Hú Peti ez egy kicsit marketing szagúra sikeredet, azt írod nagy a nyomás rajtatok, gondolom ezt a nyomást a versenyzők gyakorolják rátok, tehát ha a versenyzők szeretnék ezt és ti a versenyzők érdekeit tartjátok előtérben akkor ez helyes döntés, ha pedig nem erre mentek akkor is lehet helyes döntés csak ki kel próbálni aztán 50-50% vagy sikerül vagy nem. A V 8 kupa egy nagyon jó dolog, de a kategorizálás véleményem szerint kicsit szegényes a mai versenyzői társadalomhoz, mint ahogy ti se ezt alkalmazzátok a normál versenyeken. Összegezve nagyon örülök, hogy az a kis verseny ami 2003 körül kialakult Fertőszentmiklóson illetve folyattátok a Rába ringen, az ilyen nagy és egyre jobban szervezett versenyé nőtte ki magát.
Kicsit félre csúszott a dolog.
Én nem akarok sehol igazságot tenni, itt a nyugati oldalon (Westdragrace) tisztában vagyok a viszonyokkal, Lacházára versenyezni megyek, nem nagyon van rálátásom a dolgokra.
Nagy a nyomás rajtunk évek óta, hogy vegyük át a kategóriákat. Most meglépjük, nem mindenhol, de ahol kiélezettebb versenyek várhatóak, megtesszük.
Nekem ez a street történet sántított mindig is.
Van nekünk egy sorozatunk, V8CARS KUPA, itt rendbe tudtuk tenni a gyári, kistuning, nagytuning, dragster kategóriákat, és én ebben élek, ha utcairól van szó.
Szerintem a street autók fele profiba való.
Még egyszer is, nekünk másként kell gondolkodnunk, a mi viszonyainkat kell szem előtt tartanunk, a mi versenyzőinknek és nézőinknek kell megfelelnünk, és van mit javítani.
Mi Westdragrace maradunk, szerencsére egyre növekvő versenyző és nézőszámmal. Nem akarunk megfelelni senki másnak, csak a versenyzőknek és a nézőknek.
Na írtam még valamit az éppen kedv szerint döntőztetett superfinallról....de inkább leszarom....legyen csak ennyi....amikor túl sok a kiesett a leggyorsabb 8 közül, akkor meg sincs tartva.Mert?...akik talponmaradtak megérdemelnék mindig....aki elvérzett vagy hazament úgy járt...
Enyémen is van 2014-ig vizsga, mert bankos autó, nem lehet kivonatni.Mehetek streetben nálatok?Vizsgára vissza tudok rakatni minden fém ajtót...stb :-)
A street az amire van forgalmi.Ott helyben senki nem fogja ezt piszkálni.
Örülj hogy minél több versenyző van.....a profi osztály sok versenyen halott, a street legalább megy.
De ha a streetet teljesen leszigorítod, akkor lehet kénytelen mindenki profiba jönni.
Fiúk, olyan kevés a profi versenyző hogy bárhol ahol nincs ki a dobogó pénzdíjért mehettek...nevezzetek profinak :-)
Nem.Ne küld haza.Ezért is írtam a másik helyen,hogy a profi kat szigorítása biztos,hogy visszafelé sülne el.Mivel már a profi,és street kategória külön választását is szokniuk kéne,ezért a profi biztonsági előírásait nem kéne egyszerre behozni.Pláne,hogy itt a profik közül kevés olyan szintű van,mint pl Lacházán.Értem ezalatt az elért időeredményt.Igen,lehet,hogy streetben vicces autók vannak.De talán azért nem jön be a street autók java,mert a könnyített,slickes,plexis,együléses,tréleres autókkal nem tartja fernek a dolgot.Amúgy,hány % profi,és street az indulók között?Nézz végig sztmikin a füvön.Hány gyárilag is jó adottságokkal rendelkező autó lapul?Mennyivel lesznek hátrányban az osztrák (profi)hondák pl,ha profiban kergetik egymást az első helyért?A szabályokat pedig publikálni kell,időben.Az a baj,hogy Te fentről nézel lefelé,ami nem baj,csak emiatt nem érted amit próbálunk elmagyarázni.
Feltételezem, hogy az osztrákok a pl Hondáikkal rohadtul nem ismerik az MNASZ szabályokat, nem is készítik az autóikat, azok meg vannak, küldjük haza őket tűzálló overálért?
Nem egy egyszerű eset, tudom.
A streetbe nagyon be kell keményíteni, mert mondom még egyszer, szerintem vicces autók vannak, nem kevesen.
Mivel feltételezem,időben megtudja az ember a szabályokat,annak tudatában készíti az autóját a versenyre.Ha egyszer le van írva,hogy street-ben egy elem lehet üvegszál,akkor egy elem.Muszáj leszel a street kategóriát bekeményíteni,csak így tudod kiszűrni (kiemelni)a profikat.Másképp sztem nem.
Igen, ha mondjuk nem fér be a streetbe, mert pl 3 elem üvegszál, mehetne profiba, akkor tűzálló overáll + sisak + liszenc+biztosítás.
Biztos, hogy be akar férni a profiba?
Viszont versenyezni és döntőzni akar, hisz nem bámészkodni jött ki.
Ezt a street storyt,Én már egy másik helyen kifejtettem Orgyinak.Legalábbis az Én szemszögemből.Nekem semmi gondom az utólagos feltöltöttekkel.Az MNASZ street szabályok szerintem teljesen rendben vannak,egy dolgot kivéve,hogy csak gyári kerékmérettel indulhatnak.Ezt az egyet ejteném.Mivel,általában mindenki akkorát tesz fel,amekkorát fel tud,vagy amekkorára pénze van.Ha túl nagy,lehet,még fogja is.Saját problémája mindenkinek.De a többi szempont,szerintem viselhető nyugodtan.Semmi extra nincs bent.Ha nagyobb motor van,és be van papírozva,akkor hajrá.Egy szava sem lehet senkinek.Ami streetbe nem fér be,mehet profiba.Idő alapot nem erőltetném.Példának mindjárt itt az utolsó középdöntőm a Révhelyi Novával.Azt mondtad,idő alapon 11-12.5,benevezek.A többit Te is tudod,mert láthattad.Ugyan ott lennénk.
Eszem ágában sincs fikázni.
Még egyszer, hogy teljesen tiszta legyen a kép:
A Rábaringen átvesszük az MNASZ kategóriákat, tehát 9 profi és 9 street kategóriát.
Nem kívánjuk azokat a versenyzőket előnytelen helyzetbe hozni, aki eddig befért nálunk valahova, és döntőzhetett is, így nekik alternatíva a "teszt" helyett az időalapú kategóriákba nevezés. Ezzel senki semmit nem veszíthet, sőt.
A streetről meg csak annyit emlékeztetőül az MNASZ szabályzatból:
"- Amennyiben az autó valamilyen szempontból nem felel meg a forgalmi engedélyében
szereplő adatoknak, úgy vagy teszt, vagy a profi kategória megfelelő osztályába kell
besorolni"
Vagyis:
alváz-motorszám/kód
ccm
évjárat
szín
sebességváltó
környezetvédelmi osztályba sorolás
teljesítmény
önsúly
A mai steet kategóriákban induló autók nagy része megbukik, ha ezt a szabályt betartjuk.
Ha meg nem tartjuk be, mi a fenének kell egyáltalán bármi szabályt megalkotni?
Nekem ez a fő problémám, és az első óvásnál, mikor valaki azt mondja, az Ő autója gyári teljesítményű, kategória társa meg az időeredményből adódóan 30%-al több, zárjuk ki, mit csinálunk?
Vagy látszólag baszottul füstöl, megóvom, mert a forgalmijában 5-ös környezetvédelmi osztály van, és ez baszottul okádja a füstöt mi van?
Adjak még tippet?
Helyszínen nem tudjuk megmérni sem a lóerőt, sem az emissziót, tehát megbukott a dolog, vihetjük tréleren az első emisszió mérésre, vagy padra. És ha igaza lesz az óvónak, még bukjuk a költségeket is!
Akkor kinek is jó ez a gumicsont street?
Ha lenne bármi ráhatásom a dologra, ez nem működne, mert ez csak a szabályok és az ellenfelek kijátszásáról szóló kategória.
Tudom, mi sírtuk ki a streetben a nitrózást is, de azért én röhögök azóta is rajta, lehet ha fluxuskondenzátorért lobbizunk, engedélyezett lenne ma az is.
Ne felejtsük, egy versenyen az autók 60%-a tényleg gyári, utcáról, rendszámmal, napi használatból, nem hagyhatjuk ezt figyelmen kívül.
Az ilyen felesleges mondatokat nem értem sosem. Nem tudunk normálisan beszélni valamiről? Egészen normális stílusban írtam le a véleményem,amivel nem kötelező együtt érteni természetesen...
Elemezd nekem kerlek,mi az a steet. Nalam az,ami utcai legal, tehat barmikor vegigmegy a vizsgasoron. A tobbi az epitett,nyomokban tartalmaz utcai jegyeket.
Ha kemeny lenne a gepatvetel, ritkulna rendesen a street.
Anno volt ilyen,az un. Bracket race,de szerintem senkinek sem jött be. Épít valaki egy 10-es autót,indul a 11-esben,és mindig megpróbál a határ felett maradni. Nem sok értelme van,valószínűleg ezért is maradt annyiban. Nem emlékszem,de talán ha 1 évben volt összesen.
A street turbót meg ne basztassuk már,mindenki ezen pörög.2 éve így megy,sok az ilyen autó szerintem,bele is férnek a kategóriákba. Ha ez megszűnik,sok ember lesz beszopatva a már kész vagy épülő autókkal,többek között én is. Profiban versenyezni ilyen autókkal nem annyira lenne jó,mivel senki sem akarja szétvágni az utcai autóját valószínűleg.
Erről is szó volt a gyűlésen,világosan el lett mondva,miért nem lehet: Ha hátul baleset történik,nincs se mentő,se senki,ergo felelősséggel nem lehet engedélyezni. Jó lenne,nekünk is sokszor szükség volt már rá,hogy teszteljünk kicsit.Sajnos erre az a megoldás,ha mész a pályán egy futamot.
Ritkán értünk egyet, de most nagyon!
Ez az egész STEET dolog sántít, bárhonnan is nézem. Nekem pláne nem érthető.
Versenyezni gyors autóval akar mindenki, kihasználva az autó és pénztárcája lehetőségeit.
Sok a lehetőség a csalásra steetben, és a szabályok is sokak számára érthetetlen, mitől utcai is? Látunk tréleren street autót nemegyet.
Így, hogy jövőre átvsszük az MNASZ kategóriákat a Rábaringen engem is sokat foglalkoztat a kérdés. Agyaltam rajt eleget, mire rájöttem, hogy okosabbak ezt hogyan is csinálják. Adjunk már esélyt tényleg mindenkine, ha full gyári, ha szénné tuningolt és könnyített, indulhasson, döntőzhessen.
Tehát amit mi jövőre bevezetünk, és tovább fogjuk fejleszteni az évek során, az az időalapú kategória.
Nem lesz teszt kategória - minek is, senkinek sem jó, helyette időalapú kategóriába nevezteht aki csak akar, indulásnak 3-4, később több. Mindegy mi az, mindegy hol hajt, mindegy mivel megy, mindegy slikk, mindegy a kipakolás. Alapszabályoknak feleljen meg, biztonságos legyen - mint most is a teszt kategóri.
Járnak számok a fejemben, amik kb 11alatt, 11-12,5, 12,5-14, 14-16, 16 felett. Erre még alszunk párat persze. Lesz döntő, dobogó, kupa stb. Bárki beesik, nyerhet, nem kell az utcai autót szétszaggatni, tehet fel slikket, kipakolhat tetszés szerint. Sok múlik majd az ügyességen is, nem csak az autót. NEM, nem breket, ez heads up, lásd Európában sok helyen.
Véleményem szerint ez a megoldás, a street kategóriákat meg nem firtatom, aki oda akar menni, és befér a kocsija, menjen, ha lesz majd kivel.
Rettentő éles és színes futamok várhatóak, pl díze egyes golf vs Corvette, vagy Porke döntőzés?
Ugye erre mindenki gerjedne!
Véleményem szerint, kizárólag magán véleményem persze, csak így lehet egyenlő esélyt teremteni, nem lehet, főleg a streetben igazságot tenni. Persze kérdés pl profiban is igaz, hiszen vicces a lengyel Corvett a 8.0-val az öthengeres Audik ellen, elvesszük az emberek kedvét csak a versenyzéstől.
Mindegy, ki mit mond, ezt elindítjuk mi a Rábaringen, a többi az idő dolga.
Részleteken már dolgozunk, bár csak át kell vennünk a kinti szabályokat, nincs nagy okosság, más már régen gyártja a melegvizet, nem kell feltalálni.
Ez a Street dolog sehol sem működik jól, csupa konfliktus az egész.
Sziasztok!
Én egy észrevételt javasolnék. Esetleg megfontolást érdemelne az a felvetés, hogy lehessen (KKL-n, máshol nem tudom van-e rá hely) a hátsó részen bemelegíteni az autókat, így nem a parkoló versenyzők és látogatók között cirkálnánk. Idén is többször hátramentem melegíteni, mikor jöttem vissza kaptam a lecseszést (jogosan), de inkább oda megyek, ahol nincsenek.
Szeretem nem csak a motorolajat, vizet üzemi hőfokra melegíteni, hanem a váltó, diffi olajat is. Ezzel van még 1-2 ismerős így.
egy gyorsulási versenyen ne akarjunk már annyira hivatalosak lenni
ha jól rémlik bár nem biztos a kresz 10% teljesítmény növelést engedélyez
elmondom neked ennyi erővel minden autó profi aki kijön a versenyre mert nem street/legális
az utólag turbósítás elbaszta? mit baszott el ?a punto gt k örüljenek ,hogy mehetnek a szívó kategóriában.
na ez a nevetséges ,de mindegy engem nem érint,
ezért nem is szóltam a gyűlésen bár gondolkoztam rajta hogy szólok ,fölvetem ezt a lehetőséget
nyugodtan mehetnének AS6 ba úgy is üres
"ha csinalok 1.4T-bol 1.6T-t, akkor az profi, ulessel, karpittal, mindennel, az 1.6NA-bol 1.6T meg street"
ha vennéd a fáradtságot és bele papíroztatnád a blokkod akkor mehetnél streetben
miért nem jöttél el a megbeszélésre?
"az meg, hogy gyarilag szivo motor utolag turbositva is street, az itthonisztanban uccan sosem street a versenypalya bejaratan kivul
csak akkor nem ertem mitol street a kategoria neve
mert xy ezt kisirta?"
2008 ban engedélyezve volt az utólag turbósítás ekkor kezdtük építeni az autom,2009 ben betiltották be is szoptam mert mehettem a teszt kategóriában,de mentem
2010 ben gépkönyvhöz kötötték mentem profiban ,mint utólag kiderült nem is kellet gépkönyv,mindegy
2011 re nagy nehezen ki lett sírva hogy az utólag túrbós autók menjenek streetben ,bepapíroztattam a mostani blokkom és mentem 2 évet
ki lett találva egy jó kategória erre az AS 6
rohadjak meg Zoli, megyek egy évet profiba ha te kijössz versenyezni és végig tolsz egy évet
Hat ha azt blokk csere nelkul megcsinalod, kb Nobel dijat adok neked :P
OK, hogy kivulrol ugyanaz lenne, de belul a furat tuti nagyobb, mert ennyit az nem "enged" a legdizelesebb loketu fotengellyel sem
Ugyan mitől lenne az 1.6T 1.4T-ből profi? Azt hiszem 2 éve engedélyezett a stroker streetben is.Magyarul ha 1.4-ből 1.9 lesz,akkor mehetsz AS7-ben legálisan.
akkor megis mitol "street"?
ha csinalok 1.4T-bol 1.6T-t, akkor az profi, ulessel, karpittal, mindennel, az 1.6NA-bol 1.6T meg street
hat a facomat
ezek gyarilag azert kisebb ccm-sek, mert turbosak
vmit vmiert
pont ezt semmizi ki az, hogy szivobol lehet turbost csinalni, de a kis ccm-s turbosbol nagyobb ccm-s turbos az profi kategoria
baromira ertelmes, tenyleg
az utólag turbós azért street,mert van papírja,ülése,kárpitja,mindene.Nincs szétvágva,csőből-műanyagból építve,stb.
Ha nem lehetne ilyen autókkal streetbe nevezni,nagyon sokan nem versenyeznének profiban az utcai autójukkal. Még jó,hogy nem kell mindjárt stock autókkal versenyezni,úgy,ahogy a gyárból kijött. Vicc is lenne,ez nem astra kupa,hogy szinte csak a sofőrön múljon.
de a ket fos kategoriaknak sincs a vilagon semmi ertelme
az meg, hogy gyarilag szivo motor utolag turbositva is street, az itthonisztanban uccan sosem street a versenypalya bejaratan kivul
csak akkor nem ertem mitol street a kategoria neve
mert xy ezt kisirta? dejo
az meg hogy nemelyik autoba ugy van beutve a motorkod, hogy az 5-6 karakterbol 2 sincs egyvonalban az egy vicc, aztan ott vigyorog vele a dobogon
nyilvan biztos a forgalmi szerinti lehet a motor, mert gondolom biztos a motor is kategoria szerinti ccm-s
direkt nem irom le ki, majd max magara ismer
itt nyilvan mar felmerul, hogy a gepatvetelen is kene vmit faragni
pusztan ranezesre megis kiafasz fogja megallapitani, hogy egy motor 1.3-s vagy 1.8-s stroker? ha nem megy kiugroan nagyot, hanem mindig csak eppen nyer a masik elott, akkor nem dol meg sosem
es nopara, ezt pofatlanul van aki ki is hasznalja
viszont nem is kell annyira szetfaragni, hogy egy evben 2-3x szetessen miatta
donto utan, elso 4 helyezett gyertya ki, meres
cheater vagy, ott szopodsz be egy tomeg elott
Láttam mostanában a kocsid , de ez nem úgy néz ki mint régebben.
Csodálatosnak nem mondanám, inkább amolyan szétbarkácsolt.
Amúgy fasza eredményt értél el idén, grat!
Fertőszentmiklóson pont nem rajtam múlik, Rábaringen viszont én döntöttem így, hogy legyen OB kategória mindig.
A helyzet az, hogy a Tibi a főnök, hisz én csak belecsöppentem , Ő meg dolgozik közel 10 éve a fsztm-i rendezvényekért. Rám marad a kellemetlen döntések meghozatala és végrehajtása, sok konfliktussal, utálnak is sokan érte. Ő óvatosabb, és kerüli a konfliktusokat, engedékenyebb.
A rábaringen kezelt pályán jobban kiéleződnek a különbségek, ezért is gondoltam esélyt adni jobban az utcaiaknak is!
Az adottságok miatt Fertősznentmiklós egy jó buli lesz mindig, show, jó hangulat, kellemes környezet, de a gyenge tapadás, és a biztonságot is nehéz megteremteni.
Rábaringen tereprendezés után egy kellemes környezetet próbálunk teremteni, egy tiszta és jól tapadó pályával, nézők számára biztonságos, és kiváló láthatósággal. Itt lehet fejleszteni, van benne potenciál.
F1 Pityesz vizes kerékkel? Amikor ugye még mindig nem lehet kikerülni évek óta a kibaszott vizet beálláskor, ezt kb száz ember százszor kérte sokéve...
Nem eppen HD minoseg, de van benne egy-ket elkepeszto eset.
pl. a legvegen 2 futam is mindent visz, persze teljesen mas miatt: http://youtu.be/bwRfHSKosP4?t=11m7s