a szlovák kollegáktól nem lehetne megkérdezni,hol lehet kapni Trencsén közelében E85-öt? Elég messze van,neccesen megy el az autó határtól határig versenyt beleszámítva 1 tank üzemanyaggal.
Épített, fűtött aszfaltos drag pálya kell, a következő 4 évben amikor kész lesz a fradi pálya, meg ilyenek, kell építtetni, a mi adózott pénzükből a kormánnyal....beleférne ez is.... :-)))))
Ismét elbánt velünk az időjárás, de ez nem rettentette el sem a nézőket, sem a versenyzőket a Rábaringen. Több órán át szitált az eső, hol jobban hol csak picit.
Hiába a tisztességesen lekezelt pálya, ami sosem látott ragasztómennyiséget kapott, de a meleg nélkül semmit sem ért. Kb délután 5.-re kezdett beérni, akkor már tisztességesen megtapadt.
Széles skálán vonultak fel autók-motorok, mindenki odatette magát.
Véleményem szerint a kategóriákat már mindenki megszerette, a profik csak AP4-től felfelé szerepeltek, de most is volt döntő P7-P8-ban is!
Nálunk kicsit másképp van az utcai kategória, mint a dragracing.hu sorozatban, megengedett a drag radiál, és a motor is lehet cserélt, és ez komoly csatákat eredményez, főleg az erős hátsókerekes autóknál.
Már megszokott nálunk a 20 feletti usa felhozatal, ebből sok a kemény gép.
Jó kis döntőt láthattunk az A7-ben, századokon múlt a győzelem.
Az időmérőnk tette a dolgát hiba mentesen, ha esett, ha fújt!
Nagyon nagy megtiszteltetésnek érzem, hogy az autós döntőkön szinte 1-2 emberen kívül mindenki kiállt, a díjkiosztón nem maradt egy kupa sem árván, mindenki kivárta a végét, és megtapsolta sporttársait!
A délelőtti csúszkálós pálya ellenére nem történt baleset, esés, kicsúszás, mindenki ügyelt a biztonságos versenyzésre!
Sajnos a verseny szervezés nekem azzal jár, hogy keveset tudok menni a Novával!
Döntőben tudtam csak nitrózni Fenstermen ellen, rendesen ki is csúsztam, de sikerült megfogni, mint a Novát, mint a 37-es Chevy-t, kb 300 méternél ledolgoztam az egy másodperces driftet.
Nagyon elégedett vagyok a Novával, sosem hagy cserben, engedelmes és bivalyerős!
Aki lemaradt sajnálhatja, de még bepótolhatja a júniusi 5. V8CARS kupán!
Egy biztos, eddig még soha sem látott verseny lesz, sok osztrák is már most feni rá a fogát, itthon meg mindenki, akinek a vérében a drag, a feneke alatt V8!
Köszönjük minden kedves versenyzőnek és nézőnek a tegnapi rendezvényt!
Vagy valaki aki átveszi az oldal frissítését,vagy szimplán besegít. Fogalmam sincs,mekkora az időigénye egy ilyen oldal frissítésének,legalább a versenyekkel. Kár lenne,ha elveszne az ami van.
"Az összkerék meghajtású autókat minden esetben 1 kategóriával feljebb soroljuk A turbós, nitrós vagy kompresszoros autókat 1 kategóriával feljebb soroljuk. Három feltöltő közül bármelyik kettő használata esetén 2 kategóriával feljebb soroljuk a járművet. (ezen szabályok alól kivétel az AUTO1400 kategória, ott egyedi szabályok lépnek érvénybe)
Wankel motor esetén 1,7-el szorozzuk a köbcentit!"
Egy kérdés: a rábaringi kategóriáknál kimaradtak a feltöltött autók.
Gondolom AS1 alapján egy feltöltés 1 katot emel,azaz pl egy 1.6 rwd turbo AS3 lesz?
Aki erre a csodára kíváncsi a Tecsó parkolóban nálunk holnap kiélvezheti, viszont aki komoly autókra szeretne látni versenyezni, annak a Rábaringet ajánlanám szombaton.
Kis ízelítő:
37-es Chevy Kupé dragster
69-es Chevy Nova drag
Chevy Kupé Altered dragster
utcai felhozatal:
C5,C6 Vették
Camarók 74-től 2012.-ig, többen tizes időkkel
régen látott Olds Cuttlas 455 nitróval
stb....
Kezelt pálya!
Meghívást kaptunk kunmadarasra, hogy menjünk le és csináljunk pár bemutató futamot.
Nem kezdődött jól a nap mert induláskor belefutottunk egy balesetbe ami fél órával megnövelte a menetidőt, de félóra késéssel leértünk madarasra. A szokásos nagy tömeg fogadott kerestünk egy parkolóhelyet és elkezdtünk kicsomagolni illetve levenni a Dragacsot. Előző nap cseréltünk egy komputert, biztonsági öveket és fékezőernyőt. A komputer beállításokkal még voltak gondjaink, de az autó beindult vele. Megnéztem a pályát illetve kérdezősködtem a pálya aznapi állapota nem nézett ki rossznak, habár nem volt felgumizva rendesen ( csak motorok mentek előző és ezen a napon is ) az elmondások arról szóltak, hogy tegnap nagyon csúszott, de ma már jobb. Gondoltuk megyünk egy bemelegítő futamot és majd meglátjuk. Az első futamban 3200 ról rajtoltam és így sikerült 1.1 hatvan lábat húznom, Szentesi Pistiék kicsit feljebb vették a kitámasztó kerék magasságát és vagy 20 centit feljött a rajtban az első kerék, mivel bennem volt a Szabyk balesetének látványa és nem tudtam hogyan fog tapadni már a hatvan láb előtt elvettem a gázt. Na ez a húzásom kihatott az egész futamra, mert vagy 6 szór elkellett vennem és vissza kellett adnom a gázt a futam alatt, hiszen az elejét elszúrtam a gázelvétellel. A végén olyat éreztem, amit még soha, meghúztam a fékezőernyő karját és kisvártatva olyat fogott rajtam a fékezőernyő, hogy azt hittem kiszakadok az ülésből ( ez a fékező ernyő jóval nagyobb mint az előző ). aztán jöttek a Pistiék és kezembe kaptam a timeslipet aminek nem nagyon örültem, hiszen mivel nem mentem jól így csak 8.40 @ 245 időt és sebességet abszolváltam. Visszamentünk és elemeztük a futamot, megnézve a logokat 4000 – 6000 között volt a futamom 6x gázelvétellel, hát mit mondjak nem örültem , de a tapasztalatokat és Szürszabó Levi segítségét is igénybe véve ( pontos Angol fordítás ). Készültünk az újabb futamra, Ebben a futamban kicsit jobban szerettem volna összerakni magam és az egész futamot, lent volt Roland is és segített, na mondom akkor egy kis plusz súly és egy jobban összerakott futam meghozza a várt eredményt. A jett car után mi jöttünk és fejbe teljesen koncentráltam a megfelelően összerakott futamra, beálltunk a rajba és megcsináltuk a gumimelegítést, de a végén valamitől leállt az autó, elkezdtem volna újraindítani, de látom szalad Pisti és integet, hogy ne, fogalmam se volt mi lehet a baj, de aztán megtudtam azonnal, elszakadt a kompresszor ékszíj, a legerősebb volt ami kapható. A depóban aztán meglett a baj okozója, a kerékmelegítésnél felkapott egy kavicsot ami a kompresszor tárcsa és a szíj közé beszorult és eltépte azt. Szóval tapasztalatokkal gazdagabban, de nem az elvárt eredménnyel összepakoltunk és elindultunk haza. Eredmény 1.1 hatvan láb 5.3 @ 206 kétszáz méter és 8.40 @ 245 négyszáz méter lett ezen a napon. Úgy látszik, hogy a Dragacs nem adja könnyen magát, de előbb utóbb én fogok győzni és nem az autó. Találkozunk Május 18. Kiskunlacházán ahol ismételten megpróbálunk felülkerekedni az eddigi eredményeken.