássuk.

Ha rákattintasz a kis képekre egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon.
ötlet: Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani az ablakok váltásával.


1/8 mile: 10.10 mp 101 km/h    0-100 km/h: 5.65 mp
1. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.680
10.100
101.240
16.000
135.812
hivatalos
0.654
2.452
9.897
98.790
15.790
137.020
ellenfél hiv.


9.1 - 9.5
124 - 127
14.06 - 14.60
157 - 159

Bemelegítőfutam CCH ellen. Sajnos mint látható, a hármast nem sikerült kapcsolnom, gyakorlatilag begurultam a célba. Pedig izgalmas lett volna, a videón látszik, hogy később indultam, de kettesben már valamicskét vissza tudtam hozni a hátrányból, de még mindig hátrébb voltam.
A tapadás egyesben nem volt éppen fenomenális, többen is tudtak jobb 60 lábat menni. Izgalmasnak ígérkezett a verseny.


1/8 mile: 9.50 mp 132 km/h    0-100 km/h: 6.26 mp

2. futam   videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.720
9.500
132.124
14.520
155.016
hivatalos
1.722
2.398
9.076
131.860
13.971
160.320
ellenfél hiv.
0.519
2.685
9.901
122.450
15.206
148.570

Miután az előző futamot elrontottam, de nem akartam több időmérőt menni, gondoltam nagyon odafigyelek az egészre és nem érdekel a lámpa. Ennek megfelelően 1.7 mp-s reakcióidővel vágtam neki a távnak, az Unot mégis sikerült a célvonalig utólérni. Érdekes, hogy elvileg a célvonalat a zászló kellene, hogy jelölje, ahol is a belső kamera tanulsága szerint közel egy vonalban van a két autó, de a számok alapján mégis 1.3 méterrel előbb értem be. Na nem mintha számítana, ezt az időeredményt már elégségesnek gondoltam, a kategóriában nem is született jobb az időmérők alatt.

Negyedikben meglehetősen elszegényedett a benzin-levegő keverék (17:1), jól látható, hogy emiatt milyen gyenge lett az autó egy rövid időre. Ennek oka valószinüleg a gyengébb üzemanyagpumpa, amit reggel csereként tettem fel.


1/8 mile: - mp - km/h    0-100 km/h: 5.76 mp
3. futam (negyeddöntő)  videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
2.820
9.730
133.999
14.670
150.010
hivatalos
1.091
2.604
9.525
130.750
14.479
150.540
ellenfél hiv.
0.490
2.772
10.048
121.450
15.281
150.130

A döntőben az első körben egy Integra jutott ellenfélnek.
A videón megfigyelhető az a hiba, amit nem szabad elkövetni. Már a rajtgépben, stage-ben állva levettem a szemem a lámpáról, majd amikor visszanéztem, már csak a zöldet realizáltam, de ez annyira meglepett, hogy egy remek, 1 mp-s reakcióidőt nyomtam, ráadásul egy siralmas megindulással, 2800-as fordulatszámról indulva.
Hatalmas mázlim volt, hogy az ellenfél nem 14 mp-s volt, így sikerült utólérnem és a célig még kb. 8 métert el is tudtam tőle távolodni. Szóval ezt megúsztam.


1/8 mile: 10.43 mp 134 km/h    0-100 km/h: 7.35 mp
4. futam (elődöntő)  videó

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
3.460
10.43
133.938
15.240
164.833
hivatalos
0.270
2.952
9.977
129.750
14.849
162.040
ellenfél hiv.
0.518
2.719
9.688
124.330
14.823
152.570

Ha az előző bénázás volt, akkor ez mi, nem tudom.
Most persze bámultam a lámpára, mint borjú az új kapura, de annyira, hogy valahogy sikerült egy félelmetesen béna rajtot venni. Tulajdonképpen kicsit előbb megmozdult az autó, mint szerettem volna és ettől kissé megilletődve nagyon béna egyest húztam. A váltások is meglehetősen bénák, de nem akartam kockáztatni, reméltem így is sikerül utólérni az Unot. Amint látható, közel azonos időt mentünk, gyakrolatilag csak a jobb reakcióidőmnek köszönhetően nyertem.
Természetesen néhány szakértő a mozdulást beugrásnak nézte és ezt fennen hangoztatta is. Ideje lenne ha végre mindenki megértene, hogy működik ez a nyamvadt rajtgép. A rollout távot mindenki úgy teszi meg, ahogy tetszik, a lényeg, hogy az ET órát indító fotócellát a zöld felvillanása előtt ne érje el az ember.
A hivatalos eredményekből jól láthatóan kiderült, hogy nekem a zöld után még 0.27 mp kellett ehhez, ezt az időmérést bonyolító társaság már a helyszínen megállapította.
Nem direkt rajtoltam így, a továbbiakban nem szándékozom ezt megismételni. Így sikerült.
A videón jól látszik minden.


1/8 mile: - mp - km/h    0-100 km/h: - mp
5. futam (döntő)

reakcióidő:
60 láb idő:
1/8 mérföld idő:
sebesség:
1/4 mérföld idő:
sebesség:
saját mérés
-
hivatalos
-
ellenfél hiv.
1.112
2.793
10.199
105.560
17.321
97.030

Lehet, hogy hülye stílusom van, de nem fenyegetőzöm verekedessél, ellentétben az előző futambeli ellenfelemmel. Egyébként is elég rossz kedvem volt, megveretni pláne nem volt kedvem magam, így szépen elhúztam haza, a piros Civic Coupe ellenfél nélkül lett győztes.

Azt nem tudom, hogy lettem-e valahányadik, a verseny weboldalán nincs erről egyértelmű infó.

A verseny végülis jó volt, a többiek remek időket tudtak autózni.
Sajnos a döntő szervezése hagyott kivánnivalót maga után,
no és a 0.4 mp-ről 0.8 mp-s sárgára átprogramozott "pro tree" indítólámpa sem hiányzott.

Hiába tudtam 13-as időt menni, ez már nem elég a huszas toplistára felkerülésre, ahogy
a 162 km/h sebesség sem. Jó látni, hogy fejlődik a mezőny.  :)
Sajnos a típusokat név alapján kellett beazonosítanom, és mivel nem ismerek mindenkit,
így kissé hiányos a lista. Ha valaki felismeri a saját, vagy ismerőse rajtszámát,
írja meg a vendégkönybe és kijavítom!

További információk a http://www.futam.hu oldalon.

A 20 legjobb időt teljesítő autó:

Autók abszolút időeredmény
Hajtás
mp
 Autók abszolút sebességek
Hajtás
km/h

  1.
  2.
  3.
  4.
  5.
  6.
  7.
  8.
  9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Audi S2
Audi S2
Dodge Viper
Chevrolet Camaro nitro
Audi RS2
Subaru Impeza
Subaru Impeza
Opel Kadett turbo
BMW (M5 motor)
Opel Calibra Turbo
Chevrolet Corvette nitro
BMW (M5 motor)
? (4124)
? (4172)
? (322)
BMW (V8 motor)
Audi S3
Toyota MR2 turbo
? (4146)
? (49)

AWD
AWD
RWD
RWD
AWD
AWD
AWD
FWD
RWD
AWD
RWD
RWD
   ?
   ?
   ?
RWD
AWD
RWD
   ?
   ?
11.048
11.193
11.826
12.108
12.124
12.455
12.772
12.810
13.041
13.086
13.159
13.164
13.296
13.418
13.524
13.548
13.581
13.645
13.734
13.802
 

  1.
  2.
  3.
  4.
  5.
  6.
  7.
  8.
  9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Audi S2
Audi S2
Dodge Viper
Chevrolet Corvette nitro
Chevrolet Camaro nitro
Brabus S600
Opel Kadett turbo
BMW (M5 motor)
Audi RS2
Subaru Impeza
BMW (M5 motor)
BMW (V8 motor)
Subaru Impeza
? (4124)
Toyota MR2 turbo
? (6175)
Opel Calibra Turbo
? (310)
? (322)
? (324)

AWD
AWD
RWD
RWD
RWD
RWD
FWD
RWD
AWD
AWD
RWD
RWD
AWD
   ?
RWD
   ?
AWD
   ?
   ?
   ?

209.51
207.10
203.60
191.88
187.14
187.00
182.38
181.57
181.56
179.56
177.38
174.35
173.35
172.68
171.66
171.06
170.86
170.15
169.21
166.51

 


(M) Majicright 2005. Design by ave




                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!