|
Tököl
2005. április 23. 1/4 MÉRFÖLD MÉRÉSEK
Kiváncsian
vártam az új versenysorozat első futamát, jó korán elindultam itthonról, hogy
időben odaérjek. Hát nem sikerült. Az autó indítás után még elvitt a garázsomig,
ahol bepakoltam, de onnan már nem jutottam messzire, leállt a motor. Nem nagyon
értettem, gyors diagnosztika után kiderült, hogy benzinhiány miatt. Gondoltam
frankó, talán zárlatos lett az benzinpumpa kissé már megbuherált elektromos csatlakozása.
Nagy élvezet volt az út szélén az autó alatt fetrengeni. Ráadásul kiderült, hogy
bizony nem az áramellátással van gond, hanem a pumpa állt "be". Volt
nálam tartalék, hát nekiálltam cserélni. No persze ezt nem lehet úgy csinálni,
hogy ne legyek nyakig benzines. Na mindegy, nagy nehezen csak sikerült kicserélni
és nekivághattam az útnak. Aggódtam, hogy hosszú sor lesz, szerencsére erről szó
sem volt, könnyen ment a bejutás, gépátvétel után úgy döntöttem nem koptatom a
durva betonon a drága gumikat, csak a 2003-ról megmaradt Yokohamákat tettem fel,
ami 2003 júniusában nagyon jól tapadt Tökölön,
reméltem most is így lesz. Hát lássuk. |
Ha rákattintasz a kis képekre
egy felugró ablakban jelenik meg a teljes méretű grafikon. ötlet:
Ha 2 vagy több diagramot hívsz le párhuzamosan, könnyen össze tudod őket hasonlítani
az ablakok váltásával.
1/8 mile: 10.10 mp 101 km/h 0-100 km/h: 5.65 mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4
mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés - 2.680 10.100 101.240 16.000
135.812 | hivatalos 0.654 2.452
9.897 98.790 15.790 137.020 |
ellenfél hiv.
9.1 - 9.5 124 - 127 14.06 -
14.60 157 - 159 |
Bemelegítőfutam CCH ellen. Sajnos mint látható, a hármast
nem sikerült kapcsolnom, gyakorlatilag begurultam a célba. Pedig izgalmas lett
volna, a videón látszik, hogy később indultam, de kettesben már valamicskét vissza
tudtam hozni a hátrányból, de még mindig hátrébb voltam. A tapadás egyesben
nem volt éppen fenomenális, többen is tudtak jobb 60 lábat menni. Izgalmasnak
ígérkezett a verseny. |
1/8 mile: 9.50 mp 132 km/h 0-100 km/h: 6.26 mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4
mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés - 2.720 9.500 132.124 14.520 155.016 |
hivatalos 1.722 2.398 9.076 131.860 13.971 160.320 |
ellenfél hiv. 0.519 2.685 9.901 122.450 15.206 148.570 |
Miután az
előző futamot elrontottam, de nem akartam több időmérőt menni, gondoltam nagyon
odafigyelek az egészre és nem érdekel a lámpa. Ennek megfelelően 1.7 mp-s reakcióidővel
vágtam neki a távnak, az Unot mégis sikerült a célvonalig utólérni. Érdekes, hogy
elvileg a célvonalat a zászló kellene, hogy jelölje, ahol is a belső kamera tanulsága
szerint közel egy vonalban van a két autó, de a számok alapján mégis 1.3 méterrel
előbb értem be. Na nem mintha számítana, ezt az időeredményt már elégségesnek
gondoltam, a kategóriában nem is született jobb az időmérők alatt.
Negyedikben
meglehetősen elszegényedett a benzin-levegő keverék (17:1), jól látható, hogy
emiatt milyen gyenge lett az autó egy rövid időre. Ennek oka valószinüleg a gyengébb
üzemanyagpumpa, amit reggel csereként tettem fel. |
1/8 mile: - mp - km/h 0-100 km/h: 5.76 mp |
3. futam (negyeddöntő) videó |
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4
mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés - 2.820 9.730 133.999 14.670
150.010 | hivatalos 1.091 2.604 9.525 130.750 14.479 150.540 |
ellenfél hiv. 0.490 2.772 10.048 121.450 15.281 150.130 |
A döntőben
az első körben egy Integra jutott ellenfélnek. A videón megfigyelhető az a
hiba, amit nem szabad elkövetni. Már a rajtgépben, stage-ben állva levettem a
szemem a lámpáról, majd amikor visszanéztem, már csak a zöldet realizáltam, de
ez annyira meglepett, hogy egy remek, 1 mp-s reakcióidőt nyomtam, ráadásul egy
siralmas megindulással, 2800-as fordulatszámról indulva. Hatalmas mázlim volt,
hogy az ellenfél nem 14 mp-s volt, így sikerült utólérnem és a célig még kb. 8
métert el is tudtam tőle távolodni. Szóval ezt megúsztam. |
1/8 mile: 10.43 mp 134 km/h 0-100 km/h: 7.35 mp |
4. futam (elődöntő) videó |
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4
mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés - 3.460 10.43 133.938 15.240 164.833
|
hivatalos 0.270 2.952 9.977 129.750 14.849 162.040 |
ellenfél hiv. 0.518 2.719 9.688 124.330 14.823 152.570 |
Ha az előző
bénázás volt, akkor ez mi, nem tudom. Most persze bámultam a lámpára, mint
borjú az új kapura, de annyira, hogy valahogy sikerült egy félelmetesen béna rajtot
venni. Tulajdonképpen kicsit előbb megmozdult az autó, mint szerettem volna és
ettől kissé megilletődve nagyon béna egyest húztam. A váltások is meglehetősen
bénák, de nem akartam kockáztatni, reméltem így is sikerül utólérni az Unot. Amint
látható, közel azonos időt mentünk, gyakrolatilag csak a jobb reakcióidőmnek köszönhetően
nyertem. Természetesen néhány szakértő a mozdulást beugrásnak nézte és ezt
fennen hangoztatta is. Ideje lenne ha végre mindenki megértene, hogy működik ez
a nyamvadt rajtgép. A rollout távot mindenki úgy teszi meg, ahogy tetszik, a lényeg,
hogy az ET órát indító fotócellát a zöld felvillanása előtt ne érje el az ember. A
hivatalos eredményekből jól láthatóan kiderült, hogy nekem a zöld után még 0.27
mp kellett ehhez, ezt az időmérést bonyolító társaság már a helyszínen megállapította. Nem
direkt rajtoltam így, a továbbiakban nem szándékozom ezt megismételni. Így sikerült. A
videón jól látszik minden. |
1/8 mile:
- mp - km/h 0-100 km/h: - mp |
|
reakcióidő: 60 láb idő: 1/8 mérföld idő: sebesség: 1/4
mérföld idő: sebesség:
|
saját mérés -
|
hivatalos - |
ellenfél hiv. 1.112 2.793 10.199 105.560 17.321 97.030 |
Lehet, hogy
hülye stílusom van, de nem fenyegetőzöm verekedessél, ellentétben az előző futambeli
ellenfelemmel. Egyébként is elég rossz kedvem volt, megveretni pláne nem volt
kedvem magam, így szépen elhúztam haza, a piros Civic Coupe ellenfél nélkül lett
győztes. | Azt
nem tudom, hogy lettem-e valahányadik, a verseny weboldalán nincs erről egyértelmű
infó.
A verseny végülis jó volt, a többiek remek időket tudtak autózni. Sajnos
a döntő szervezése hagyott kivánnivalót maga után, no és a 0.4 mp-ről 0.8 mp-s
sárgára átprogramozott "pro tree" indítólámpa sem hiányzott. Hiába
tudtam 13-as időt menni, ez már nem elég a huszas toplistára felkerülésre, ahogy
a 162 km/h sebesség sem. Jó látni, hogy fejlődik a mezőny. :) Sajnos
a típusokat név alapján kellett beazonosítanom, és mivel nem ismerek mindenkit, így
kissé hiányos a lista. Ha valaki felismeri a saját, vagy ismerőse rajtszámát, írja
meg a vendégkönybe és kijavítom!
További információk a http://www.futam.hu
oldalon. A 20 legjobb
időt teljesítő autó:
Autók
abszolút időeredmény |
Hajtás |
mp | | Autók
abszolút sebességek | Hajtás |
km/h |
1. 2.
3. 4. 5. 6. 7.
8. 9. 10. 11. 12. 13. 14.
15. 16. 17. 18. 19. 20. |
Audi S2 Audi S2 Dodge Viper Chevrolet Camaro nitro Audi RS2
Subaru Impeza Subaru Impeza Opel Kadett turbo BMW (M5 motor) Opel
Calibra Turbo Chevrolet Corvette nitro BMW (M5 motor) ? (4124)
? (4172) ? (322) BMW (V8 motor) Audi S3 Toyota MR2 turbo ?
(4146) ? (49)
| AWD
AWD RWD
RWD
AWD AWD
AWD FWD RWD
AWD RWD
RWD
? ? ? RWD
AWD RWD
? ? |
11.048 11.193 11.826 12.108 12.124 12.455
12.772 12.810 13.041 13.086 13.159 13.164 13.296 13.418
13.524 13.548 13.581 13.645 13.734 13.802 | |
1. 2. 3. 4.
5. 6. 7. 8. 9.
10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19.
20. | Audi S2 Audi S2
Dodge Viper Chevrolet Corvette nitro Chevrolet Camaro nitro Brabus
S600 Opel Kadett turbo BMW (M5 motor) Audi RS2 Subaru Impeza
BMW (M5 motor) BMW (V8 motor) Subaru Impeza ? (4124) Toyota MR2
turbo ? (6175) Opel Calibra Turbo ? (310) ? (322) ? (324)
| AWD
AWD RWD RWD
RWD RWD
FWD RWD
AWD AWD RWD
RWD AWD ?
RWD ? AWD
? ? ? |
209.51 207.10 203.60 191.88 187.14 187.00
182.38 181.57 181.56 179.56 177.38 174.35 173.35 172.68
171.66 171.06 170.86 170.15 169.21 166.51 |
(M) Majicright 2005. Design by ave
|
2009
Augusztus 2 Vasárnap
Kis beszámoló
2009. szept.30
Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.
KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat
Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésről.
Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
|