sokan meg fogják kérgedezni akkor most hogy mi? de el kell nekik mondani a teszt futamaikat ők jelölik meg majd a nem megjelölt idejük alapján sorolódnak be a kategóriákba első 8 döntőzik. ha döntőben jobbat fut mint a regidő akkor kiesik mintha beugrott volna. Az értékelésben pedig mindenki pontokat gyüjt a kategóriák első 8 helyezettje kap pontot a döntőzött idejük helyezésük alapján. kategória válts lehetséges ami azt jelenti teljesen mind1 melyik kategóriában futsz egyik vagy másik versenyen tehát egyik versenyen mehetsz a 13s-es időkatba és ha fejlesztettél a következőn mehetsz a 12s-esek közt vagy bárhol. Ha döntőzöl kapod a pontot és nem vesznek el hanem gyúlik a neved mellett versenyről versenyre. ezt pedig az év végi összesítésben értékelik...
Az idő alapú verseny pont a dragot szolgálja, de mivel haldokló kategóriák vannak ezért egy idő alapú kategória rendszer nem hagy lyukas ember nélküli néha csak 2, 1 emberes kategóriáka. a lényege annyi hogy itt akár egy jól tuningolt lada is mehet egy porse ellen ha közel hasonló időt futnak. viszont aki fejleszteni akar annak is megvan a lehetősége lefutni a távot minél gyorsabban. A döntők célja az lenne hogy izgalmasak legyenek mint néző mint versenyző számára. Senki nem szeret úgy nyerni vagy olyan versenyt látni ahol nincs is verseny mert a különbségek nagyok valamint a versenyzők sem állnak ki a nagy a különbség. A mostani anyagi helyzetekben nem várhatjuk el hogy minden autósport kedvelő vagyonokat költsön a kocsijára. Márpedig a mostani legtöbb versenyen csak az tud elérni eredményt akinek mélyebb a zsebe. Ez így rendben is van és dícséretes dolog ha valaki költ mert ez egy technikai sport és ez viszi előre a sportot, viszont verseny így nincs. Egy jószabályú idő alapú versennyel mindkettő kiküszöbölhető, mivel nem kötelező az autóra költeni csak annyit amennyit a zsebünk hagy, viszont van verseny szoros, nagyon szoros 8-as táblákkal. Aki gyorsabban akar menni annak is meg lenne a lehetősége mivel tesztfutamot futva megnézi mit is tud az autó maxra járatva majd oda soroltatja az autót ahol futni szeretne az ideje alapján. Így tulajdonképpen csak a reakciók és az emberi tényező döntene a döntőkben(meg persze ha valami beszarik). Egy só mint 100. Jó a versenyzőnek mert ha akarja kíméli a zsebét, és izgalmas szoros versenyben győzhet, jó a nézőnek mert izgalmas szoros érdekes versenyt néz, és jó a rendezőnek mert remélhetőleg több ember megteheti hogy versenyez valamint kevesebb kategóriát eredményez.
Jövőre beégetjük a fejekbe a döntő regisztrációt, - tudom MNASZ,FIA meg OB...... de a saját szabályzatunkba bekerül, és tudatosítva lesz mindenki érdekében!
Senki nem akar percekig várni a semmire, senkire, és kurvára nem izgalmas a by futamok sokasága a nézőknek sem.
Hernyóéknál már több éve van kamera a kapun, az idén már szerettem volna én is nálunk, de nem jutott rá időm, más meg nem foglalkozik a technikai kérdésekkel!
Jövőre tuti lesz, és tervezem kivetítőn a célvonalat is láttatni!
Igaza mindenkinek van, de a mai helyzetnek megfelelően az én magán véleményem:
- versenyzőből már sokszor több van, mint amit a pálya elbír, igaz ez Fertőre és Lacházára is, 2-3 óra sorbaállást senki nem díjaz
- a nézők látványos és gyors futamokat szeretnének látni egész nap
- motorosok sokkal többet tudnak menni ugyanazért a belépő és nevezési díjért
Ezek valós problémák, erre kell választ adnunk.
Van ötletem, amivel persze nem mindenkinek tennénk a kedvére, lehet csak ötlet marad...........
A hétvégén volt kis csapat evés-ivás, órákig ragoztuk ezeket a dolgokat, a végén mindenki elment kupiba, tehát nem oldottunk meg semmit ))
Én arra törekszem, hogy tartsuk melegen ezt a témát is, és legkésőbb januárig adjunk választ a felmerülő problémákra, ne aludjunk téli álmot.
Szeretnénk mindenkit meghallgatni, jussunk közös nevezőre, ez mindenki érdeke.
A Te ötletedre is meg van a válaszom, ha ide tolnád már a képed végre el is mondanám!! ))
én a h.ringi "versenyekre" látnám ,hogy lehetne nagyon izgalmas futamokat hozni a jelenlegi rendszer mellett is.ott a példa "Tibi bá".a kis skodával ott volt a drag gépek mellett.és nagyon szoros futamok voltak.pl.demerobivs. breki.....
néző szempontbol az a legjobb+ versenyzőként is sokkal izgalmasabb mégha nem is 1/4-ed a táv.
lehetne külön kiirás pl egy h.ringes sorozatra.lehet sok embert vonzana megint ki ....
Sziasztok
Először is szeretnék én is mindenkinek gratulálni aki elérte a kitűzött célját!!!
Az időalapu rangsorolásról már sokszor halottam személy szerint én sem tartom jó ötletnek akkor nem építettem volna autót dragra!
Viszont ha szabad egy ötletet felvetnem sok problémát ezzel kiszűrve, egy kamerát nem lehetne a rajtvonalba felszerelni amin látszik a fa is hogy vitatott beugrás vagy viszagurulás esetén erre azonnal legyen a rendezőségnek bizonyítéka?Tudom h megvan a veszélye h ellopják mert már megtörtént ilyesmi én mégis örülnék személy szerint ha lenne egy ilyen lehetőség mert mondjuk egy döntőnél nagyon érdekes lehet és esetleg újra lehetne "játszani".Az is lehet h ez senkinél nem volt még probléma és hülyeség de kiváncsi lennék a véleményekre...
igazatok van!
Én vagyok a hülye,hogy irtam Neveket...
most már a példák jönnek....
diesel pókot 3 éve 12.88-al vettem!!!
utolsó Fertőn megfutotta megint a saját rekordját ami 11,40!!!
aki fejlödni akar az miért ne tudna???
Én is ugy szeretném "nyugdijjazni"az Öreget--hogy 10-es idöt tud...(10.99pl)
Lényeg:
a szoros versenyek a Versenyzöknek jok!!!!Oda nevezel ahová akarsz!!!tesztelni is tudsz stb..
a magas kategoriáka Rendezönek jók!!!behozzák a tömegeket az utcárol--több nézö--több bevétel--több verseny--stb
Köszi mindenkinek az idei évet aki valamit is segített és azoknak is akikkel jókat dumáltunk és szórakoztunk kint.Gratulálok mindenkinek.
Díjátadón találkozunk, meg jövőre.
Ma kicseréltük a szaros főtengely jeladót és minden a régi.Tehát az alap adott a továbbfejlődéshez.
Én ezt a differenciált indítást próbálnám ki, ha ügyesen vagyok egy nálamnál sokkal erősebb autót is elverhetek, ezt akár egy nem OB-s Lacházán regisztráció után amolyan betétfutamként szivesen kipróbálnám
Én is és még vagy 2 ember jövőre 6 időket akarunk menni Magyarországon !
Kaldy Peti se a 8 tábort fogja gyarapítani....
Révhelyi Peti egyre gyorsul és kezdi érezni az autót, ha komolyabb motor kerül bele az is lehet 7 idő
Breki se szeretne megállni 9 másodperc felett csak alatta.
G1 team fejlődése sejteti a 9 magas időt
Kiss Gyuri másik autóval se a 11 időre hajt.
stb.
Nem látom értelmét ennek, legyen mindenki olyan gyors amilyen csak tud és a barátok vagy ellenfelek érjék utol vagy előzzék meg, akkor jó az a rendszer amit leírtál, ha senki nem akar fejleszteni, csak nagyon kicsiket:-)
Ez felmerült már többször is,de nem látom sok értelmét (én személy szerint). Ha gyorsabb az autóm mint a limit,akkor súlyozzam ki,nyomjam a féket a végén? Vagy lépjek kategóriát,ahol meg nem ütőképes a kocsi,mert mondjuk csak 1x.8-at tud?
Régebben volt valami bracket racing,az is hasonló volt,el is halt.
Kiváncsi vagyok,kinek mi a véleménye. Én mindig gyorsabb szeretnék lenni,nem butítani a kocsit,hogy ne menjen a határ alá.
Sziasztok!
VÉGE a versenyeknek sajnos....
de gondolni kell a "jövöre" is...fejlesztések stb...
van 1 okos gondolat amihez kellene még pár db...
idöalapú kategoriák....
kicsit unalmas volt hogy elöre tudni lehetett (majdnem a sorrendet is)...ki lesz a dobogos ,melyik Kat.-ba...
pl:
ha jön a G1 team es végre stabil és megbizható lenne...
kapnék töle mindig közel 1 mp-t...na jo 0.8-at...
ha nem jön én adok a mögöttem levönek...(bocs Fönök-Pistabá)...
ezért és ez majd minden Kat-ba igaz...
talán jo ötletnek tünik:
6s-7s...ez poén...Csak eljut ide Kohári Úraság 1x....
7s-8s...végre lenne igazi Drag csata: Dragacs vs Erdös Csaba
8s-9s...Kaldy Peti vs Fensterman...pl
9s-10s...láthatnánk Breki vs X1/9 vs Igor a corsával vs Fapuma pl
10s-11s...ide számtalan autot irhatnék...pd Gabi vs G1 team pl
11s-12s...Kiss Gyuri a Hondával vs rengetegen....
12s-13s...itt a 16-os tábla is kevés lenne....
13s-14s...utcai dieselek bármelyik komolyabb autok ellen pl
14s-15s...már megjelennének utcárol is rengetegen...
15s-16s...felsorolni se tudnám...
17s-18s...nézök is elgondolkodnának...
18s-19s...kiürülne a parkolo...(kiba..ott hosszu lenne a sor..de ez legyen a rendezök dolga---mivel a bevétel is az övék... )
pár embernek mondtam már...
felmerült sok kérdés...
pl:
-belecsuszol 1 masik kat-ba:
versenynapon 1 idödet stornozhatod...
-ha 1 nap 3x is -akkor átsorolodsz...(rakj be annyi sulyt-hamár játszani akarsz-amennyi pontosan kell vagy rakj fel utcai gumit..stb)
-döntöbe belecsuszol a masik Kat-ba:
már megint játszottál---igy olyan mint ha beugrottál volna...
-mi van a turbo-nitro-AWD-vel?:
semmi mindenki ott megy amennyit az auto tud...(igy nincs unalmas verseny...évad...stb)
-mi lesz a Pro Katokkal?:
az "idö" eldönti ezt a gondot is...
-mi lesz a pénzdijjal?:
ezt a rendezök döntik el... ötlet:azt a pénzt amit a jelenlegi profi katba szetosztottak---év végén a 11 kat-ba 1-2-3 helyezettek -ha ez nem pénz-akkor pl:1-hely draggumi..2-hely csö...3-bukosisak vagy bármi komolyabb amit a sponzorok ill sponzorpénzekböl ki lehet sajtolni...
-mi van azokkal akik"milliokat öltek már a profi autokba"--ezek már rég nem valaki ellen hanem az idö ellen mennek--ezt tudom magamrol is pl
-ez kinek jo:
Nekünk--érdekesebb lesz és uj ellenfelek jelennek meg a porondon...
Legfontosabb:RENDEZÖKNEK---utolsó 3 kat.tal behozta az utcai versenyzöket...hamár onnan indult valaha...
-kinek éri meg?
RENDEZÖKNEK is meg remelhetöleg nekünk is..ha jol kalkulálunk...
több auto több sponzor...sts.stb...
sorolhatnám még de Töletek várok pro-kontra véleményeket...
lehetöleg értelmeseket szajkarate és fikázás nem érdekel senkit..köszi
Kihangsulyozom!!!!
EZ 1 ÖTLET (több emberé..!)nem VÉGLEGES csak piackutatás...
köszönöm és hajrá..
kavarjuk fel az állovizet...
FarkasFalka
Wolf
Tisztelt Káldy Peti! egy kérdésem lenne feléd a Westdragrace 2013-as pontversennyel kapcsolatban.:
Az A9 kategóriába azonos pontszámmal vagyok Stefan Schreuer-rel. Ő második ként van nyilvántartva én 3. helyen.
Mi alapján?
Ő 3. versenyen vett részt amiből 2-őt fejezett be, én szintén 3 versenyen voltam és mindhármat eredménnyel zártam.
Válaszotokat előre is köszönöm.
Tisztelettel: Schermann Krisztián
07.00 Adminisztratív és technikai átvétel kezdete
07.05 Gyalogos pályabejárás kezdete
08.55 Gyalogos pályabejárás vége
09.00 Pályazárás
09.15 Edzés kezdete edzéskártyával (időmérés és felvezetés nélkül)
10.00 Adminisztratív és technikai átvétel vége (Depóba állás vége)
10.15 Rajtlista kifüggesztése
10.30 Edzés vége
10.40 Versenyzői eligazítás és megnyitó ceremónia
10.50 Pálya zárás
11.00 1. mért kőr
17.30 Ideiglenes eredménylista kifüggesztése
17.45 Díjkiosztó
Összefoglaltam a pályafutásomat egy pár gondolatban, ahogy én gondolom.Minden nézőpont kérdése, de én elégedett vagyok eddig.Menne van az autó paramétereinek fejlődése limitáltan, meg hogy mikor mivel mentem.Meg a haverok, buli, fanta is :-)
Vasárnap, Fertőszentmiklóson emlékezzünk meg egy kedves sporttársunkról, Cser Janiról!
Kérünk minden motorost, hogy a motoros döntő előtt egy tiszteletkörrel adózzanak Jani emlékének a pályán!
Húzzátok majd neki annyira, hogy hallja Ő is fentről!
Hiányzol innen is Jani!